Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul CONSTRUIRE POD DIN BETON ARMAT PE DJ 205D PESTE TORENTUL ADANC KM 22+557 COMUNA SPULBER , JUDETUL VRANCEA - titular - CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA

Decizia  etapei de încadrare ( PROIECT)

Nr. 10580 din 20.11.2017

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresata de catre UAT judetul Vrancea -   Consiliul Judetean  Vrancea  prin Marian Oprisan   cu sediul in Focsani, str. Dimitrie Cantemir,  nr 1-3 , jud Vrancea  ,  inregistrata la A.P.M. Vrancea cu  nr. 9657/10.10.2017, in baza H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si  a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 16.11.2017, ca proiectul de investitii ” CONSTRUIRE POD DIN BETON ARMAT PE DJ 205D PESTE TORENTUL ADANC KM 22+557 COMUNA SPULBER , JUDETUL VRANCEA”  propus a fi amplasat   comuna Spulber,  sat Spulber, jud Vrancea,   nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr. 2, pct. 13 a. ( Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

b) Caracteristicile proiectului:

        b1)Mărimea proiectului:

Localizarea proiectului

Proiectul propune realizarea unui pod rutier peste torentul Adanc in localitatea Spulber, judetul Vrancea. Podul va asigura legatura rutiera intre comuna Valea Sarii si comuna Nereju, legatura intrerupta dupa ce podul existent a fost distrus de ape in anul 2016.

Podul calamitat se afla in zona de confluenta dintre torentul Adanc (afluent de stanga) si paraul Zabala.

Podul asigura o parte carosabila de 7.80m (cate o banda de circulatie pe sens) si doua trotuare de 1.00mfiecare. Racordarea pod rampe se face pe 25.00m cu trecere de la 7.80m la 6.00m parte carosabila.

Terenul in suprafata totala de 600 mp (suprafata de studiu), compusa din:

 suprafata existenta a strazi (numai a partii carosabile privind zonele de racordare la pod) este de 316mp.

 suprafata aferenta podului este de 188 mp, conform planurilor topografice.

Regimul juridic:

Conform Certificatului de urbanism şi a planurilor anexate, terenul este situat în EXTRAVILANUL satului Spulber, Comuna Spulber, judetul Vrancea si face parte din domeniul public al U.A.T. jud. Vrancea, drum judetean DJ205D (parte a corpului drumului) si in domeniul public al statului in administrarea Apele Romane A.B.A. Bacau– S.G.A. Vrancea (albie minora si majora a unui curs clasificat).Terenul  este în suprafaţă de 1.100 m2.

Situatia existenta

Pana in anul 2016 travesarea torentului Adanc se efectua pe un pod din beton armat. In urma calamitatilor dinanul 2016, acesta a fost distrus de ape. In prezent, traversarea se efectueaza printr-un pod provizoriu amplasatin amonte. Podul calamitat se afla in zona de confluenta dintre torentul Adanc (afluent de stanga) si paraul Zabala.

  In lungul traseului, in zona podului distrus, exista lucrari de consolidare a versantilor pe partea dreapta la odistanta de aproximativ 30.00m de marginea drumului.

In profil transversal, latimea partii carosabile variaza de la 6,0 m la 6,5 m, fara elemente de descarcare a apelor(santuri, rigole).

Malul stang al paraului Zabala (partea stanga a drumului judetean) este protejat cu ziduri de gabioane permeatecu beton. Albia torentului Adanc este neamenajata, in dreptul podului distrus putandu-se observa resturi degabioane ale unei aparari mai vechi.

Structura rutiera a drumului este alcatuita din straturi de mixturi asfaltice. Drumul pe sectorul afectat podulcalamitat este in curs de reabilitare, fiind realizate covoare asfaltice noi.

Drumul nu prezinta elemente de scurgere a apelor, acestea facandu-se de pe partea carosabila, prin pante transversale si longitudinale catre terenul natural.

Datorita lipsei marcajelor si a semnalizarii, scurgerea apelor neamenajata, lipsa elementelor de siguranta (parapeti), zona studiata fiind situata la o intersectie de drumuri, se poate spune ca amplasamentul este un punct cu risc ridicat de producere a accidentelor.   ,

Necesitatea şi oportunitatea proiectului

Prin materializarea investitiei se va realiza cresterea standardului de viată a locuitorilor comunei

Racoasa si a satelor componente Gogoiu, Mărăști, Răcoasa, Varnița si Verdea, dar si de comunele

invecinate ce sunt strabatute de drumul national DN 2L prin:

- accesul la principalele obiective economice, sociale si culturale si exploatatiile agricole,

- accesul mijloacelor de interventie in caz de urgenta,

- ameliorarea conditiilor de mediu prin diminuarea volumului de praf si poluanti

atmosferici produse de circulatia vehiculelor,

- ameliorarea conditiilor igienico – sanitare.

Constructia podului este o necesitate permitand creşterea standardului de viată al locuitorilorcomunelor din zona.

Oportunitatea investitiei este permanentă dată fiind importanţa reţelei de căi de transport in cadrullocalităţilor din zonă, precum si dorinta de crestere a nivelului de trai a locuitorilor din localitătile pe carele accesibilizează drumurile luate in studiu.

 

Caracteristicile proiectului

Lucrari la rampe

  • Conform cerintelor titularului, podul se pastreaza in actualul amplasament, cu amenajari ale zonelor de racordareatat in plan cat si in profil transversal.
  • Traseul sectorului de drum al DJ 205D pe care este amplasat podul strabate o zona deluroasa, astfel incat profilul longitudinal al acestuia urmareste configuratia terenului natural, rezultand pante si rampe accentuate.
  • In profil transversal calea pe pod este in acoperis cu pante de 2.5% si asigura o latime a partii carosabile de7.80m. Pe zonele de racordare latimea partii carosabile variaza de la 7.80m la 6.00m.
  • Aceasta latime de minim 7,50 m a fost proiectata si este compusa din 2x3,00 m parte carosabila si 2x0,75 m acostamente consolidate din balast si piatra sparta.
  • Calea pe pod a fost dimensionata conform normativelor in vigoare, dupa cum urmeaza: 4 cm BAP 16 strat superior, 4 cm BAP 16 strat inferior, 3 cm BA 8 protectie hidroizolatie, 1 cm hidroizolatie pentru poduri.
  • Pe zona de racordare pod – drum existenta calea se va amenaja astfel: 4 cm uzura – beton asfalic BA16, 5 cm BAD 20 – pentru preluarea denivelarilor si aducere la cota.
  • Pe zonele cu largiri se propune un sistem rutier nou: 20 cm balast, 30 cm piatra sparta, 6 cm AB 25, Geotextil  (1.00m latime) antifisura, 5 cm BAD 20, 4 cm MAS 16.
  • La capetele podului s-au prevazut casuri pentru preluarea si scurgerea apelor de pe carosabil. Datorita faptului ca drumul este in aliniament si are panta longitudinala pe pod nu s-au prevazut guri de scurgere.
  • Pe zonele de racordare, acolo unde este posibil, s-au amplasat parapeti de siguranta.
  • Protectia taluzelor este necesara pe taluzuri stabile cu pante de min.1:2. Aceasta se va realiza prin finisarea si insamantarea cu iarba.

Lucrari la pod

  • Pentru executia podului se propun, doua solutii: pod cu parapeti de protectie sau pod cu borduri inalte.
  • Podul se afla in aliniament oblic dreapta la 75° fata de cursul de apa. Suprastructura podului este realizata din grinzi prefabricate precomprimate acesta avand o lungime totala de 18.10m.
  • Din punct de vedere hidraulic, podul a fost calculat la un debit cu asigurare de 2% , Q2%= 28.5 mc/s.
  • Nivelul apelor extraordinare, corespunzator acestui debit este NAE 2%=466.91 m, linia rosie a podului fiind stabilita astfel incat podul sa asigure o garda de minim 1.00 m.
  • Infrastructura va consta din doua culei masive din beton si beton armat fundate direct in stratul de marna.Suprastructura podului va consta dintr-o retea de grinzi prefabricate precomprimate cu armatura aderenta, culungimea de 12.00m si h=0,52 m. In sectiune transversala reteaua va cuprinde 16 grinzi. Conlucrareatransversala a grinzilor se va realizeaza cu o placa de suprabetonare din beton armat.
  • Partea carosabila pe pod va avea latimea de 7.80m. Trotuarele vor avea 1.00 m fiecare.
  • Calea pe pod va fi alcatuita astfel: 4 cm - beton asfaltic pentru poduri, 3 cm - protectie hidroizolatie din beton asfaltic,1 cm – hidroizolatie pentru poduri.
  • Trotuarele vor consta din: borduri din beton 15x25 cm, lisa parapet pietonal de 25 cm latime fiecare, parapet pietonal din teava rotunda protejata prin zincare, parapet de siguranta deformabil tip foarte greu protejat prin zincare H4b (conform SR EN 1317/2000) sau bordura inalta din beton armat, beton de umplutura la trotuar din beton, tevi din PVC Φ 110mm pentru utilitati (cate 3 in fiecare trotuar), beton asfaltic.
  • Racordarea cu terasamentele se realizeaza cu taluzuri pereate si gabioane pereate cu beton.
  • In spatele celor doua culei se vor monta placi de racordare cu terasamentele de 3.00 m lungime.
  • La capetele podului se vor executa casiuri si scari.

 

Lucrari hidrotehnice

  • Lucrarile hidrotehnice necesare pentru protectia drumului si a infrastructurii podului sunt:
  • L = 75.00 m - ziduri din gabioane; S = 225.00 mp – saltele de gabioane.
  • Protectia malurilor si a culeilor podului se face cu ziduri din gabioane atat pe malul drept cat si pe malul stang, in amonte si in aval, iar inaltimea este constanta in lung. Zidul de gabioane este asezat pe o saltea de gabioane pentru preluarea afuierilor si pe un filtru din geotextil pentru a preveni afundarea zidului.
  • Lungimea zidului de gabioane pe malul stang este de 37.50 m si are o inaltime de
  • 2.00 m iar pe malul drept este de 37.50 m cu o inaltime de 2.00 m.
  • Zidul de gabioane de pe malul drept din aval se va realiza pana la racordarea cu zidul de gabioane existent.
  • La ambele capete ale lucrarii hidrotehnice s-a prevazut cate un prag ingropat la nivelul talvegului existent din beton simplu.
  • Pentru asigurarea unei scurgeri rectilinii se va realiza o calibrare a albiei pe toata latimea acesteia.

Organizarea de șantier

Terenul pe care se execută lucrarea se afla in extravilanul satului Spulber, comuna Spulber.

Se va ocupa temporar o suprafata de cca. 1000 m2 pentru amenajarea organizarii de santier.

Suprafata ocupata temporar este situata langa rampa de acces pe pod, pe un teren apartinand tot domeniului public.

Terenul ocupat temporar va fi redat la categoria şi starea iniţială după încheierea lucrărilor de construire.

Nu se vor ocupa suplimentar suprafete de teren si nu sunt necesare exproprieri.

Coordonatele Stereo 70 ale proiectului – limitele proiectului

Punct

E (x)

N (Y)

Ax drum

636812.732

473494.611

Ax drum

636804.102

473523.766

Ax drum

636800.949

473535.347

Ax drum

 

636796.710

473550.912

Limita pod

636801.503

473518.467

Limita pod

636808.304

473523.179

Limita pod

636796.747

473535.933

Limita pod

636803.548

473540.646

 

Organizarea de șantier

- organizarea de șantier se va amenaja in zona frontului de lucru, pe un teren strict delimitat in acest scop,

- se va proceda la decopertarea și nivelarea terenului;

- zona destinată organizării de șantier va fi prevăzută cu un pat de piatră spartă cilindrată și va ocupa o suprafață de cca. 1000 m2;

- se va realiza împrejmuirea organizării de șantier, iar accesul auto și pietonal va fi controlat;

- baracamentul va fi constituit din containere modulare poziționate pe pat de piatră ce vor

adăposti depozitele de materiale de construcții și biroul organizării de șantier;

- se propune racordarea organizării de șantier la rețelele de utilități din zonă;

- se va amenaja o platformă pentru depozitarea temporară a materialelor de construcții utilizate șia deșeurilor generate, în incinta organizării de șantier.

b2) Cumularea cu alte proiecte: Pe DJ 205K nu se desfasoara in prezent lucrari de reabilitare, asfaltare

b3) Utilizarea resurselor naturale : agregate minerale, apa.

b4) Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii ( pamant, balast, piatra sparta, beton )  , deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje , deseuri metalice , deşeuri menajere, etc.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : - Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR nr. 10009/2017.

b6) Riscul de accident, ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : -nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c)Localizarea proiectelor :

c1) Utilizarea existenta a terenului: Terenul pe care se execută lucrarea se afla in extravilanul satului Spulber, comuna Spulber-

 c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebita pentru;

       a) zonele umede: nu este cazul,

       b) zonele costiere: nu este cazul,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu se suprapune ariilor naturale protejate .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja

       depăşite : nu este cazul;

       h) ariile dens populate : limita dintre intravilanul si extravilanul municipiului Adjud;

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica : nu este cazul

 d)Caracteristicile impactului potenţial :

      d1) Extinderea impactului: aria geografica si numărul de persoane afectate : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va schimba functiunea zonelor invecinate sau activitatile ce se desfasoara in vecinatatea amplasamentului. Realizarea proiectului va contribui la imbunatatirea conditiilor de viata a populatiei de pe aria proiectului;

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul;

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului.

  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta

  masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in  memoriul de

  prezentare);

 d4) Probabilitatea impactului : redusa pe perioada desfasurarii proiectului.

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil . Pe masura realizarii lucrarilor calitatea factorilor de mediu afectati va reveni la parametrii anteriori .

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 8/21.09.2017 emis de Consiliul Judetean Vrancea si a avizelor mentionate in acesta si Avizul de gospodarire ape nr 44 din 25.10.2017 emis SGA Vrancea.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

      - Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente  

     construcţiilor prezentate in Memoriul de Prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor, de protectia mediului in vigoare.

 - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

 - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

   utilajelor utilizate.

 - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri din demolări si constructii , deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu

prevederile art. 17 din Legea nr. 211/2011 privind regimul deseurilor cu modificarile si completarile ulterioare .

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri conforma / autorizata ; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • Organizarea de şantier va dispune de toalete ecologice. Constructorul va avea in vedere

întreţinerea toaletelor ecologice, prin contract cu o firma autorizata.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG nr. 445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.             

    Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  •  Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate;
  • Legea nr. 249 / 2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si deseurilor de ambalaje privind procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deseuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O. 303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.