Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Construire pod peste pârâul Domoşiţa pe DJ 119 C, km. 12 + 631, sat Angheleşti, comuna Rugineşti - titular - CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA

DECIZIA  ETAPEI  DE  ÎNCADRARE - PROIECT

NR. 10221 / 02.11.2017

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de către CONSILIUL JUDEŢEAN VRANCEA, înregistrată la A.P.M. Vrancea cu nr. 9379 / 04.10.2016, in baza H.G. nr. 445/2009 -  privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si  a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, cu modificările si completările ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfaşurată în cadrul şedintei Comisiei de Analiză Tehnică desfaşurată în din data de 02.11.2017, ca proiectul de investitii: „Construire pod peste pârâul Domoşiţa pe DJ 119 C, km. 12 + 631,  sat Angheleşti, comuna Rugineşti” -  propus a fi amplasat în propus a fi amplasat în intravilanul comunei Rugineşti, sat Angheleşti, judeţul Vrancea - nu se supune evaluarii impactului asupra mediului şi nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

 

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr. 2, pct.-le 10, lit.e) si 13, lit. a).

 

b)Caracteristicile proiectului:

       Localizarea proiectului - Terenul se afla amplasat în intravilanul comunei Rugineşti, sat Angheleşti, judeţul Vrancea. Terenul ce urmeaza a fi ocupat cu lucrarile de construire a podului peste paraul Domosita se afla in domeniul public al UAT judetul Vrancea, drum judetean  DJ 119C si in domeniul public al statului , in administrarea Apele Romane – A.B.A. Bacau – SGA Vrancea (albie minora si majora a paraului Domosita).

         Regimul economic: Folosinta actuala a terenului : pod peste paraul Domosita; destinatia : cale de comunicatie terestra.

         Prin prezentul proiect este propusa  executia unui pod pe drumul judetean DJ 119C, la km 12+631, peste paraul Domosita, judetul Vrancea.

         La Km 12+631 drumul DJ119C se intersecteaza cu albia paraului Domosita, continuitatea drumului judetean fiind asigurata printr-o traversare amenajata din tuburi PREMO. Traversarea este in stare precara. Dispunerea joantiva a tuburilor este o solutie de rezolvare provizorie a traversarii . In cazul apelor mari plutitorii se aduna in fata tuburilor bolcand sectiunea de libera scurgere apa debusand peste sectiunea libera a traversarii .

Administratorul drumului isi propune  rezolvarea in solutie definitiva a acestei traversari .

 

Pentru realizarea lucrarilor proiectate, vor fi necesare urmatoarele lucrari:

  • sapatura/umplutura manuala cu cazmaua si mecanica cu excavatorul;
  • cofraje pentru betoane;
  • confectionare armaturi;
  • fixare pe pozitie elemente prefabricate cu macaraua, lucrari de umplutura si compactare mecanica, realizare straturi sistem rutier;
  • transport rutier al materialelor, cu autovehicule speciale: cisterna, betoniera, autobasculanta etc.

Terenurile care se vor ocupa definitiv au urmatoarele suprafete  :

  • lucrari de poduri :   18.00x12.13 mp   =  218.34 mp
  • suprafata rampelor :  (40+50).00 x15.00mp    =  1 350.00 mp
  • suprafata albie : pereu  = 640.00 mp            
  • aparare mal 175.00x4.00 mp/ml  = 700.00 mp
  • 65.00 ml x 21.80  = 1 417.00 mp
  • 2 parti x 3.00x14.80  =   88.80 mp

TOTAL = 2 997.14 mp

Dezafectare traversare existenta – cuprinde actiunea de dezafecatre a tuturor elementelor componente din vechea structura astfel :  desfacere beton din timpane si din fundatia tuburilor prefabricate ; dezafectarea si transportul tuburilor in depozit ; taierea materialului metalic.

Lucrari de poduri - numărul de deschideri şi lungimea totala  : 1 deschidere ;16.07 m

                                -lungime  suprastructurii: 18.00 m

        -lungimea podului: (2x1.50 + 0.05 + 18.00 ) ml = 21.10 m

(18.00 m= lungimea structurii de rezistenta;  1.50 m  lungimea unui zid intors; 0.05 m  rostul intre infrastructura si suprastructura. )

         Podul proiectat, se va executa pe acelasi amplasament ca si cel al traversarii  existente . Aceasta solutie s-a luat avand in vedere urmatoarele considerente :

-nu se vor ocupa terenuri din zona lucrarii – ceea ce ar implica exproprieri care presupun  cheltuieli suplimentare destul de mari pe investitie  dar si intervale mari de timp pana la finalizarea procedurilor de stabilirea a regimului juridic al terenurilor ;

-starea traversarii existente este de avansata degradare si se impune demolarea acesteia –acesta traversare nu se poate folosi nici ca varianta in perioada de executie .

Infrastructurile podului - sunt alcatuite din 2 culei masive din b.a., fundate indirect prin intermediul pilotilor de diametru mare D=1080 mm .  Fisa coloanelor este de 12 ml.  Se vor executa cate 5 coloane pe fiecare infrastructura.La partea superioara se capul coloanelor se vor incastra intr-un radier din beton armat cu inaltimea de 1.00m si latimea de 12.06 m.

Suprastructura podului – structura de rezistenta este propusa a se alcatui din grinzi  prefabricate din b.a L=18,0 m, cu sectiune « I « cu inaltimea grinzii de 80 cm oblice -10 grinzi in sectiune transversala .

La partea superioara pe talpa grinzilor se va executa o placa de suprabetonare din beton C35/45 armat cu grosime variabila astfel incat sa se obtina profilul de acoperis al podului , de la acest nivel .Aceasta placa este continua , pe toata latimea podului-inclusiv pe zona trotuarelor , zonele de capat cuprinzand consolele in care se va incastra parapetul pietonal.   

Elementele de gabarit ale sectiunii transversale sunt urmatoarele :

  • latime totala 12.13, din care :
  • latime parte carosabila 7.80 m
  • latime trotuare 1.00 m
  • latime zona de siguranta: 0.55 m
  • latime console: 0.25m

Latimea partii carosabile caii va fi de 7,80 m de directie rectangulara de axul podului , fiind incadrata de borduri din beton si trotuare pentru traficul pietonal, cu latimea de 1,55 m-latime in care este cuprinsa si zona de siguranta in care este incastrat parapetul metalic pentru poduri cu nivel de protectie H4b –capacitate foarte ridicata de protectie . Trotuarele vor fi incadrate de parapeti metalici –tip H4b spre cale si parapet metalic pietonal in soclul consolei.

Calea pe pod va avea urmatoarea  succesiune de straturi  componente :  mortar  de egalizare ;   hidroizolatie termosudabila ; sapa de protectie hidroizolatie ; 2str. x 3.00 cm din mixtura asfaltica tip BAP16 ; amenajare trotuare – cuprinde montarea bordurilor ;incastrarea in zona de siguranta a parapetului elastic deformabil ; montarea tuburilor din PVC de 90 mm diametru – 3 tuburi pe fiecare  trotuar ;  executia umpluturii cu beton ;  executia imbracamintii din asfalt turnat AT 2 cm.

Racordarea cu traseul drumului judetean - cuprinde amenajarea trecerii de la partea carosabila de pe pod la partea carosabila de pe drum cu dale de racordare 100x300x20-oblice – cate 10 dale de fiecare parte a podului. Acestea se vor  aseza cu un capat pe grinda de rezemare incastrata  in corpul  culeilor si un alt capat pe  grinda de rezemare independenta asezata pe un prism din piatra sparta- amenajare ce se va executa la fiecare dintre culeile podului. Acestea se vor proteja cu hidroizolatie si de vor acoperi cu straturile  din mixtura asfaltica. Racordarea se face cu elemente prefabricate astfel incat, in cazul constatarii degradarilor accesului pe pod acestea se vor scoate usor, refacerea umpluturii cu masurile de asigurare a stabilitatii acesteia si repozitionarea dalelor prefabricate in pozitia proiectata. Din grinda de rezemare de pe culee se vor scoate armaturi din otel beton in care se vor ancora dalele – cate doua ancore pe fiecare dala.

Lucrari de drumuri– constau in lucrarile de amenajare a racordarii traseului drumului judetean la calea pe pod. Avand in vedere ca amplasamentul podului propus este acelasi ca si cel al celui proiectat si avand in vedere ca traseul are imbracaminte asfaltica, iar linia rosie  a traseului nou diferita de cea existenta – se va ridica linia rosie astfel incat racordarea pe pod sa se faca in conditii corespunzatoare. Lungimea totata a traseului de amenajat este de:  (40+50)ml.

Pentru asigurarea conlucrarii intre umplutura si startul suport in prima faza se va face frezarea imbracamintii existente. Se vor executa umpluturi din material granular compactat in mod corespunzator astefl incat sa se realizeze gradul de compactare de minim 98%. Elementele geometrice ale profilului transversal va avea elemente gemetrice corespunzatoare pentru asigurarea racordarii progressive  cu calea pe pod.

 Sistemul rutier care se va executa pe rampe este urmatorul : 4 cm BAPC 16 – strat de uzura ; 6 cm BADPC 20 strat de legatura ;  15 cm strat superior de fundatie din piatra sparta ; 10 cm strat superior de fundatie din piatra sparta ; umplutura  cu grosime variabila din material granular. Pe rampe se va poza, pe ambele parti ale podului, parapet de protectie de tipul H1- incastrat  la limita acostamentului. Avand in vedere ca podul se va executa la o cota mai mare fata de nivelul traversarii existente vor fi necesare a fi efectuate lucrari de frezare imbracaminte existenta si de umplutura cu material granular.

La rampa  aflata in imediata vecinatate a drumului lateral, se va executa o consolidare cu gabioane deoare nu se poate realiza  taluzul natural al rampei care sa asigure stabilitatea acesteia.

Lungimea lucrarilor de consolidare :      He = 2.00 ml – lungime 10.00 ml

                                         He = 1.00 ml – lungime 5.00 ml

Fundatia lucrarilor de consolidare  se va executa din beton iar elevatia se va executa prin dispunerea a doua randuri de gabioane pe 10 m.

Lucrari de amenajare albie - cuprinde actiuni de refacere a profilului albiei in zona podului. Se va calibra albia astfel incat descarcarea apelor in sectiunea de libera scurgere sa se faca uniform, pe toata latimea disponibila. In afara de amenajarea profilului albiei, o lucrare foarte importanta este si aceea de executie canalului pereat si a a traverselor de capat proiectate. Traversele de capat sunt din  beton si se vor incastra in maluri. In amonte si aval si se vor  se va executa cate o protectie din blocaj din bolovani.In zona culeilor podului se vor executa lucrari de aparare de maluri. Solutia constructiva a lucrarii de aparare a malului este cea de protectie din gabioane care se vor executa cu urmatoarea structura :

 aparare noua                                                   suprainaltare

Aval pod :       stanga : 10 ml –he=2.00 m                              35.00 ml –He=1m

dreapta ; 25 ml he =2.00 m          

Amonte pod:   stanga   35ml –he=2.00m

                       dreapta   5 ml He= 2.00m                                65.00 ml  He=1.00 m          

Total : aparare noua  He=2.00 m  -  (35.00+40.00) ml  = 75.00 ml

Suprainaltare  1 gabion     -  (35.00 +65.00) ml  = 100.00 ml

Fata vazuta a apararii se va proteja prin placare cu beton.In spatele apararii se va executa protectie din geotextil cu rol de filtru invers.Apararea se va racorda la fata vazuta a infrastructurii. Albia se va calibra si reprofila in zona podului.

Lucrari conexe -  cuprinde   actiunile de executie a lucrarilor provizorii necesare realizarii investitiei de baza. Se vor executa  drumuri tehnologice  provizorii pentru asigurarea accesului utilajelor sau pentru aprovizionarea si depozitarea prefabricatelor.

De asemeni se vor executa drumuri provizorii spre varianta de serviciu ce se va executa pentru asigurarea desfasurarii traficului in perioada de executia a lucrarilor la podul definitive. Varinata provizorie – se va executa din elemente prefabricate  care se vor monta in albie. Se va asigura stabilitatea elementelor ontate in albie dar se vor executa si elemente pentru asigurarea sigurantei traficului in zona variantei.

La terminarea lucrarilor varianta provizorie se va dezafecta iar elementele prefabricate se vor recupera. De asemeni, dupa darea in exploatare a podului nou  si  drumurile tehnologice se vor dezafecta. 

Siguranta circulatiei – cuprinde :

1) semnalizarea  rutiera  pe timpul executiei – se va asigura montarea de indicatoare de reglementare a circulatiei, pentru presemnalizarea si semnalizarea zonelor de lucru.

2) semnalizarea rutiera dupa executia lucrarilor -  este necesara realizarea marcajelor longitudinale si  montare de  indicatoare de circulatie. Marcajele longitudinale au rolul de a delimita  benzile de circulatie.

 

b2) Cumularea cu alte proiecte: Nu e cazul

b3) Utilizarea resurselor naturale: energie, agregate minerale, pamant, etc.

b4) Producţia de deşeuri : In timpul executarii lucrarilor vor rezulta deseuri din dezafectarile efectuate si anume: pamantul rezultat din sapatura – se va cuprinde in lucrarile de umpluturi; betoane degradate – se vor transporta la depozitul de deseuri autorizat;  material fieros - se va putea transporta la centre de colectare autorizate materiale feroase si neferoase; alte materiale marunte care rezulta din activitatea de constructii care se vor strange si vor fi duse la groapa de gunoi autorizata, cea mai apropiata de punctul de lucru analizat.                                                                      Constructorul mai are urmatoarele obligatii : de a-si organiza activitatea de santier astfel incat sa fie respectate normele de igiena si de sanatate a oamenilor dar si de depozitare a deseurilor si de evacuare ritmica spre zonele autorizate; de a-si organiza activitatea de santier astfel incat sa fie respectate normele de igiena si de sanatate a oamenilor dar si de depozitare a deseurilor si de evacuare ritmica spre zonele autorizate. Principalele categorii de deseuri rezultate vor fi: 17 01 01 - beton; 17 02 - lemn, sticla si materiale din plastic-  17 03  amestecuri bituminoase, gudron de huila si produse gudronate;  17 04 05  fier si oţel ; 17 04 07  amestecuri metalice; 17 05 04 - pământ şi pietre, altele decât cele specificate la 17 05 03.

 

b5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora.

b6) Riscul de accident, ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate: titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

 

c) Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului: Folosinta actuala a terenului : pod peste paraul Domosita , albia minora si majora a paraului Domosita; destiantia : cale de comunicatie terestra.

 c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebita pentru;

       a) zonele umede: nu este cazul,

       b) zonele costiere: nu este cazul,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: nu se suprapune ariilor naturale protejate.

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite : nu este cazul;

       h) ariile dens populate : nu e cazul;

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica : nu este cazul

 

 d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului: aria geografica si numărul de persoane afectate : nu este cazul;

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul;

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul tehnic);

 d4) Probabilitatea impactului: redusa .

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului: In perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 41/15.09.2017 si a celorlalte avize/acorduri mentionate in cadrul acestuia.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

      - Beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor

      prezentate in Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii si de gospodărire a apelor in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor H.G. nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

       -Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,  hârtie carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

            NU se vor face demolari de cladiri sau defrisari de arbori.

      - Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate  temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • Organizarea de şantier va dispune de toalete ecologice. Constructorul va avea in vedere

întreţinerea toaletelor ecologice, prin contract cu o firma autorizata.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.
  • NU se vor face demolari de cladiri sau defrisari de arbori/arbusti/ garduri vii

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin.(3) din HG nr. 445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

 

         Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului cu modificarile, si completarile ulterioare;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificarile si completarile ulterioare;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

 

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.