Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul “Modernizare drumuri de interes local in comuna Brosteni”, titular PRIMARIA COMUNEI BROSTENI

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

Afisat in data de 19.10.2017

 

       Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de catre  PRIMARIA COMUNEI BROSTENI  din com. Brosteni, jud. Vrancea, inregistrata la APM Vrancea cu nr. 9374 din 04.10.2017, in baza Hotararii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

APM Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 19.10.2017, ca proiectul ,, Modernizare drumuri de interes local in comuna Brosteni’’ propus a fi amplasat in intravilanul com. Brosteni, sat Brosteni, jud. Vrancea nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii :

 

  1. Motivele care au stat la baza luarii deciziei etapei de incadrare in procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt urmatoarele:

a) proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2,  pct.  13 a);

b) Caracteristicile proiectului

 Marimea proiectului:

Prin prezenta documentaţie, sunt propuse soluţii de refacere a drumurilor de interes local ce  au o lungime totala de 2192,45 m si au traseul situat in intravilanul comunei Brosteni, sat Brosteni..

Drumurile Strada Valea Badei, Aleea Valea Badei, Drum Fantani, Aleea Fantanii, Drum Sipote, Fundatura Sipote, Drum 1 au o lungime de 2192,45 m si aparţine proprietăţii publice a Comunei Brosteni şi se află situata în intravilanul Comunei Brosteni , judeţul Vrancea.

Pentru realizarea prezentului proiect s-a luat în considerare urmatoarea structura:

Realizarea unui sistem rutier suplu realizat dintr-o succesiune de straturi după cum urmează:

- strat de uzură din beton asfaltic tip BAPC16, strat de legătură din beton asfaltic deschis tip BADPC 20, strat de bază din piatra sparta amestec optimal, strat de reprofilare din balast, soluţie care respectă prevederile „Normativului pentru dimensionarea sistemelor rutiere suple şi semirigide (metoda analitică)” indicativ PD 177/2001, soluţie care din punct de vedere tehnico – economic ar avea costuri de execuţie medii, lucrări de întreţinere cu valori reduse, o durată medie de execuţie şi exploatare.

Lungime traseu: Strada Valea Badei, L = 712,67m;

          Clasa tehnică a drumului : drum secundar - conform ord. 50/1998;

          Viteza de proiectare : 40 km/h;

          Lăţimea părţii carosabile în aliniament:

  • de la km 0+000 – 0+712,67: 4,00m.

          Acostamente : de la km 0+000 – 0+712,67: 1 x 0,50 m pe partea dreapta;

Panta în profil transversal va fi de:

  • de la km 0+000 – 0+712,67: 2,5% panta unica.

Lungime traseu: Aleea Valea Badei, L = 140,20m;

          Clasa tehnică a drumului : drum secundar - conform ord. 50/1998;

          Viteza de proiectare : 40 km/h;

          Lăţimea părţii carosabile în aliniament:

  • de la km 0+000 – 0+140,20: 4,00m.

          Acostamente : de la km 0+000 – 0+140,20: 2 x 0,50 m;

Panta în profil transversal va fi de:

  • de la km 0+000 – 0+140,20: 2,5% panta unica.

Lungime traseu:Drum Fantani, L = 353,37m;

          Clasa tehnică a drumului : drum secundar - conform ord. 50/1998;

          Viteza de proiectare : 40 km/h;

          Lăţimea părţii carosabile în aliniament:

  • de la km 0+000 – 0+353,37: 4,00m.

          Acostamente : de la km 0+000 – 0+353,37: 2 x 0,50 m;

Panta în profil transversal va fi de:

  • de la km 0+000 – 0+353,37: 2,5% panta unica.

Lungime traseu:Aleea Fantanii, L = 79,53m;

          Clasa tehnică a drumului : drum secundar - conform ord. 50/1998;

          Viteza de proiectare : 40 km/h;

          Lăţimea părţii carosabile în aliniament:

  • de la km 0+000 – 0+079,53: 4,00m.

          Acostamente : de la km 0+000 – 0+079,53: 2 x 0,50 m;

Panta în profil transversal va fi de:

  • de la km 0+000 – 0+079,53: 2,5% panta unica.

Lungime traseu:Drum Sipote, L = 662,18m;

          Clasa tehnică a drumului : drum secundar - conform ord. 50/1998;

          Viteza de proiectare : 40 km/h;

          Lăţimea părţii carosabile în aliniament:

  • de la km 0+000 – 0+751,94: 4,00m.

          Acostamente : de la km 0+000 – 0+050: 2 x 0,50 m;

                                 de la km 0+050 – 0+120: 1 x 0,50 m pe partea dreapta;

                                 de la km 0+120 – 0+200: 2 x 0,50 m;

                                 de la km 0+200 – 0+300: 1 x 0,50 m pe partea dreapta;

                                 de la km 0+300 – 0+380: 2 x 0,50 m;

                                 de la km 0+380 – 0+400: 1 x 0,50 m pe partea dreapta;

                                 de la km 0+400 – 0+450: 2 x 0,50 m;

                                 de la km 0+450 – 0+662,18: 1 x 0,50 m pe partea dreapta;

Panta în profil transversal va fi de:

  • de la km 0+000 – 0+662,18: 2,5% panta unica.

Lungime traseu: Fundatura Sipote, L = 156,36m;

          Clasa tehnică a drumului : drum secundar - conform ord. 50/1998;

          Viteza de proiectare : 40 km/h;

          Lăţimea părţii carosabile în aliniament:

  • de la km 0+000 – 0+156,36: 4,00m.

          Acostamente : de la km 0+000 – 0+156,36: 1 x 0,50 m pe partea dreapta;

Panta în profil transversal va fi de:

  • de la km 0+000 – 0+156,36: 2,5% panta unica.

Lungime traseu: Drum 1, L = 88,14m;

          Clasa tehnică a drumului : drum secundar - conform ord. 50/1998;

          Viteza de proiectare : 40 km/h;

          Lăţimea părţii carosabile în aliniament:

  • de la km 0+000 – 0+088,14: 4,00m.

          Acostamente :  de la km 0+000 – 0+088,14: 1 x 0,50 m pe partea stanga;

Panta în profil transversal va fi de:

  • de la km 0+000 – 0+088,14: 2,5% panta unica.

 

JUSTIFICAREA NECESITATII PROIECTULUI

 

Drumurile Strada Valea Badei, Aleea Valea Badei, Drum Fantani, Aleea Fantanii, Drum Sipote, Fundatura Sipote, Drum 1 se prezintă în marea majoritate din balast, avand o zestre de balast existent de 10-15cm iar pe alocuri prezinta zone contaminate cu argilă și cu suprafețe inierbate, în special pe acostamente. Lățimea drumurile este variabilă, între 4,00 si 6,00 m, cu marginile neuniforme în plan, cu șerpuiri care nu urmăresc un traseu ideal. Planeitatea suprafeței de rulare este necorespunzătoare, ca urmare a lipsei unei îmbrăcăminți rutiere moderne, iar in profil transversal panta este neconformă și nu asigură evacuarea corespunzatoare a apelor către șanțuri.

Scurgerea apelor este necorespunzătoare, cu dispozitive de colectare și evacuare a apelor de suprafață: șanțuri partial existente. Podețele sunt inexistente iar scurgerea apelor în intersecții și în lungul drumului pe toată lungimea drumurilor este neasigurata. Ca urmare a acestor defecte, s-au produs infiltrații în corpul drumului, la stagnarea acesteia pe suprafața părții carosabile și implicit la apariția defectelor specifice drumurilor pietruite:gropi, făgaşe şi şanţuri provocate de scurgerea apelor meteorice pe suprafaţa părţii carosabile. Datorita degradarii structurii rutiere existente si a aparitiei gropilor si fagaselor panta transversala nu mai asigura scurgerea corespunzatoare a apelor meteorice si in timp stagnarea acesteia pe suprafata carosabila va duce la o degradare semnificativa si a drumului. Starea tehnică a structurii rutiere este afectată de condițiile climaterice, generatoare de praf pe timp uscat și de noroi pe timp umed, ce conduc la viteza de rulare mici favorizând producerea zgomotului și a poluării cu noxe de autovehicule datorită accelerărilor și frânărilor repetate.

2) Cumularea cu alte proiecte: - nu este cazul

3) Utilizarea resurselor naturale : - nu este cazul

4) Productia de deseuri:- Deşeurile recuperabile de orice tip vor fi depozitate selectiv si corespunzator legislaţiei în vigoare pana la predarea catre o societate autorizata.

5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : - reduse, doar la faza de lucrari.

6) Riscul de accident, tinandu-se seama de substantele si tehnologiile utilizate :  titularul de proiect va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c) Localizarea proiectelor:

1) Utilizarea existenta a terenului :

Terenul este situat in intravilanul com. Brosteni, sat Brosteni si are categoria de folosinta drumuri de interes local strazi si zona de utilitati publice, conform Certificatului de Urbanism nr. 23/20.09.2017 emis de Primaria comunei Brosteni.

2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora: - nu este cazul.

3) Capacitatea de adsorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru :

   a)   Zonele umede – nu este cazul;

   b)   Zonele costiere – nu este cazul;

   c)   Zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

   d)   Parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

   e)  Ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt : zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : - nu este cazul;

f)   Zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national- Sectiunea  a III – a- zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996,  cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica : – nu este cazul;

  g)  Ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite : - nu este cazul;

   h)  Ariile dens populate : - nu este cazul;

   i)   Peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica : - nu este cazul.

d) Caracteristicile impactului potential

1) Extinderea impactului : aria geografica si numarul persoanelor afectate : - nu este cazul.

2) Natura transfrontiera a impactului : - nu este cazul.

3) Marimea si complexitatea impactului: - in perioada de executie a proiectului impactul va fi nesemnificativ sau minim daca se respecta toate masurile de protectie a mediului.

4) Probabilitatea impactului : - nesemnificativ.

5) Durata,frecventa si reversibilitatea impactului: - nu este cazul

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  • Investitia se va realiza cu respectarea legislatiei in vigoare, a avizelor de specialitate  si a indicatiilor mentionate in certificatul de Urbanism nr. 23 din 20.09.2017 eliberat de Primaria comunei Brosteni, jud.  Vrancea.
  • Pe tot parcursul executiei lucrarilor si functionarii obiectivului se vor lua  toate masurile si se vor realiza toate lucrarile necesare pentru protectia calitatii solului si apelor subterane si prevenirea poluarii accidentale.
  •   Deseurile  reciclabile rezultate pe perioada lucrarilor de constructii  vor fi colectate  / stocate temporar , selectiv in recipienti speciali , in vederea valorificarii prin unitati de specialitate , autorizate  (cu respectarea in permanenta a prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor, cu modificarile si completarile ulterioare ,
  •   Deseurile menajere generate in perioada lucrarilor de constructii vor fi colectate / stocate temporar in pubele si eliminate prin firme de salubritate autorizate ,
  •  Pentru lucrările ce se execută la corpul si platforma drumului sub directa influenţă a circulaţiei, vor fi prevăzuţi piloţi de dirijare a circulaţiei şi persoane ce vor asigura atât protecţia personalului muncitor, cât şi siguranţa şi fluenţa circulaţiei pe sectorul de drum pe care se execută lucrări de modernizare. Fiecare punct de lucru a fost prevăzut cu table indicatoare, prin care se face cunoscut că pe tronsonul respectiv se efectuează lucrări specifice de drumuri.Proiectarea sistemului de semnalizare va fi efectuat atât pentru traseul studiat cât şi pentru căile de comunicaţii rutiere care îl intersectează cu acces la aceasta.Pe zonele în care diferenţa de nivel între marginea taluzului şi piciorul acestuia este mare, se va monta parapet elastic deformabil pentru protejarea la eventuale ieşiri de pe partea carosabilă si pentru redirecţionare.
  •  Interzicerea tuturor lucrarilor de intretinere si reparatii la mijloacele de transport si utilaje din dotare in incinta obiectivului ( acestea se vor executa prin unitati de specialitate autorizate ) .  
  •   Se va asigura managementul substantelor periculoase folosite in conformitate cu Legea nr.    360 / 2004  - privind regimul substantelor si preparatelor chimice periculoase cu modificarile si completarile ulterioare si cu respectarea in permanenta a tuturor normelor legale in vigoare in domeniul : protectiei mediului , PSI , sanatatii si securitatii muncii.
  •  Se interzice depozitarea materialelor de constructie si a deseurilor rezultate in albiile cursurilor de apa din zona sau in spatii neautorizate .
  •   Surplusul de pamant rezultat din excavatie va fi folosit  la refacerea unor zone degradate .
  •   Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructie si a reziduului de santier astfel incat sa nu afecteze factorii de mediu .
  •   Nivelul de zgomot la limita incintei se va incadra in limitele admise conform Ordinului Ministerului Sanatatii nr.119/2014.
  •   Se vor utiliza utilaje cu nivel de zgomot scăzut .
  •  Se interzice spălarea si efectuarea lucrărilor de întreţinere/reparaţii a mijloacelor de transport, a utilajelor si echipamentelor folosite in perioada implementării proiectului, in perimetrul amplasamentului sau in afara unitatilor autorizate in acest scop.
  •  Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  •  Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  •  Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
  • Execuţia lucrărilor de terasamente se va face cu respectarea operaţiunilor de separare a stratului vegetal (unde este cazul) de restul terasamentelor, spre a fi refolosit la redarea terenului ocupat temporar la starea iniţiala de calitate.                                                            
  • Se vor respecta masurile de protectie a mediului prevazute in proiect in scopul reducerii la minim a impactului asupra mediului.
  • Nu se vor face depozite de materiale sau deseuri in afara perimetrului detinut de titular.
  • Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.
  • Se va respecta strict proiectul si masurile de protectie a mediului prevazute in proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor  accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .
  • Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.
  • Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG  nr.445/2009.

 

   Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu aprobarile, modificarile si completarile ulterioare;
  • Ordinul nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Prezenta decizie poate fi contestata in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.