Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Locuinţe pentru tineret destinate închirierii – Zona Garofiţei – Etapa a- II-a – 16 unităţi locative – municipiul Adjud - titular - PRIMARIA MUNICIPIULUI ADJUD

DECIZIA  ETAPEI  DE  ÎNCADRARE

(PROIECT)

Nr. 10200 /  26.10.2017

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de catre :  PRIMĂRIA  MUNICIPIULUI  ADJUD, reprezentata de Dl. Primar Constantin ARMENCEA, cu sediul in municipiul Adjud, str. Stadionului, nr. 2, judetul Vrancea, înregistrată la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 8941 / 21.09.2017;

               în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;

              Agenţia Pentru Protecţia mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 26.10.2017 că proiectul : „Locuinţe pentru tineret destinate închirierii – Zona Garofiţei – Etapa a- II-a – 16 unităţi locative – municipiul Adjud ” - propus a fi amplasat amplasat în intravilanul municipiului Adjud, str. Garoafei; T. 3, P. 141, Nr. cad. 1117/2,  judetul Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a)- proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr.2, pct. –ul 10, lit. b).

b) Caracteristicile proiectului :

        b1)Mărimea proiectului : Terenul  situat intravilanul municipiului Adjud, str. Garoafei; T. 3, P. 141, Nr. cad. 1117/2, judetul Vrancea,  prin reprezentantul sau, primarul municipiului Adjud, solicita construirea unui bloc de locuinte pentru tineret destinat inchirierii (Etapa a II a ).

Caracteristici constructive:

·        Funcţiunea: locuinte colective regim inaltime  D+P+3E.

·        Suprafata teren : 1265 mp

·        Cladirea va cuprinde 2 tronsoane cu regimul de inaltime de D+P+3E care va adaposti un total de 16 unitati locative ( cate 8 unitati locative in fiecare tronson).

·        Suprafaţa construită propusa - Sc = 384,4 mp;

·        Suprafaţa desfăşurată propusas- Sd = 1598,5 mp;

        Propunerea consta in realizarea a doua imobile de tip colt cu functiune de locuinte colective D+P+3E, un imobil va avea front continuu pe latura de nord cu imobilul invecinat la est, astfel se va integra in arhitectura zonei tinand cont de imobilele existente pe amplasament

      Legatura intre parter si etaje se propune a se realiza prin intermediul unei scari interioare din beton. Scara va face legatura intre subsol si toate nivelurile dintre parter si etajul 3.

 

     Accesul auto si pietonal la teren se propune a se realiza din strada existenta de pe latura Nord

 

Racordarea la reţelele utilitare existente în zonă:

Alimentare cu energie electrica: Se va realiza prin conectarea la reteaua existent conform aviz ELECTRICA FURNIZARE SA.

Incalzire: Se va realiza prin mijloace proprii prin montarea a 2 centrale termice in demisolul celor doua tronsoane care va asigura inclzirea spatiilor locative si necesarul de apa calda menajera.

Alimentare cu apa: Se va realiza prin racordul la reteaua existenta din zona conform aviz Compania de Utilitati Publice Adjud.

Evacuarea apelor uzate: Se va realiza in reteaua de canalizare existent, conform aviz CUP Adjud.                                                                                                                         Căi noi de acces sau schimbări ale celor existente: Se vor folosi caile de acces existente . Nu se creeaza cai noi de acces.

    

         Proiectul s-a intocmit la solicitarea primariei orasului Odobesti, in vederea suplimentarii capacitatii de aprovizionare a populatiei orasului Odobesti, cu locuinte colective sociale.

 

 

 

Lucrari necesare  organizarii de santier :

Organizarea de şantier va avea toate elementele necesare pentru o buna desfasurare a lucrarilor de constructii pe amplasament, imprejmuirea se va realiza pe toate laturile din panouri metalice care sa nu permita accesul persoanelor straine in santier precum si montarea de panouri de avertizare. Se vor amenaja  cabine WC pentru muncitori, legate la reteaua de apa si canalizare a orasului.

La parasirea incintei organizării de şantier, rotile autovehiculelor se vor curata. Nu se vor stoca combustibili in organizarea de şantier.

 

b2)Cumularea cu alte proiecte : Ansamblu de locuinte colective format din cele doua tronsoane propuse D+P+3E prin proiect  reprezinta etapa a II-a dintr-un proiect ce cuprinde in total 4 tronsoane, primele doua existente  avand regimul de inaltime P+1E, respective P+2E.

b3)Utilizarea resurselor naturale :  energie, agregate minerale, etc. – nu este cazul.

b4)Producţia de deşeuri : àin faza de executie - Deseurile rezultate din procesul de construire cuprind resturi inerte precum: pamant din excavatii, moloz, pietris, material lemnos si restiri metalice, ambalaje hartie, etc. Aceste deseuri  vor fi colectate in containere specifice de unul din operatorii locali specializati in salubritate.

 

- In faza de functionare : in urma functiunii de locuire rezulta urmatoarele deseuri:  deseuri din hartie si carton;  deseuri din sticla, deseuri ambalaje de polistiren si folie PVC; deseuri menajere.

Deseurile  menajere  se  vor  depozita  in  europubele  amplasate  pe  o platforma betonata in cadrul incintei de unde vor fi evacuate periodic de firme specializata in salubritate, cu care s-a incheiat un contract prealabil. Colectarea si depozitarea deseurilor menajere se face in  Europubele etanse din PPR depozitate pe o platforma gospodareasca impermeabila, inchisa. Platforma se va amenaja pe latura nordica  a constructiei la nivelul solului si se vor stabili   termene de ridicare prin contract cu firma de salubritate. Cantitatea de gunoi evacuata va fi considerata  de  min.  1  kg/persoana/zi  (în conditiile  asigurarii  golirii periodice a pubelelor).

Depozitarea  resturilor reciclabile se va face in cadrul incintei, in containere individuale, diferentiate pentru fiecare material reciclabil si se vor stabilii termene de ridicare cu o firma specializata in acest sens.

 

b5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora.

b6) Riscul de accident , ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

 

c)Localizarea proiectelor :

c1) Utilizarea existenta a terenului :  Terenul pe care va fi situata constructia este amplasat in intravilanul orasului Adjud si a fost transferat catre Agentia Nationala pentru Locuinte prin Hotararea Consiliului Local Adjud. Folosinta actuala este de curti-constructii. Suprafata totala a terenului este de 1265 mp, suprafata construita propusa 384,.4 mp si suprafata desfasurata propusa de 1598,5 mp.

Accesul principal pietonal si auto se va face din partea de Nord pe aleea de acces (Str Garofitei) dintre piata Agroalimentara si amplasament si trotuare aferente.

c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona , calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul ,

c3) Capacitatea de absorbţie a mediului , cu atenţie deosebita pentru ;

       a) zonele umede ; nu este cazul ,

       b) zonele costiere : nu este cazul ,

       c) zonele montane si împădurite : nu este cazul ,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale : nu este cazul ,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare , cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu este amplasat in arie protejata .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja

       depăşite: nu este cazul ,

       h) ariile dens populate : conform certificat de urbanism nr. 73/14.03.2017  terenul are categoria de folosinta curti – constructii , cu destinatia : zona de locuinte  si functiuni complementare..

  1. peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica : nu este cazul

 

d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului-aria geografica si numarul de persoane afectate : nu este cazul;

 d2) Natura transfrontaliera a impactului: nu este cazul ,

 d3) Mărimea si complexitatea impactului: in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect (prezentate in memoriul tehnic);

 d4) Probabilitatea impactului: redusa;

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului: In perioada de execuţie a proiectului    

  impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar.

 

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 73/14.03.2017 emis de Primaria municipiului Adjud si a celorlalte avize / acorduri mentionate  in Certificatul de Urbanism..

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate in incinta proprietatii titularului.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Se va reface cadrul natural pentru suprafeţele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor, se vor reface spatiile verzi.

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse (deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor de orice natura in afara proprietatii titularului de proiect.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si readucerea la starea iniţiala.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.Pe toata perioada de desfasurare a lucrarilor de constructii, titularul de proiect/ constructorul va lua cele mai severe masuri de a nu creea disconfort locatarilor din blocurile invecinate.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri inerte autorizata, numai in baza avizului Primăriei municipiului Focsani  ;

transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice ,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate /stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate

utilajele vor fi atent verificate.

- Se vor utiliza utilaje si mijloace de transport agrementate din punct de vedere tehnic care sa nu genereze scurgeri de produse petroliere si lubrifianti, zgomot , vibratii.

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

     -   Organizarea de santier pentru lucrarile prevazute prin proiect va respecta obligatoriu masurile specifice pentru reducerea si/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sanatatii umane si mediului inconjurator. Se vor avea in vedere: imprejmuirea corespunzatoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc.

     - Organizarea de santier se va realiza in interiorul amplasamentului astfel incat impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derularii lucrarilor prevazute prin proiect sa fie cat mai redus.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.
  • In cazul unui incident sau accident care ar putea afecta semnificativ mediul se va instiinta imediat APM Vrancea si GNM-CJ Vrancea.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

- Prezentul act nu exonereaza titularul investitiei de obligatia obtinerii tuturor avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art. 22 - alin.(3) din HG nr. 445/2009.

-  Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

                 

                 Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare;
  • STAS 10009 / 1988 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje ;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei .
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.