Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Lucrari de refacere a infrastructurii locale afectate ca urmare a calamitatilor naturale produse de inundatii: 1. Refacere DC 161 afectat in satul Terchesti; 2. Refacere DC 156 afectat in satul Popesti; 3. Refacere drumuri de interes local afectate in sat Popesti intre km 0-620 ( lucrare in garantie pe GAL) si km 620-1250 str. Narciselor ( lucrare nereceptionata); 4. Refacere strazi si ulite afectate in satul Terchesti; 5. Refacere podete din beton avariate in sat Terchesti, pct. Intersectie Cioclezi si pct. Intersectie Ionescu; 6. Refacere podete din tuburi din beton avariate in sat Popesti, pct. Dragomir Neculai, pct. Brutarie, pct. Intersectie Iordan; 7. Refacere podete din beton distrus in satul Terchesti, pct Podul Mariei - titular - UAT COMUNA POPESTI

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de catre  UAT COMUNA POPESTI  din com. Popesti, sat Popesti, jud. Vrancea, inregistrata la APM Vrancea cu nr. 4655 din 11.05.2017, in baza Hotararii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

APM Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 25.05.2017, ca proiectul ,,  Lucrari de refacere a infrastructurii locale afectate ca urmare a calamitatilor naturale produse de inundatii: 1. Refacere DC 161 afectat in satul Terchesti; 2. Refacere DC 156 afectat in satul Popesti; 3. Refacere drumuri de interes local afectate in sat Popesti intre km 0-620 ( lucrare in garantie pe GAL) si km 620-1250 str. Narciselor ( lucrare nereceptionata); 4. Refacere strazi si ulite afectate in satul Terchesti; 5. Refacere podete din beton avariate in sat Terchesti, pct. Intersectie Cioclezi si pct. Intersectie Ionescu; 6. Refacere podete din tuburi din beton avariate in sat Popesti, pct. Dragomir Neculai, pct. Brutarie, pct. Intersectie Iordan; 7. Refacere podete din beton distrus in satul Terchesti, pct Podul Mariei ’’ propus a fi amplasat in intravilanul com. Popesti, jud. Vrancea nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii :

 

  1. Motivele care au stat la baza luarii deciziei etapei de incadrare in procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt urmatoarele:

a) proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2,  pct.  13 a);

b) Caracteristicile proiectului

 Marimea proiectului:

Prin prezenta documentaţie, sunt propuse soluţii de refacere a doua podeţe si reabilitarea a 10880,00 m drumuri de interes local si drumuri comunale din localitatile Popesti si Terchesti care au fost afectate de fenomenele hidrometeorologice periculoase ce au căzut în ultima perioada pe teritoriul comunei Popesti.

Drumurile ce fac obiectul acestei documentaţii sunt:

SAT POPESTI

-drum A – km 0+000 – km 0+680 cu o lungime de 680,00 m si latimea platformei drumului variabila intre 5,00 m si 6,00 m;

-drum B– km 0+000 – km 0+455 cu o lungime de 455,00 m si latimea platformei drumului de 5,00 m;

-drum F– km 0+000 – km 0+300 cu o lungime de 300,00 m si latimea platformei drumului de 3,50 m ;

-drum G– km 0+000 – km 0+345 cu o lungime de 345,00 m si latimea platformei drumului de 5,00 m.

SAT TERCHESTI

-drum C– km 0+000 – km 1+375 cu o lungime de 1375,00 m si latimea platformei drumului de 3,50 m;

-drum D - km 0+000 – km 0+635 cu o lungime de 635,00 m si latimea platformei drumului variabila intre 4,00 m si 5,00 m;

-drum E– km 0+000 – km 0+300 cu o lungime de 300,00 m si latimea platformei drumului de 3,50 m;

-drumul comunal DC 156 – km 0+600 – km 3+130 si km 3+130 – km 3+735 cu o lungime totala de 3135,00 m si latimea platformei drumului variabila intre 5,00 m si 5,50 m;

-drumul comunal DC 161 – km 0+560 – km 3+300 si km 3+300 – km 4+125 cu o lungime totala de 3655,00 m si latimea platformei drumului variabila intre 5,00 m si 5,50 m;

- punct “Dispensar” – podet existent peste pârâul Răsoi, afluent al pârâului Oreavu;

-punct “Dragomir Neculai” – podet existent peste pârâul Răsoi, afluent al pârâului Oreavu.

În urma deplasării în teren s-au constatat următoarele:

Defecţiunile de pe partea carosabilă se datorează cantităţilor ridicate de precipitaţii care s-au înregistrat în ultima perioada, care au făcut ca în prezent circulaţia sa se desfăşoare în condiţii grele.

Datorita santurilor colmatate, apele pluviale se scurg de-a lungul părţii carosabile, antrenând materialele şi îngreunând circulaţia.

De asemenea, volumul mare de apa a afectat si podetele existente peste pârâul Rasoi in punctele “Dispensar”  si“Dragomir Neculai”.

Ca soluţie pentru restabilirea viabilităţii drumurilor, se recomanda lucrări de aducere  a traseului la starea iniţiala prin scarificare şi reprofilare cu adaos de balast 300                      (400) mc/km, precum si refacerea drumului in zona podetelor afectate.

În profil transversal sectoarele de drum studiate vor avea partea carosabila cu aceeasi latime ca cea existenta, încadrată de acostamente având aceeasi latime cu cele existente.

JUSTIFICAREA NECESITĂŢII PROIECTULUI

Cantităţile extrem de ridicate de precipitaţii care s-au înregistrat în ultima perioada, cu mult peste cele normale, viiturile intense precum şi inundaţiile asociate acestora au determinat pagube esenţiale în zonă, înrăutăţind condiţiile de viaţă şi de muncă a locuitorilor din zonă.

Deteriorările produse de viituri drumurilor şi podeţelor existente, au generat dificultăţi în asigurarea fluxurilor de circulaţie între localităţile din zonă. 

Prin executarea acestui obiectiv de investiţii se vor înregistra o serie de efecte benefice, precum:

-reabilitarea infrastructurii rutiere fizice de bază afectate de calamităţi;

-accesul mai rapid al mijloacelor de intervenţie în caz de urgenţă.

Principalele caracteristici ale lucrării sunt :

  • lungimea totală a drumurilor propuse a fi reabilitate este de 10,880 km;
  • lăţimea platformei drumurilor variabila intre 3,50 si 7,00 m;
  • clasa tehnică a drumurilor este “V “
  • viteza de proiectare medie este 25 km/h.

Amenajarea sistemului rutier proiectat

Sistemul rutier va fi refăcut şi completat corespunzător intensităţii traficului, structura acestuia menţinându-se  pe soluţia sistemului rutier existent, astfel :

  • scarificare şi reprofilare cu adaos de balast 300(400) mc/km pe toata platforma drumurilor.

In zona podetului afectat din punctul „Dragomir Neculai”, după îndepărtarea materialelor infestate pe o latime de aproximativ 1,50 m si o lungime de 18,00 m si după realizarea umpluturilor pentru refacere corp drum, se va executa sistemul rutier al drumului având următoarea alcătuire :

  • fundaţie de balast în grosime de 30 cm;
  • strat de piatră spartă amestec optimal în grosime de 12 cm;
  • strat de legătură BADPC 20 în grosime de 5 cm;

strat de uzură din beton asfaltic BAPC 16 în grosime de 4 cm.

Acostamentele degradate se vor reface cu piatră spartă având o grosime de 15 cm.

In punctul „Dispensar”, partea din aval, se vor executa următoarele lucrări:

  • terasamente în umplutura pentru refacere corp drum pe o latime de 2,00 m si pe lungimea podetului de 10,00 m.

 Scurgerea apelor

Pentru asigurarea colectării şi evacuării apelor pluviale de pe platforma drumului se vor executa lucrari de decolmatare santuri pe zonele unde este necesar.

In zona podetului din punctul „Dragomir Neculai”, se va realize un sant dalat in lungime de circa 5,00 m pentru descarcarea podetului de la proprietate.

 Amenajare podeţe

Ca urmare a ploilor torenţiale înregistrate în această perioadă, datorita debitelor ce au depasit probabilitatile de calcul, podetele existent au fost afectate de viituri, necesitând lucrări de reparatii, astfel:

  • punct „Dragomir Neculai”, partea din aval, se vor executa următoarele lucrări:

-se va demola timpanul din beton existent;

-refacere timpan;

-consolidare maluri cu gabioane din bolovani de râu cu inaltimea de 1,00 m.

  • punct „Dispensar”, partea din aval, se vor executa următoarele lucrări:

    -se va demola partial timpanul din beton existent;

-refacere timpan;

-terasamente în umplutura pentru refacere corp drum pe o latime de 2,00 m si pe lungimea podetului de 10,00 m;

-refacere consolidare maluri cu gabioane din bolovani de rau cu inaltimea de               2,50 m.

  • decolmatare podete pe DC 156, la km 1+460 (punct Brutarie) si km 2+195 (punct Iordan).

2) Cumularea cu alte proiecte: - nu este cazul

3) Utilizarea resurselor naturale : - nu este cazul

4) Productia de deseuri:- Deşeurile recuperabile de orice tip vor fi depozitate selectiv si corespunzator legislaţiei în vigoare pana la predarea catre o societate autorizata.

5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : - reduse, doar la faza de lucrari.

6) Riscul de accident, tinandu-se seama de substantele si tehnologiile utilizate :  titularul de proiect va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c) Localizarea proiectelor:

1) Utilizarea existenta a terenului :

Terenul este situat in intravilanul com. Popesti si are categoria de folosinta drumuri de interes local si podete, conform Certificatului de Urbanism nr. 394/22.11.2016.

2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora: - nu este cazul.

3) Capacitatea de adsorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru :

   a)   Zonele umede – nu este cazul;

   b)   Zonele costiere – nu este cazul;

   c)   Zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

   d)   Parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

   e)  Ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt : zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : - nu este cazul;

f)   Zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national- Sectiunea  a III – a- zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996,  cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica : – nu este cazul;

  g)  Ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite : - nu este cazul;

   h)  Ariile dens populate : - nu este cazul;

   i)   Peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica : - nu este cazul.

d) Caracteristicile impactului potential

1) Extinderea impactului : aria geografica si numarul persoanelor afectate : - nu este cazul.

2) Natura transfrontiera a impactului : - nu este cazul.

3) Marimea si complexitatea impactului: - in perioada de executie a proiectului impactul va fi nesemnificativ sau minim daca se respecta toate masurile de protectie a mediului.

4) Probabilitatea impactului : - nesemnificativ.

5) Durata,frecventa si reversibilitatea impactului: - nu este cazul

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  • Investitia se va realiza cu respectarea legislatiei in vigoare, a avizelor de specialitate  si a indicatiilor mentionate in certificatul de Urbanism nr. 394 din 22.11.2016 eliberat de Consiliul Judetean Vrancea.
  • Pe tot parcursul executiei lucrarilor si functionarii obiectivului se vor lua  toate masurile si se vor realiza toate lucrarile necesare pentru protectia calitatii solului si apelor subterane si prevenirea poluarii accidentale.
  •   Deseurile  reciclabile rezultate pe perioada lucrarilor de constructii  vor fi colectate  / stocate temporar , selectiv in recipienti speciali , in vederea valorificarii prin unitati de specialitate , autorizate  (cu respectarea in permanenta a prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor, cu modificarile si completarile ulterioare ,
  •   Deseurile menajere generate in perioada lucrarilor de constructii vor fi colectate / stocate temporar in pubele si eliminate prin firme de salubritate autorizate ,
  •  Pentru lucrările ce se execută la corpul si platforma drumului sub directa influenţă a circulaţiei, vor fi prevăzuţi piloţi de dirijare a circulaţiei şi persoane ce vor asigura atât protecţia personalului muncitor, cât şi siguranţa şi fluenţa circulaţiei pe sectorul de drum pe care se execută lucrări de modernizare. Fiecare punct de lucru a fost prevăzut cu table indicatoare, prin care se face cunoscut că pe tronsonul respectiv se efectuează lucrări specifice de drumuri.Proiectarea sistemului de semnalizare va fi efectuat atât pentru traseul studiat cât şi pentru căile de comunicaţii rutiere care îl intersectează cu acces la aceasta.Pe zonele în care diferenţa de nivel între marginea taluzului şi piciorul acestuia este mare, se va monta parapet elastic deformabil pentru protejarea la eventuale ieşiri de pe partea carosabilă si pentru redirecţionare.
  •  Interzicerea tuturor lucrarilor de intretinere si reparatii la mijloacele de transport si utilaje din dotare in incinta obiectivului ( acestea se vor executa prin unitati de specialitate autorizate ) .  
  •   Se va asigura managementul substantelor periculoase folosite in conformitate cu Legea nr.    360 / 2004  - privind regimul substantelor si preparatelor chimice periculoase cu modificarile si completarile ulterioare si cu respectarea in permanenta a tuturor normelor legale in vigoare in domeniul : protectiei mediului , PSI , sanatatii si securitatii muncii.
  •  Se interzice depozitarea materialelor de constructie si a deseurilor rezultate in albiile cursurilor de apa din zona sau in spatii neautorizate .
  •   Surplusul de pamant rezultat din excavatie va fi folosit  la refacerea unor zone degradate .
  •   Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructie si a reziduului de santier astfel incat sa nu afecteze factorii de mediu .
  •   Nivelul de zgomot la limita incintei se va incadra in limitele admise conform Ordinului Ministerului Sanatatii nr.119/2014.
  •   Se vor utiliza utilaje cu nivel de zgomot scăzut .
  •  Se interzice spălarea si efectuarea lucrărilor de întreţinere/reparaţii a mijloacelor de transport, a utilajelor si echipamentelor folosite in perioada implementării proiectului, in perimetrul amplasamentului sau in afara unitatilor autorizate in acest scop.
  •  Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  •  Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  •  Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
  • Execuţia lucrărilor de terasamente se va face cu respectarea operaţiunilor de separare a stratului vegetal (unde este cazul) de restul terasamentelor, spre a fi refolosit la redarea terenului ocupat temporar la starea iniţiala de calitate.                                                            
  • Se vor respecta masurile de protectie a mediului prevazute in proiect in scopul reducerii la minim a impactului asupra mediului.
  • Nu se vor face depozite de materiale sau deseuri in afara perimetrului detinut de titular.
  • Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.
  • Se va respecta strict proiectul si masurile de protectie a mediului prevazute in proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor  accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .
  • Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.
  • Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG  nr.445/2009.

 

   Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu aprobarile, modificarile si completarile ulterioare;
  • Ordinul nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.

Prezenta decizie poate fi contestata in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.