Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Modernizare DJ 204F in lungime totala de Lt =4.90km din care sector Slobozia Ciorasti – Armeni, KM 0+ 000- 2+00, pe o lungime de 9,60km, sector Oreavu - Gugesti, km 9+100-12+000, L= 2,90km comuna Gugesti , jud Vrancea - titular - CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA

DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate Consiliul Judetean Vrancea , prin  Marian Oprisan  din Focsani, str. Dimitrie Cantemir,  nr 1-3 , jud Vrancea , inregistrata la nr. 95957/18.10.2017, in baza Hotararii Guvernului nr. 445 / 2009, privind ev aluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2007, regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, APM Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 26.10.2017,  ca proiectul: ”Modernizare DJ 204F in lungime totala de Lt =4.90km din care sector Slobozia Ciorasti – Armeni, KM 0+ 000- 2+00,  pe o lungime de 9,60km, sector Oreavu -  Gugesti, km 9+100-12+000, L= 2,90km comuna Gugesti , jud Vrancea  ,nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

        Justificarea prezentei decizii:          

        I. Motivele care au stat la baza luarii deciziei etapei de incadrare in procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt urmatoarele :

a). Proiectul se incadreaza in prevederile H.G. nr. 445/2009, anexa nr. 2, pct. 13.a. (Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

b). Caracteristicele proiectului :

LUCRĂRI PREGATITOARE – sunt lucrările care se execută în prima etapă a derulării investiției pentru pregătirea stratului suport a lucrării de bază.

 Amenajarea traseului în plan

Lucrările de modernizare proiectate, urmăresc elementele geometrice existente, racordarea aliniamentelor făcându-se cu ajutorul curbelor arc de cerc sau dupa caz curbe progresive de tip clotoidă, dezvoltarea spațială a secțiunii transversale a drumului făcându-se cu respectarea prevederilor STAS 863-1985 și a spațiului disponibil.

Profil longitudinal

Profilul longitudinal a fost stabilit ținând cont de soluțiile de execuție ale structurilor rutiere și de cotele obligate la poduri, accese, puncte cu cota impusă din localități.

Profilul longitudinal urmărește pasul minim de proiectare de 80,0 m, iar racordările verticale convexe și concave au raza corespunzătoare vitezei de proiectare.   

Profilul transversal

Drumul este clasificat ca drum județean, având câte două benzi de 2.75 m lățime fiecare pe sensul de circulație, aparține clasei tehnice IV, conform Normelor Tehnice aprobate prin Ordinul M.T. nr. 46/1998.

Forma în secțiune transverală este de tip acoperiș, cu pante transversale de 2,5% în aliniament, iar în curbe deverul va fi adaptat funcție de viteza de proiectare iar lățimea părții carosabile funcție de raza curbei.

Acostamentele vor avea lăţimea de 0.75 m, lăţimea totală a platformei rezultând de 7.00 m. Acostamentele vor fi impermeabilizate complet prin executia pe toata latimea a pereului din beton. Acostamentele vor avea pante de 4%.

Amenajarea sistemului rutier proiectat se va face pe platforma pe care s-au executat lucrări de  scarificare și  reprofilarea platformei drumului. Această etapă are un rol foarte important pentru pregatirea lucrărilor următoare. Scarificarea suprafeței drumului se va face pe o adâncime medie de 5 cm astfel încât deformațiile locale ale profilului drumului să fie corectate prin dislocarea dâmburilor iar apoi prin reprofilare se va antrena materialul dislocat în gropile existente. Se recomandă efectuarea a doua treceri cu autogrederul pe suprafața drumului  deoarece denivelările constatate pot ajunge și până la diferențe de nivel de aprox 20 cm iar numai o trecere  ar fi echivelentă cu compensarea numai a 10 cm din această diferență .  

Parametrii tehnici de calitate ce se impun pentru execuția lucrărilor de terasamente se vor cuprinde  în caietul de sarcini special elaborat pentru această categorie de lucrare.

AMENAJAREA STRUCTURIII RUTIERE PROIECTATE – reprezintă  partea cea mai  importantă din această investiție. Scopul lucrării este acela de a realiza condiții de circulație corespunzătoare unor drumuri modernizate, la care să se realizeze viabilitatea corespunzatoare a lucrărilor.

Sistemul rutier proiectat care se va aplica pe traseele sătești de amenajat:

  • 4 cm strat uzura    tip BAPC16                                         - AND605/2014
  • 6 cm strat de legatura tip BADPC20                                - AND605/2014
  • 15 cm strat de bază piatra sparta amestec                     - STAS 6400-1984
  • 15 cm strat inferior fundație balast nisipos                     - STAS 6400-1984
  • 5 cm strat de formă din pietruirea existentă                   - STAS 12253-1984

Incadrarea imbracamintii asfaltice se va realiza cu benzi de incadrare a caror structura va fi similara cu cea a structurii rutiere de pe partea carosabila a drumului.

            Straturile rutiere din fundația drumului se vor executa pe toată lățimea platformei drumului, iar straturile din mixtură asfaltică numai pe lățimea părții carosabile.

 

  1. Tronsoanele cu imbracaminte existenta asfaltica

Principalele categorii  de lucrari sunt :

- tronson de drum degradat  in proporti de 10%d ar si in  zone cu cedare sistem rutier 5% – cuprinde  tronsoane  de drum   cu imbracaminte asfaltica , in care degradarile sunt prezente pe toata partea carosabila .Cuprinde    decaparea mecanica a mixturii degradate existente pana la nivelul fundatiei , materialul rezultat se va incarca in auto si se va transporta din zona  Frezarea se va face pe tronsoanele  in care se  va reface corpul drumului .

- pelade – sub  forma de gropile rezultate din desprinderea  izolata a unei portiuni din grosimea unuia sau mai multor straturi din mixtura asfaltica . Aceste  degradari apar ca urmare a  prezentei  produselor petroliere pe partea carosabila           ( uleiuri , benzina , e.t.c.)  sau a altor produse care actioneaza chimic  asupra componentei mixturilor asfaltice ducand  la   distrugerea locala a acesteia . De asemenea un alt motiv este acela de imbatranire a mixturiii asfaltice – fenomen  care se produce sub actiunea razelor solare ; din mixtura evporandu-se partea volatila , aceasta pierzandu-si din elasticitate , se formeaza fisuri si crapaturi prin care este posibila infiltrarea apei pana la un strat impermeabil iar  sub influienta actiunii de inghet –dezghet al apei stratul din mixtura asfaltica se desface succesiv de pe stratul suport  rezultand gropi a caror evolutie se produce sub actiunea traficului pe aceste suprafete.

Tot din cauza    imbatranirii mixturii  asfaltice  au aparut pe partea carosabila fisuri si crapaturi   .

Lucrarile de remediere care se vor executa sunt :

- pentru tonsoanele de drum degradate in totalitate  se va realiza frezarea intregii suprafete  cu imbracaminte asfaltica – dupa care se vor executa lucrarile descrise pentru tronsoanele pietruite;

 - pentru tronsoalele de strada cu pelade se vor executa -reparatii  parte carosabila drum- plombari -procentul  de  degradare este variabil in functie de strada  pe care se vor executa lucrarile . Procentele  de degradari existente in momentul intocmirii documentatiei   sunt numite in “Profilele transversale tip ” din partea desenata a documentatiei tehnice .

   Urmeaza marcarea suprafeţelor -acolo unde se constată suprafeţe degradate, de genul celor menţionate mai sus, se va marca cu cretă conturul care trebuie pregătit, în patrulatere rectangulare (dreptunghi, pătrat, etc.) cu laturile paralele şi respectiv perpendiculare pe axa drumului. Identificarea şi marcarea suprafeţelor necesare a fi reparate se va efectua împreună cu reprezentantul desemnat al beneficiarului.

Sistemul rutier proiectat pentru reabilitarea traseului drumului judetean  este următorul:

4 cm BaPC 16                                      – strat de uzură;

 (3+6) cm BaDPC 20                - strat de legatură;

            Profilul drumului tip al traseului studiat este cu formă acoperiș  având pante traversale de 2.50 % parte carosabilă și de 4% pentru acostamente.

AMENAJARE ACOSTAMENTE DRUM

Această categorie de lucrare este foarte importantă pentru asigurarea integrității marginilor părții carosabile a traseului de amenajat.

In general lațimea proiectată a acostamentelor  este de 0.50 ml .

Acestea se vor  amenaja astfel :

  • în zonele în care nu sunt șanțuri pereate :

                                    - strat din piatră spartă -10 cm;

  • în zonele cu șanturi pereate, se va executa o protecție din beton cu următoarea structură:

                                    - substrat din nisip pilonat  -5 cm;

                                    - strat din beton de ciment C30/37 -10 cm;

Execuția acostamentelor, în conformitate cu detaliile din documentație, contribuie într-o măsură importanță la asigurarea parametrilor de calitatea a lucrării proiectate și în special vor asigura condiții pentru realizarea viabilității acesteia. Degradarea îmbrăcăminții asfaltice poate începe din zonele de margine a acestora, zone în care acțiunea apei este mai agresivă. De asemeni tot prin aceste zone se poate produce infiltarea apei în corpul drumului iar efectul distructiv pe care-l poate avea asupra acestuia este mare, în special în perioadele de îngheț –dezgheț .

     

ȘANȚURI ȘI RIGOLE Cuprinde execuția de santuri pereate  și de rigole cu placuță carosabilă, astfel:

-  sant nepereat –se va executa in zona de exxtravilan in urmatoarele pozitii kilometrice :

Sant nepereat 0.35-tr1

Stanga

Dreapta

Lungime

Km 26+000

Km 26+105

Km 26+000

Km 26+105

210

Sant pereat 0.35 –tr2

Stanga

Dreapta

Lungime

Km 29+440

Km 30+900

Km 29+440

Km 30+900

2920

Km 32+300

Km 34+990

Km 32+300

Km 34+990

5380

       

8510

                 
 

 

- sant pereat si rigolele carosabile se vor executa pe urmatoarele tronsoane :

S.2-S.3 -Santuri pereate sau Rigola cu placuta carosabila –tr1

Stanga

Dreapta

Lungime

Km 26+105

Km 27+055

Km 26+105

Km 27+055

1900

S.2-S.3 -Santuri pereate sau Rigola cu placuta carosabila -tr2

Stanga

Dreapta

Lungime

Km 27+600

Km 29+440

Km 27+600

Km 29+440

3680

Km 30+900

Km 32+300

Km 30+900

Km 32+300

2800

Km 34+990

Km 36+285

Km 34+990

Km 36+285

2590

       

10970

                 
 

   

Amplasamentul acestora va alterna deoarece rigolele carosabile vor avea rolul de asigurarea accesului pietonal si auto in incinta locuintelor din zona drumului iar santurile pereate vor asigura continuitatea firului de apa pe toata zona de intravilan.

Șanțurile au secțiunea trapezoidală cu lățimea la fund de 0,35 m și adâncimea de 0,35, pante către acostament de 2:3 și spre exteriorul amprizei de 1:1.

Protecția șanțului este din beton de ciment C30/37 în grosime de 10 cm, așezat pe un strat de nisip de 5 cm. Continuitatea șanțurilor în zonele din extravilan se va realiza prin intermediul podețelor dalate cu lumina de 0,40 m.

- rigole cu placuță carosabilă

Rigola carosabilă este un element din beton armat care permite preluarea și descărcarea apelor pluviale de pe carosabilul străzii pe care se amplasează. Poziția lor față de partea carosabilă  este la marginea părții carosabile iar partea superioară se racordează la suprafața liberă a platformei drumului.

Rigola este formată din : -corpul rigolei

                                                -placuta carosabilă

Intersectia traseului studiat cu drumurile laterale are o lungime de contact mare iar asigurarea continuitatii  firului de apa va fi asigurata de rigola carosabila care se va racorda corespunzator  la santurile triunghiulare din zona.

 

AMENAJARE DRUMURI LATERALE 

Amenajarea acestora se va realiza pe o lungime medie de 20ml și lățimea părții carosabile este de 5.00m. În general, s-a propus pentru fiecare drum lateral o suprafață de amenajat de 110.00mp (5.00x20.00x1.1). Fiecare traseu este caracterizat de elemente geometrice proprii dar se va urmări realizarea indicatorului fizic de suprafață propusă de executat.

 

Sistemul rutier ce s-a propus pentru amenajarea acestor trasee este urmatorul:

  • 4 cm strat uzura    tip BAPC16                                                      - AND605/2014
  • 6 cm strat de legatură tip BADPC20                                            - AND605/2014
  • 15 cm strat inferior fundatie balast nisipos                                 - STAS 6400-1984

 

Inainte de a se executa  sistemul rutier  se vor realiza lucrari de terasamente pentru amenajarea platformei drumurilor laterale si pregatirea patului drumului.

  PODEȚE - pe traseul drumului judetean  se vor amenaja  mai multe categorii de podețe, în funcție de scopul acestora și de debitele care trebuie descărcate în secțiunea de drum în care sunt pozate, dar si de conditiile de pe amplasament.

La intersecția cu drumurile laterale –se vor realiza podețe dalate de lungime suficientă, pentru a se asigura accesul spre, sau din acestea pe traseul amenajat. Infrastructura podețelor este realizată din beton turnat monolit, iar suprastructura este executată din dale prefabricate din beton armat. Numărul de dale este variabil în funcție de lungimea podețului. Lățimea dalelor marginale este de 100.00 cm iar lățimea dalelor centrale este de 50 cm. Racordarea la șanțurile din zonă se va face prin pereerea  a cel puțin câte 2.00 ml de șant amonte și aval  de acestea.

Amplasamentul podețelor dalate este următoarea:

podet L=8.00 ml

Podete dalate drumuri laterale L=8.0 ml

Stanga

Dreapta

Km 26+015

 

 

Km 29+445

 

Km 29+447

Km 29+570

 

Km 30+180

 

Km 30+580

 

 

Km 30+785

 

Km 30+830

 

Km 32+300

Km 32+405

 

Km 32+625

 

 

Km 34+175

Km 34+175

 

 

Km 34+510

 

Km 34+625

 

Km 34+720

 

Km 34+810

 

Km 34+900

 

Km 34+990

 

 

Pentru descarcarea transversal se vor executa podete prefabricate tip P2. Amplasamentul acestora este urmatoarea:

 

Podet Tip P2 - L=8.40

26+860

27+900

28+380

31+590

34+000

T=5 buc

 

 

Se va executa un podet tip P2 care se va realiza din elemente prefabricate . Fundația acestuia va  fi de tip radier din beton  C12/15, cu adâncimea de 110 cm și lățimea de 310 cm. Pe radier se montează elementele prefabricate tip P2 cu lățimea de 120 cm și câte 2 elemente de capat tip CP2 cu latimea de 60 cm. Acest sistem asigură o deschidere liberă de 2.00 ml și înălțime de 110 cm.

Preluarea apelor se va face, dacă este cazul, în amonte prin amenajarea unei camere de captare, iar în aval descărcarea se va amenaja cu pereu din beton (care se continuă și în deschiderea liberă a podețului) și blocaje din bolovani de râu. Stabilitatea terasamentului în zona de descărcare se va asigura prin montarea de aripi prefabricate tip AP 2-2 bucăți  asezate pe fundație din beton.

Pe traseul studiat se va executa un podet dalat de 3.00ml;

Nr. Crt.

poz. Km

1

29+550

 

POD LA KM 38+850

La km 30+850 se va executa o traversare in solutie definitiva – pod din beton armat peste raul Leica.

            Dezafectare traversarii existente – cuprinde actiunea de dezafectare a tuturor elementelor componente din vechea structura astfel:

- desfacere  betoane din timpane si din alte blocuri de beton ce sunt in zona albiei;

- dislocare tuburi din beton prefabricat existente .

  • Executie pod nou

Amplasamentul podului este in extravilan.

Q5% = 46 m3/s

Conform Normativ privind proiectarea hidraulica a podurilor si podetelor, PD 95-2002, pentru poduri peste cursuri de apa cu debite Qc<1000 m3, fara plutitori, inaltimea minima de libera trecere sub pod este de 0,75 m.

Podul proiectat se va executa cu fundare indirecta pe coloane de 12m fisa si de 1080 mm diametru.

Coloanele se vor solidariza in radier din beton armat cu inaltimea de 1.25m.

Elevatia se va realiza din beton armat -3.00 m

Executie structura de rezistenta a suprastructurii :

Suprastructura podului este alcatuita din grinzi  prefabricate din beton precomprimat L= 24.00 m, cu sectiune «T». Latimea caii va fi de 7.80 m , fiind incadrata de parapet metalic cu nivel ridicat de protectie de tip H4b si trotuare pentru asigurarea desfasurarii traficul pietonal, cu latimea  de 1.0m (din care 50 cm reprezinta zona de siguranta in care urmeaza  a fi montat parapetul metalic H4b). Trotuarele  vor fi delimitate – spre  limita exterioara, de parapete metalice pietonale care se vor incastra la limita trotuarului.

Structura constructiva a podului proiectat este urmatoarea:

Podul va avea 1 dechidere de 24.00 ml, rezultand o lungime totala :

L = 1 x 24,0m + 2x 3.50 m + 2 x 0,05,m = 31.10 m in care :

  •  24.00 m   este lungimea structurii de rezistenta ;
  •    3.50 m   lungimea unui zid intors
  •   0.05 m  rostul intre infrastructura si suprastructura . 

Latimea  disponibila pentru amenajarea  caii pe pod este de 11.00 , care se va  repartizata astfel :

  • cale pe pod este  -7.80ml
  • trotuare de cate 2x0.85ml  ml fiecare,
  • zona de siguranta 2x0.50 in interiorul carora se vor monta parapetii metalici deformabili.
  • console de trotuar -2x0.25 m

 

- executie structura de rezistenta a suprastructurii :

Grinzi prefabricate din beton armat de  L=24.00 ml - la aprovizionare si montare grinzile vor fi numerotate, iar pe ele se va înscrie cu vopsea data fabricării şi tipul de grindă, prin care se precizează astfel poziţia.

Grinzile se vor monolitiza între ele prin placa de suprabetonare.

Executia placii de suprabetonare  se va executa respectând urmatoarele etape generale :

                        - cofrarea –inclusiv executia cintrelor si esafodajelor

                        - montarea armaturii

                        - executia betonarii

 

-executie cale pe pod

Se va amenaja suprafata pe care urmeaza a fi executata hidroizolatia prin executia unui strat de mortar de min. 2 cm, mortar care are rolul de a reface pantele transversale ale suprastructurii  si de a prelua micile deformatii locale. Suprafata libera a mortarului  va fi o suprafata continua cu pante transversale egale cu cele ale lucrari finale, pe partea carosabila a podului, si va asigura conditii pentru executia hidroizolatiei.

Hidroizolatia se executa pe toata suprafata suprastructurii cu ridicarea pe consolele de trotuar si cu inchiderea cu un cordon de celochit a zonelor de contact intre beton si hidroizolatie, pentru prevenirea unor infiltratii de apa la acest nivel. Este propusa executia unei hidroizolatii termosudabile, care in functie de tipul ales (furnizor) poate fi protejata cu sapa de protectie sau nu. Sapa de protectie (cand este cazul) se va executa imediat dupa realizarea hidroizolatiei astfel incat aceasta sa nu fie degradata de eventuale actiuni mecanice  accidentale.

La acest pod, avand in vedere pozitia acestuia foarte aproape de o intersectie, trotuarele se vor amenaja pe o lungime mai mare cu aprox 5.00 ml de fiecare parte a rampei pentru a prelua corespunzator si in siguranta fluxul de pietoni din zona. 

Partea carosabila se va delimita de trotuare prin zona de siguranta, in care se va monta parapetul metalic pentru poduri cu nivel de protectie H4b – capacitate foarte ridicata de protectie. La limita cu partea carosabila se vor monta borduri de protectie.                

Acestea se vor monta pe un mortar de poza, mortar cu care se va face si rostuirea intre bordurile vecine.

Pe zona ramasa pentru amenajarea  trotuarelor se vor poza tuburi din PVC pentru  pozare cabluri, in eventualitatea in care va fi necesara traversarea cursului de apa de catre conducte pentru retele, dupa care se va fac umplutura din beton C10/12.

Suprafata libera a betonului se va etansa cu asfalt turnat pentru trotuare iar grosimea stratului va fi de 2 cm.

Racordarea cu terasamentele - cuprinde amenajarea trecerii de la partea carosabila de pe pod la partea carosabila de pe drum. Se va amenaja cu elemente prefabricate din beton – dale de racordare (cate 8 bucati de fiecare parte). Acestea se vor  aseza cu un capat pe grinda de rezemare incastrata in corpul culeilor si un alt capat pe grinda de rezemare independent asezata pe un prism din piatra sparta. Acestea se vor proteja cu hidroizolatie si se vor acoperi cu straturile din mixtura asfaltica. Racordarea se face cu elemente prefabricate astfel incat, in cazul constatarii degradarilor accesului pe pod acestea se vor scoate usor, refacerea umpluturii cu masurile de asigurare a stabilitatii acesteia si repozitionarea dalelor prefabricate in pozitia proiectata. Din grinda de rezemare de pe culee se vor scoate armaturi din otel beton in care se vor ancora dalele – cate doua ancore pe fiecare dala.

  • Alimentarea cu apă : 

Constructorul va realiza organizarea de şantier pe teren liber pus la dispoziţie de către beneficiar.

După terminarea execuţiei obiectivului de investiţie costructorul va aduce, pe cheltuiala sa, terenul ocupat pentru organizarea de şantier la starea iniţială.

Pe durata execuţiei lucrărilor până la recepţia finală, constructorului îi revine ca obligaţie protejarea materialelor şi a lucrărilor realizate cu respectarea tehnologiei de execuţie şi a prevederilor din caietele de sarcini, în scopul asigurării parametrilor proiectaţi şi a calităţii lucrărilor.

În acest sens constructorul va lua măsuri deosebite privind:

  • Depozitarea materialelor în spaţii amenajate;
  • Transportul şi punerea în operă în timp optim;
  • Respectarea măsurilor impuse de furnizorul de materiale.
  • Asigurarea agentului termic :

b.2. cumularea cu alte proiecte: - nu este cazul 

b.3. utilizarea resurselor naturale: -

b.4. producţia de deşeuri:

 Deşeurile rezultate în perioada execuţiei obiectivului vor fi gestionate cu respectarea prevederilor Ordonanţei nr. 195/2005, respectiv Legii 265/2006. La finalizarea lucrărilor suprafeţele de teren ce se ocupă temporar se vor reda folosinţei anterioare în starea iniţială.

b.5. emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

c) Localizarea proiectului:

c.1. utilizarea existentă a terenului:     Terenul aparţine domeniului public al comunei Rastoaca ,

  şi este încadrat în categoria de folosinţă neagricol – drumuri publice.

Pozitionarea obiectivelor in teren se va face astfel incat sa poata fi respectate  prevederile impuse prin Regimul tehnic din Certificatul de Urbanism.

Amplasamentul investiţiei: vecinatati:

c.2. relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora:-

c.3. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

- zonele umede : nu este cazul;
- zonele costiere : nu este cazul;

- zonele montane şi cele împădurite: nu este cazul;
- parcurile şi rezervaţiile naturale: nu este cazul;

- ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a

faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate etc : nu este cazul;

- zonele de protecţie specială, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional – Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de  protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu este cazul;
- ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite: nu este     cazul;
- ariile dens populate: zona cu locuinte ;

- peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică: nu este cazul.

d) Caracteristicile impactului potenţial:
d.1. extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate: -

d.2. natura transfrontieră a impactului: nu este cazul;
d.3. mărimea şi complexitatea impactului: in perioada de executie a proiectului, impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protectia factorilor de mediu impuse prin proiect (prezentate in memoriul tehnic);

d.4. probabilitatea impactului: nesemnificativa;
d.5. durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului: perioada de expunere va fi redusa, întrucât poluanţii se vor manifesta pe tronsoane ale lucrărilor de execuţie. In perioada de execuţie a proiectului, impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar. Pe măsura realizării lucrărilor, calitatea factorilor de mediu afectaţi va reveni la parametrii anteriori.

II. Condiţiile de realizare a proiectului:

• Investitia se va realiza cu respectarea documentatiei depuse la A.P.M. Vrancea, precum si a normativelor si prescriptiilor tehnice specifice construirii proiectului, a legislatiei de mediu in vigoare, a  prevederilor certificatului de urbanism nr.232 /21.12. 2015  emis de  Consiliul Judetean

  Masuri de prevenire si reducere a poluarii generate in perioada realizarii investitiei:

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluarii accidentale a factorilor de mediu pe toata durata executiei lucrarilor.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul impiedicarii accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
  • Alimentarea cu carburanţi, repararea si întreţinerea mijloacelor de transport si a utilajelo
  • folosite pe şantier se va face numai la societati specializate si     autorizate.
  • Organizările de şantier vor fi dotate cu sisteme de preluare a apei uzate.
  • Pe amplasamentul analizat sunt interzise spalarea, efectuarea de reparatii, lucrari de intretinere a mijloacelor de transport, utilajelor si echipamentelor folosite in incinta santierului.
  • Apele uzate tehnologice rezultate din procesele de preparare a materialelor de construcţie se vor colecta şi epura în decantoare înainte de descărcare.
  • Se vor respecta normele de protecţie sanitara a surselor de alimentare cu apa subterana sau de suprafaţa.
  • Alegerea de trasee optime din punct de vedere al protecţiei mediului pentru vehiculele care transporta materiale de construcţie ce pot elibera in atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va realiza cu vehicule acoperite cu prelate şi pe drumuri care vor fi umezite.
  • Evitarea dispersării unei organizări de şantier pe mai multe amplasamente şi utilizarea unor echipamente moderne, care conduc la reducerea emisiilor in aer.
  • Utilajele tehnologice vor respecta prevederile HG nr. 332/2007 privind stabilirea procedurilor pentru aprobarea de tip a motoarelor destinate a fi montate pe maşini mobile nerutiere şi a motoarelor destinate vehiculelor pentru transportul rutier de persoane sau marfă şi stabilirea masurilor de limitare a emisiilor gazoase şi de particule poluante provenite de la acestea, in scopul protecţiei atmosferei.
  • Evitarea ocupării terenurilor de calităţi superioare pentru organizarea de şantier, gropi de împrumut, depozite temporare sau definitive de terasamente şi materiale de construcţii.
  • Pe parcursul lucrarilor de constructii se vor monta panouri de avertizare pe drumurile de acces, se va imprejmui santierul in scopul reducerii emisiilor de        pulberi in suspensie si sedimentabile.
  • Stratul de sol fertil decopertat va fi depozitat in conditii corespunzatoare in vederea utilizarii lui pentru imbunatatirea calitatii unor terenuri degradate sau    la refacerea unor zone afectate, numai dupa obtinerea acceptului autoritatilor de  specialitate.
  • Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructii si a reziduului de santier astfel incat sa nu afecteze traficul rutier  sau sa creeze disconfort in zona.      
  • Investitia va respecta strict proiectul si masurile de protectie a mediului prevazute in proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • La realizarea lucrarilor de constructie – montaj ale investitiei se vor evita zonele care afecteaza elementele peisagistice, urmand ca la finalizarea lucrarilor zonele afectate sa fie aduse la starea initiala.
  • Managementul deseurilor generate de lucrarile de constructie va fi in conformitate cu legislatia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea celor care realizeaza lucrarile.
  • Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deseuri produse, in conformitate cu prevederile Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor.
  • Deseurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrarilor de constructii (metalice, feroase si neferoase, hartie si carton, plastic, PET, etc ) vor fi colectate / stocate temporar pe tipuri, in functie de sortimente, in recipiente speciale, in vederea valorificarii prin societati autorizate specializate.
  • Deseurile menajere generate in perioada lucrarilor de constructii vor fi colectate/stocate temporar in pubele si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  • Locurile de parcare se vor realiza in sistem impermeabil.
  • Se va asigura nivelul de zgomot conform legislatiei in vigoare.
    • Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrarilor.
    • Prezentul act nu exonereaza de raspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul executiei lucrarilor sau exploatarii acestora.
    • Prezentul act nu exclude obţinerea avizelor/acordurilor eliberate de instituţii specializate ale statului conform prevederilor legale.
      • Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.
  • Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare, iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzator, in aceasta situatie, prevederile art. 22 alin. (3) din HG nr. 445/2009.
  • La finalizarea proiectului, autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.
    • Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage suspendarea şi anularea acesteia, după caz.
      Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale:
  •  O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului aprobata prin Legea nr. 265 / 2006 modificata si completata cu OUG nr. 164/2008 ( M.O. 1196 / 30.12.2005 si M.O. 586 / 06.07.2006 );
  • STAS 10009 / 1988 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Ordin nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica
    privind mediul de viata al populatiei,
  • Legii nr.211/2011 privind regimul  deşeurilor,
  • HG 349 / 2005 privind depozitarea deşeurilor,
  •  Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate;
  •  Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate.
  •  Legea nr. 360/2004 privind regimul substantelor si preparatelor chimice periculoase completata si modificata de Legea nr. 263/2005.
  • Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
  • După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si readucerea la starea iniţiala. 
  • Se va reface cadrul natural pentru suprafeţele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor, se vor reface spatiile verzi. 

           Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.