Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Modernizare DJ 205 L, pe o lungime de 3,60 km – sector Vrîncioaia – Spineşti, km 5+800 – km 9+400 – comuna VRÎNCIOAIA - titular - CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA

DECIZIA  ETAPEI  DE  ÎNCADRARE - PROIECT

NR. 10226 / 27.10.2017

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de către CONSILIUL JUDEŢEAN VRANCEA, înregistrată la A.P.M. Vrancea cu nr.  9593 / 18.10.2016, in baza H.G. nr. 445/2009 -  privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si  a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, cu modificările si completările ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfaşurată în cadrul şedintei Comisiei de Analiză Tehnică desfaşurată în din data de 26.10.2017, ca proiectul de investitii: „ Modernizare DJ 205 L, pe o lungime de 3,60 km – sector Vrîncioaia – Spineşti, km 5+800 – km 9+400 – comuna VRÎNCIOAIA ” -  propus a fi amplasat în intravilanul şi extravilanul comunei Vrîncioaia, judeţul Vrancea - nu se supune evaluarii impactului asupra mediului şi nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

 

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr. 2, pct. 13, lit. – a).

( Orice modificări sau extinderi, altele decat cele prevăzute la pct. –ul 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

 

b)Caracteristicile proiectului:

       Localizarea proiectului - Terenul se afla amplasat în intravilanul şi extravilanul comunei Vrîncioaia, judeţul Vrancea. Drumul judetean  DJ 205L  face parte din domeniul public al judetului si se afla in administrarea Consiliului Judetean Vrancea , A.B.A. Siret Bacau, (pod de lemn peste paraul Leadova)

         Regimul economic: Folosinta actuala a terenului si destinatia : tronson de drum judetean DJ 205 L  si albie minora. Lucrarile de modernizare a tronsonului de drum judetean DJ 205L asigura legatura rutiera intre satele componente ale comunei Vrincioaia

Elementele geometrice generale ale traseului sunt :

Tronson analizat 5+800-9+030 :  lungimea totala  traseu studiat = 3 230.00ml, - profilul transversal tip:- platforma            =7.00 ml;- partea  carosabilă =5.50 ml;  acostamente = 2x0.75 ml;

    Sistemul rutier proiectat pentru modernizarea traseului drumului judetean  este următorul: 4 cm BaPC 16= strat de uzură; 6 cm BaDPC 20= strat de legatură; 15 cm strat de piatra sparta         - strat sup. de fundație;15 cm ballast= strat inf. de fundație; material geotextil  anticontaminat; 10 cm pamant stabilizat cu var.

        Profilul drumului tip al traseului studiat este cu formă acoperiș  având pante traversale de 2.50 % parte carosabilă și de 4% pentru acostamente.

Descrierea lucrarilor

Amenajarea traseului în plan - Lucrările de modernizare proiectate, urmăresc elementele geometrice existente, racordarea aliniamentelor făcându-se cu ajutorul curbelor arc de cerc sau dupa caz curbe progresive de tip clotoidă, dezvoltarea spațială a secțiunii transversale a drumului făcându-se cu respectarea prevederilor STAS 863-1985 și a spațiului disponibil.

Profil longitudinal -  Profilul longitudinal urmărește pasul minim de proiectare de 80,0 m, iar racordările verticale convexe și concave au raza corespunzătoare vitezei de proiectare.   

Profilul transversal - Drumul este clasificat ca drum județean, având câte două benzi de 2.75 m lățime fiecare pe sensul de circulație, aparține clasei tehnice IV.Acostamentele vor avea lăţimea de 0.75 m, lăţimea totală a platformei rezultând de 7.00 m.  Acostamentele vor avea pante de 4%.

Amenajarea structurii rutiere proiectate

Sistemul rutier proiectat care se va aplica pe traseele sătești de amenajat:

  • 4 cm BaPC 16 - strat de uzură;
  • 6 cm BaDPC 20 - strat de legatură;
  • 15 cm strat de piatra sparta - strat sup. de fundație;
  • 15 cm balast    - strat inf. de fundație;
  • material geotextil  anticontaminat
  • 10 cm pamant stabilizat cu var

Amenajare acostamente drum - In general lațimea proiectată a acostamentelor este de 0.50 ml .

Acestea se vor amenaja astfel : (1) în zonele în care nu sunt șanțuri pereate : - strat din piatră spartă -10 cm;                                             (2) în zonele cu șanturi pereate, se va executa o protecție din beton cu următoarea structură: - substrat din nisip pilonat  - 5 cm;

            - strat din beton de ciment C30/37 -10 cm;

 

Santuri si rigole  - Cuprinde execuția de rigole pereate și de rigole ranforsate, astfel:

- rigole pereate  se va executa pe urmatoarele tronsoane:

Stanga

Dreapta

Lungime

 

 

 

 

 

5830

7250

 

 

1420

Km 7+550

Km 9+030

 

 

1480

 

 

Km 7+250

Km 7+700

450

 

 

Km 7+900

Km 8+100

200

 

 

Km 8+910

Km 8+930

20

 

 

Km 9+010

Km 9+030

20

Total

 

 

 

3590

 

 

Rigolele pereate au secțiunea triunghilara cu adâncimea de 0,35, pante către acostament de 2:3 și spre exteriorul amprizei de 1:1.  Protecția perimetrului este din beton de ciment C30/37 în grosime de 10 cm, așezat pe un strat de nisip de 5 cm. Continuitatea șanțurilor în zonele din extravilan se va realiza prin intermediul podețelor dalate cu lumina de 0,40 m.

-rigole ranforsate   

Stanga

Dreapta

Lungime

Km 5+800

Km 5+830

 

 

30

Total

 

 

 

30

 

 

Amenajare drumuri laterale  - Traseul studiat este amplasat în intravilan și se intersectează cu alte drumuri locale din zonă, astfel :

Drumuri laterale

Stanga

Dreapta

Km 6+060

 

Km 6+420

 

Km 7+750

 

 

Km 7+945

Km 8+285

 

Km 8+455

 

 

Km 8+495

 

Km 8+665

Km 8+855

 

 

Amenajarea acestora se va realiza pe o lungime medie de 20 ml și lățimea părții carosabile este de 5.00 m. În general, s-a propus pentru fiecare drum lateral o suprafață de amenajat de 110.00mp (5.00x20.00x1.1). Fiecare traseu este caracterizat de elemente geometrice proprii dar se va urmări realizarea indicatorului fizic de suprafață propusă de executat.

Sistemul rutier ce s-a propus pentru amenajarea acestor trasee este urmatorul:  -4 cm strat uzura     tip BAPC16; - 6 cm strat de legatură tip BADPC20; - 12 cm start din piatra sparta  ; - 20 cm strat inferior fundatie balast  nisipos            

Inainte de a se executa  sistemul rutier  se vor realiza lucrari de terasamente pentru amenajarea platformei drumurilor laterale si pregatirea patului drumului.

Podete  - pe traseul drumului judetean  se vor amenaja  mai multe categorii de podețe, în funcție de scopul acestora și de debitele care trebuie descărcate în secțiunea de drum în care sunt pozate, dar si de conditiile de pe amplasament.

  La intersecția cu drumurile laterale – se vor realiza podețe dalate de lungime suficientă, pentru a se asigura accesul spre, sau din acestea pe traseul amenajat. Infrastructura podețelor este realizată din beton turnat monolit, iar suprastructura este executată din dale prefabricate din beton armat. Numărul de dale este variabil în funcție de lungimea podețului. Lățimea dalelor marginale este de 100.00 cm iar lățimea dalelor centrale este de 50 cm. Racordarea la șanțurile din zonă se va face prin pereerea  a cel puțin câte 2.00 ml de șant amonte și aval  de acestea.

Amplasamentul podețelor dalate este următoarea:

Podete dalate drumuri laterale L=8.0 ml

Stanga

Dreapta

Km 6+060

 

Km 6+420

 

Km 7+750

 

 

Km 7+945

Km 8+285

 

Km 8+455

 

Km 8+855

 

 

 

Pentru descarcarea transversal se vor executa podete prefabricate tip P2. Amplasamentul acestora este urmatoarea:

Podet Tip P2 - L=7.20

observatii

5880

descarcare in trepte aval 10.0 ml

6065

canal receptare amonte 10.0 ml, descarcare in trepte aval 10.0 ml

7110

 

7295

 

7765

canal receptare amonte 10.0 ml, descarcare in trepte aval 10.0 ml

8100

 

8750

 

 

Se vor executa un podete tip P2 care se va realiza din elemente prefabricate. Fundația acestuia va fi de tip radier din beton C12/15, cu adâncimea de 110 cm și lățimea de 310 cm. Pe radier se montează elementele prefabricate tip P2 cu lățimea de 120 cm și câte 2 elemente de capat tip CP2 cu latimea de 60 cm. Acest sistem asigură o deschidere liberă de 2.00 ml și înălțime de 110 cm.

Preluarea apelor se va face, dacă este cazul, în amonte prin amenajarea unei camere de captare, iar în aval descărcarea se va amenaja cu pereu din beton (care se continuă și în deschiderea liberă a podețului) și blocaje din bolovani de râu. Stabilitatea terasamentului în zona de descărcare se va asigura prin montarea de aripi prefabricate tip AP 2-2 bucăți asezate pe fundație din beton.

Lucrari de drenare  - Pentru preluarea si descarcarea  apelor subterane – sunt prevazute a se executa: drenuri sub sant ; camine de vizitare ; si guri de descarcare.

Drenuri-stanga

Km 6+600

Km 7+000

Amplasamentul acestora este urmatorul:

 

Aceste elemente se vor amplasa in zonele cu apa in exces, pentru a asana corpul drumului prin colectarea si evacuarea apei de infiltratie. Drenurile se vor amplasa sub sant si se vor descarca in zona podetelor sau in afara drumului atfel incat corpul drumului sa nu fie afectat de  prezenta apei.

Pentru a ne asigura de functinalitatea drenurilor dar si pentru aerisirea acestora se vor executa la intervale de 50.00 ml camine de vizitare Drenurile se vor executa cu tuburi riflate din P.V.C., in jurul carora se va crea un filtru invers din produse de balastiera, astfel incat sa se asigure o colectare facila a apelor.

Drenurile converg in caminele de vizitare, care au rol important in exploatarea sistemului, oferind posibilitatea interventiilor in eventualele situatii de colmatare. Caminele vor fi executate din tuburi din beton prefabricate.

Descarcarea apelor se va realiza prin executia de traversari pe sub platforma drumului judetean, la capetele acestora executandu-se guri de descarcare din beton.

Lucrari de consolidare ale corpului drumului

Consolidarea  corpului drumului se va realiza cu  ziduri de sprijin cu fundatie directa – zidurile se vor executa din beton monolit cu elevatia  medie de (1.00-1.50) ml, in functie  de inaltimea taluzului a carei stabilitate este necesar a fi realizata.

Fundatia zidului se va executa din beton  monolit, rostul elevatie–fundatie se va arma, iar elevatia se va executa din beton armat. In spatele elevatiei se va executa  dren din bolovani si hidroizolatia . Tronsoanele   pe care se aplica acest sistem de consolidare sunt:

Zid sprijn

pozitie Km

observatii

Lungime

stanga-debleu

dreapta-rambleu

Km 5+830

Km 5+880

 

 

h.el=1.50

50

Km 5+885

Km 6+050

 

 

h.el=1.50

165

Km 6+075

Km 6+125

 

 

h.el=1.50

50

Km 7+840

Km 7+900

 

 

h.el=1.50

60

Km 8+125

Km 8+165

 

 

h.el=1.50

40

 

Consolidarea  corpului drumului se va realiza cu  ziduri de sprijin cu fundatie indirecta are amplasamentul:

Zid sprijn

pozitie Km

observatii

Lungime

stanga-debleu

dreapta-rambleu

 

 

Km 5+880

Km 5+910

h.el.=2-3.00

coloane 12.0 ml + pp

30

 

 

Km 5+930

Km 5+965

h.el.=2-3.00 fundatii coloane 12.0 ml + pp

37.5

 

 

Km 8+165

Km 8+200

h.el.=2-3.00 fundatii coloane 12.0 ml + pp

37.5

 

 

Km 8+760

Km 8+800

h.el.=2-3.00 fundatii coloane 12.0 ml + pp

45

 

 

Cuprinde executia unui zid de sprijin cu fundare indirecta, pe partea dreapta a drumului. Fundatia zidului se va face pe piloti forati de diametru mare cu fisa de 12 ml. Elevatia necesara a zidului este de 2-3.00 ml.

Solutia de consolidare prezentata este impusa de: cota stratului de fundare; latimea disponibila pentru amenajarea sprijinirii;  inaltimea masei de pamant de sprijinit (corpul drumului).

Din punct de vedere al costurilor aceasta categorie de lucrare detine o pondere mare in totalul lucrarilor propuse. In legatura cu acesata solutie de consolidare sunt stabilite urmatoarele :

- adancimea de fundare este impusa de nivelul la care s-a interceptat stratul corespunzator - argila marnoasa – plastic vartoasa care in general depaseste 9.00 ml. Avand in vedere adancimea mare la care se afla stratul corespunzator de fundare pentru lucrarile de consolidare este exclusa executia de ziduri de sprijin de greutate;

- este necesara efectuarea incastrarii corespunzatoare a coloanelor;

- s-au propus executia de lucrari de consolidare in imediada vecinatate a platformei drumului –pe zona de siguranta;

 

Lucrari de poduri  - La km 9+000 traversarea existenta se va executa un pod ce traverseaza paraul Paulesti astfel:

- materialul din care este alcătuit - beton simplu si armat

- lungimea totală a podului = 13.70m

- numărul de deschideri  = 1;

-lungimea deschiderii = 10 ml

- lăţimea podului partea carosabila = 7.80 m

- trotuare =  2x1.00

- grinzi =  17 din B.P. .

- aparate de reazem =  17x2buc (17 fixe -11 mobile);

- tip infrastructuri = Culei inecate masive din b.a.;

- tip fundaţii = Fundatii indirecte –coloane fisa 12 m;

 - tipul îmbrăcăminţii pe pod =BAP16(2x3cm grosime);

- rosturi tip = rosturi de dilatatie moderne;

- parapeţi pietonali cu protectie ridicata  = tip H4b/   tip IPTANA

 - acordări cu terasamentele = Sferturi de con pereate                       

Dezafectarea structurii eexistente – cuprinde actiunea de dezafectare a tuturor elementelor componente din vechea structura.

Lucrari de siguranta a circulatiei

       În perioada de execuție siguranța circulației se va asigura prin montarea de indicatoare de circulație pentru presemnalizarea și semnalizarea zonelor de lucru. De asemenea, în perioadele cu trafic intens se vor amplasa la capetele tronsoanelor în care se lucrează piloți de dirijare a traficului, instruiți în  mod corespunzător. În cazurile în care este necesar se pot inchide temporar tronsoane de drum  dar se vor găsi trasee alternative. Situatia va fi adusa la cunostinta factorilor din administratia comuna cu precizarea exacta a intervalului de timp in care se impune inchiderea traseelor.

     Semnalizarea rutieră după execuția lucrărilor -  după execuția lucrărilor de amenajare a parții carosabile, este necesară realizarea marcajelor longitudinale și a marcajelor transversale și montare de indicatoare de circulație. Marcajele longitudinale au rolul de a delimita  benzile de circulație și pentru marcarea zonelor de interdicție a depașirilor. Marcajele transversale au rolul de a marca zonele în care este posibilă traversarea drumului cu  asigurarea protejării pietonilor.

Reglementarea circulației se va face prin montarea de indicatori de circulație rutieră. 

      Montarea de parapet elastic deformabil: Se va poza pe tronsonul 3- in zona canalului care insoteste drumul parapet elastic deformabil cu nivel ridicat de protectie pt. prevenirea plonjarii participantilor la trafic in sectiunea canalului. Diferenta de nivel este variabila –mediu 2 m, iar o parasire de traseu cu plonjare in deschiderea libera a canalului poate duce la pierderi de vieti .

 Organizarea de santier :  Pentru organizarea de santier este necesar: baracamente pentru muncitori; baracament pentru inginer; WC ecologic; demontarea tuturor constructiilor si aducerea terenului la starea initiala, la finalizarea lucrarilor.

         Lucrarile de organizare a santierului trebuie sa fie corect concepute si executate. Locurile unde vor fi construite organizarile de santier trebuie sa fie stabilite astfel incat sa nu aduca prejudicii asupra mediului prin emisii atmosferice, prin producere de accidente cauzate de traficul rutier din santier, de manevrarea materialelor. Trebuie evitata amplasarea organizarilor de santier in apropierea unor zone sensibile, cum ar fi cursurile de apa care constituie surse de alimentare cu apa, langa captarile de apa subterana, sau trebuie asigurata respectarea conditiilor de protectie a acestora. Concentrarea lor intr-un singur amplasament este benefica diminuând zonele de impact si favorizând o exploatare controlata si corecta.

Lucrari de refacere a amplasamentului la finalizarea investitiei : Amplasamentul pe care se vor executa lucrarile proiectate, la terminarea lucrarilor, va fi eliberat de orice deseu, resturi de materiale de constructie etc.  Toate deseurile reciclabile se vor strange si se vor transporta la puncte de colectare autorizate, pe categorii de deseu. Deseurile recuperabile se vor utiliza in lucrari ulterioare.

b2) Cumularea cu alte proiecte: Nu e cazul

b3) Utilizarea resurselor naturale: energie, agregate minerale, pamant, etc.

b4) Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii ( balast, piatra sparta, beton , materiale plastice, pamant, metalice, etc.), deşeuri menajere. Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

In timpul executarii lucrarilor vor rezulta deseuri din dezafectarile efectuate si anume: pamantul rezultat din sapatura – se va cuprinde in lucrarile de umpluturi; betoane degradate – se vor transporta la depozitul de deseuri autorizat; material fieros - se va putea transporta la centre de colectare autorizate materiale feroase si neferoase; alte materiale marunte care rezulta din activitatea de constructii care se vor strange si vor fi duse la groapa de gunoi autorizata, cea mai apropiata de punctul de lucru analizat.

          Constructorul mai are obligatia de a-si organiza activitatea de santier astfel incat sa fie respectate normele de igiena si de sanatate a oamenilor dar si de depozitare a deseurilor si de evacuare ritmica spre zonele autorizate. Nerespecatarea acestor elemente generale de organizare se poate constitui cauza de intrerupere a activitatii si de inchidere a santierului pana la indepartarea cauzelor care au produs intreruperea lucrului. Utilajele de constructii de pe santiere se vor alimenta cu carburanti numai in zonele special amenajate fara a se contamina solul cu benzine si uleiuri. Daca din activitatea de executie rezulta materiale necorespunzatoare cuprinderii in lucrarea noua (betoane segregate, armaturi cu rugina, etc.) se vor lua masuri ca acestea sa fie indepartate din zona de lucru in zone autorizate si nu la intamplare, acestea fiind in sarcina sefului de lucrare care va raspunde de buna desfasurare a lucrarii.

La terminarea lucrarilor de executie se va preda amplasamentul proprietarului in aceleasi conditii in care a fost preluat.

b5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora.

b6) Riscul de accident, ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate: titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

 

c) Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului: Folosinta actuala a terenului si destinatia : tronson de drum judetean DJ 205 P , zona canal Siret – Baragan, traseu conducte titei, traseu conducta gaze, si zona canal irigatii.

 c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebita pentru;

       a) zonele umede: nu este cazul,

       b) zonele costiere: nu este cazul,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: nu se suprapune ariilor naturale protejate.

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite : nu este cazul;

       h) ariile dens populate : nu e cazul;

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica : nu este cazul

 

 d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului: aria geografica si numărul de persoane afectate : nu este cazul;

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul;

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul tehnic);

 d4) Probabilitatea impactului: redusa .

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului: In perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar.

 

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 236 / 21.12.2017 si a Notificarii pentru inceperea executiei  Nr. 63 / 28.09.2017 emisa de SGA Vrancea..

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

      - Beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor

      prezentate in Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii si de gospodărire a apelor in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata, numai in baza avizului Primăriilor pe raza carora se realizeaza proiectul; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor H.G. nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,  hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

            NU se vor face demolari de cladiri sau defrisari de arbori.

      - Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate  temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • Organizarea de şantier va dispune de toalete ecologice. Constructorul va avea in vedere

întreţinerea toaletelor ecologice, prin contract cu o firma autorizata.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.
  • NU se vor face demolari de cladiri sau defrisari de arbori/arbusti/ garduri vii

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin.(3) din HG nr. 445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

 

         Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului cu modificarile, si completarile ulterioare;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificarile si completarile ulterioare;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.