Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Modernizare drum comunal DC 132 comuna Jaristea, judetul Vrancea - titular - COMUNA JARISTEA

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

 

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de catre  COMUNA JARISTEA  din com. Jaristea, jud. Vrancea, inregistrata la APM Vrancea cu nr. 4626 din 10.05.2016, in baza Hotararii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, APM Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 24.08.2017, ca proiectul ,, Modernizare drum comunal DC 132, comuna Jaristea, judetul Vrancea ’’ propus a fi amplasat in intravilanul si extravilanul comunei Jaristea, sat Varsatura, jud. Vrancea nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii :

 

  1. Motivele care au stat la baza luarii deciziei etapei de incadrare in procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt urmatoarele:

a) proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2,  pct.  13 a);

b) Caracteristicile proiectului

 Marimea proiectului:

Tronsonul studiat avand o lungime totala de 1620 m, de la km 1+355, pana la km 2+975, asigura legatura rutiera cu centrul de comuna, implicit cu drumurile judetene DJ 205 N si DJ 205 B, favorizand accesul locuitorilor la proprietatile din zonele limitrofe.

Starea generala a acestui tronson de drum este proasta, mai ales in perioada toamna- iarna sau in perioadele cu precipitatii abundente. Degradarile de pe partea carosabila sunt cele specifice drumurilor balastate la care nu s-au mai executat lucrari de intretinere curenta si periodica de mult timp.

Principalele caracteristici ale lucrarii sunt:

  • Lungimea totala a traseului propus pentru modernizare: 1,620 km;
  • Latime parte carosabila:                                                4,00 m;
  • Acostamente:                                                            2 x 0,50 m;
  • Platforma drumului:                                                        5,00 m.

         Amenajarea sistemului rutier proiectat:

              Structura constructiva propusa si verificata prin calculul de dimensionare a sistemului rutier, consta intr-un complex rutier cu urmatoarea alcatuire:

  • Fundatie de balast in grosime de 25 cm;
  • Strat de piatra sparta amestec optimal in grosime de 12 cm;
  • Strat de legatura BADPC 20 in grosime de 5 cm;
  • Strat de uzura din beton asfaltic BAPC 16 in grosime de 4 cm.

       Amenajare acostamente:

         Acostamentele au o latime de 0,5 m, fiind consolidata, avand aceeasi structura rutiera ca si carosabilul.

      Amenajare drumuri laterale:

         Pentru asigurarea viabilitatii lucrarilor este necesara si amenajarea intersectiilor cu drumurile laterale pe o lungime de 10,00 m, prin realizarea unui sistem rutier avand aceeasi structura ca si drumurl studiat.

         Pentru echilibrarea hidraulica si continuitatea scurgerii debitelor, la intersectia cu drumurile laterale, se vor amplasa podete tubulare Dn 600 mm.

      Scurgerea apelor:

         Pentru preluarea si descarcarea apelor de suprafata se vor executa santuri pereate. Protejarea sectiunii de libera scurgere a elementelor pereate se va face prin executia  straturilor de nisip pilonat de 5 cm grosime si pereu din beton de 10 cm grosime. Descarcarea apelor din santuri se face la distante cat mai mici, in functie de configuratia terenului, pentru a se evita stagnarea apelor in zona drumului.

     Amenajare podete:

  Pentru echilibrarea hidraulica si continuitatea scurgerii debitelor, la traversarea de pe o parte pe alta a corpului drumului sau la intersectia cu drumurile laterale, se vor amplasa podete tubulare Dn 600 mm si Dn 800 mm.

      Pentru a asigura evacuarea apelor pluviale din zona drumului, la podetul existent la km 2+967, se va amenaja un canal pereat pe o lungime de 20,00 m.

     Amenajare poduri:

   Pentru traversarea cursului de apa Varsatura Mica la km 2+169, s-a proiectat un pod nou din beton.

  Podul nou va avea urmatoarele caracteristici:

  • Lungimea podului= 14,50 m;
  • Lumina podului  =6,91 m;
  • Latimea podului = 7,50 m;
  • Latimea partii carosabile = 5,00 m;
  • Racord cu terasamentul cu aripi monolite;

Pentru a asigura continuitatea circulatiei pe drumul comunal pe perioada lucrarilor de executie a apodului, se va realiza o varianta de ocolire  in amonte de amplasamentul podului, formata dintr-un podet tip ochelar cu tubuti 2x Dn 1000 mm, ce va fi demolat dupa terminarea lucrarilor.

Varianta de ocolire va avea o lungime de 45,00 m cu latimea de 5,00 m si sistem rutier din balast cu grosimea de 50 cm.

 

 

 

JUSTIFICAREA NECESITATII PROIECTULUI

Starea de viabilitate existentă a drumurilor este necorespunzătoare desfășurării circulației în condiții normale de siguranță și confort, cu defecțiuni ale suprafeței de rulare și ale complexului rutier evidențiate pe suprafețe extinse, cu o structură rutieră neconformă cu necesitățile și perspectivele de dezvoltare economică, socială și chiar turistică a comunei, precum și cerințelor actuale ale utilizatorilor.

2) Cumularea cu alte proiecte: - nu este cazul

3) Utilizarea resurselor naturale : - nu este cazul

4) Productia de deseuri:- Deşeurile recuperabile de orice tip vor fi depozitate selectiv si corespunzator legislaţiei în vigoare pana la predarea catre o societate autorizata.

5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : - reduse, doar la faza de lucrari.

6) Riscul de accident, tinandu-se seama de substantele si tehnologiile utilizate :  titularul de proiect va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c) Localizarea proiectelor:

1) Utilizarea existenta a terenului :

Terenul este situat in intravilanul si extravilanul com. Jaristea, sat Varsatura si are categoria de folosinta drum comunal DC 132 , conform Certificatului de Urbanism nr. 36/13.04.2016 emis de Consiliul Judetean Vrancea.

2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora: - nu este cazul.

3) Capacitatea de adsorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru :

   a)   Zonele umede – nu este cazul;

   b)   Zonele costiere – nu este cazul;

   c)   Zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

   d)   Parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

   e)  Ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt : zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : - nu este cazul;

f)   Zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national- Sectiunea  a III – a- zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996,  cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica : – nu este cazul;

  g)  Ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite : - nu este cazul;

   h)  Ariile dens populate : - nu este cazul;

   i)   Peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica : - nu este cazul.

d) Caracteristicile impactului potential

1) Extinderea impactului : aria geografica si numarul persoanelor afectate : - nu este cazul.

2) Natura transfrontiera a impactului : - nu este cazul.

3) Marimea si complexitatea impactului: - in perioada de executie a proiectului impactul va fi

 

nesemnificativ sau minim daca se respecta toate masurile de protectie a mediului.

4) Probabilitatea impactului : - nesemnificativ.

5) Durata,frecventa si reversibilitatea impactului: - nu este cazul

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  • Investitia se va realiza cu respectarea legislatiei in vigoare,  a avizelor de specialitate  si a indicatiilor mentionate in certificatul de Urbanism nr. 36 din 13.04.2016 eliberat de Consiliul Judetean Vrancea, jud.  Vrancea.
  • Pe tot parcursul executiei lucrarilor si functionarii obiectivului se vor lua  toate masurile si se vor realiza toate lucrarile necesare pentru protectia calitatii solului si apelor subterane si prevenirea poluarii accidentale.
  •   Deseurile  reciclabile rezultate pe perioada lucrarilor de constructii  vor fi colectate  / stocate temporar , selectiv in recipienti speciali , in vederea valorificarii prin unitati de specialitate , autorizate  (cu respectarea in permanenta a prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor, cu modificarile si completarile ulterioare ,
  •   Deseurile menajere generate in perioada lucrarilor de constructii vor fi colectate / stocate temporar in pubele si eliminate prin firme de salubritate autorizate ,
  •  Pentru lucrările ce se execută la corpul si platforma drumului sub directa influenţă a circulaţiei, vor fi prevăzuţi piloţi de dirijare a circulaţiei şi persoane ce vor asigura atât protecţia personalului muncitor, cât şi siguranţa şi fluenţa circulaţiei pe sectorul de drum pe care se execută lucrări de modernizare. Fiecare punct de lucru a fost prevăzut cu table indicatoare, prin care se face cunoscut că pe tronsonul respectiv se efectuează lucrări specifice de drumuri.Proiectarea sistemului de semnalizare va fi efectuat atât pentru traseul studiat cât şi pentru căile de comunicaţii rutiere care îl intersectează cu acces la aceasta.Pe zonele în care diferenţa de nivel între marginea taluzului şi piciorul acestuia este mare, se va monta parapet elastic deformabil pentru protejarea la eventuale ieşiri de pe partea carosabilă si pentru redirecţionare.
  •  Interzicerea tuturor lucrarilor de intretinere si reparatii la mijloacele de transport si utilaje din dotare in incinta obiectivului ( acestea se vor executa prin unitati de specialitate autorizate ) .  
  •   Se va asigura managementul substantelor periculoase folosite in conformitate cu Legea nr.    360 / 2004  - privind regimul substantelor si preparatelor chimice periculoase cu modificarile si completarile ulterioare si cu respectarea in permanenta a tuturor normelor legale in vigoare in domeniul : protectiei mediului , PSI , sanatatii si securitatii muncii.
  •  Se interzice depozitarea materialelor de constructie si a deseurilor rezultate in albiile cursurilor de apa din zona sau in spatii neautorizate .
  •   Surplusul de pamant rezultat din excavatie va fi folosit  la refacerea unor zone degradate .
  •   Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructie si a reziduului de santier astfel incat sa nu afecteze factorii de mediu .
  •   Nivelul de zgomot la limita incintei se va incadra in limitele admise conform Ordinului Ministerului Sanatatii nr.119/2014.
  •   Se vor utiliza utilaje cu nivel de zgomot scăzut .
  •  Se interzice spălarea si efectuarea lucrărilor de întreţinere/reparaţii a mijloacelor de transport, a utilajelor si echipamentelor folosite in perioada implementării proiectului, in perimetrul amplasamentului sau in afara unitatilor autorizate in acest scop.
  •  Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  •  Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  •  Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
  • Execuţia lucrărilor de terasamente se va face cu respectarea operaţiunilor de separare a stratului vegetal (unde este cazul) de restul terasamentelor, spre a fi refolosit la redarea terenului ocupat temporar la starea iniţiala de calitate.                                                            
  • Se vor respecta masurile de protectie a mediului prevazute in proiect in scopul reducerii la minim a impactului asupra mediului.
  • Nu se vor face depozite de materiale sau deseuri in afara perimetrului detinut de titular.
  • Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.
  • Se va respecta strict proiectul si masurile de protectie a mediului prevazute in proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor  accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .
  • Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.
  • Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG  nr.445/2009.

 

   Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu aprobarile, modificarile si completarile ulterioare;
  • Ordinul nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Prezenta decizie poate fi contestata in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.