Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Modernizare drumuri de interes local in comuna Slobozia Bradului, judetul Vrancea - titular - COMUNA SLOBOZIA BRADULUI

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de catre  COMUNA SLOBOZIA BRADULUI  din com. Slobozia Bradului, jud. Vrancea, inregistrata la APM Vrancea cu nr. 3757 din 12.04.2016, in baza Hotararii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

APM Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 08.12.2016, ca proiectul ,, Modernizare drumuri de interes local in comuna Slobozia Bradului, judetul Vrancea’’ propus a fi amplasat in intravilanul si extravilanul comunei Slobozia Bradului, jud. Vrancea nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii :

 

  1. Motivele care au stat la baza luarii deciziei etapei de incadrare in procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt urmatoarele:

a) proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2,  pct. 13  a);

b) Caracteristicile proiectului

1) Marimea proiectului:

          LUCRARI PROPUSE

Analizandu-se necesitatile comunitatii privind starea drumurilor aflate in administrarea comunei, s-a stabilit ca prioritatile pentru dezvoltarea ulterioara a zonei, modernizarea urmatoarelor drumuri vicinale si drumuri comunale:

Drumuri vicinale in lungime totala de L=482.852 m:

- DS 308- in lungime de L= 250 m

- DS 1022- in lungime de L= 232.852 m

Drumuri comunale in lungime totala de L= 6170.953m:

- DC 184 Tronson 1- in lungime de L= 241.032 m

- DC 184 Tronson 2- in lungime de L=106.17 m

- DC 184 Tronson 3- in lungime de L= 1507.098 m

- DC 184 Tronson 4- in lungime de L=440.464 m

- DC 184 Tronson 5- in lungime de L= 2099.613 m

- DC 185 –in lungime de L= 1776.577m

Lungimea drumurilor propuse a se moderniza prin proiect este de 6.653,805 m.

Prin modernizarea acestor drumuri s-a avut in vedere racordarea acestora si cu alte seectoare de drum deja asfaltate, contribuind astfel la inchiderea retelei de drumuri prezente pe raza comunei Slobozia Bradului.

De asemenea modernizarea drumurilor va inlesni desfasurarea activitatilor specifice zonei in ceea ce priveste productia, transportul, aprovizionarea, distributia si totodata va creste gradul de ocupare a fortei de munca din zona.

Solutia de modernizare adoptata ale utilizatorilor prin realizarea unei imbracaminte asfaltice moderne a carei durata de exploatare va fi sporita prin colectarea si evacuarea corespunzatoare a apelor meteorice si printr-o intretinere curenta si  periodica corespunzatoare.

Pentru drumurile care se vor moderniza prevazute prin proiect pe care exista o impietruire din balast, se propune o structura rutiera compusa din:

  • Aport din balast in grosime de 10-25 cm;
  • Strat de piatra sparta amestec optimal in grosime de 12 cm dupa compactare;
  • Strat de legatura din mixtura asfaltica de tip BADPC 20 in grosime de 6 cm;
  • Strat de uzura din beton asfaltic de tip BADPC 16 in grosime de  4 CM.

Principalele cantitati de materiale utilizate:

-balast 9216 mc;

- piatra sparta 4568 mc;

- nisip 488 mc;

-strat de legatura BADPC 20-4569 t;

- strat de uzura BADPC 16-2810 t.

2) Cumularea cu alte proiecte: - nu este cazul

3) Utilizarea resurselor naturale : - nu este cazul

4) Productia de deseuri:- in faza de constructie, deseurile rezultate se vor colecta in containere separate si se vor preda firmelor specializate.

5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : - reduse, doar la faza de lucrari.

6) Riscul de accident, tinandu-se seama de substantele si tehnologiile utilizate :  titularul de proiect va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c) Localizarea proiectelor:

1) Utilizarea existenta a terenului :

Terenul este situat in intravilanul si extravilanul comunei Slobozia Bradului,  conform Certificatului de Urbanism nr. 32/11.04.2016 emis de Consiliul Judetean Vrancea, jud. Vrancea.

2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora: - nu este cazul.

3) Capacitatea de adsorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru :

   a)   Zonele umede – nu este cazul;

   b)   Zonele costiere – nu este cazul;

     c)   Zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

   d)   Parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

   e)  Ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt : zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : - nu este cazul;

   f)   Zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national- Sectiunea  a III – a- zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996,  cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica :

Proiectul propus definit conform planurilor de incadrare in zona, anexate, NU SE SUPRAPUNE unor rezervatii naturale conform art. 5 lit a) din OUG 57/2007 SI SE SUPAPUNE PARTIAL Ariei de Protectie Speciala Avifaunistica – ROSPA 0141 Subcarpatii Vrancei desemnata prin HG nr. 971/2011 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1284/2007 privind declararea ariilor de protectie speciala avifaunistica ca perte integranta a retelei ecologice europene Natura 2000 in Romania. Scopul principal al declararii si conservarii ariei de protectie speciala avifaunistica ROSPA 0141 Subcarpatii Vrancei a constat in asigurarea starii favorabile de conservare a speciilor de pasari de interes comunitar, inclusiv a habitatelor caracteristice acestora, ca spariu de desfasurare a activitatilor fiziologice ( hranire, odihna, reproducere, deplasare, etc);

  g)  Ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite : - nu este cazul;

   h)  Ariile dens populate : - nu este cazul;

   i)   Peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica : - nu este cazul.

d) Caracteristicile impactului potential

1) Extinderea impactului : aria geografica si numarul persoanelor afectate : - nu este cazul.

2) Natura transfrontiera a impactului : - nu este cazul.

3) Marimea si complexitatea impactului: - in perioada de executie a proiectului impactul va fi nesemnificativ sau minim daca se respecta toate masurile de protectie a mediului.

4) Probabilitatea impactului : - nesemnificativ.

5) Durata,frecventa si reversibilitatea impactului: perioada de expunere va fi redusa ,    întrucât poluanţii se vor manifesta pe tronsoane ale lucrărilor de execuţie. In perioada de   execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar. Pe măsura realizării lucrărilor si închiderii fronturilor de lucru , calitatea factorilor de mediu afectaţi va reveni la  parametrii anteriori.

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  • Investitia se va realiza cu respectarea legislatiei in vigoare, a avizelor de specialitate  si a indicatiilor mentionate in Certificatul de Urbanism nr. 32 din 11.04.2016 eliberat de Consiliul Judetean Vrancea, judetul  Vrancea.
  • Proiectul vizeaza modernizarea unui sector de drum existent, suprapus partial arealului umanizat al localitatii Poiana Cristei, in lungime de 945 m, situat marginal in raport cu suprafata ariei naturale protejate, ceea ce implica respectarea unor masuri care sa vizeze atat perioada de desfasurare a lucrarilor de santier cat si cea ulterioara, a exploatarii drumului propus, care sa cuprinda:
  • Interzicerea schimbarii modului de utilizare a terenurilor pe suprafetele in care se constata prezenta unor  zone importante de cuibarit, hranire, reproducere sau colonii ale speciilor de interes conservativ;
  • Evitarea activitatilor care distrug sau degradeaza habitatul speciilor de interes conservativ;
  • Limitarea poluarii fonice;
  • Interzicerea arderii vegetatiei;
  • Respectarea normelor legale in vigoare privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice;
  • Interzicerea deteriorarii si / sau distrugerii locurilor de reproducere ori de odihna;
  • Interzicerea perturbarii intentionate a exemplarelor din orice specie in cursul perioadei de reproducere, de crestere, de hibernare si de migratie;
  • Interzicerea deteriorarii, distrugerii si / sau culegerii intentionate a cuiburilor si / sau oualor din natura;
  • Interzicerea recoltarii florilor si a fructelor, culegerii, taierii, dezradacinarii sau distrugerii cu intentie a acestor plante in habitatele lor naturale, in oricare dintre stadiile ciclului lor biologic.
  • Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructii si a rezidiilor de santier astfel incat sa nu afecteze traficul rutier, pietonal sau sa creeze disconfort locuitorilor din zona.
  • Se va reface cadrul natural pentru suprafetele de teren ocupate temporar.
  • Se interzice depozitarea materialelor de constructii si a deseurilor rezulatate in sau in spatii neamenajate in acest scop.
  • Deseurile de constructie vor fi transportate la depozite autorizate.
  • Dupa terminarea lucrarilor, constructorul are obligatia eliberarii amplasamentului de orice fel de obstacole ( resturi materiale, anrocamente, gramezi de pamant, etc.) si readucerea la starea initiala.
  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate utilajele vor fi atent verificate.
  • La parasirea incintei organizării de şantier, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Materialele fine ( pamant, balast, nisip ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul impiedicarii accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
  • Pe amplasamentul analizat sunt interzise spalarea, efectuarea de reparatii, lucrari de intretinere a mijloacelor de transport, utilajelor si echipamentelor folosite in incinta santierului; alimentarea cu carburanţi, repararea si întreţinerea mijloacelor de transport si a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societati specializate si     autorizate.
  • Pe tot parcursul executiei lucrarilor si functionarii obiectivului se vor lua  toate masurile si se vor realiza toate lucrarile necesare pentru protectia calitatii solului si apelor subterane si prevenirea poluarii accidentale.
  • Se vor respecta masurile de protectie a mediului prevazute in proiect in scopul reducerii la minim a impactului asupra mediului.
  • Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.
  • Se va respecta strict proiectul si masurile de protectie a mediului prevazute in proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor  accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .
  • Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.
  • Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG  nr.445/2009.             

 

La finalizarea proiectului titularul va depune documentatie necesara obtinerii autorizatiei de mediu.

 

  • Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :
  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului, cu modificarile, aprobarile si completarile ulterioare;
  • STAS 10009 / 1988 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Ordin 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul mediul de viata al populatiei.
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;

Prezenta decizie poate fi contestata in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.