Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Modernizare drumuri de interes local – satele : Jorăşti şi Vînători – comuna Vînători - titular - PRIMARIA VÎNĂTORI

DECIZIA  ETAPEI  DE  ÎNCADRARE - PROIECT

NR. 7004 / 21.07.2017

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de către PRIMĂRIA VÎNĂTORI, înregistrată la A.P.M. Vrancea cu nr. 5483 / 08.06.2017, in baza H.G. nr. 445/2009 -  privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si  a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, cu modificările si completările ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfaşurată în cadrul şedintei Comisiei de Analiză Tehnică desfaşurată în din data de 20.07.2017, ca proiectul de investitii: ,, Modernizare drumuri de interes local – satele :  Jorăşti  şi  Vînători  – comuna Vînători ”  - propus a fi amplasat în intravilanul satelor Jorăşti  şi  Vînători, comuna Vînatori, judeţul Vrancea - nu se supune evaluarii impactului asupra mediului şi nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

 

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr. 2, pct. 13, lit. – a).

( Orice modificări sau extinderi, altele decat cele prevăzute la pct. –ul 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

 

b) Caracteristicile proiectului:

 

              b1) Localizarea proiectului - Terenul se afla amplasat în intravilanul satelor Jorăşti  şi  Vînători, comuna Vinatori, judeţul Vrancea. Drumurile satesti apartin domeniului public administrat de Primaria Vinatori; de asemenea, implementarea investitiei nu presupune achizitionare de terenuri de la terti posesori, nu se vor face demolari de cladiri sau defrisari de arbori

            Terenul în suprafaţă de 39475 mp propus a fi ocupat de aceste trasee este situat în domeniul administrativ al comunei. Terenul respectiv se află în proprietatea publică a comunei şi în administrarea UAT Vanatori.

          Lucrările prevăzute în prezentul proiect se încadrează în PUG aprobat pentru UAT Vanatori şi în prevederile Planului de Amenajare Teritorială a judeţului Vrancea. Tronsoanele de drum propuse a fi modernizate urmează actualul traseu al drumurilor, terenul fiind de utilitate publică, nefiind necesare exproprieri.      

         Regimul economic: Terenul respectiv este încadrat la categoria de folosinţă drumuri satesti de interes local (6000 km).

         Regimul tehnic: Lucrările propuse a se executa vor păstra vechiul amplasament al drumului propus pentru modernizare şi constau în modernizarea cu îmbrăcăminte asfaltică. Lucrările propuse prin prezenta documentaţie se vor realiza în zona drumului existent şi nu vor afecta suprafeţe de teren cu altă destinaţie, conform O.G. nr. 43/1997, privind regimul juridic al drumurilor publice.

        In cadrul acestui proiect se tratează modernizarea infrastructurii unor drumuri de interes local - strazi aflate pe teritoriul administrativ al Unitatii administrativ teritoriale Vanatori si care asigura legătura intre componentele comunei si reţeaua de drumuri naţionale si judetene care străbat judeţul Vrancea. Traseul va fi păstrat cat mai aproape de cel existent, corecţiile eventuale se vor efectua pentru încadrarea elementelor geometrice ale drumului in prevederile STAS 863-85.

          Necesitatea investitiei : Proiectul raspunde unei necesitati majore existente la nivelul comunei Vanatori si anume: necesitatea de a infiinta şi organiza o infrastructura rutiera buna in cadrul comunei prin reabilitarea drumurilor comunale. Lipsa tranzitului intre localitati induce localnicilor un sentiment de izolare, avand astfel implicatii in indicatorii sociali si demografici.

           Situatia existenta :  Pe toate sectoarele de drum ce fac obiectul prezentului studiu se întâlnesc aceleaşi tipuri de defecţiuni, specifice drumurilor pietruite:

  • uzura neuniformă, praf, noroi
  • gropi cu dezagregarea structurii materialului din strat
  • făgaşe longitudinale, denivelări
  • aglomerarea către margini a granulelor dislocate prin circulaţie
  • şanţuri colmatate

            Aceste defecţiuni favorizează staţionarea apei (băltire) în perioadele de timp ploioase, ceea ce constituie un factor agravant în procesul de deteriorare al carosabilului.

            Situaţia pe ansamblu pentru drumul comunal ce urmează a fi modernizat este următoarea:

- Structura rutieră actuală este improprie traficului auto şi circulaţiei pietonilor. Circulaţia vehiculelor şi autovehiculelor se desfăşoară anevoios, nefiind asigurate condiţiile minime pentru viaţa şi activitatea locuitorilor. Starea drumurilor influenţează negativ viaţa economică, socială şi culturală a locuitorilor comunei Vanatori.

    - Rigolele drumurilor sunt parţial colmatate şi puternic înierbate în urma ploilor  din perioadele anterioare, pe unele portiuni fiind inexistente, iar in unele portiuni, datorita lucrarilor de amenajare si asigurare a scurgerii apelor se gasesc santuri nepereate/pereate.

- In plan orizontal, tronsoanele de drum analizate de proiect, sunt in mare parte in aliniament, iar curbele existente sunt circulare, fara nici o amenajare.

             Din punct de vedere al starii tehnice, drumurile se prezinta astfel:

  • nu au capacitate portanta corespunzatoare pentru preluarea unui trafic rutier care creste cu trecerea timpului;
  • nu exista o structura rutiera clar evidentiata, impietruirile executate anterior fiind realizate in special in locurile critice ale traseelor, cu terasament plastic datorat stagnarii apelor, nefiind insa rezolvata problema scurgerii apelor din zona drumului, degradarea  platformei va continua;
  • santurile existente pentru evacuarea apelor pluviale sunt din pamant si nu au panta longitudinala, iar apa stagneaza in depresiuni inchise;
  • partea carosabila nu se diferentiaza de acostamente, nu are pante transversale spre santuri si apa stagneaza in balti pe platforma, accelerand procesul de degradare;
  • geometria transversala si pantele longitudinale nu pot asigura functionarea corecta a podetelor;
  • lipsesc podetele laterale;
  • lucrarile pentru siguranta circulatiei lipsesc.
  • traseul in plan prezinta multe sinuozitati cu aliniamente scurte dar fara serpentine. In profil longitudinal declivitatile nu sunt pronuntate si nu depasesc pe lungimi mari valoarea de 7%.

 

      Caracteristicile principale ale constructiei

  • categorie strazi: V
  • viteza de proiectare: 40 Km/h
  • lungime strazi: 6000,00  ml
  • latimea platformei carosabile:5.00-7.00 m
  • tipul structurii rutiere: pietruita
  • categoria de importanta “C” – normal
  •  

Se va moderniza in total o lungime de 6000,00  m drumuri.

Lucrările ce trebuiesc executate pentru modernizarea drumurilor conform raportului de expertiză sunt:

-lucrări de modernizare a sistemului rutier;

-lucrări de îmbunătăţirea scurgerii apelor de suprafaţă;

-lucrări la drumurile laterale;

-lucrări de înlocuire, reparare şi reabilitare a podurilor şi podeţelor;

-lucrări pentru accese la proprietăţi;

-lucrări pentru semnalizare rutieră şi marcaje.

 

           Drumurile luate in considerare sunt:

  • str. Bisericii              – 0,320 km
  • str. Bujorului            – 0,370 km
  • str. Clacilor               – 0,225 km
  • str. Brancoveanu      – 0,480 km
  • str. Marului               – 0,410 km
  • str. Narciselor           – 0,180 km
  • str. Nucilor               – 0,250 km
  • str. Perisor                – 0,100 km
  • str. Liliacului            – 0,130 km
  • str. Prundului           – 0,320 km
  • str. Scolii                  – 0,645 km
  • str. Sudului               – 0,650 km
  • str. Stadionului         – 0,650 km
  • str. Toporas              – 0,145 km
  • str. V. Putnei            – 0,595 km
  • str. Zorilor                – 0,530 km

 

Drumurile ce se vor moderniza vor avea următoarele platforme propuse:

  • 7.00 m – parte carosabila 5.50m (2x2.75m) + doua acostamente 1.50m (2x0.75m) + santuri pereate  cu H=0.50m/rigole de acostament sau  santuri nepereate cu H=0.50m
  • 5.00 m – parte carosabila 5.00m (1x4.00m) + doua acostamente 1.00m (2x0.50m)/rigole de acostament sau  santuri nepereate cu H=0.50m
  • 8.00 m – parte carosabila 6.00m (2x3.00m) +  doua acostamente 2.00m (2x1.00m) + santuri pereate  cu H=0.50m/rigole de acostament sau  santuri nepereate cu H=0.50m

 

Lucrari proiectate

  • Profil transversal Tip I: str. Sudului, str, Scolii, str. Stadionului, str. Ctin Brancoveanu, str. Bisericii, str. Zorilor
    •  benzi carosabile 2×2.75m
    • acostamente 2×0.75m
    •  santuri nepereate/pereate trapezoidale cu inaltimea de 0.50m 
  • Structura rutiera:
  • strat fundaţie balast obisnuit completare in grosime de 10 cm;
  • strat fundatie piatra sparta amestec optimal de 15 cm;
  • strat de legatura din BADPC 20 de 6 cm;
  • strat de uzura din BA 16 de 4 cm
  • Suprafata construita totala cca. 22925mp.

 

  • Profil transversal Tip II: str. Bujorului, str. Marului, str. Nucilor, str. Liliacului, str. Perisor, str. Prundului, str. Valea Putnei, str. Narciselor, str. Toporas,
    •      benzi carosabile 1×4.00m
    •      acostamente 2×0.50m
    •    santuri nepereate/pereate trapezoidale cu inaltimea de 0.50m  sau rigole de acostament
  • Structura rutiera:
  • strat fundaţie balast obisnuit completare in grosime de 10 cm;
  • strat fundatie piatra sparta amestec optimal de 15 cm;
  • strat de legatura din BADPC 20 de 6 cm;
  • strat de uzura din BA 16 de 4 cm
  • Suprafata construita totala cca. 14750mp

 

  • Profil transversal Tip III: str. Clacilor,
    • benzi carosabile 2×3.00m
    •  acostamente 2×1.00m
    •  santuri nepereate trapezoidale cu inaltimea de 0.50min
  • Structura rutiera:
  • strat fundaţie balast obisnuit completare in grosime de 10 cm;
  • strat fundatie piatra sparta amestec optimal de 15 cm;
  • strat de legatura din BADPC 20 de 6 cm;
  • strat de uzura din BA 16 de 4 cm
  • Suprafata construita totala cca.  1800mp.

 

Deoarece pe anumite tronsoane, platforma existentă are lăţimi ce depăşesc prescripţiile tehnice în vigoare şi cum unele porţiuni de drum au şanţurile conturate, s-a prevăzut ca distanţa între acostament şi şanţurile proiectate să fie valorificate ca spaţii de siguranţă în ideea unei viitoare supralărgiri sau a schimbării clasei tehnice a respectivului drum. 

Căi noi de  acces sau schimbări ale celor existente

Accesul in amplasamentul proiectului propus se face pe reteaua de drumuri existente pe teritoriul UAT Vanatori. In zona racordării cu drumurile laterale,drumurile existente se modifică sumar pentru a asigura înscrierea geometrică a vehiculelor şi trecerea de pe un drum pe altul. Modificările sunt doar în plan orizontal, cotele drumurilor existente rămânând neschimbate.

 

 

       Organizarea de santier 

In amplasamentul lucrarii se vor amenaja constructii provizorii şi dotări specifice pentru organizarea de şantier, compusă din:

- platformă împietruită pe care să se amplaseze constructii tip container cu diverse functiuni un container dublu compartimentat (birou + magazie de materiale), pubelă pentru colectarea deşeurilor menajere şi toaletă ecologică;

- platformă împietruită pe care să se parcheze utilajele tehnologice şi mijloacele de transport;

- platformă amenajată pentru depozitarea materialului rutier.

- platformă betonată pentru depozitarea temporară a recipientilor recipientilor cu carburanti, dacă este cazul.

- dotări specifice: un container dublu compartimentat (birou + magazie de materiale), pubelă pentru colectarea deşeurilor menajere şi toaletă ecologică;

Ca dotări speciale în cadrul organizării de şantier se propun următoarele:

- cuva metalică aşezată pe platforma betonată pentru depozitarea canistrelor cu combustibil şi lubrifianti;

- recipient cu material absorbant pentru combaterea scurgerilor accidentale de hidrocarburi.

Conform legislatiei in  vigoare, organizarea de  santier  va  fi  analizata si  fixata  de Constructorul care  va castiga licitatia  de executia. Constructorul va obtine  acordul Inginerului in ceea ce priveste amplasamentul organizarii de santier.

  • Cai de acces provizorii -  pentru realizarea investitiei se  utilizeaza drumul public,cu reglementarea circulatiei de catre Constructor. Toate acordurile cu privire  la restrictiiile de circulatie, variante de ocolire etc. vor fi obtinute de catre Constructor.
  • Sursele de apa, energie electrica, telefon etc., pentru organizarea  de santier se obtin de catre Constructor din sursele locale, cu acordul fumizorilor.
  • Laboratoarele Constructorului si testele care cad in sarcina sa Constructorul  care va castiga licitatia va organiza laboratoarele de santier si va asigura verificarea tuturor materialelor puse in opera precum si a calitatii lucrarilor executate, conform cerintelor „Caietelor de sarcini".Laboratorul va fi amplasat obligatoriu in organizarea de santier si va fi un laborator de minimum gradul II. Laboratorul trebuie sa ,acopere" toata gama de teste prescrise de caietele de sarcini si numai in situatii speciale si cu acordul Inginerului se vor face teste in alte laboratoare autorizate.
  • Curatenia pe santier - In vederea asigurarii unui flux normal al lucrarilor, Constructorul va asigura ordinea si curatenia, atat in incinta organizarii de santier cat si in zona lucrarilor. Se vor respecta conditiile din avize. La terminarea lucrarilor se vor demonta toate lucrarile de organizare de santier si se va curata terenul din zona
  • Servicii sanitare - deoarece santierul se afla in zona comunei Vanatori, in caz de urgente medicale se va apela la serviciile medicale din cele localitate.

Impactul asupra mediului a lucrărilor organizări de şantier este minim întrucât:

- nu presupune realizarea unor constructii deosebite, fiind folosite containere prefabricate pentru magazie, vestiar, birou şef punct de lucru;

- pentru parcarea utilajelor se va folosi platforma drumului în zona organizării de şantier; - se va acorda o atentie deosebită asupra posibililor poluanti (combustibili, lubrifianti) care pot ajunge accidental pe sol;

- deşeurile produse în organizarea de şantier se vor aduna în recipiente speciale şi vor fi predate unei societăti de preluare a deşeurilor;

- muncitorii vor folosi WC-uri ecologice care se vor vidanja periodic;

- muncitorii nu vor fi cazati în cadrul organizărilor de şantier ci în spatii din afara şantierului.

Dotări şi măsuri prevăzute pentru controlul emisiilor de poluanti în mediu

- materialele necesare realizării lucrărilor vor fi depozitate în locuri special amenajate numai în incinta organizării de şantier, fiind cu desăvârşire interzisă împrăştierea lor de-a lungul traseului.

- organizarea de şantier va fi dotată cu recipienti corespunzători pentru colectarea deşeurile de orice fel; modalitatea de eliminare este cea specifică fiecărui tip de deşeu.

Lucrări de refacere a mediului la finalizarea lucrărilor de constructii:

- se vor efectua pe terenurile ocupate temporar în etapa de constructie, inclusiv cu organizarea de şantier.

- desfiintarea constructiilor provizorii şi evacuarea şi eliminarea deşeurilor de orice fel de pe terenurile ocupate temporar în timpul constructiilor ;

- amenajarea terenurilor prin taluzare şi nivelare;

- copertarea cu pâmânt vegetal a terenurilor taluzate şi nivelate;

- însământarea cu ierburi perene a terenului din taluz

Lucrările de refacere a mediului în caz de accidente sau calamităti naturale se execută după ce au fost finalizate lucrările necesare pentru eliminarea efectelor negative ale acestora şi sunt de acelaşi fel ca şi cele care se execută după finalizarea investitiei.

 

b2) Cumularea cu alte proiecte: Prezentul proiect de investitii se incadreaza in strategia de dezvoltare a localitatii si este parte integrata a unui set de investitii ce au perioada de implementare 2014-2020. Desi proiectul nu prevede taieri de arbori sau diminuarea spatiului verde, odata cu finalizarea lucrarilor de executie sunt prevazute investitii in amenajarea spatiului verde ramas.

b3) Utilizarea resurselor naturale: Implementarea proiectului se bazeaza pe utilizarea de resurse natural neregenerabile, atat din amplasament cat si din afara acestuia, dar numai in perioada de constructie, astfel pentru realizarea lucrarilor de modernizare a drumului comunal, conform tehnologiilor de executie se vor utiliza urmatoarele resurse:

- balast nespalat- cantitate necesara cca. 3100 mc

- pietris - cantitate necesara cca. 3100 mc

- lemn ptr. cofrare- cantitate necesara 0.5mc

Apa industriala pentru lucrari de drumuri pentru care se estimeaza un consum de cca. 6.000 mc.

Materialele de tip agregate naturale (balast, nisip, lemn, etc) vor fi achizitionate prin grija antreprenorului de la statiile autorizate de sortare si spalare a agregatelor naturale.

b4) Producţia de deşeuri : Deseurile rezultate din lucrarile de constructii vor fi ridicate de catre o unitate de salubrizare autorizata si depozitate in locuri special amenajate conform prevederilor in vigoare.Pentru organizarea de santier, care cade in sarcina antreprenorului se va realiza proiect proiect si se va solicita autorizatie de construire.

Principalul deseu ce este generat de investitia prezentata il reprezinta stratul de balast din zestrea actuala a drumului care din cauza contaminarii sale cu pamant, nu poate fi folosit ca zester. Stratul infestat este de maxim 2.5 cm, reprezentand aproximativ 4000 mc la nivelul intregului proiect.Acest material incarcat cu pamant va fi strans in gropi de imprumut pe care primaria le pune la dispozitie. Aici balastul poate fi sortat, curatat si refolosit ca si strat de forma pe celelalte strazi care nu fac obiectul proiectului si care sunt inca pietruite.

Amplasament

Tipuri de deseuri

Mod de colectare / evacuare

Observatii

Organizarea de santier

Deseuri menajere sau asimilate

In pubele metalice amplasate pe platforme betonate, transportate la depozitul de deseuri sau la statia de transfer a localitatii pe baza de contract.

Se vor pastra evidente cu privire la cantitatile predate (conformare cu prevederile HG nr. 162/2002 privind depozitarea deseurilor).

Deseuri metalice

Pe platforme betonate, special amenajate, vor fi apoi valorificate prin unitati specializate.

Se vor pastra evidente cu privire la cantitatile valorificate (conformare cu OUG nr. 16/2001 privind gestionarea deseurilor industriale reciclate aprobata prin Legea nr. 456/2001 si cu modificarile ulterioare).

Deseuri materiale de constructii

Pe platforme speciale, nu ridica probleme din punct de vedere al factorilor de mediu.

Se pot valorifica la infrastructura drumurilor locale si de exploatare.

Slamuri petroliere/uleiuri uzate

In recipienti metalici inchisi, vor fi predate la unitati specializate pentru valorificare sau incinerare.

Se vor pastra evidente stricte cu privire la cantitatile predate (conformare cu prevederile HG nr. 662/2001 privind gestionarea uleiurilor uzate cu modificarile ulterioare si HG nr. 128/2002 privind incinerarea deseurilor).

Deseuri lemn

Colectate selectiv, se pot valorifica functie de dimensiuni si calitate

 

Acumulatori uzati

Deseuri periculoase, stocate in magazii, predate numai la unitatile specializate.

Se vor pastra evidente stricte cu privire la cantitatile valorificate (conformare cu prevederile HG nr. 1057/2001 privind regimul bateriilor si acumulatorilor care contin substante periculoase).

 

 

 

Deseuri hartie

Vor fi colectate separat, in vederea valorificarii.

Se vor pastra evidente cu privire la cantitatile valorificate (conformare cu prevederile HG nr. 349/2002 privind gestionarea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje, modificata si completata prin HG nr.899/2004).

Amplasamentul traseului

Menajere sau asimilabile

Vor fi colectate in pubele amplasate la marginea drumului.

 

 

 

 

  Denumire deseu

Cod deseu

 

        Eliminare /Valorificare deseu

 

Cantități

Pamant si pietre

17.05.04

Pamântul este utilizat în principal la sistematizarea amplasamentului. Cantitățile neutilizate vor fi eliminare   la   groapa   de  deseuri inerte a localitatii

cca 5.0mc

Lemn(de la cofraje dace este cazul)

17 02 01

Valorificate prin societati specializate

cca 0.2mc

Deseuri menajere amestecate

20 03 01

Eliminare prin societati specializate

cca 5.0mc

 

b5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora.

b6) Riscul de accident, ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate: titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

 

c) Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului: folosinta actuala – drumuri satesti de interes local.

 c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebita pentru;

       a) zonele umede: nu este cazul,

       b) zonele costiere: nu este cazul,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: investitia propusa nu se suprapune ariilor naturale protejate.

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite : nu este cazul;

      h) ariile dens populate : Lucrarea nu are un impact negativ aupra populatiei, sanatatii umane, bunurilor materiale, calitatii si regimului cantitativ al apei, calitatii aerului, climei, etc.

      i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica : proiectul de investitie analizat nu poate avea impact negativ asupra patrimoniului istoric si cultural.

 

 d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului: aria geografica si numărul de persoane afectate :

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul;

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : Principalul impact asupra solului in perioada de executie a lucrarilor de reabilitare este consecinta ocuparii temporare de terenuri pentru drumuri provizorii, platforme, baza de aprovizionare si productie, halde de deseuri etc. Reconstructia ecologica a zonei dupa incheierea lucrarilor reprezinta o masura obligatorie. Impactul manifestat de traficul desfasurat in cadrul santierului are un caracter temporar si se exercita ca urmare a antrenarii poluantilor de catre apele de precipitatii, care se infiltreaza apoi in straturile superioare ale solului.

Impactul determinat de pierderile de carburanti sau ulei de la functionarea defectuoasa a utilajelor poate fi apreciabil, manifestandu-se insa tot pe arii restranse.

Impactul asupra solului produs de depozitele de deseuri neorganizate este cu atat mai intens cu cat substantele depozitate au un caracter mai agresiv. Precipitatiile spala depozitele de deseuri incarcandu-se in special cu substante organice. O mare problema in cazul depozitelor necontrolate sunt apele uzate rezultate din descompunerea substantelor organice. Aceste ape sunt caracterizate de un debit redus, dar sunt foarte incarcate cu substante organice, motiv pentru care sunt greu de epurat.

Apele uzate menajere si tehnologice rezultate pe amplasamentul Organizarii de santier se infiltreaza cu usurinta in sol in cazul in care nu exista platforme betonate sau sisteme de scurgere, colectare si epurare a acestora.

 d4) Probabilitatea impactului: redusa .

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului: In perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar.

 

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 89 / 20.04.2017.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

      - Beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor

      prezentate in Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii si de gospodărire a apelor in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

 

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata, numai in baza avizului Primăriilor pe raza carora se realizeaza proiectul; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor H.G. nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,  hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

            NU se vor face demolari de cladiri sau defrisari de arbori.

   - Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate  temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • Organizarea de şantier va dispune de toalete ecologice. Constructorul va avea in vedere

întreţinerea toaletelor ecologice, prin contract cu o firma autorizata.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.
  • NU se vor face demolari de cladiri sau defrisari de arbori/arbusti/ garduri vii

 

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin.(3) din HG nr. 445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

                   

                

 

 

         Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului cu modificarile, si completarile ulterioare;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificarile si completarile ulterioare;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.