Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul “Infiintarea sistemului de alimentare cu apa in comuna Brosten”, titular PRIMARIA COMUNEI BROSTENI

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE  

 PROIECT

(afisat in data de: 19.10.2017)

 

                         Ca urmare a solicitarii de emitere  a acordului de mediu adresate de catre -PRIMARIA COMUNEI BROSTENI,  inregistrata la A.P.M. Vrancea cu  nr. 9263 / 02.10.2017, in baza H.G.  nr. 445/2009 -  privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 19.10.2017, ca proiectul de investitii ,,  Infiintarea sistemului de alimentare cu apa in comuna Brosteni  ”  - propus a fi  amplasat in intravilanul  com. Brosteni, satele Brosteni, Pitulusa si Arva, judetul Vrancea  -  nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

                         Justificarea prezentei decizii :

            Motivele care au stat la baza luarii deciziei etapei de incadrare in procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt urmatoarele:

a)-Proiectul se incadreaza in prevederile H.G.  nr. 445/2009, anexa nr. 2,   pct.  si 10 b)

b)-Caracteristicile proiectului:

 1) Marimea proiectului :

         

Investiţia va consta în preluarea debitului de apă potabilă de la rețeaua CUP SA într-un rezervor tampon din Polstif cu V = 40mc, pomparea acestuia într-un rezervor de înmagazinare din beton armat cu V = 200mc de unde, gravitațional, va alimenta locuințele de pe raza întregii comune.

 

            Deoarece conducta de aducțiune apă potabilă din sursa Odobești care se va realiza în cadrul proiectului prin POIM 2014-2020 va alimenta, ca ultim consumator, grădinița din satul Broșteni, cu acordul SC CUP SA, soluția de extindere a rețelelor de distribuție pentru toți locuitorii celor trei sate componente ale comunei, este:

  1. Construirea unei cuve de protecție bicompartimentată din beton armat cu dimensiunile 10,00x5,70x3,60m, montată îngropat, în care vor fi amplasate un rezervor tampon din Polstif de formă poligonală, cu volumul de 40mc și un grup de pompare format din două electropompe centrifuge multicelulare verticale  și două de rezervă cu caracteristicile Qref=5 l/s, Href=230 mcA, Pmot= 2x20,5kW x 380V).

Acest mod de amplasare a rezervorului tampon, a stației de clorinare și a grupului de pompare s-a ales pentru protecția la îngheț și la intemperii a componentelor.

Cuva bicompartimentată va fi amplasată îngropat pe terenul care aparține domeniului public al comunei, în curtea grădiniței din satul Broșteni, zona va fi împrejmuită cu gard din plasă de sârmă zincată pe stâlpi din țeavă metalică pe o suprafață de 100mp.

Este respectată limita minimă de 20m de la zidurile exterioare ale clădirilor.

 

  1. Din rezervorul tampon apa va fi pompată, prin intermediul unei rețele de aducțiune cu lungimea de 1012m, conductă PEHD Dn 90÷10, la rezervorul de înmagazinare.

Aducţiunea va fi executată din conducte de polietilenă de înaltă densitate, sudate cap la cap, montate îngropat sub adâncimea de îngheţ, pozate în tranşee executate parţial manual, parţial mecanizat, în strat de nisip de protecţie având următoarea configuraţie:

- conducte PEHD            DN 90, PN 6      –    460 ml

- conducte PEHD       DN 90, PN 10    –    552 ml

Pentru buna funcţionare a reţelei de aducţiune se propune realizarea a 2 masive de ancoraj şi a unui cămin de aerisire.

Pentru zona de protecţie sanitară cu regim sever a reţelei de aducţiune este respectată distanţa reglementată de 10m de la generatoarea exterioară a conductei până la construcţiile cele mai apropiate.

 

  1. Construirea unui rezervor din beton armat, cu V = 200mc pentru înmagazinarea apei potabile, în vederea distribuirii către populație.

Terenul este amplasat în Punct Terase, tarlaua 20, parcela 345,347.

Din punct de vedere al regimului juridic, terenul pe care va fi situat rezervorul de înmagazinare este domeniu public al Comunei Broşteni, listat la poziția 77 – teren rezervoare înmagazinare apă potabilă și cale de acces.

Rezervorul este realizat dintr-o cuvă circulară din beton armat monolit de clasa C12/15 (B200), cu gradul de impermeabilitate P4, montat semiîngropat.

 

  1. Rețea de distribuție

Reţeaua de distribuţie este de tip ramificat şi a fost dimensionată pentru asigurarea debitului necesar populaţiei şi a debitului necesar pentru stingerea incendiilor, corespunzătoare etapei actuale şi de perspectivă (20 ani).

Distribuţia se va monta în terenul proprietate publică a Consiliului Local Broşteni.

Diametrele conductelor au fost dimensionate în funcţie de debitele care circulă prin acestea şi pierderile de sarcină corespunzătoare şi sunt:

-    conducta PEHD Dn 125 mm, Pn 6 barr   –    830 m;

-    conducta PEHD Dn 110 mm, Pn 10barr  –    127 m;

-    conducta PEHD Dn 110 mm, Pn  6 barr  –  7496 m;

-    conducta PEHD Dn   63 mm, Pn   6barr  – 12573m;

Lungimea totală a reţelei de distribuţie este de 21026m

 

De asemenea, pe reţeaua de distribuţie s-au mai prevăzut:

- 6 cămine de golire

- 22 cămine de golire de capăt

-   1 cămin de reducere a presiunii CRP

- 25 cămine de aerisire

-   4 cămine de subtraversare

- 17 cămine de vană (cu 1, 2 sau 3 vane)

- 14 hidranți subterani Dn80 (acolo unde diametrul exterior minim al rețelei este de   

                                                 110mm)

- 28 vane de linie

-   6 masive de ancoraj

-112 noduri

Justificarea necesităţii proiectului

Accesul la apă potabilă şi canalizare este identificat ca o prioritate  pentru dezvoltarea durabilă. În cadrul obiectivului Guvernului României, privind asigurarea dezvoltării durabile a zonelor rurale şi a mediului aferent, se are în vedere promovarea unor sisteme integrate de apă şi apă uzată într-o abordare regională, pentru a oferi populaţiei şi altor consumatori servicii de apă la calitate optimă.

Se vor reduce riscurile pentru sănătatea locuitorilor, se va asigura o calitate mai bună a apei şi protecţia împotriva poluării acesteia şi se va asigura captarea şi transportul apei potabile în condiţii optime de igienă.

În momentul de faţă, comuna Broşteni din judeţul Vrancea nu are un sistem centralizat de alimentare cu apă potabilă conform normelor de sănătate în vigoare, populaţia folosind pentru consumul menajer şi al animalelor apă din fântâni.

 

2) Cumularea cu alte proiecte: - proiectul de investitie :,, Infiintarea sistemului de alimentare cu apa in comuna Brosteni’’ in satele Brosteni, Pitlusa si Arvai vine in completarea  proiectului regional, ,,Extinderea si modernizarea sistemului de apa si canalizare in judetul Vrancea, etapa a II a, operator : SC CUP SA.

3) Utilizarea resurselor naturale : -

4) Productia de deseuri :- colectate selectiv si valorificate prin unitati specializate

5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot aparea emisii poluante si zgomot pe perioada constructiei.

6) Riscul de accident, tinandu-se seama de substantele si tehnologiile utilizate : nu este cazul.

        c) Localizarea proiectelor:

1) Utilizarea existenta a terenului: terenul este situat in intravilanul  si extravilanul comunei Brosteni satele  Brosteni, Pitulusa si Arva , conform Certificatului de Urbanism nr. 22/20.09.2017 emis de Primaria  Brosteni ; folosinta actuala si destinatie : zona de siguranta a drumului national, a drumurilor comunale si de exploatare, zona dotari tehnico- edilitare si teren agricol in care pot fi amplasate dotari tehnico adilitare, electrice, telefonie, alimentare cu apa, canalizare ;  .

2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora: - nu este cazul.

3) Capacitatea de adsorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru :

   a)   Zonele umede – nu este cazul;

   b)   Zonele costiere – nu este cazul;

   c)   Zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

   d)   Parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

   e)  Ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt : zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : - nu este cazul ;

   f)   Zonele de protectie speciala – nu este cazul;

   g)  Ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite : - nu este cazul;

   h)   Ariile dens populate : - nu este cazul;

   i)    Peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica : - nu este cazul.

d) Caracteristicile impactului potential

1) Extinderea impactului (aria geografica si numarul persoanelor afectate): - nu este cazul.

2) Natura transfrontiera a impactului : - nu este cazul.

3) Marimea si complexitatea impactului: in perioada de executie a proiectului , impactul va fi nesemnificativ , daca sunt luate masurile de protectia mediului specifice .

4) Probabilitatea impactului : nesemnificative.

5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului: In perioada de executie a proiectului impactului asupra factorilor de mediu va fi temporar cu efect minim  .

                             Conditiile de realizare a proiectului :

-  Investitia se va realiza cu respectarea  legislatiei in vigoare  si a avizelor de specialitate mentionate in Certificatul de Urbanism  nr.  22/20.09.2017 , eliberat de Primaria Brosteni,  a Avizului favorabil nr. 150/19.09.2017 emis de Consiliul Judetean Vrancea, Avizului de conformitate nr. 35513/04.10.2017 emis de SC CUP.

 -  Pe tot parcursul executiei lucrarilor si functionarii obiectivului se vor lua  toate masurile si se vor realiza toate lucrarile necesare pentru protectia calitatii solului si apelor cat si prevenirea poluarilor accidentale.

-  Se vor respecta masurile de protectie a mediului prevazute in proiect in scopul reducerii la minim a impactului asupra mediului.

-   Deseurile  reciclabile rezultate pe perioada lucrarilor de constructii  vor fi colectate  / stocate temporar , selectiv in recipienti speciali , in vederea valorificarii prin unitati de specialitate , autorizate  (cu respectarea in permanenta a prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor ,

 -  Deseurile menajere generate in perioada lucrarilor de constructii vor fi colectate / stocate temporar in pubele si eliminate prin firme de salubritate autorizate ,

-  Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructie si a reziduului de santier astfel incat sa nu afecteze factorii de mediu .

-  Nivelul de zgomot la limita incintei se va incadra in limitele admise de STAS nr.10009/1998 si Ordinului Ministerului Sanatatii nr.119/2013

-  Se vor utiliza utilaje cu nivel de zgomot scăzut .

- Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

- Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.

- Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

- Alimentarea cu carburanţi , repararea si întreţinerea mijloacelor de transport si a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societati specializate si autorizate.

- Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate utilajele vor fi atent verificate;

- La parasirea incintei organizării de şantier , rotile autovehiculelor se vor curata.

- Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

- Materialele fine (pamant, balast, nisip ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

- Nu se vor stoca combustibili in organizarea de şantier.

- Prezentul act administrativ nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

- Prezentul act administrativ nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-  Prezenta Decizie este valabila pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului .

- Titularul proiectului sau al activităţii are obligatia de a notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita dupa emiterea deciziei de incadrare , iar APM Vrancea va aplica corespunzator in aceasta situatie prevederile art. 22 , alin. 3 din HG nr. 445 / 2009 .

- Nerespectarea prevederilor prezentei Decizii a A.P.M. Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.  

 

    Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare adecvata .   

  •      Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

O.U.G. nr. 195/2005 - privind protecţia mediului cu modificarile si completarile ulterioare;

STAS 10009/1988 - privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;

Legea nr. 211/2011 - privind regimul deşeurilor.

               Prezenta decizie poate fi contestata in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.