Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Reabilitare si modernizare DJ 205 S , Focsani-Cimpineanca-Virtescoiu-Rimniceanca-intersectie DJ 205 B, km 0+000 – km 13+200, L = 13,2 km, judetul Vrancea - titular - CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA

Decizia  etapei de încadrare ( PROIECT)

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresata de catre CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA , cu sediul in Focsani, Bd. Dimitrie Cantemir nr. 1, jud. Vrancea ,  inregistrata la A.P.M. Vrancea cu  nr. 9380 / 04.10.2017, in baza H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si  a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 02.11.2017, ca proiectul de investitii „ Reabilitare si modernizare DJ 205 S , Focsani-Cimpineanca-Virtescoiu-Rimniceanca-intersectie DJ 205 B, km 0+000 – km 13+200, L = 13,2 km, judetul Vrancea ”, amplasat in intravilanul si extravilanul municipiului Focsani, comunelor Cimpineanca si Virtescoiu, jud. Vrancea , nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr. 2, pct. 13 a. ( Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

b) Caracteristicile proiectului:

        b1)Mărimea proiectului:

Localizarea proiectului

Intravilanul si extravilanul municipiului Focsani, comunelor Cimpineanca si Virtescoiu, jud. Vrancea .

Regimul juridic:

     Terenul aparţine domeniului public al judetului Vrancea si se afla in administrarea Consiliului Judetean Vrancea , conform HG nr. 908/2002 actualizata si din domeniul public al statului, in administrarea Apele Romane, ABA Bacau-SGA Vrancea ( traiectoria drumului Judetean traverseaza curs de apa clasificat) , folosinta actuala drum judetean DJ 205 S , albie minora si majora a raului Milcov.

Prin prezentul proiect se propune refacerea corpului drumului judetean DJ 205S, intre

km 0+000 – 13+200.

Sectorul de drum județean DJ205S este pozitionat între km 0+000-13+215, rezultând o lungime L=13.215 km.

Elementele de gabarit țin cont de clasa tehnică a drumului și vor fi:

  • platforma drumului     - 7,00 - 8,00 m
  • lăţimea căii de rulare   - 6,00 m
  • acostamente                - 0,75 m
  • încadrare                     - benzi de încadrarea 2x0,25 m

 

 

- Lucrări de drumuri

Amenajarea traseului în plan

Lucrările de modernizare proiectate, urmăresc elementele geometrice existente, racordarea aliniamentelor făcându-se cu ajutorul curbelor arc de cerc sau dupa caz curbe progresive de tip clotoidă, dezvoltarea spațială a secțiunii transversale a drumului făcându-se cu respectarea prevederilor STAS 863-1985 și a spațiului disponibil.

Profil longitudinal

Profilul longitudinal a fost stabilit ținând cont de soluțiile de execuție ale structurilor rutiere și de cotele obligate la poduri, accese, puncte cu cota impusă din localități.

Profilul longitudinal urmărește pasul minim de proiectare de 80,0 m, iar racordările verticale convexe și concave au raza corespunzătoare vitezei de proiectare. 

Profilul transversal

            Drumul este clasificat ca drum județean, având două benzi circulație, aparține clasei tehnice V, conform Normelor Tehnice aprobate prin Ordinul M.T. nr. 46/1998.

Forma în secțiune transverală este de tip acoperiș, cu pante transversale de 2,5% în aliniament, iar în curbe deverul va fi adaptat funcție de viteza de proiectare iar lățimea părții carosabile funcție de raza curbei.

             Acostamentele vor avea lăţimea de 0,75 m între km 0+500-5+800 și de 1,00 m pe restul sectoarelor, lăţimea totală a platformei rezultând de 7,0 m și de 8.00 m. În cazul platformei de 7,0 m acostamentele vor avea aceeași structură rutieră pe toată lățimea, delimitarea făcându-se prin marcaj, iar în cazul platformei de 8,0 m în cadrul acostamentelor se includ benzi de încadrare 2x0,25 m, având aceeaşi structură rutieră ca şi a părţii carosabile.

 

Structura rutieră

  • Soluția 1: Pentru tronsoanele de drum care se vor reconstrui, în special pe tronsoanele cu degradări structurale majore, structura rutieră se va dimensiona pentru un trafic de perspectiva de 15 ani, în conformitate cu „Normativul de dimensionarea structurilor rutiere suple și semirigide PD155-2001 şi va fi verificat la îngheţ-dezgheţ, având urmatoarea succesiune recomandată:
  • beton asfaltic BA16 in strat de uzura                                             4 cm
  • beton  asfaltic deschis BADPC20 in strat de legatura                   8 cm
  • strat de piatra sparta                                                                       20 cm
  • strat de fundatie din balast                                                                  min 25 cm
  • material geotextil cu rol anticontaminant
  • stabilizarea solului cu produse agrementate                                   10 cm

 

  • Soluţia 2 : ranforsare structurii rutiere cu două straturi din mixturi bituminoase:
    • stratul de uzura din BA16 în grosime de min.4 cm;
    • stratul de legătura din BADPC20  cu o grosime minimă de 6cm+3 cm strat de reprofilare, după repararea stratului suport, frezarea denivelărilor și plombarea gropilor.

 

  • Soluţia 3 : reabilitarea structurii rutiere prin frezarea îmbrăcăminții existente,

scarificarea fundației și execuția straturilor în următoarea succesiune:

  • stratul de uzura din BA16 în grosime de 4 cm;
  • stratul de legătura din BADPC20  în grosime de 8 cm;
  • strat superior de fundație din piatră spartă în grosime minimă de 20 cm;
  • Soluția 4: Pentru tronsoanele de drum pietruite, structura rutieră se va dimensiona

pentru un trafic de perspectiva de 15 ani, în conformitate cu „Normativul de dimensionarea structurilor rutiere suple și semirigide PD155-2001 şi va fi verificat la îngheţ-dezgheţ, având urmatoarea succesiune recomandată:

  • beton asfaltic BA16 in strat de uzura                                             4 cm
  • beton  asfaltic deschis BADPC20 in strat de legatura                   8 cm
  • strat de piatra sparta                                                                       20 cm
  • material geotextil cu rol anticontaminant
  • strat de forma din pietruirea existentă care se scarifică reprofilează și se completează cu min 10 cm                              

Structurile rutiere recomandate pe sectoarele omogene sunt următoarele

  • pentru sectorul 1, se va aplica soluția 1
  • pentru sectorul 2, se va aplica soluția 2
  • pentru sectorul 3, se va aplica soluția 4
  • pentru sectorul 4 se va aplica soluția 3

Executie acostamente – Operatiile necesare pentru amenajarea  acostamentelor sunt :

- taierea cavalierilor

- amenajarea acostamentelor

Latimea proiectata a acostamentului este de 0.75 ml,

Amenajarea acestuia se va realiza cu o protectie din beton .

Intersecții cu drumuri publice și conectarea la drumurile locale

Intersecțiile se vor trata conform AND 600/2010 Normativ pentru amenajarea intersecțiilor

la nivel pe drumurile publice.

Drumurile laterale vor fi amenajate pe 20 m lungime cu urmatoarea structură rutieră:

  • drumuri laterale din pamânt:
    • strat uzură BA16                            – 4 cm
    • strat de legătură BADPC20           – 6 cm
    • strat piatră sparta                            - 12 cm
    • strat fundație balast                                    - 20 cm
  • drumuri laterale pietruite:
    • strat uzură BA16                            – 4 cm
    • strat de legătură BADPC20           – 6 cm
    • strat piatră sparta                            - 12 cm
  • drumuri laterale asfaltate:
    • strat uzură BA16                            – 4 cm
    • strat de legătură BADPC20           – 6 + 3 cm

               In total pe traseul studiat sunt 64 de intersectii cu drumurile laterale din care :

  • 7 dr din pamant
  • 51 dr -balastate
  • 7 dr asfaltate

 

Santuri si rigole  -preluare ape pluviale – pe acest drum se impun a fi executate doua

sisteme de preluare ape pluviale :

  • santuri pereate   – se aplica:

 

Sant pereat

Stanga

 

Dreapta

Lungime

Km 0+000

Km 1+555

1555

Km 0+000

Km 2+090

3645

Km 2+475

Km 5+070

2595

Km 2+475

Km 5+070

5190

Km 5+960

Km 10+530

4570

Km 5+860

Km 10+530

9240

Km 10+615

Km 11+575

960

Km 10+615

Km 11+575

1920

Km 11+680

Km 13+215

1535

Km 11+680

Km 13+215

3070

TOTAL 1

11215

TOTAL 2

23065

 

 

               L = (11 215.00+ 23 065.00)  ml = 34 280.00ml

  din care se scade lung. accese in curti -300 accese x4 ml/acces    =  1 200.00ml

 

  • rigole carosabile  - se aplica:

Rigola cu placuta carosabila

Stanga

Lungime

Dreapta

Lungime

Km 1+555

Km 2+475

920

Km 2+090

Km 2+475

1305

Km 5+070

Km 5+470

400

Km 5+070

Km 5+470

800

Km 5+575

Km 5+960

385

Km 5+575

Km 5+860

670

Km 11+575

Km 11+680

105

Km 11+575

Km 11+680

210

TOTAL 1

1810

TOTAL 2

2985

 
L = (1 810.00 + 2 985.00) ml

              Lucrari de podete

                La intersectia cu drumurile laterale  amenajarea   scurgerii apelor : cuprinde executia de podete dalate de  0.4 m  deschidere .  Lungimea  acestora este impusa de latimea drumului  lateral.

Podetele dalate se vor executa cu lungimi de :8.00 ml;10ml;12ml;14 ml;16 ml.

Podetul  din elemente prefabricate tip P2 are fundatia din radier continuu din beton  C 12/15 cu adancimea de 110 cm si latimea de 310 cm. Pe radier se monteaza elementele prefabricate tip P2 -cu latimea de 120 cm si cate 2 elemente de capat tip CP2 cu latimea de 60 cm.Elementele de capat sunt de doua tipuri :

  • CP2- la care in afara cadrului ce va forma corpul podetului sunt turnate, monolit cu acesta si aripile de sustinere a umpluturii drumlui;
  • CP21 –   la care cadrul asigura conditii de executie in continuarea podetului a camerei de cadere .

Acest sistem asigura o deschidere  de 2.00 ml si inaltime  de 110 cm.

 

Podete Tip P2 - L=8.4ml

 1

Km 1+150

 2

Km 2+225

 3

Km 5+870

 

 

In zonele in care este necesara asigurarea descarcarii unor debite mai mari de apa se vor executa podete tip D3.

 

Podete dalate D3

 1

Km 4+880

2

Km 10+425

 

 

- pod km 5+470

Traseul studiat traverseaza raul Milcov, la km 5+470, prin intermediul unui pod in buna stare. Pentru acest pod nu sunt propuse alte lucrari in afara celor de drum.

- podet km 6+180

La km 6+180, drumul traverseaza un curs de apa nenominalizat pe harta topografica, prin

intermediul unui podet. La acest podet sunt propuse executia de timpane si parapet noi, decolmatare

albie si amenajare structura rutiera.

-podet km 6+435

La km 6+435, drumul traverseaza Valea Seaca prin intermediul unui podet. La acest podet sunt propuse executia de timpane si parapet noi, decolmatare albie si amenajare structura rutiera.

Executie trotuare –  pentru asigurarea circulatiei pietonilor se va amenaja un  trotuar din

elemente prefabricate –pavele autoblocante-pe partea stanga  a profilului.

Pentru incadrarea  trotuarului se vor  monta:

- borduri mari 20x25 cm pe fundatie din beton–amplasate spre partea carosabila

- borduri mici 15x10 cm pe fundatie din beton – amplasate spre zona verde

Trotuarele se vor amenaja cu urmatoarea succesiune se straturi :

-  strat de fundatie din balast     -30 cm

-  strat din nisip pilonat               - 5 cm

-  pavele autoblocante                - 6 cm

Latimea trotuarului este variabila (1.00-1.50) ml

Semnalizarea rutiera pe timpul execuției - în perioada de execuție se va  asigura siguranța circulației prin montarea de indicatoare de reglementare a circulației, pentru presemnalizarea și semnalizarea zonelor de lucru.

Semnalizarea rutiera dupa execuția lucrărilordupa execuția lucrărilor de amenajare a părții carosabile, este necesară realizarea marcajelor longitudinale și a marcajelor  transversale, montarea indicatoarelor de circulație.

Ca elemente de siguranță rutieră se vor prevedea parapete metalice cu nivel de protectie ridicată de tip H1 sau H4b asigurându-se și lățimea de lucru pentru parapet.

Pentru realizarea lucrarilor proiectate, vor fi necesare urmatoarele lucrari:

  • sapatura/umplutura manuala cu cazmaua si mecanica cu excavatorul;
  • cofraje pentru betoane;
  • confectionare armaturi;
  • fixare pe pozitie elemente prefabricate cu macaraua, lucrari de umplutura si compactare mecanica, realizare straturi sistem rutier;
  • transport rutier al materialelor, cu autovehicule speciale: cisterna, betoniera, autobasculanta etc.

Toate materiile prime si combustibilii necesari pentru lucrarile proiectate, se vor asigura

de catre constructorul care va fi contractat pentru executarea lucrarilor.

Pentru executarea lucrarilor se vor folosi mijloace de lucru mecanice si manuale.

Pentru organizarea de santier este necesar:

  • amenajarea unei platforme balastate;
  • baracamente pentru muncitori;
  • baracament pentru inginer;
  • WC ecologic;
  • imprejmuire;
  • demontarea tuturor constructiilor si aducerea terenului la starea initiala, la finalizarea lucrarilor.

Constructorul va organiza si dota in zona, cu materiale, utilaje, echipamente si personal specializat pentru executii si finalizarea lucrarilor de constructii montaj. Acesta va prezenta un plan privind modul de desfasurare a lucrarilor de constructii, cu perceperea suprafetei de teren necesara organizarii de santier. Zona de amplasare a materialelor si utilajelor de constructii se va stabili de comun acord cu beneficiarul.

Vor fi stabilite urmatoarele surse de utilitati:

-alimentarea cu apa – necesarul de apa pentru muncitori va fi asigurat prin achizitionarea de apa plata imbuteliata.

-pentru santier se va amenaja un grup sanitar ecologic pentru muncitori.

La finalizarea lucrarilor de constructie se vor executa lucrari de refacere a solului si a vegetatiei aferente, inclusiv in zona de depozitare a materialelor in cadrul organizarii de santier. 

Organizarea de santier va fi amplasata intr-o zona de comun acord cu beneficiarul , fiind asigurate caile de acces , sursele de apa, energie electrica , pentru necesitatile santierului.

b2) Cumularea cu alte proiecte: Nu este cazul

b3) Utilizarea resurselor naturale : agregate minerale, apa.

b4) Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii ( pamant, balast, piatra sparta, beton )  , deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje , deseuri metalice , deşeuri menajere, etc.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : - Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR nr. 10009/2017.

b6) Riscul de accident, ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : -nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c)Localizarea proiectelor :

c1) Utilizarea existenta a terenului: Intravilanul si extravilanul municipiului Focsani, comunelor Cimpineanca si Virtescoiu, jud. Vrancea , folosinta actuala drum judetean DJ 205 S , albie minora si majora a raului Milcov.

 c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebita pentru;

       a) zonele umede: nu este cazul,

       b) zonele costiere: nu este cazul,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu se suprapune ariilor naturale protejate .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja

       depăşite : nu este cazul;

       h) ariile dens populate : Intravilanul si extravilanul municipiului Focsani, comunelor

       Cimpineanca si Virtescoiu, jud. Vrancea ;

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica : nu este cazul

 d)Caracteristicile impactului potenţial :

      d1) Extinderea impactului: aria geografica si numărul de persoane afectate : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va schimba functiunea zonelor invecinate sau activitatile ce se desfasoara in vecinatatea amplasamentului. Realizarea proiectului va contribui la imbunatatirea conditiilor de viata a populatiei de pe aria proiectului;

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul;

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului.

  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta

  masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in  memoriul de

  prezentare);

 d4) Probabilitatea impactului : redusa pe perioada desfasurarii proiectului.

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil . Pe masura realizarii lucrarilor calitatea factorilor de mediu afectati va reveni la parametrii anteriori .

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 266/20.09.2017 emis de Consiliul Judetean Vrancea si a avizelor mentionate in acesta , a notificarii pentru inceperea executiei nr. 65/28.09.2017 emisa de SGA Vrancea.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

      - Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente  

     construcţiilor prezentate in Memoriul de Prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor, de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri din demolări si constructii , deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu

prevederile art. 17 din Legea nr. 211/2011 privind regimul deseurilor cu modificarile si completarile ulterioare .

 

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri conforma / autorizata ; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • Organizarea de şantier va dispune de toalete ecologice. Constructorul va avea in vedere

întreţinerea toaletelor ecologice, prin contract cu o firma autorizata.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG nr. 445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare. 

              

    Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  •  Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate;
  • Legea nr. 249 / 2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si deseurilor de ambalaje privind procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deseuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O. 303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.