Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Reamenajare constructie existenta, demolare partiala , extinderi magazin existent, extindere platforma betonata, extindere parcare auto, imprejmuire partiala cu mentinere accese existente , amenajare spatii verzi, demolare pilon publicitar, construire pilon publicitar, lucrari tehnico-edilitare in incinta, operatiuni cadastrale, racorduri la utilitati, organizare de santier - titular - S.C. DEDEMAN S.R.L.

Decizia  etapei de încadrare ( PROIECT)

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de SC DEDEMAN  SRL, cu sediul in Bacau, str. Alexei Tolstoi nr. 8-10, jud. Bacau , înregistrată la Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 2799 din 16.03.2016 ,

               în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

              Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 02.02.2017 că proiectul :Reamenajare constructie existenta, demolare partiala , extinderi magazin existent, extindere platforma betonata, extindere parcare auto, imprejmuire partiala cu mentinere accese existente , amenajare spatii verzi, demolare pilon publicitar, construire pilon publicitar, lucrari tehnico-edilitare in incinta, operatiuni cadastrale, racorduri la utilitati, organizare de santier  ” , propus a fi amplasat in Focsani, str. Cuza Voda nr. 62 , jud. Vrancea , nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a)- proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr.2, pct. 13 a

b)Caracteristicile proiectului :

        b1)Mărimea proiectului :

  Terenul ce face obiectul acestui proiect de investitii este situat in intravilanul municipiului Focsani, jud. Vrancea, in suprafata de 36.947,00 mp si se afla in proprietatea S.C. DEDEMAN S.R.L. Bacau, conform contractelor de vanzare cumparare autentificate sub numerele: 1202 din 03.05.2007; 2695 din 27.05.2005 si 760 din 31.08.2015.

Terenul se invecineaza cu:

• Nord: proprietate particulara – 21.36m

• Sud: proprietate SC DEDEMAN SRL si DN2 – E85 – 7.80m

• Vest: sens giratoriu ce leaga DN2 - E85 de str. Cuza Voda – 74.76m

• Est: proprietate particulara - SC Edil Italy SRL – 31.81m

Terenul are la momentul de fata folosinta de curti constructii.

Pe amplasament exista construit Magazinul Dedeman care, prin programul care il fundamenteaza este un magazin –depozit de vanzare a diferitelor categorii de materiale de constructii - “magazin general materiale de constructii”.

Se doreste extinderea acestui magazin prin construirea unor noi spatii functionale la parterul cladirii.

 

a. SITUATIA EXISTENTA

Intregul amplasament este amenajat cu trotuare, platforme carosabile formate din alei carosabile trafic mediu si greu, curti de serviciu si parcaje clienti si personal, zona de rafturi acoperite de depozitare(copertine), spatii verzi, imprejmuiri si drumuri de acces.

Magazinul existent cu regim de inaltime parter si etaj partial (zona de birouri), este situat la 46.60m distanta de limita de proprietate la DN2 – E85, are accesul principal pe latura scurta din zona parcarilor .

Corpul Drive-in cu regim de inaltime parter si etaj partial (birouri), este situat la 54.70m distanta de limita de proprietate la DN2 – E85, are accesul principal pe latura lunga din zona parcarilor .

 

b. SITUATIA PROPUSA

Pe parcursul functionarii magazinului au aparut noi necesitati ce au impus o reamenajare a intregului ansamblu. S-a constatat nevoia maririi spatiului de vanzare, construirea unei sere metalice pentru raionul gradina, extinderii spatiului destinat receptiei marfa (si completarea acestuia cu o copertina exterioara pentru protejarea zonei de descarcare marfa), si construirii unui corp dedicat expeditie marfa pentru acasa.

Magazinul de constructii propus pentru extindere este astfel structurat in spatiul interior incat sa asigure separarea fluxurilor pentru clienti de circuitul de aprovizionare interna a acestuia, avand un acces principal pentru clienti si acces separat pentru aprovizionare marfa si personal angajat.

Datorita maririi compartimentului de incendiu, prin introducerea suprafetei construite a extinderii, se impun extinderi ale instalatiilor interioare antiincendiu, detectie, sanitare, electrice, termice si ventilatii, cat si a retelelor exterioare antiincendiu, canalizare, alimentare cu apa si electrice.

 

LUCRARI DE EXTINDERE MAGAZIN– Constructia existenta va fi reorganizata prin:

 

  1.  EXTINDERI:
    1. Corpul din spatele magazinului, corp ce uneste magazinul cu Drive-in-ul: 2384.02mp, cuprinde spatiile: receptie marfa; tunel de evacuare; Reincarcare acumulatori; G.S.R.; Oficiu;G.s.s.; Birou receptie marfa; Camera soferi.

 

  1. Sera pentru raionul gradina: 2982.41mp, realizat prin demolarea unui corp al magazinului existent de 540.48mp, cuprinde spatiile: Zona calda; Zona rece;  Centrala termica;Nisa vane actionare drencere ; Receptie marfa gradina.

                         In continuarea extinderii se amenajeaza in exterior o gradina exterioara, suprafata:

                         523.22mp.

  1. Corpul expeditie marfa pentru acasa
  2. Sas acces raion materiale de constructii

 

 

  1. REORGANIZARI:

Se vor reorganiza unele unele spatii de birouri, toate raioanele de marfa, zona de case si accesul in magazin, rezultand urmatoarele spatii interioare:

  1. PARTER,- care nu va suferi modificari                                     
  2. PARTER, Propus va cuprinde :Sala de vanzare            ; Tunel evacuare ;Hol ; Birou receptie marfa ;Sas acces secundar ;Tunel evacuare ;Sas acces principal; Inchirieri service;      Coordonator adm.                                          
  3. ETAJ – care nuva suferi modificari                                
  4. ETAJ, Propus va cuprinde : Coordonatori ; Hol; G.s.b ; G.s.f ; Hol; Dispecerat.         

      AU total: 13,966.16mp

Alimentarea cu marfa se va efectua pe fatada posterioara a magazinului, prin corpul de extindere, din zona accesului auto pentru aprovizionare marfa si a curtii de serviciu, printr-o usa sectionala si o usa pivotanta, protejate de o copertina receptie marfa pe structura din beton armat prefabricat acoperita cu tabla cutata, este un spatiu deschis acoperit, in continuarea spatiului interior de receptie marfa, in suprafata de 538.67mp.

Complexul va fi astfel structurat incat sa ofere un parcurs fluid al spatiului interior, avand accese pentru clienti separate de cele pentru aprovizionare marfa si personal angajat.

Zona nou propusa este in legatura directa cu spatiul existent si beneficiaza din punct de vedere functional de toate spatiile tehnice auxiliare ale magazinului existent.

Incaperile proiectate vor beneficia de iluminat natural direct, prin ferestrele cu ochiuri mobile si geam termopan prevazute in peretii exteriori.

 

LUCRARI DE EXTINDERE SI CONSTRUIRE PLATFORME IN INCINTA - Se va extinde platforma betonata a incintei, pentru fluidizarea noii zone de receptie marfa (extindere magazin si copertina):

1.Se reamenajeaza accesul traficului greu – a camioanelor de transport marfa - in zona nou amenajata de receptie marfa. Va fi construita o platforma betonata in spatele corpului Drive-in.

2. Se extinde platforma auto parcari clienti din fata si lateralul magazinului, marindu-se numarul de locuri de parcare din incinta; reorganizandu-se si parcarile existente au rezultat in total 331 locuri de parcare pentru clienti.

Reamenajarile nou propuse in incita duc la desfiintarea unor imprejmuiri existente si propunerea altora noi (perimetrale incintei nou formate prin achizitionarea de teren).

 

Indici de ocupare a terenului

 

Alimentare cu apă

Obiectivul este alimentat cu apa rece de la un put forat existent in incinta , iar extinderea propusa nu cuprinde consumatori noi de apa si nici suplimentarea debitului de apa consumata.

Alimentarea cu apa se pastreaza dar se vor face modificari ale retelei din incinta in raport cu extinderile propuse.

Alimentarea consumatorilor din incinta se va face printr-o retea din conducta PEHD, L = 184 m.

Rezervorul antiincendiu existent cu V = 300 m va alimenta instalatiile de hidranti interiori si exterior care se vor extinde si devia in zonele extinderilor propuse.

Alimentarea cu apa de la foraj a rezervorului antiincendiu se face printr-o conducta existenta din PEHD, L = 12 m.

Reteaua de alimentare instalatii antiincendiu existenta este inelara din conducta PEHD, L = 651 m. Reteaua este deservita de grupul de pompare existent: 2 pompe ( 1 in functiune si 1 de rezerva) si 1 pompa pilot. La cei 3 hidranti supraterani de incendiu existenti se vor adauga 5 hidranti noi.

Se va construi un nou rezervor de beton semiingropat cu V = 480 mc pentru apa de incendiu pentru sprinklere si drencere.

Reteaua de alimentare a instalatiei de stins incendii cu sprinklere si drencere va fi deservita de un grup de pompare complet echipat cu colector de aspiratie, distribuitor de refulare, recipient cu membrane, presostate, tablou electric si de automatizare compus din trei pompe ( 2 in functiune si 1 in rezerva) tip Grundfos, inlusiv pompa pilot.

Evacuarea apelor uzate

 

Apele uzate menajere sunt colectate printr-un sistem existent de canale colectoare, descarcate in statia de pompare printr-o conducta PVC, L = 197 m si pompate in reteaua stradala de canalizare.

Reteaua de canalizare existenta se pastreaza, dar se vor face modificari ale retelei din incinta in raport cu amplasamentul extinderilor propuse.

Retelele de canalizare noi din incinta vor consta in :

  • Racorduri de la cladire la camine si de la gurile de scurgere la camine:, L = 120 m.
  • Canale colectoare , L = 232 m.
  • Conducte PVC, L = 304 m.
  • Camine de canalizare din beton armat – 8 bucati.
  • Guri de scurgere din beton tip A – 10 bucati.

            Separatorul de hidrocarburi existent se va dezafecta datorita extinderii propuse. Pentru evacuarea apelor pluviale se va monta un separator de hidrocarburi nou tip SWOBK80 cu Q max = 400 l/s.

           Pentru atenuarea viiturilor se va construi un bazin de retentie cu V = 500 mc, intre separatorul de hidrocarburi si racordul de canalizare existent din PVC.

          Apele pluviale de pe terase, spatii parcare sunt transportate la separatorul de hidroarburi, descarcate in bazinul de retentie si deversate in canalul ANIF.

Instalaţii electrice

Spatiile nou propuse se vor alimenta cu energie electrică prin extinderea retelei existente in cadrul magazinului existent.

Instalatii de supraveghere, antiefractie si semnalizari

In incinta, in constructiile realizate exista un sistem complex de supraveghere, aparare antiefractie, semnalizare a oricaror defectiuni in modul de functionare a instalatiilor din dotare.

Supravegherea incumba urmarirea zonelor functionale: parcaje, zona rampelor de descarcare, portile de intrare, hala de desfacere marfuri, zona case de marcat

Instalaţii termice şi de ventilare

Spatiul existent este prevazut cu instalatie de ventilatie si recirculare a aerului cald cu ajutorul unor dispozitive de tip roof-top amplasate pe esafodaje adiacente magazinului. Aceste dispozitive racesc pe timpul verii aerul, si il incalzesc in timpul iernii, avand si functia de filtrare si alimentare cu aer proaspat in tot timpul anului. 

Zona care face obiectul prerezentei extinderii se vor racorda la instalatia existenta.   Instalatiile existente spatiale tip roof-top au capacitatea de a prelua noul consum atit pentru incalzire cit si pentru racire, fiind insa relocate pe invelitoarea extinderii propuse.

 

Traseul traficului greu pentru aprovizionarea magazinului este realizat ca flux continuu, in ambele sensuri, cu intoarcere in curtea de serviciu, din DN2- E85, prin drumul propus pe lotul recent achizitionat.

- Organizarea de santier se va realiza in incinta proprietatii beneficiarului. Lucrarile necesare organizarii de santier constau in: amenajare spatiu pentru depozitarea materialelor de constructie, spatii depozitare deseuri .

b2)Cumularea cu alte proiecte : pe amplasament se desfasoara activitatea de comert a diferitelor categorii de materiale de constructii .

b3)Utilizarea resurselor naturale :  energie, agregate minerale, etc.

b4)Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii si demolari ( beton, materiale plastice, pamant, metalice , etc.), deşeuri menajere . Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5)Emisiile poluante , inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele STAS nr. 10009/1988- Acustica in constructii,Acustica urbana.

b6)Riscul de accident , ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului : terenul se afla in intravilanul municipiului Focsani , in subzona cu institutii si servicii de interes public.

c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona , calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul ,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului , cu atenţie deosebita pentru ;

       a) zonele umede ; nu este cazul ,

       b) zonele costiere : nu este cazul ,

       c) zonele montane si împădurite : nu este cazul ,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale : nu este cazul ,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare , cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu este amplasat in arie protejata .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja

       depăşite : nu este cazul ,

       h) ariile dens populate : subzona propusa pentru institutii si servicii de interes public , conform  

      PUG/2000 – UTR 2, IS.p.3c..

       i) peisaje cu semnificaţie istorica , culturala si arheologica : nu este cazul

d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului  : aria geografica si numărul de persoane afectate : impactul este    

 local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va schimba functiunea zonelor     

 invecinate  ,

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul ,

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului

  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta

  masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in

  memoriul tehnic) ,

       d4) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

       d5) Durata , frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de executie a proiectului   

  impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului , a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 127/11.02.2016 emis de Primaria Municipiului Focsani, notificare nr. 153/01.06.2016 emisa DSP Vrancea , a avizului de securitate la incendiu emis de ISU “ Anghel Saligny “ al judetului Vrancea nr. 157/16/SU-VN / 19.12.2016, notificarea pentru inceperea executiei lucrarilor nr. 58/24.08.2016 emis de SGA Vrancea.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii  .

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate in incinta proprietatii titularului.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Se va reface cadrul natural pentru suprafeţele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor, se vor reface spatiile verzi.

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe , praf , zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor de orice natura in afara proprietatii titularului de proiect.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si readucerea la starea iniţiala.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri inerte autorizata, numai in baza avizului Primăriei municipiului Focsani ;

transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice ,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate /stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate

utilajele vor fi atent verificate.

- Se vor utiliza utilaje si mijloace de transport agrementate din punct de vedere tehnic care sa nu genereze scurgeri de produse petroliere si lubrifianti, zgomot , vibratii.

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

     -   Organizarea de santier pentru lucrarile prevazute prin proiect va respecta obligatoriu masurile specifice pentru reducerea si/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sanatatii umane si mediului inconjurator. Se vor avea in vedere: imprejmuirea corespunzatoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc.

     - Organizarea de santier se va realiza in interiorul amplasamentului astfel incat impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derularii lucrarilor prevazute prin proiect sa fie cat mai redus.

  • La parasirea incintei şantierului , rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.
  • In cazul unui incident sau accident care ar putea afecta semnificativ mediul se va instiinta imediat APM Vrancea si GNM-CJ Vrancea.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

- Prezentul act nu exonereaza titularul investitiei de obligatia obtinerii tuturor avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-  Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin.(3) din HG nr.445/2009.

- Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

- La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare .                    

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • STAS 10009 / 1988 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje ;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei .
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.