Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Refacere drumuri de interes local in urma calamitatilor - titular - COMUNA PALTIN

   PROEICTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de catre COMUNA PALTIN,  inregistrata la A.P.M. Vrancea cu  nr. 10758 / 25.11.2016, in baza H.G. nr. 445/2009 -  privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si  a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 16.03.2017, ca proiectul de investitii ,, Refacere drumuri de interes local in urma calamitatilor ”  - propus a fi  amplasat in com. Paltin, satele Paltin, Prahuda, Tepa si Vilcani, judetul Vrancea - nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr. 2, pct. 13 a. ( Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

b)Caracteristicile proiectului:

        b1)Mărimea proiectului:

Localizarea proiectului

Intravilanul comunei Paltin, satele Paltin, Prahuda, Tepa si Vilcani, jud. Vrancea.

Regimul juridic:

        Amplasamentul se afla in intravilanul comunei Paltin, satele Paltin, Prahuda, Tepa si Vilcani, jud. Vrancea.

        Lucrarile ce se refera la executia complexului rutier se impart in trei mari capitole:

  1. lucrari de executie a podetelor transversale tubulare;
  2. lucrari de remodelare a traseului cuprinzand lucrari specifice de terasamente;
  3. lucrari de executie a apararilor de mal.

      Din punct de vedere al tehnologiei de executie a structurii rutiere lucrarile au in vedere urmatoarele etape:

  • Pichetarea traseului;
  • Sapatura pana la cota de fundare/ scarificarea terenului existent;
  • Executia stratului de reprofilare din balast in grosime de 10cm dupa compactare;
  • Desfundarea elementelor pentru colectarea apelor pluviale de pe suprafata carosabila, reprezentata prin santuri trapezoidale din beton, rigole carosabile, si rigole pereate cu beton avand dimensiunile conform detaliilor de executie
  • Realizarea acostamentelor din balast cu o grosime de 10 cm.
  • Decolmatarea podetelor tubulare DN1800 de pe drumul comunal DC16 si a podetelor tubulare DN 1000 de pe DN11A .

Traseul proiectat este în lungime totala de  2496,32 ml .

 

Sistemul rutier   

Structura rutiera propusa este:

  • Strat de reprofilare din balast in grosime de 10 cm dupa compactare;

Acostamentele  vor fi protejate de un strat de 10,00 cm din balast.

  • Drum de interes local 1 incepe de la intersectia cu DC98 si se va reface de la km 0+000 pana la km 1+022,96 . Drumul are partea carosabilă de 1 x 4,00 m, panta în profil transversal pe partea carosabilă fiind de 2,5 % pantă unica;
  • Drum de interes local 2 incepe de la intersectia cu Dj 205D si se va reface de la km 0+000 pana la km 0+138,40. Drumul are partea carosabilă de 1 x 4,00 m, panta în profil transversal pe partea carosabilă fiind de 2,5 % pantă unica;
  • Drum de interes local 3 incepe de la intersectia cu Dj 205D si se va reface de la km 0+000 pana la km 0+110,23. Drumul are partea carosabilă de 1 x 4,00 m, panta în profil transversal pe partea carosabilă fiind de 2,5 % pantă unica;
  • Drum de interes local 4 incepe de la intersectia cu un drum de interes local si se va reface de la km 0+000 pana la km 0+200,12. Drumul are partea carosabilă de 1 x 4,00 m, panta în profil transversal pe partea carosabilă fiind de 2,5 % pantă unica;
  • Drum de interes local 5 incepe de la intersectia cu un drum de interes local si se va reface de la km 0+000 pana la km 0+267,04. Drumul are partea carosabilă de 1 x 4,00 m, panta în profil transversal pe partea carosabilă fiind de 2,5 % pantă unica;
  • Drum de interes local 6 incepe de la intersectia cu un drum de interes local si se va reface de la km 0+000 pana la km 0+629,20. Drumul are partea carosabilă de 1 x 4,00 m, panta în profil transversal pe partea carosabilă fiind de 2,5 % pantă unica;
  • Drum de interes local 7 incepe de la intersectia cu un drum de interes local si se va reface de la km 0+000 pana la km 0+128,37 . Drumul are partea carosabilă de 1 x 4,00 m, panta în profil transversal pe partea carosabilă fiind de 2,5 % pantă unica.

        Se vor excuta podete tubulare pentru o mai buna sucrgere a apelor si pentru a se evita calamitarea pe viitor a drumurilor:

  • DN 600 avand lungimea de 5 m fiecare, in numar de 8 buc.
  • DN 1000 avand lungimea de 5 m fiecare, in numar de 6 buc.
  • DN 1200 avand lungimea de 5m fiecare, in numar de 1 buc.
  • DN 1500 avand lungimea de 5 m fiecare, in numar de 4 buc.

       De asemenea se vor monta si 4 gabioane avand dimensiunea de 4,00 x 1,50 x 1,50 pentru a apara un podet de pe torentul Petic.

      Scurgerea apelor pluviale va fi asigurata de rigole care dirijeaza apele de pe suprafata spre locurile de colectare prin podete tubulare amplasate transversal drumului.

Evacuarea apelor colectate provenite de la santurile marginale ale drumurilor ce se refac in urma calamitatilor se va face in santul marginal al DJ205D ce traverseaza comuna.

     Organizarea de santier  este amplasata pe un teren aflat la intrarea in comuna Paltin pe suprafata betonata si imprejmuita la distanta de zonele locuibile.

b2) Cumularea cu alte proiecte: Nu e cazul

b3) Utilizarea resurselor naturale : energie, agregate minerale, etc.

b4) Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii ( balast, piatra sparta, beton , materiale plastice, pamant, metalice, etc.), deşeuri menajere. Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora.

b6) Riscul de accident, ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului: folosinta actuala – drum de interes local si destinatia aceeasi.

 c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebita pentru;

       a) zonele umede: nu este cazul,

       b) zonele costiere: nu este cazul,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu se suprapune ariilor naturale protejate .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja

       depăşite : nu este cazul;

       h) ariile dens populate : nu e cazul;

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica : nu este cazul

 d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului: aria geografica si numărul de persoane afectate : nu este

  cazul;

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul;

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului.

  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta

  masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in

  memoriul tehnic);

 d4) Probabilitatea impactului : redusa

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de execuţie a proiectului    

  impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar.

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 5/07.10.2016 emis de Primaria Comunei Paltin, Notificarii pentru inceperea executiei nr. 6 / 01.03.2017 emisa de SGA Vrancea.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

      - Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul de Prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor, de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata, numai in baza avizului Primăriei Comunei Paltin; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • Organizarea de şantier va dispune de toalete ecologice. Constructorul va avea in vedere

întreţinerea toaletelor ecologice, prin contract cu o firma autorizata.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG nr.445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare. 

 

                  

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • STAS 10009 / 1988 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O. 303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.