Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Refacere si modernizare drumuri de interes local in comuna Cimpineanca - titular - COMUNA CIMPINEANCA

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de catre   COMUNA CIMPINEANCA  din com. Cimpineanca, jud. Vrancea, inregistrata la APM Vrancea cu nr. 9890 din 17.10.2017, in baza Hotararii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, APM Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 26.10.2017, ca proiectul ,, Refacere si modernizare drumuri de interes local, in comuna Cimpineanca’’ propus a fi amplasat in intravilanul  si extravilanul com. Cimpineanca, satele Cimpineanca si Pietroasele, jud. Vrancea nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii :

 

  1. Motivele care au stat la baza luarii deciziei etapei de incadrare in procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt urmatoarele:

a) proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2,  pct.  13 a);

b) Caracteristicile proiectului

 Marimea proiectului:

Prin prezenta documentaţie, sunt propuse soluţii de refacere a drumurilor de interes local ce  au o lungime totala de 7526,349 m si au traseul situat in intravilanul si extravilanul comunei Cimpineanca, satele Cimpineanca si Pietroasele:

  • Refacerea strazii Mecanizatorilor.
  • Modernizarea urmatoarelor strazi: Strada Fintinelor Tr. 1,Strada Fintinelor Tr. 2,Strada Lastuni,Strada Randunelelor,Strada Valea Ciresului,  Strada Salcamilor Tr.1, Strada Salcamilor Tr.2, Strada Dudului,Strada Podgoriei, Strada Mihai Eminescu;
  • Modernizarea urmatoarelor drumuri comunale:DC 141B ,DC 142-Tr. 1, DC 142-Tr. 2.

 

 

Denumire

Lungime (m)

  1.  

Strada Fintinelor Tr. 1

164,686

 

  1.  

Strada Fintinelor Tr. 2

383,137

 

  1.  

Strada Lastuni

354,471

 

  1.  

Strada Randunelelor

250,013

 

  1.  

Strada Valea Ciresului

86,589

 

  1.  

Strada Salcamilor Tr.1

46,232

 

  1.  

Strada Salcamilor Tr.2

87,028

 

  1.  

Strada Dudului

219,898

 

  1.  

Strada Podgoriei

286,570

 

  1.  

Strada Mihai Eminescu

768,417

 

  1.  

Strada Mecanizatorilor

255,760

 

  1.  

DC 141B

983,02

 

  1.  

DC 142-Tr. 1

1104,094

 

  1.  

DC 142-Tr. 2

2536,434

 

 

Total strazi

7526,349

 

 

 

Aceste drumuri se găsesc în prezent într-o stare deplorabilă, improprie desfăşurării circulaţiei rutiere şi desfăşurării activităţilor specifice zonei în perioadele cu ploi abundente.

Structura rutieră pentru strada care se reface :strada Mecanizatorilor propusa pentru  refacere , se propune o structura rutieră compusă din:

  • strat anticontaminator din geotextil
  • strat de legătură din mixtură asfaltică de tip BADPC 20 în grosime de 6 cm;
  • strat de uzură din beton asfaltic de tip BAPC 16 în grosime de 4 cm;

Structura rutieră pentru drumurile care se modernizare s-a prevăzut următoarea alcătuire a structurii rutiere:

  • aport de balast  cu  grosime cuprinsa intre 10-25 cm;
  • strat de piatra sparta amestec optimal în grosime de 12 cm dupa compactare;
  • strat de legătură din mixtură asfaltică de tip BADPC 20 în grosime de 6 cm;
  • strat de uzură din beton asfaltic de tip BAPC 16 în grosime de 4 cm.

Lungimea drumurilor propuse a se moderniza prin proiect este de 7.270,589 m, iar lungimea drumurilor care se refac  este de 255,760 m.

Drumurile au o zestre de balast cuprinsa intre 10-30 cm. Pe portiunile de drum pe care s-a montat conducta de canalizare, balastul este amestecat cu pamant. Santurile acolo unde sunt prezente sunt colmatate. Sub stratul de balast se afla local stratul de sol vegetal, urmat de praf nisipos galben plastic vartos si praf argilos galben. Apa subterana se afla sub adancimea de 3,00 m si nu influenteaza conditiile de fundare ale drumurilor.

Ca urmare a lucrarilor de prospectiune executate, a observatiilor  directe si a informatiilor despre zona studiata, s-a constatat ca pe amplasamentul propus sunt conditii de executare a lucrarilor propuse.

Stabilitatea platformei drumurilor este asigurata pe toata lungimea acestora.

Nu se cunosc si nu sunt de asteptat accidente subterane (hrube, beciuri, gropi gunoi) sub sistemul rutier.

In subteranul strazilor exista retea de canalizare si retea de alimentare cu apa, iar suprateran exista retele electrice si de telefonie.

Pentru asigurarea scurgerii apelor s-au prevăzut execuţia de şanţuri neprotejate, iar in zona podetelor tubulare se vor amenaja camere de cadere impreuna cu santuri pereate de preluare.

Pentru evacuarea apelor au fost prevăzute execuţia de podeţe transversale tubulare,  podeţe laterale si rigole carosabile.

Pentru menţinerea curăţeniei, esteticii rutiere şi condiţiilor optime de exploatare ale drumurilor după modernizare, intrările pe drumurile laterale vor fi amenajate pe o lungime de 15,00 m cu un strat de fundaţie de balast în grosime de 30 cm, un strat de legătură din beton asfaltic de tip BADPC20 în grosime de  6 cm si un strat de uzură din beton asfaltic de tip BAPC16 în grosime de  4 cm. Pentru asigurarea siguranţei rutiere se va executa marcaj marginal pe toată lungimea drumurilor propuse spre modernizare.

JUSTIFICAREA NECESITATII PROIECTULUI

O importanţă deosebită în alegerea proiectului de modernizare a drumurilor  au avut-o cerinţele Comunei Cimpineanca, respectiv a locuitorilor din zonă. Toate drumurile propuse pentru  modernizare si refacere asigură legătura la rețeaua de drumuri comunale (Strada Podgoriei, Strada Dudului), drumuri judetene (Strada Mihai Eminescu , Strada Mecanizatorilor, Strada Valea Ciresului, DC 142 Tr. 1, DC 141 B) și drumuri nationale 2M (DC 141 B), precum și la centrul administrativ al localitatii.

            Drumul comunal DC 141 B are intersectie amenajata cu drumul national DN 2M.

La alegerea proiectului de modernizare a drumurilor prezentate mai sus (drumuri ce au fost incluse în tema de proiectare) s-au avut în vedere cerinţele locuitorilor comunei, obiectivul principal fiind acela de creştere a eficientei activitatilor specifice zonei prin imbunatatirea aprovizionarii cu input-uri si o mai buna valorificare a produselor rezultate. Deasemenea modernizarea drumurilor figurează în priorităţile propuse prin Planul de Urbanism General şi Planurile de Amenajarea Teritoriului.

Toate drumurile si tronsonanele de drumuri propuse pentru refacere si modernizare au continuitate cu drumuri/tronsoane de drumuri modernizate, asigura o accesibilizare neintrerupta.

2) Cumularea cu alte proiecte: - nu este cazul

3) Utilizarea resurselor naturale : - nu este cazul

4) Productia de deseuri:- Deşeurile recuperabile de orice tip vor fi depozitate selectiv si corespunzator legislaţiei în vigoare pana la predarea catre o societate autorizata.

5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : - reduse, doar la faza de lucrari.

6) Riscul de accident, tinandu-se seama de substantele si tehnologiile utilizate :  titularul de proiect va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c) Localizarea proiectelor:

1) Utilizarea existenta a terenului :

Terenul este situat in intravilanul com. Cimpineanca, sat Cimpineanca si are categoria de folosinta drumuri comunale de interes local, conform Certificatului de Urbanism nr. 299/26.09.2016 emis de Consiliul Judetean Vrancea.

2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora: - nu este cazul.

3) Capacitatea de adsorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru :

   a)   Zonele umede – nu este cazul;

   b)   Zonele costiere – nu este cazul;

   c)   Zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

   d)   Parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

   e)  Ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt : zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : - nu este cazul;

f)   Zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national- Sectiunea  a III – a- zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996,  cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica : – nu este cazul;

  g)  Ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite : - nu este cazul;

   h)  Ariile dens populate : - nu este cazul;

   i)   Peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica : - nu este cazul.

d) Caracteristicile impactului potential

1) Extinderea impactului : aria geografica si numarul persoanelor afectate : - nu este cazul.

2) Natura transfrontiera a impactului : - nu este cazul.

3) Marimea si complexitatea impactului: - in perioada de executie a proiectului impactul va fi nesemnificativ sau minim daca se respecta toate masurile de protectie a mediului.

4) Probabilitatea impactului : - nesemnificativ.

5) Durata,frecventa si reversibilitatea impactului: - nu este cazul

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  • Investitia se va realiza cu respectarea legislatiei in vigoare, a avizelor de specialitate  si a indicatiilor mentionate in certificatul de Urbanism nr. 299 din 26.09.2016 eliberat de Consiliul Judetean Vrancea, jud.  Vrancea.
  • Pe tot parcursul executiei lucrarilor si functionarii obiectivului se vor lua  toate masurile si se vor realiza toate lucrarile necesare pentru protectia calitatii solului si apelor subterane si prevenirea poluarii accidentale.
  •   Deseurile  reciclabile rezultate pe perioada lucrarilor de constructii  vor fi colectate  / stocate temporar , selectiv in recipienti speciali , in vederea valorificarii prin unitati de specialitate , autorizate  (cu respectarea in permanenta a prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor, cu modificarile si completarile ulterioare ,
  •   Deseurile menajere generate in perioada lucrarilor de constructii vor fi colectate / stocate temporar in pubele si eliminate prin firme de salubritate autorizate ,
  •  Pentru lucrările ce se execută la corpul si platforma drumului sub directa influenţă a circulaţiei, vor fi prevăzuţi piloţi de dirijare a circulaţiei şi persoane ce vor asigura atât protecţia personalului muncitor, cât şi siguranţa şi fluenţa circulaţiei pe sectorul de drum pe care se execută lucrări de modernizare. Fiecare punct de lucru a fost prevăzut cu table indicatoare, prin care se face cunoscut că pe tronsonul respectiv se efectuează lucrări specifice de drumuri.Proiectarea sistemului de semnalizare va fi efectuat atât pentru traseul studiat cât şi pentru căile de comunicaţii rutiere care îl intersectează cu acces la aceasta.Pe zonele în care diferenţa de nivel între marginea taluzului şi piciorul acestuia este mare, se va monta parapet elastic deformabil pentru protejarea la eventuale ieşiri de pe partea carosabilă si pentru redirecţionare.
  •  Interzicerea tuturor lucrarilor de intretinere si reparatii la mijloacele de transport si utilaje din dotare in incinta obiectivului ( acestea se vor executa prin unitati de specialitate autorizate ) .  
  •   Se va asigura managementul substantelor periculoase folosite in conformitate cu Legea nr.    360 / 2004  - privind regimul substantelor si preparatelor chimice periculoase cu modificarile si completarile ulterioare si cu respectarea in permanenta a tuturor normelor legale in vigoare in domeniul : protectiei mediului , PSI , sanatatii si securitatii muncii.
  •  Se interzice depozitarea materialelor de constructie si a deseurilor rezultate in albiile cursurilor de apa din zona sau in spatii neautorizate .
  •   Surplusul de pamant rezultat din excavatie va fi folosit  la refacerea unor zone degradate .
  •   Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructie si a reziduului de santier astfel incat sa nu afecteze factorii de mediu .
  •   Nivelul de zgomot la limita incintei se va incadra in limitele admise conform Ordinului Ministerului Sanatatii nr.119/2014.
  •   Se vor utiliza utilaje cu nivel de zgomot scăzut .
  •  Se interzice spălarea si efectuarea lucrărilor de întreţinere/reparaţii a mijloacelor de transport, a utilajelor si echipamentelor folosite in perioada implementării proiectului, in perimetrul amplasamentului sau in afara unitatilor autorizate in acest scop.
  •  Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  •  Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  •  Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
  • Execuţia lucrărilor de terasamente se va face cu respectarea operaţiunilor de separare a stratului vegetal (unde este cazul) de restul terasamentelor, spre a fi refolosit la redarea terenului ocupat temporar la starea iniţiala de calitate.                                                            
  • Se vor respecta masurile de protectie a mediului prevazute in proiect in scopul reducerii la minim a impactului asupra mediului.
  • Nu se vor face depozite de materiale sau deseuri in afara perimetrului detinut de titular.
  • Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.
  • Se va respecta strict proiectul si masurile de protectie a mediului prevazute in proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor  accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .
  • Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.
  • Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG  nr.445/2009.

 

   Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu aprobarile, modificarile si completarile ulterioare;
  • Ordinul nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prezenta decizie poate fi contestata in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.