Back

Proiectul Deciziei etapei de incadrare pentru “Modernizare drumuri de interes local ” titular COMUNA SLOBOZIA BRADULUI

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

 

 Proiect din 09.10.2017

 

                  Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate COMUNA SLOBOZIA BRADULUI, prin Primar Dumitru Iulian  din Slobozia Bradului, sat Slobozia Bradului  jud Vrancea, inregistrata la nr. 8951/21.09.2017, in baza Hotararii Guvernului nr. 445 / 2009, privind ev aluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2007, regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, APM Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 05.10.2017, că proiectul: “Modernizare drumuri de interes local ” propus a fi amplasat   comuna Slobozia Bradului  intravilan si extravilan ,  jud Vrancea nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

        Justificarea prezentei decizii:          

        I. Motivele care au stat la baza luarii deciziei etapei de incadrare in procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt urmatoarele :

a). Proiectul se incadreaza in prevederile H.G. nr. 445/2009, anexa nr. 2, pct. 13.a. (Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

b). Caracteristicele proiectului :

Modernizarea drumurilor urmareste respectarea următoarele caracteristici:

  • drumul va fi calculat astfel încât capacitatea portantă a acestuia să fie dimensionată pentru traficul de perspectiva;
  • drumul va avea asigurată atât infrastructura pentru colectarea apei pluviale cât și pentru zona verde de protecție prevăzută de normele de mediu și normele tehnice în vigoare;

Caracteristicile principale ale construcţiilor (drumuri) :

Lungimea totală a drumului propus a fi asfaltat este de 11.659 km;

Lăţimea părţii carosabile: 3.50 -5.50 m;

Acostamente: 2 x 0, 50 (0.75) m;

Platforma drumului: 5,00 (7.00) m;

Clasa tehnică a drumului este „V”;

Viteza de proiectare este de 40 km/h.

CARACTERISTICI pentru dimensionare :

-tipul climateric I

-condiţii hidrologice: mediocre

-pământul de fundare din argilă prăfoasa de tip P5

Perioada de perspectivă a drumului este de 15 ani pentru imbracaminte asfaltica.

·         Solutia constructiva - descriere.

Drumurile locale sunt concepute ca o retea care asigura legatura intre parti componente ale comunei SLOBOZIA BRADULUI dar care preiau si circulatia de pe drumurile de interes local (comunale, satesti) pe care le intersecteaza si pe care o dirijeaza spre zonele de interes ale comunei.

Solutiile propuse sunt următoarele:

  • platforma de 5. 5 m formata din – parte carosabila 5.50m (2x 2.75m) + rigole pereate cu H=0.50m
    • strada Ciresului,
    • strada Nucului,
    • strada Fagului,
    • strada Parului,
    • strada Prunului,
    • strada Salcamului ax 1,
    • strada Avram Iancu
  • platforma de 4. 5 m formata din – parte carosabila 3.50m (1x3.50m) + rigole carosabile tip RC 1.00 (2x0.50m)
    • str. Plopului,
    • str. Brandusei,
    • str. Viorelelor,
    • str. Bujorului)
  • platforma de 5.0 m formata din – parte carosabila 4.00m (1x4.00m) + rigole carosabile tip RC 1.00 (2x0.50m
    • str.Panselutei,
    • str. Galbenelelor,
    • str. Nufarului,
    • str. Narciselor ax 1,
    • str. Narciselor ax 2,
    • str. Trandafirului,
    • str. Crinului,
    • str. Liliacului,
    • str. Ghiocelului ax 1,
    • str. Ghiocelului ax 2,
    • str. Lalelelor,
    • str. Crizantemelor,
    • str. Margaretei,
    • str. Micsunelelor,
    • str. Maslinului,
    • str. Fundatura Maslinului)
  • platforma de 5.0 m formata din – parte carosabila 4.00m (1x4.0m) + acostamente 1.00 (2x0.50m) + rigole pereate cu H=0.50m
    • str. Ion Luca Caragiale,
    • str. Marin Preda,
    • str. Nicolae Balcescu ,
    • str. Principala)
  • platforma de 5.0 m formata din – parte carosabila 4.00m (1x4.0m) + rigole de acostament 1.00 (2x0.50m)
    • str. Caisului
    • str. Visinului
    • str. Salcamului 2
    • str. Viilor
    • str. Parului 225+15
    • str. Gradinitei
    • str. Castanului
    • str. Mesteacanului
    • str. Marului
    • str. Piersicului
    • str. Plopului
    • str. Frasinului
    • str. Smochinului
    • str. Ulmului
    • str. Carpenului
  • Executia sistemelor de colectare si evacuare a apelor în lungul drumului prin rigole pereate carosabile din beton turnat monolit.
  • Nivelarea suprafetei terenului (modelare-nivelare, terasare) pentru a elimina astfel toate suprafeţele de băltire a apei meteorice. Această operatiune mai are si rolul de a combate siroirea si ravenarea necontrolată, reducând concentrarea scurgerilor superficiale;

Pentru colectarea apelor meteorice s-au proiectat rigole pereate cu beton de ciment C30/37 avand dimensiunea h=0,50m  pe un pat de nisip de 5 cm asezate e o parte si de alta a partii

La realizarea structurii rutiere nu există variante alternative, toate lucrările se vor executa mecanizat, conform legislaţiei în vigoare cu respectarea prescripţiilor tehnice de execuţie ce vor fi prevăzute pentru fiecare fază în caietele de sarcini ce se vor elabora în cadrul proiectului tehnic de execuţie.

Înainte de realizarea stratului de fundaţie din balast se vor executa o serie de lucrări pregătitoare care constau în reprofilarea, scarificarea şi cilindrarea stratului suport existent astfel încât patul drumului să aibă asigurate deverele şi pantele prevăzute a fi executate.

Acostamentele se vor realiza beton de ciment C30/37 cu o pantă transversală de 4% către şanţuri.

  • Alimentarea cu apă : 

Constructorul va realiza organizarea de şantier pe teren liber pus la dispoziţie de către beneficiar.

După terminarea execuţiei obiectivului de investiţie costructorul va aduce, pe cheltuiala sa, terenul ocupat pentru organizarea de şantier la starea iniţială.

Pe durata execuţiei lucrărilor până la recepţia finală, constructorului îi revine ca obligaţie protejarea materialelor şi a lucrărilor realizate cu respectarea tehnologiei de execuţie şi a prevederilor din caietele de sarcini, în scopul asigurării parametrilor proiectaţi şi a calităţii lucrărilor.

În acest sens constructorul va lua măsuri deosebite privind:

  • Depozitarea materialelor în spaţii amenajate;
  • Transportul şi punerea în operă în timp optim;
  • Respectarea măsurilor impuse de furnizorul de materiale.
  • Asigurarea agentului termic :

b.2. cumularea cu alte proiecte: - nu este cazul 

b.3. utilizarea resurselor naturale: -

b.4. producţia de deşeuri:

 Deşeurile rezultate în perioada execuţiei obiectivului vor fi gestionate cu respectarea prevederilor Ordonanţei nr. 195/2005, respectiv Legii 265/2006. La finalizarea lucrărilor suprafeţele de teren ce se ocupă temporar se vor reda folosinţei anterioare în starea iniţială.

b.5. emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

c) Localizarea proiectului:

c.1. utilizarea existentă a terenului:     Terenul aparţine domeniului public al comunei Rastoaca ,

  şi este încadrat în categoria de folosinţă neagricol – drumuri publice.

Pozitionarea obiectivelor in teren se va face astfel incat sa poata fi respectate  prevederile impuse prin Regimul tehnic din Certificatul de Urbanism.

Amplasamentul investiţiei: vecinatati:

c.2. relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora:-

c.3. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

- zonele umede : nu este cazul;
- zonele costiere : nu este cazul;

- zonele montane şi cele împădurite: nu este cazul;
- parcurile şi rezervaţiile naturale: nu este cazul;

- ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a

faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate etc : nu este cazul;

- zonele de protecţie specială, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional – Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de  protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu este cazul;
- ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite: nu este     cazul;
- ariile dens populate: zona cu locuinte ;

- peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică: nu este cazul.

 

d) Caracteristicile impactului potenţial:
d.1. extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate: -

d.2. natura transfrontieră a impactului: nu este cazul;
d.3. mărimea şi complexitatea impactului: in perioada de executie a proiectului, impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protectia factorilor de mediu impuse prin proiect (prezentate in memoriul tehnic);

d.4. probabilitatea impactului: nesemnificativa;
d.5. durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului: perioada de expunere va fi redusa, întrucât poluanţii se vor manifesta pe tronsoane ale lucrărilor de execuţie. In perioada de execuţie a proiectului, impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar. Pe măsura realizării lucrărilor, calitatea factorilor de mediu afectaţi va reveni la parametrii anteriori.

 

 

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului:

• Investitia se va realiza cu respectarea documentatiei depuse la A.P.M. Vrancea, precum si a normativelor si prescriptiilor tehnice specifice construirii proiectului, a legislatiei de mediu in vigoare, a  prevederilor certificatului de urbanism nr.26/29.09. 2017  emis de Primaria Slobozia Bradului

  Masuri de prevenire si reducere a poluarii generate in perioada realizarii investitiei:

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluarii accidentale a factorilor de mediu pe toata durata executiei lucrarilor.
  • Lucrarile propuse in proiect vor respecta  prevederile  proiectului tehnic si a avizelor de specialitate, mentionate in certificatul de urbanism nr.1/24.04.2017.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul impiedicarii accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
  • Alimentarea cu carburanţi, repararea si întreţinerea mijloacelor de transport si a utilajelo
  • folosite pe şantier se va face numai la societati specializate si     autorizate.
  • Organizările de şantier vor fi dotate cu sisteme de preluare a apei uzate.
  • Pe amplasamentul analizat sunt interzise spalarea, efectuarea de reparatii, lucrari de intretinere a mijloacelor de transport, utilajelor si echipamentelor folosite in incinta santierului.
  • Apele uzate tehnologice rezultate din procesele de preparare a materialelor de construcţie se vor colecta şi epura în decantoare înainte de descărcare.
  • Se vor respecta normele de protecţie sanitara a surselor de alimentare cu apa subterana sau de suprafaţa.
  • Alegerea de trasee optime din punct de vedere al protecţiei mediului pentru vehiculele care transporta materiale de construcţie ce pot elibera in atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va realiza cu vehicule acoperite cu prelate şi pe drumuri care vor fi umezite.
  • Evitarea dispersării unei organizări de şantier pe mai multe amplasamente şi utilizarea unor echipamente moderne, care conduc la reducerea emisiilor in aer.
  • Utilajele tehnologice vor respecta prevederile HG nr. 332/2007 privind stabilirea procedurilor pentru aprobarea de tip a motoarelor destinate a fi montate pe maşini mobile nerutiere şi a motoarelor destinate vehiculelor pentru transportul rutier de persoane sau marfă şi stabilirea masurilor de limitare a emisiilor gazoase şi de particule poluante provenite de la acestea, in scopul protecţiei atmosferei.
  • Evitarea ocupării terenurilor de calităţi superioare pentru organizarea de şantier, gropi de împrumut, depozite temporare sau definitive de terasamente şi materiale de construcţii.
  • Pe parcursul lucrarilor de constructii se vor monta panouri de avertizare pe drumurile de acces, se va imprejmui santierul in scopul reducerii emisiilor de        pulberi in suspensie si sedimentabile.
  • Stratul de sol fertil decopertat va fi depozitat in conditii corespunzatoare in vederea utilizarii lui pentru imbunatatirea calitatii unor terenuri degradate sau    la refacerea unor zone afectate, numai dupa obtinerea acceptului autoritatilor de  specialitate.
  • Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructii si a reziduului de santier astfel incat sa nu afecteze traficul rutier  sau sa creeze disconfort in zona.      
  • Investitia va respecta strict proiectul si masurile de protectie a mediului prevazute in proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • La realizarea lucrarilor de constructie – montaj ale investitiei se vor evita zonele care afecteaza elementele peisagistice, urmand ca la finalizarea lucrarilor zonele afectate sa fie aduse la starea initiala.
  • Managementul deseurilor generate de lucrarile de constructie va fi in conformitate cu legislatia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea celor care realizeaza lucrarile.
  • Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deseuri produse, in conformitate cu prevederile Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor.
  • Deseurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrarilor de constructii (metalice, feroase si neferoase, hartie si carton, plastic, PET, etc ) vor fi colectate / stocate temporar pe tipuri, in functie de sortimente, in recipiente speciale, in vederea valorificarii prin societati autorizate specializate.
  • Deseurile menajere generate in perioada lucrarilor de constructii vor fi colectate/stocate temporar in pubele si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  • Locurile de parcare se vor realiza in sistem impermeabil.
  • Se va asigura nivelul de zgomot conform legislatiei in vigoare.

•Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrarilor.

  • Prezentul act nu exonereaza de raspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul executiei lucrarilor sau exploatarii acestora.

•Prezentul act nu exclude obţinerea avizelor/acordurilor eliberate de instituţii specializate ale statului conform prevederilor legale.
• Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

  • Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare, iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzator, in aceasta situatie, prevederile art. 22 alin. (3) din HG nr. 445/2009.
  • La finalizarea proiectului, autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.
    • Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage suspendarea şi anularea acesteia, după caz.
       

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale:

  •  O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului aprobata prin Legea nr. 265 / 2006 modificata si completata cu OUG nr. 164/2008 ( M.O. 1196 / 30.12.2005 si M.O. 586 / 06.07.2006 );
  • STAS 10009 / 1988 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Ordin nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica
    privind mediul de viata al populatiei,
  • Legii nr.211/2011 privind regimul  deşeurilor,
  • HG 349 / 2005 privind depozitarea deşeurilor,
  •  Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate;
  •  Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate.
  •  Legea nr. 360/2004 privind regimul substantelor si preparatelor chimice periculoase completata si modificata de Legea nr. 263/2005.
  • Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
  • După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si readucerea la starea iniţiala. 
  • Se va reface cadrul natural pentru suprafeţele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor, se vor reface spatiile verzi. 

 

           Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Director Executiv,                                                                  Sef Serviciu A. A. A,

 Valentin Logodinschi                                                                         Manaila Marilena

 

 

Intocmit,

Simona Calistru