Back

Proiectul Deciziei etapei de incadrare pentru ,, Reparaţii drumuri săteşti în comuna Tîmboeşti ”, titular U.A.T. COMUNA TÎMBOEŞTI

DECIZIA  ETAPEI  DE  ÎNCADRARE - PROIECT

NR. 8270 / 02.10.2017

 

 

                         Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de către: U.A.T. COMUNA TÎMBOEŞTI, înregistrată la A.P.M. Vrancea cu nr. 3163/27.03.2017, in baza H.G. nr. 445/2009 -  privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si  a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, cu modificările si completările ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfaşurată în cadrul şedintei Comisiei de Analiză Tehnică desfaşurată în din data de 28.09.2017, ca proiectul de investitii: ,, Reparaţii drumuri săteşti în comuna Tîmboeşti ”  - propus a fi amplasat intravilanul si extravilanul comunei Tîmboieşti, judeţul Vrancea - nu se supune evaluarii impactului asupra mediului şi nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

 

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr. 2, pct. 13, lit. – a).

( Orice modificări sau extinderi, altele decat cele prevăzute la pct. –ul 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

 

b)Caracteristicile proiectului:

 

       Localizarea proiectului – Comuna Timboesti este situata in partea de sud  a judetului Vrancea, tipica asezarilor de deal si ses. Localitatile învecinate sunt: S: comuna Slobozia Bradului; N: com. Dumbraveni si com. Bordesti; E: comuna Obrejita ; NV: Comuna Dumitresti; SV: Judetul BuzauComuna este pusa in legatura cu celelalte comune si judete prin drumul principal  DJ 202E care intersecteaza artera DN2.

Infrastructura rurala existenta (drumuri comunale, poduri, podeţe ce fac legătura cu drumurile judeţene) se prezintă intr-o stare tehnica precara datorita efectelor calamitatilor naturale produse de inundatii.

Situaţia precară a drumurilor a creat o serie de efecte negative, cele mai semnificative fiind:

 

  • accesul îngreunat la principalele exploataţii agricole;
  • desfăşurarea cu greutate a activitatilor agricole sau a celor economice;
  • asigurarea medicală şi veterinară se desfăşoară cu greutate;
  • intervenţia greoaie a mijloacelor de intervenţie în caz de urgenţă;

 

            Infrastructura care necesita lucrari de refacere  ca urmare a calamitatilor naturale  luata in considerare pentru aducerea la starea initiala  se prezinta astfel:

  1. DRUM BALAN EMIL
  2. DRUM CARDANESTI  TEMELIE
  3. DRUM STEJAR 
  4. DRUM COSTACHIOIU
  5. DC. 169 PUNCT  ȚUICU
  6. DC. 175  SLIMNIC –TRESTIENI
  1. Punct biserică ,
  2. Punct Trestieni,

 

Pichetarea lucrarilor:

  • Curatare teren
  • Umplutura de pamant in terasamente
  •          Strat de forma si/sau umplutura din material  granular
  •         Imbracare taluze terasament cu pamant vegetal
  • Santuri  de pamant
  • Fundatii  din balast
  • Excavatii  in gropi  de imprumut
  • Cofraje pentru infrastructura
  • Beton
  • Frezarea imbracamintii asfaltice  si inlocuirea cu straturi asfaltice  
  • Podet tubular de beton D=800 mm
  •          Podet tubular de beton D=1000 mm.

 

Descriere operatiuni necesare pe sectoare :

 

Drumuri:

  1. DRUM BALAN EMIL,
  • 100 ml șanț pământ – nepereat cuprinde sapatura si finisare platforma si taluz ,
  • 75 mc balast (500ml x 5 m x 0.1m x 300mc/1000ml), cuprinde reprofilare, asternere balast si transport materiale
  1. DRUM CARDANESTI  TEMELIE ,
  • 150 ml șanț pământ - nepereat , cuprinde sapatura si finisare platforma si taluz ,
  • 96 mc balast (640ml x 5 m x 0.1m x 300mc/1000ml), cuprinde reprofilare, asternere balast si transport materiale
  • 2 buc tuburi premo 0 =800, cuprinde sapatura, finisare platforma, strat egalizator nisip, tub Premo, cofraje si turnare beton pentru timpan
  1. DRUM STEJAR ,
  •  100 ml sant pământ, cuprinde sapatura si finisare platforma si taluz ,
  • 75 mc balast (500ml x 5 m x 0.1m x 300mc/1000ml), cuprinde reprofilare, asternere balast si transport materiale
  • 1 buc tub premo DN =1000, cuprinde sapatura, finisare platforma, strat egalizator nisip, tub Premo, cofraje si turnare beton pentru timpan
  1. DRUM COSTACHIOIU ,
  • 40 ml șanț pământ , cuprinde sapatura si finisare platforma si taluz ,
  • 36 mc balast (240ml x 5 m x 0.1m x 300mc/1000ml), cuprinde reprofilare, asternere balast si transport materiale
  • 2 buc tuburi premo DN =800, cuprinde sapatura, finisare platforma, strat egalizator nisip, tub Premo, cofraje si turnare beton pentru timpan
  1. DC. 169 PUNCT  ȚUICU
  • 200 ml rigole betonate , cuprinde sapatura si finisare platforma si taluz , strat de repartizare de nisip, cofraje si turnare beton
  •  plombare asfalt 10 mp, cuprinde decapare, amorsare si strat de mixtura asfaltica tip BAPC 16 in grosime de 5cm
  1. DC. 175  SLIMNIC –TRESTIENI
  1. Punct biserică ,
  •  plombare 100mp (20mlx5m), cuprinde decapare, amorsare si strat de mixtura asfaltica tip BAPC 16 in grosime de 5cm
  1. Punct Trestieni ,
  • plombare 2230mp (446 ml  x 5 ml lățime), cuprinde decapare, amorsare si strat de mixture asfaltica tip BADPC 20 in grosime de 5cm

 

Avand in vedere starea drumurilor balastate, se estimeaza o cantitate medie de 300mc de balast / km in vederea inlaturarii efectelor siroirilor si a spalarii platformelor drumurilor.

  • cantitate totala balast: 282mc
  • transport balast: 282mc x 1.311 x 1.7 to/mc= 628.5to.

  

Latimile drumurilor sunt cuprinse intre 3 – 5 m, marginile sunt neuniforme in plan, cu frecvente serpuiri, care nu urmarescun traseu ideal. Scurgerea apelor este necorespunzatoare, cu dispozitive de colectare si evacuare a apelor de suprafata inexistente sau deteriorate.

Pentru asigurarea continuitatii scurgerii apelor pluviale in lungul santurilor si  la intersectia de drumuri au fost prevazute realizarea podetelor tubulare tip PREMO cu diametrul de 800 mm amplasate astfel :

- podet longitudinal DC 175 Trestieni  ( L = 3 m)

- podet transversal  drum local – punct Temelie ( L = 5 m)

- podet longitudinal  drum local – punct Temelie ( L = 3 m)

- podet transversal  drum local – punct Costachioiu ( L = 5 m)

 

b2) Cumularea cu alte proiecte: Nu e cazul

b3) Utilizarea resurselor naturale: energie, agregate minerale, pamant, etc.

b4) Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii ( balast, piatra sparta, beton , materiale plastice, pamant, metalice, etc.), deşeuri menajere. Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora.

b6) Riscul de accident, ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate: titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

 

c) Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului: folosinta actuala si destinatia terenurilor – drumuri de interes local destinatia : cai de comunicatie terestra.

 c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebita pentru;

       a) zonele umede: nu este cazul,

       b) zonele costiere: nu este cazul,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: - nu este cazul

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite : nu este cazul;

       h) ariile dens populate : nu e cazul;

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica : nu este cazul

 

 d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului: aria geografica si numărul de persoane afectate : nu este cazul;

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul;

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul tehnic);

 d4) Probabilitatea impactului: redusa .

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului: In perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar.

 

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 70/03.04.2017;  a Notificarii pentru inceperea executiei Nr. 34 / 27.07.2017 emisa de  S.G.A. Vrancea

- Se vor respecta conditiile din avizul nr. 4200/27.09.2017 emis de Asociatia pentru Conservarea Diversitatii Biologice. 

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a avizului Custodelui Ariilor Naturale Protejate ROSPA071 si ROSCI0162 Lunca Siretului Inferior.

- Lucrarile propuse prin proiect se vor realiza astfel incat sa se asigure starea de conservare favorabila a speciilor si habitatelor pentru care au fost declarate siturile respective.

- Se vor lua toate masurile necesare evitarii poluarii factorilor abiotici ( apei, aerului, solului si subsolului ) , precum si pentru evitarea oricarui  impact ce ar putea fi generat de proiect asupra biodiversitatii

      - Se vor respecta urmatoarele masuri in ceea ce priveste calitatea factorilor de mediu:

-interzicerea schimbarii modului de utilizare a terenurilor pe suprafetele in care se constata prezenta unor zone importante de cuibarit, hranire, reproducere sau colonii ale speciilor de interes conservativ;

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

      - Beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor

      prezentate in Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii si de gospodărire a apelor in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata, numai in baza avizului Primăriilor pe raza carora se realizeaza proiectul; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor H.G. nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

        Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,  hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

            NU se vor face demolari de cladiri sau defrisari de arbori.

      - Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate  temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • Organizarea de şantier va dispune de toalete ecologice. Constructorul va avea in vedere

întreţinerea toaletelor ecologice, prin contract cu o firma autorizata.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.
  • NU se vor face demolari de cladiri sau defrisari de arbori/arbusti/ garduri vii

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin.(3) din HG nr. 445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

                   

               

         Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului cu modificarile, si completarile ulterioare;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificarile si completarile ulterioare;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

 

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.    

 

 

 

Director Executiv,

             Şef  Serviciu A.A.A.,

Valentin LOGODINSCHI

             Marilena MĂNĂILĂ

 

 

 

 

 

 

Întocmit,    

Adriana MIHĂILĂ