Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE pentru PLANUL URBANISTIC ZONAL –“Atragere în intravilan a suprafeței de 6170 mp, în vederea construirii de locuințe”, titular Mocanu Geta

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. 8055 din 22.09.2017

....

 

Ca urmare a notificării adresate de Mocanu Geta, cu sediul în Str. Cpt. Stoenescu, nr. 2, Focşani, Judetul Vrancea, ...., privind PLANUL URBANISTIC ZONAL –“Atragere în intravilan a suprafeței de 6170 mp, în vederea construirii de locuințe” în mun. Focșani, str. Militari, T 88, P 449, nc 52255, 52258, 52256, 52257, 57472, jud. Vrancea, înregistrată la APM Vrancea cu nr. 8055/24.08.2017 , în baza:

  • H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa  H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

 

Agenţia Protecţia Mediului Vrancea

  • ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 21.09.2017, a completărilor depuse la documentaţie;
  • în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (3) pct. c şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

decide:

 

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL „Atragere în intravilan a suprafeței de 6.170 mp, în vederea construirii de locuințe” în mun. Focșani, str. Militari, T 88, P 449, nc 52255, 52258, 52256, 52257, 57472, jud. Vrancea, titular mocanu geta, MOCANU GETA, NICHITOIU IONEL FLORIN, NICHITOIU ALIN, BUTAN COSTEL din mun. Focșani, str. Cpt. Stoenescu, nr. 2, jud. Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor;

Prezentul Plan Urbanistic Zonal isi propune sa constituie suportul juridic, institutional si tehnic pentru atragerea unei zone din intravilan și lotizării, în vederea construirii de locuințe, pe un teren cu folosinţa si destinatia actuala agricol (arabil), în suprafață de 6.170 mp.

      Situația existentă: terenul este liber de construcţii; accesul la amplasament se face din strada Militari, pe latura estică și drum în indiviză pe latura nordică; există rețele de apă potabilă și de energie electrică.

      Propuneri de dezvoltare urbanistica: pentru terenul studiat se propun următoarele:

-  crearea unei zone rezidențiale compusă din 5 loturi având incluse locuințe cu regim de înalțime P – P + 1 E, amenajări de parcaje, alei carosabile și pietonale, drumuri, amenajare spații verzi; rezolvarea evacuării apelor uzate și pluviale, precum si a celorlalte utilitati necesare.

Zonificare funcţională: funcţiunea dominantă a zonei va fi: locuințe.

           Bilanţ teritorial: suprafaţa de teren va fi zonificata astfel:

Zone funcționale

Suprafața propusă, mp

% propus

 

lotizare locuințe

4.973

80,60

căi comunicații

422

6,84

spații verzi

   775

12,56

total teren

6.170

100,00

 

Modul de utilizare a terenului:

procentul de ocupare a terenului (P.O.T.) propus, max. = 35,00 %;

coeficientul de utilizare a terenului (C.U.T.) propus, max. = 1,05.

           Reglementari

  • Funcţionalitate, amplasare si conformare construcţii

- regim de aliniere a locuințelor propus = max. 8 m, min. 4 m. (min. 12 m față de axul drumului);

- modernizarea circulaţiei: accesul la proprietăți se va efectua pe drumul în indiviză cu caracter rezidențial, existent (lațimea = 4 m), cu două fire de circulație, iar în capătul acestuia se va realiza un sens giratoriu pentru înroarcerea autovehiculelor;

- amplasarea propusa a construcţiilor in relaţie cu limitele laterale ale parcelei: soluţia locala tip izolat, propusa a fi specifica zonei, cu respectarea prevederilor servituții privind Codului Civil (servitutea de vedere, picătura streașinei, a servituții de limitare a înălțimii, zid comun) si a normelor PSI, corelate cu cerinţele de asigurare a confortului urban (însorire si iluminat natural, vizibilitate, intimitate de funcţionare pentru vecini);

- structura propusa pentru construcţii: structura pe zidărie portantă sau duală - seismic pentru zona ,,A”;

- numărul maxim de nivele propus: parter și 1 etaj, respectarea servitutii de limitare a inaltimii; 

- orientarea generala a ansamblului: axul longitudinal al terenului - vest-est.

Lucrari necesare de sistematizare verticala, parcaje, profile transversale străzi

                - se va ridica cota terenului natural la cota terenului sistematizat C.T.S. (cota +0 se va stabili cu min. 0,45 cm peste C.T.S.).

  • Imprejmuirea: inaltime = 1,8 m.

     b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele  

planul răspunde solicitărilor în domeniul construcțiilor de locuințe în minicipiul Focșani;

c) relevanţa planului sau programului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile;

Dezvoltarea echipării edilitare                    

- Alimentarea cu energie electrica se va face de la reteaua electrica existenta in zona.

- Alimentarea cu apa se va face prin bransament la reteaua de alimentare a municipiului.

- Apele uzate menajere vor fi dirijate prin rețeaua de canalizare proprie a zonei și dirijate spre rețeaua de canalizare a municipiului (din strada Militari).

Apele pluviale de pe acoperisurile cladirilor vor fi preluate prin jgheaburi si olane si infiltrate direct in sol- spatiu verde. Apele pluviale de pe căile de acces vor fi preluate de rigole stradale si deversate in santul de garda al străzii Militari.

-Incălzirea locuințelor se va realiza cu centrale termice sau sobe cu combustibil solid (lemne).

Gestionarea deseurilor: deseurile menajere vor fi colectate in pubele din PVC si preluate de catre un operator specializat; deseurile de ambalaje (PET, hartie, carton, aluminiu, sticla etc.) vor fi colectate pe categorii si valorificate prin operatori specializati.  

 

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program;

  • având în vedere stratificația terenului, studiul topografic recomandă adâncimea de fundare de 1,20 m față de cota terenului natural și fundații continui cu centuri armate.
  • suprafată spații verzi – nu mai puțin de 10% din suprafața totală a parcelei.

 

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu;

planul propus ofera un maxim de eficienta privind modul de utilizare a terenului, orientarea optima a constructiilor, precum si organizarea optima a circulatiei in zona.

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

      a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: prin măsurile luate nu

apare efectul remanent asupra mediului;

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate:

- efectul este redus pe perioada execuţiei planului;

- terenul este situat în partea de sud-vest a municipiului Focșani și se învecinează cu: teren proprietate Roșianu Anișoara și Cocioabă Florin – la nord, teren proprietate Zoroastru Nicolae - la sud, strada Militari – la est și teren proprietate Bontea Olivia – la vest.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: nu este cazul;

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe

plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului:

 

  • Titularul avizului de mediu are obligația de a menţine şi de a nu periclita starea de conservare favorabilă a speciilor şi habitatelor naturale precum şi de a asigura integritatea Reţelei Ecologice Europene Natura 2000/ariilor naturale protejate.
  • Respectarea prevederilor din avizele custozilor.
  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Respectarea legislației de mediu în vigoare;
  • veţi urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii;
  • veţi respecta prevederile certificatului de urbanism nr. 687/22.06.2017 emis de Primăria Municipiului Focșani;
  • veţi respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare;
  • veţi lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi;
  • în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, veţi supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat, înregistrat la A.P.M.Vrancea cu nr. 8055 / 24.08.2017, precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului;
  • în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de adoptare fără aviz de mediu, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, veţi notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea înainte de realizarea modificării;
  • veţi înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Ordinului M.M.P. nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat.

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

Anunţurile privind depunerea solicitării au fost publicate în ziarul „Ziarul de Vrancea” din datele de 17.08.2017 şi 21.08.2017 si pe adresa de internet a Agenţiei pentru Protecţia Mediului Vrancea incepand cu data de 29.08.2017. Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

 În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

 În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare. Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ: Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim. Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei. Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate. Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.