Back

Decizia etapei de incadrare pentru PLANUL URBANISTIC ZONAL “Construire imobil spaţii comerciale, birouri şi locuinţe S +P+ 4” - titular - DCI COFROM INTERNATIONAL S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

 

(inițială)

Nr. 1763 / 07.03.2019

 

 

Ca urmare a notificării adresate de DCI COFROM INTERNAŢIONAL SRL din mun. Focşani, str. Mureşului, nr. 3, jud. Vrancea (prin reprezentant Duţă Cristian Ionuţ) privind PLANUL URBANISTIC ZONAL “Construire imobil spaţii comerciale, birouri şi locuinţe S +P+ 4”, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 1763 / 15.02.2019,

 

în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 19/12.01.2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

 

având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 07.03.2019 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL “Construire imobil spaţii comerciale, birouri şi locuinţe S +P+ 4” în mun. Focşani, str. Cuza Vodă, nr. 10, jud. Vrancea, titular: DCI COFROM INTERNAŢIONAL SRL din mun. Focşani, str. Mureşului, nr. 3, jud. Vrancea,

nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectivele planului: stabilire reglementări urbanistice în vederea construirii unui imobil cu funcţiunile bloc de locuinţe, spaţii comerciale şi birouri, reglementarea circulaţiei carosabile şi pietonale şi accesului pe amplasament, spatii verzi, locuri de parcare necesare, echiparea cu utilităţi edilitare, pe un teren în suprafaţă de 527 mp, situat în intravilanul municipiului Focşani, conform PUG/ 2000- UTR 21, LC 21.a, în subzonă cu locuinţe colective existente, categoria de folosinta curti-constructii.

Zona este echipată edilitar (apă potabilă, canalizare, energie electrică şi termică, telefonie).

Fond construit existent: terenul este liber de construcţii; în zonă sunt locuinţe colective P+3-4.

Regimul de inaltime propus : S+P+4. Compartimentare clădire: parcare la subsol, spaţii de birouri şi comerciale pe nivelul parterului şi parţial etajului 1 şi apartamente de locuit (cu 2 şi 3 camere) în rest.

Accesul la teren: terenul are deschidere la strada Cuza Vodă; accesul pietonal în incintă se va realiza pe proprietate, pe latura de vest a terenului; accesul auto se va realiza din Fundatura Cuza Vodă direct în subsolul imobilului, unde vor fi amenajate 9 locuri de parcare; de asemenea, vor fi închiriate de la Primăria Focşani un număr de 8 locuri de parcare pe strada Cuza Vodă.

Bilanț teritorial:

ZONE FUNCŢIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp

%

mp

%

construcţii

0

0

316,0

59,96

alei pietonale

0

0

111,0

21,06

alei carosabile

0

0

6,0

1,14

spații verzi

0

0

94,0

17,84

Total

527,0

100

527,0

100

 

Modul de utilizare a terenului:

- procent de ocupare a terenului (POT) propus: maxim 60%;

- coeficient de utilizare a terenului (CUT) propus: maxim 3,5.

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: reglementările stabilite prin prezentul PUZ vor fi obligatorii pentru documentația de autorizare pentru imobilul cuprins în planul propus.

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Alimentarea cu apă se va realiza prin racord la reteaua municipală stradală; aceasta se va extinde cu o conducta dimensionată corespunzător, pozată subteran.

Apele uzate menajere vor fi dirijate în reteaua de canalizare publică existentă în zonă.

Alimentarea cu energie electrică se va realiza prin racord la rețeaua electrică din zonă; se va realiza o extinere a reţelei de distribuţie energie electrică, din care se va realiza un branşament şi o firidă de branşament proprie.

Alimentarea cu gaze naturale: se va realiza o extindere a reţelei de distribuţie gaze naturale din zonă, din extindere se se va realiza un branşament individual dimensionat corespunzător şi o firidă de branşament proprie.

Agentul termic va fi asigurat de centrale termice proprii, cu funcţionare pe combustibil gazos.

Deșeurile menajere se vor colecta în europubele amplasate pe spaţiu special amenajat și vor fi preluate de operatorul local de servicii de salubritate.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:

- Stabilirea amenajărilor necesare pentru obiectivele stabilite prin plan, cu respectarea reglementărilor specifice detaliate (permisiuni şi restricții) incluse în Regulamentul local de urbanism aferent PUZ-ului;

- Stabilirea soluţiilor pentru asigurarea accesului la amplasament;

- Organizarea circulaţiei carosabile şi pietonale pe amplasament;

- Realizarea infrastructurii de bază (apă, canalizare, energie electrică);

- Stabilirea măsurilor de protecție a mediului și a sănătăţii populaţiei, pentru toate etapele planului.

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului

apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului. Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a modificărilor să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor: nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):

Având în vedere vecinătățile existente, conform adresei D.S.P. Vrancea nr. 540/23.01.2018, la faza de proiect se va efectua studiul de impact asupra sănătății populației în conformitate cu prevederile art. 20 din Ordinul M.S. nr. 119/2014. în conformitate cu prevederile art. 20 din Ordinul M.S. nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

afectate): Terenul are o suprafață de 527 mp, este situat în zona centrală a municipiului Focşani și are ca vecinătăţi: la nord: proprietate privată, apoi bloc de locuinţe, la sud: Tibunalul Judeţean, la est: fundătura Cuza Vodă, apoi bloc de locuinţe P+3, la vest: strada Cuza Vodă.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: amplasamentul nu prezintă caracteristici naturale speciale și se află în zonă de protecție a patrimoniului cultural, învecinându-se cu monumentele istorice: Tribunalul Judeţean (cod LMI: VN-II-m-A-06417) – la cca 8 m, Statuia Independenţei (cod LMI: VN-III-m-B06577) – la cca 52 m şi Casa Zaharia (cod LMI: VN-II-m-B-06403) – la cca 53 m (situată pe strada Simion Bărnuţiu, nr. 9-11, în prezent fiind sediul Grădiniţei de Copii nr.17 Focşani).

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a parcelelor și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

Obligaţiile titularului: titularul planului are următoarele obligații

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 1536 / 02.11.2018 emis de Primăria Municipiului Focşani, a Avizului de oportunitate nr. 2/07.12.2017 emis de Consiliul Judeţean Vrancea şi Adresei nr. 4773802/21.12.2017 emisă de Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Anghel Saligny” al județului Vrancea.
  • De a respecta prevederile Adresei nr. 540/23.01.2018 emisă de Direcţia de Sănătate Publică Vrancea, prin care se impune efectuarea, la etapa de proiect, a studiului de impact asupra sănătății populației în conformitate cu prevederile art. 20 din Ordinul M.S. nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 1763/15.02.2019) precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „Ziarul de Vrancea” în ediţiile din 11.02.2019 şi din 14.02.2019 și pe adresa de internet a Agenției pentru Protecția Mediului Vrancea începând cu data de 25.02.2019 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind

decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.