Back

Decizia etapei de incadrare pentru proiectul PLAN URBANISTIC ZONAL - Construire biserica - Parohia Padureni - Filiala Calimanesti - titular - PAROHIA PADURENI - FILIALA CALIMANESTI

 

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

PLAN URBANISTIC ZONAL  –  ,, Construire biserica- Parohia Padureni- Filiala Calimanesti ’’ propus a fi amplasat  in extravilan Marasesti, sat Calimanesti, T 2, P 6,  jud. Vrancea.

 

         Ca urmare a cererii adresate de  PAROHIA PADURENI- FILIALA CALIMANESTI din Padureni, jud. Vrancea, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 3438 din 04.04.2016, in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 26.05.2016, etapa de încadrare ca:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,, Construire biserica- Parohia Padureni- Filiala Calimanesti’’ propus a fi amplasat  in  extravilan Marasesti, sat Calimanesti, T 2, P 6, jud. Vrancea, titular  PAROHIA PADURENI- FILIALA CALIMANESTI, nu necesita evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

 

Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a)      gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

     Planul Urbanistic Zonal creează un cadru pentru schimbarea categoriei de folosinţa a    terenului din teren intravilan arabil in teren ce poate fi ocupat de construcţii  .

PUZ-ul va cuprinde :

Terenul in suprafata  totala este de 1027 mp  situat in extravilanul orasului Marasesti  si are ca vecini: la nord- proprietate privata Hurmuz Elena, la sud-  drume, la est- proprietate Hurmuz Elena,  la vest-  teren proprietate Beiu Maria.

Bilantul teritorial al terenului care a generat PUZ este  : -biserica: 160 mp;- alee carosabila + trotuare betonate: 117 mp;-spatii verzi: 750 mp.

Alimentarea cu energie electrica se va realiza prin racord la  reteaua din zona.

Alimentarea cu apa se  va face  din sursa proprie.

Evacuarea apelor uzate   menajere se va face in bazin vidanjabil.

Deseurile menajere vor fi depozitate temporar in pubele de plastic si preluate de unitati autorizate.

b)      gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

 

 

 

Terenul in suprafata de 1027  mp , se afla in  extravilanul orasului Marasesti si face parte din categoria de folosinta teren arabil cu destinatie: terenul poate fi ocupat de constructii   .

c)      relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

      Proiectul  propus se  realizeaza  in vederea  modificarii destinatiei functionale a zonei.

d)     probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.

e)      relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : - destinatia terenului asa cum reiese din certificatul de urbanism, amplasamentul investitiei se afla intr-o zona cu functiune de teren agricol,  neafectand alte activitati in zona.

 

Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

a)      probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

b)      natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.

c)      natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

d)     riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren, inundabila.

e)      mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;

f)       Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.           

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

g)      efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

h)      Informarea si participarea publicului :

i)        Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Ziarul de Vrancea ” din data de 29.03.2016 si 01.04.2016. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.