Back

Decizia etapei de incadrare privind Planul Urbanistic Zonal - Elaborare P.U.Z. – Clădire destinată unui centru comercial” - comuna Cârligele, judeţul Vrancea” propus a fi amplasat în intravilanul satului Cârligele, comuna Cârligele, T. 19, P. 896; judeţul Vrancea - titular - BLANARU MANDITA

DECIZIA ETAPEI  DE  ÎNCADRARE

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de :  BLĂNARU MĂNDIŢA,  cu  domiciliul în municipiul Focsani, str. Prof. Dimitrie Caian, nr. 2, bl. 2, judeţul Vrancea, privind Planul Urbanistic Zonal : ,,Elaborare P.U.Z. – Clădire destinată unui centru comercial” -  comuna Cârligele, judeţul Vrancea” propus a fi  amplasat în intravilanul satului Cârligele, comuna Cârligele, T. 19, P.  896;  judeţul Vrancea, înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 3706 / 06.04.2020, în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor  şi Pădurilor ; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,

 

  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de :  04.06.2020 - etapa de încadrare,

 

  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

,, Elaborare P.U.Z. – Clădire destinată unui centru comercial” -  comuna Cârligele, judeţul Vrancea”  nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

             Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic zonal, este situat in intravilanul satului Cârligele, comuna Cârligele, zona central, T. 19, P.  896,  in prezent are  suprafata de 768.00 mp , categoria de folosinta  « curti constructii»  si se afla in zona cu destinatia : curti constructii, fiind proprietatea d-nei Blanaru Mandita, conform contractului de vanzare-cumparare nr. 327/23.02.2017.

 

 

Terenul are urmatoarele vecinatati:

  • la nord     : drum;
  • la sud       : str. Institutiilor;
  • la est        : Tachita Costica -prop. particulară;
  • la vest      : teren Primarie.

Accesul pietonal şi carosabil  - Terenul studiat are acces pe latura studica si nordica, din str. Institutiilor si drumul comunal existent .

 Principalele elemente ale temei program

            Obiectivele generale, ce urmeaza a fi realizate prin intocmirea prezentei documentatii, sunt cele solicitate prin certificatul de urbanism, si prevad analizarea posibilitatilor de echipare a zonei cu urmatoarele dotari si obiective:

- reglementarea gradului de constructibilitate a terenului pentru cladire destinata unui spatiu comercial;

- realizarea de platforme de incinta, cu locuri de parcare pentru autovehicule;

- asigurarea necesarului de spatii verzi amenajate, plantatii de protectie;

- constructii si instalatii tehnico edilitare, constructii pentru gospodria comunala.

 

Pentru zona studiată procentele de ocupare, respectiv coeficienții de utilizare  vor fi:

- P.O.T.propus = 50,00 %

- C.U.T. maxim =  2,50.

Regimul de inaltime prevazut si reglementat prin Regulamentul local de urbanism este: maxim P+4E ; zone verzi : S = 76,00 mp ; parcaje si circulatii pietonale : S = 308,00 mp.

Regimul de aliniere  propus  va fi de 4,00 m fata de str. Institutiilor si in aliniamentul cladirilor existentedin  drumul comunal pe latura nordica.

 

BILANTUL TERITORIAL pentru zona studiata:

 

 

existent

 

%

 

propus

 

%

Constructii

00,00 mp

00,00

384,00mp

50 %

Spatii verzi

00,00 mp

00,00

76,00 mp

10,00 %

Circulatii pietonale ,carosabile si parcaje

00,00 mp

00,00

308,00 mp

40.00%

 

Total teren reglementat

 

768,00 mp

 

100,00 %

 

768,00 mp

 

100,00 %

 

        Echiparea edilitara si tehnico - sanitara 

Utilităţile vor fii asigurate prin extinderea reţelelor din vecinătate, zona fiind dotata cu retele edilitare centralizate. Asigurarea cu utilităţi tehnico-edilitare se va realiza astfel:

Alimentarea cu apă – În zona studiată propusă alimentarea cu apa se va realiza din reteaua existenta .          

Alimentarea cu energie electrică – se va face racordare la reţeaua existentă. Pentru alimentarea obiectivului se propune un racord la postul trafo existent in zona. De la P.T. se alimentează tablourile generale de joasă tensiune al obiectivului.                 

Evacuare ape uzate - Colectarea apelor uzate menajere se va face prin intermediul unui racord la canalizarea existentă in zona. Caminul de racord se va amplasa la limita de proprietate. Evacuarea apelor menajere se va face prin reteaua interioara de canal in reteaua publica de canalizare prin intermediul racordului individual de canal .

 

 

 

Apele meteorice -  Apele pluviale provenite de pe constructiile propuse se colecteaza prin intermediul unor jgehaburi si burlane si sunt directionate prin intermediul platformelor in spatiile verzi si in reteaua de canalizare existenta in zona.

Încălzirea spaţiilor se va realiza  cu ajutorul unei centrale termice.

Retele de gaze termice nu exista in zona studiata.

 

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele: nu este cazul.    

…      

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

 

        Proiectul va fi astfel intocmit  încât utilizarea resurselor naturale să fie sustenabilă și să asigure în special următoarele:

 (1) reutilizarea sau reciclabilitatea construcțiilor, a materialelor și părților componente, după demolare;

(2) durabilitatea construcțiilor;

(3) utilizarea la construcții a unor materii prime și secundare compatibile cu mediul.

(4) probleme de mediu relevante pentru plan: nu sunt.

(5) relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  de mediu: - Pe teren se intenționează să se amplaseze o cladire destinata unui spatiu comercial;  amenajarea de spatii verzi, plantatii de protectie; accese pietonale, carosabile, spatii stationare auto, parcari.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :  prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): se vor respecta mentiunile din adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 4620 /3.04.2020
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul va fi redus in perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

       (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

       (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: nu e cazul  

   (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

   Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

 

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 2 / 17.01.2020  emis de U.A.T. comuna Carligele , Avizul A.N.I.F. – Filiala Vrancea inregistrat cu nr. 5238/29.05.2020;  Avizul  nr. 316536 / 05.05.2020 emisa de I.S.U. „Anghel Saligny” al judetului Vrancea; adresa nr. 4620 / 13.04.2020 emisa de DSP Vrancea;  Avizul nr. 1071 / 29.04.2020emis de Directia Judeteana pentru Cultura Vrancea
  • De a respecta adresa DSP Vrancea nr. 9163 / 26.11.2019.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 9154 / 22.08.2019 ), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Ordinului M.M.P. nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

           Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

  • Documentaţia care a stat la baza deciziei : Certificatul de urbanism nr. 2 / 17.01.2020  emis de U.A.T. comuna Carligele , Avizul A.N.I.F. – Filiala Vrancea inregistrat cu nr. 5238/29.05.2020;  Avizul  nr. 316536 / 05.05.2020 emisa de I.S.U. „Anghel Saligny” al judetului Vrancea; adresa nr. 4620 / 13.04.2020 emisa de DSP Vrancea;  Avizul nr. 1071 / 29.04.2020emis de Directia Judeteana pentru Cultura Vrancea; memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planse: incadrare in teritoriu, situatie existenta – disfunctionalitati; plan de situatie; echipare tehnico – edilitara existenta,  reglementari urbanistice.

 

        Informarea si participarea publicului :

Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului  la informatie prin :

  • Publicarea in cotidianul „ Ziarul de Vrancea ” in editiile din  zilele :  03.04.2020  si  06.04.2020  a anunturilor privind prima versiune a planului in vederea obtinerii avizului de mediu si declansarea etapei de incadrare .
  • Anunt public privind luarea deciziei etapei de incadrare , afisat pe pagina  de internet a Agentiei pentru Protectia Mediului din luna iunie 2020.

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.