Back

Decizia privind etapa de incadrare pentru PLAN URBANISTIC ZONAL – ,, Alipire loturi 9826N si 777/4N, construire retail park Focsani si imprejmuire ’’ - titular - MIHALCEA POLIXENIA si ION, SDROBICI IOANA si JITEA FLORENTA prin NICOLAESCU DANIEL SILVIU ( PK RED S.R.L. )

Nr. 215 / 20.02.2017

                               

 

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

PLAN URBANISTIC ZONAL –  ,, Alipire loturi 9826N si 777/4N, construire retail park Focsani si imprejmuire ’’ propus a fi amplasat  in mun. Focsani, str. Brailei, nr. 102, T 199, P 10987 / 9826N, jud. Vrancea.

 

Ca urmare a cererii adresate de MIHALCEA POLIXENIA si ION, SDROBICI IOANA si JITEA FLORENTA prin NICOLAESCU DANIEL SILVIU ( PK RED S.R.L. ) din mun. Bucuresti, str. Marin Dracea, nr. 174, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 215 din 10.01.2017 in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 16.02.2017, etapa de încadrare ca:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,, Alipire loturi 9826N si 777/4N, construire retail park Focsani si imprejmuire ’’ propus a fi amplasat  in in mun. Focsani, str. Brailei, nr. 102, T 199, P 10987 / 9826N, jud. Vrancea nu necesita evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

Terenul este in intravilanul municipiului Focsani, in subzona pentru unitati agricole existente. Functiunile complementare admise ale zonei sunt: unitati industriale, servicii, accese pietonale si carosabile, retele tehnico – edilitare. Terenul este incadrat la categoria de folosinta curti – constructii.

Propunerile vor schimba incadrarea functionala  a terenurilor, prin introducerea functiunilor comerciale ca utilizari admise.

PUZ-ul va cuprinde : construirea Retail Park-ului sunt localizate in Municipiul Focsani si se identifica prin Nr. cadastral 9826N,  si Nr. cadastral 777/4N (cu Extras de Carte Funciara nr. 61077) in suprafata totala de 15132,70 mp (conform masuratorilor). Terenul cu Nr. cadastral 9826N  ( se afla in proprietatea sotilor  MIHALCEA POLIXENIA si MIHALCEA ION- Cota actuala ½ (respectiv 8/16)  SDROBICI  IOANA- Cota actuala 5/16 , jitea florenta Cota actuala 3/16. Terenul cu  Nr. cadastral 777/4N (cu Extras de Carte Funciara nr. 61164)in suprafata totala de 600 mp se afla in proprietatea SDROBICI IOANA cota actuala 1/1, cota initiala 1/1.

Accese : Accesul se realizeaza din Strada Brăilei, pe latura nord-estica a imobilului si din Calea Munteniei (DN E85), pe latura sudica-estica a imobilului.

Terenul este delimitat de următoarele vecinătăți:

Nord-est –    Str. Brailei,

Sud-est –   S.C. Balcanic S.R.L., Coop. Constructorului Focsani, Calea Munteniei (DN-E 85)

Sud-vest –   S.C. Salf S.A., S.C. Tera Invest S.R.L.

             Nord-vest –  S.C. Terra Invest S.R.L.

Zona studiata este formata din 2 proprietăți ce se vor alipi la faza de autorizare și este situata  în aliniamentul Străzii Brailei si a Caii Munteniei, in zona de sud-est a Municipiului Focsani, spre iesirea din oras. Terenul este în suprafaţă de aproximativ 1,5 ha, cu o formă neregulată, orientat pe direcţia V-E, cu o deschidere la strada Brailei de aproximativ 78,60 m și la Calea Munteniei de aproximativ ~10,00 m.

               Terenul pe care se va realiza investiția este format din 2 terenuri, amplasate în intravilanul Municipiului Focsani, la adresa:

              -Str. Brailei nr. 102, (nr. cadastral 9826N), având o suprafață măsurată de 14.532 mp și suprafață conform actelor de 14.751 mp, fiind încadrat în categoria de folosință curți construcții, conform Extras de Carte Funciara nr. 61077 conform cererii din nr. 63297 din 25.10.2016.

              -Str. Brailei nr. 102, (nr. cadastral 777/4N), având o suprafață măsurată de 600 mp și suprafață conform actelor de - mp, fiind încadrat în categoria de folosință curți construcții, conform Extrasului de Carte Funciara nr. 61164 conform cererii nr. 63294 din 25.10.2016.

               Prin PUZ se vor stabili reglementarile noi privind regimul de contruire , functionarea zonei, inaltimea maxima admisa , coeficientul de utilizare al terenului (CUT), procentul de ocupare al terenului (POT), aliniamentul fata de calea de acces si distantele fata de limitele laterale si posterioare ale parcelei, dezvoltarea infrastructurii edilitare. Prin reglementarile tehnico-edilitare se vor analiza si capacitatile limita existente.

 

BILANȚ SITUAȚIA PROPUSĂ

S teren=15132,70

mp

%

S construită propusă

6339,37 mp

42%

S desfușărată

7493,31mp

 

Sp. verde

862,00 mp

5.6%

Zonă aprovizionare

601,00 mp

4%

S circulații și parcaje

7330,33 mp

48.4%

TOTAL

15132,70 mp

100%

 

           Accesul auto pe teren se va face pe latura nord-estică din strada Brailei si de pe latura sudică din Calea Munteniei (un acces pentru autovehicule ușoare si pietoni din strada Brailei - prin platformele carosabile propuse in vecinatatea nord-vestica a terenului) și unul pentru tiruri și aprovizionare din Calea Munteniei - prin platformele carosabile propuse in vecinatatea sud-estica a terenului, aprovizionarea se va realiza din Calea Munteniei (DN2/E85)). Parcarea  autovehiculelor  se  va  realiza  în  principal  în incintă, la nivelul solului, respectându-se prevederile HG nr. 525 si  a normelor locale ( se vor asigura 188 de locuri de parcare, conform plansei de Reglementari Urbanistice).

Accesele principale in cladire se vor realiza pe latura de nord-vest din zona parcarii principale. 

            Organizarea de santier se va realiza in limitele terenului studiat.

 Proiectul consta în realizarea unui centru comercial si a amenajarilor exterioare conexe (aprovizionare, parcare si spatiu pietonal). Se propune construirea centrului comercial dezvoltat pe un singur nivel si o zona de mezanin, avand o amprenta în plan de formă poligonala. Constructia se va realiza cu structura prefabricata de beton armat, respectiv structura metalica.

 

Bilant teritorial propus:

            Cladire civila: cladire civila cu functiuni mixte (pentru comert,eventual birouri)

Suprafata teren:         

15132,70 mp

S construita propusa: 

6339,37 mp

S desfasurata propusa: 

7493.31 mp

 

INDICATORI URBANISTICI PROPUSI

P.O.T maxim

42%

C.U.T. maxim

0,5

Rh

P+MEZANIN

H maxim

8,00m - 12,00m

 

SPAȚIU VERDE

 

CONFORM H.G. 525/1996 PENTRU CONSTRUCȚII COMERCIALE

PROPUS (SUPRAFAȚĂ)

 

min. 2%-5%

854,00 mp

SPAȚIU VERDE ASIGURAT

5.6%

 

ARBORI

 

Prevederi Conf. HG nr. 525/1996

Nr. Arbori asigurati pe teren conform prevederilor regulamentului

Suprafata

1 arbore/ 100 mp teren liber

854 mp

9

Nr. Locuri de parcare

1 arbore/4 locuri de parcare

186

47

Total

 

56

 

Clădirea se încadrează sub valorile indicatorilor urbanistici reglementați ai zonei:   

Regim de inaltime existent: Parter

H atic = 8 m/12 m

Regim de inaltime propus: Parter +Mezanin

H max.=12 m

Suprafata parcare exterioara = 4279,77mp

Numar total locuri de parcare propuse 186

Număr total arbori = 56.

          Apele uzate menajere colectate de la obiectele sanitare sunt evacuate către rețeaua existentă în zonă.

            Apele de condens provenite din funcționarea aparatelor de condiționare a aerului vor fi preluate de instalația de canalizare condens existentă, separată de celelalte instalații de canalizare (menajeră și pluvială). Pentru preluarea condensului se vor utiliza conducte din polipropilena imbinate cu mufe si garnituri din cauciuc.

            Apele meteorice care provin din ploi sau din topirea zăpezilor de pe acoperişul clădirii vor fi  evacuate în reţeaua de canalizare. Acoperişul clădirii va fi prevăzut cu pante de curgere către receptorii de apă meteorică/ sistemul de jgheaburi si burlane. Apele pluviale sunt considerate convențional curate și se descarcă direct fără preepurare în rețeauade canalizare și, de aici, prin intermediul unui cămin racord de apă meteorică, se vor evacua în rețeaua stradală de canalizare.

Reţeaua de canalizare pluvială internă va fi separată de reţeaua de canalizare a apelor uzate menajere internă.

            Apele provenite de pe suprafețele parcajelor vor fi preluate cu ajutorul sifoanelor de pardoseală si evacuate in reteaua de canalizare a orasului.

            Toate apele deversate în rețeaua publică de canalizare vor respecta normele prevăzute în NTPA002 – 2002.

          Încălzirea spaţiilor închise va fi asigurată prin termoventilaţie iar caldura propriu zisă va fi produsă printr-o centrală termică proprie, care va funcţiona cu gaze naturale sau electrica.

     Organizarea de santier se va realiza in limitele terenului studiat.

 

  1. gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

 Terenul este in intravilanul municipiului Focsani, in subzona pentru unitati agricole existente. Functiunile complementare admise ale zonei sunt: unitati industriale, servicii, accese pietonale si carosabile, retele tehnico – edilitare. Terenul este incadrat la categoria de folosinta curti – constructii.

  1. relevanta planului sau programului in/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:
  2. probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.
  3. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : nu este cazul
  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :
  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren sau inundabila.

  1. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  2. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare D.S.P. Vrancea nr. 3/04.01.2017, certificat de urbanism nr. 1416/01.11.2016  emis de Primaria Municipiului Focsani, memoriu de prezentare, regulament local de urbanism, plansa reglementari, plansa situatie existenta, plansa incadrare in zona, contracte de vanzare cumparare, plan amplasament si delimitare imobil.

 

Informarea si participarea publicului :

Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul de Vrancea ” din data de 24.12.2016 si 28.12.2016. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.