Back

Decizia privind etapa de incadrare pentru PLAN URBANISTIC ZONAL – Construire imobil spatii de cazare si anexe in regim hotelier P + 4E + 5R si P + 1E , amplasat in Focsani, b-dul Independentiei nr. 8, jud. Vrancea - titular - S.C. HELIOS COM S.R.L.

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

PLAN URBANISTIC ZONAL – Construire imobil spatii de cazare si anexe in regim hotelier P + 4E + 5R si P + 1E  , amplasat in Focsani, b-dul Independentiei nr. 8,  jud. Vrancea 

 

Ca urmare a cererii adresate de SC HELIOS COM SRL cu sediul in Focsani, str. Avantului nr. 7, jud. Vrancea , înregistrata la APM Vrancea cu nr. 7129 din 21.07.2017 , in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare , a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 22.02.2018 , etapa de încadrare ,ca:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Construire imobil spatii de cazare si anexe in regim hotelier P + 4E + 5R si P + 1E  , amplasat in Focsani, b-dul Independentiei nr. 8,  jud. Vrancea  , titular SC HELIOS COM SRL , nu necesita evaluare de mediu .

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a) gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, functiunea zonei, inaltimea  maxima

admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului,  retragerea cladirilor

fata de aliniament si distantele fata de limitele laterale si posterioare ale  parcelei, accesuri auto  si

pietonale, conformarea arhitectural-volumetrica, asigurare parcari si spatii verzi.      

 

Principalele elemente ale temei program sunt:

  • Construire imobil spatii de cazare si anexe in regim hotelier P + 4E + 5R
  • realizarea unor spatii de parcare auto;
  • realizare imprejmuire;
  • reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;
  • asigurarea necesarului de spatii verzi;
  • asigurarea acceselor;
  • asigurarea utilitatilor necesare ;

 

Imobilul in suprafata de 848 mp teren curti  si constructiile edificate pe acesta corp C1-locuinta in suprafata construita de 109 mp, corp C2-sediu in suprafata construita de 162 mp si corp C3-anexa in suprafata construita de 51 mp este proprietatea SC HELIOS COM SRL , conform act de alipire nr. 625/07.03.2017 si terenul in suprafata de 82 mp concesionat pentru extindere si amenajare sediu firma corp C2 , conform contract de concesiune nr. 7796/29.01.2007 , se afla situat in intravilanul municipiului Focsani.

 

Terenul se afla in zona centrala , subzona de institutii si servicii , face parte din categoria de folosinta curti-constructii.

 Vecinatati:

- la Nord : teren Primarie la 0,60 m

- la Sud   : Copacescu Profira - nr. Cadastral 6739 N ( locuinta individuala) la 3,25 m;

- la Est    : str. Tudor Vladimirescu la 2, 25 m;

- la Vest  : b-dul Independentei – 1,50 m parcare si 21 m fata de B-dul Independentei  .

 

BILANT TERITORIAL AL TERENULUI CARE A GENERAT PUZ

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp.

%

mp

%

Constructii

0

0.00

535,00

57,50

Zona spatii verzi amenajate

0

0.00

233,00

25,05

Zona alei pietonale, carosabile, parcari

0

0.00

162,00

17,45

Total zona studiata

930,00

100.00

930,00

100.00

 

 Indici urbanistici

Pentru zonele studiate se propun urmatorii indici urbanistici maximi :

POT rezultat – 57,50 %

CUT rezultat- 2,10

 

POT propus – 60,00 %

CUT propus -2,20

 

In cadrul planului se propun urmatoarele :

-construirea unui imobil , avand destinatia de spatii de cazare in regim hotelier , cu regim de inaltime P + 4E+5R si P + 1E

Cladirea propusa va avea 2 funtiuni :

  • corpul de cladire P + 4E+5R va servi cazarii temporare a turistilor , avand un numar de 23 module de cazare , acestea vor beneficia de 12 locuri de parcare.
  • Corpul de clasdire P + 1E va avea ca destinatie la parter centrala termica a imobilului de cazare si anexe aferente salii de fitness a etajului superior.

 

Regimul de inaltime

Regimul de inaltime va fi de P + 4E + 5 R si P + 1E .          

Regimul de aliniere al constructiilor, amplasarea in parcela

Avand in vedere confoguratia zonei existente , se propune o retragere fata de aliniament min. 4,00 m sau in aliniamentul cladirilor existente. Retragerile laterale vor fi conform Codului Civil iar cea posterioara pct cardinal estic la 2,25 m.

Suprafata spatiilor verzi va fi de cca 25,05% din suprafata totala a terenului-cca 930 mp.

Echiparea edilitara:

Toate utilitatile necesare ( curent elecgtric, apa potabila, canalizare , gaz metan) vor fi racordate la retelele existente in zona.

Apele pluviale de pe acoperisurile cladirilor vor fi preluate prin jgheaburi si olane si infiltrate direct in sol-spatiu verde si in santurile de garda ale cailor de acces.

Apele meteorice de pe caile de acces vor fi descarcate in rigolele si santurile de garda ale cailor de acces.

Accesul principal se va efectua din b-dul Independentei din punctul cardinal Vest , iar accesul secundar se va efectua din str. Tudor Vladimirescu din punctul cardinal Est.

In incinta se vor amenaja 12 locuri de parcare.

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;     

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, inaltimea maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, conformarea arhitectural volumetrica, retragerile fata de limitele laterale, principale si posterioare ale parcelei, accesuri auto si pietonale, materiale admise, modul de ocupare a terenului, asigurare parcari si spatii verzi in incinta.  

In zona studiata sunt amplasate locuinte colective dar si zona de institutii si servicii.

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Alimentarea cu apa  si evacuarea apelor uzate vor fi racordate la retelele orasului Focsani, existente in zona. pentru plan: nu sunt.

d) probleme de mediu relevante

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare   

de mediu : - planul va genera construirea unui imobil spatii de cazare si anexe in regim hotelier.

2. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ) –  avand in vedere ca nu sunt respectate prevederile art.11 din Ordinul MS nr.119/ 2014 conform adresei DSP Vrancea nr. 4816/18.07.2017 , se impune efectuarea „ Evaluarii impactului asupra starii de sanatate a populatiei ”, conform art. 20 din Ordinul MS nr. 119/2014 la faza de proiect .
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

Informarea si participarea publicului :

Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul de Vrancea ” din data de 20.04.2017 si 24.04.2017 .

Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea , in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 7129/21.07.29017, certificat de urbanism nr. 357/13.04.2017  emis de Primaria Municipiului Focsani, memoriu de prezentare, regulament local de urbanism ,plan reglementari, plan de situatie, plan incadrare in zona , plan de mobilare urbana, adresa nr. 4816/18.07.2017 emisa de DSP Vrancea, adresa nr. 4772992/12.07.2017 emisa de ISU „ Anghel Saligny ” al jud. Vrancea, incheiere nr. 12606/07.03.2017 emisa de OCPI Vrancea, contract de concesiune nr. 7796/29.01.2007 incheiat cu Primaria municipiului Focsani, act de alipire nr. 625/07.03.2017 incheiat de catre notar public Ivan Constantin, aviz de initiere nr. 7/23.05.2017 emis de Primaria Municipiului Focsani, aviz favorabil nr. 311775992/26.07.2017 emis de Distrigaz Sud Retele SRL, adresa nr. 9212/17.07.2017 emisa de ENET SA, declaratie nr. 532/24.02.2017 , dna Copacescu Profira referitoare la demolarea corpului C1 incheiata de catre notar public Ivan Constantin, aviz de principiu  emis de SDEE Muntenia Nord, adresa nr. 168725/02.08.2017 emisa de Inspectoratul de Politie Judetean Vrancea – Biroul Rutier.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în

termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.