Back

Decizia privind etapa de incadrare pentru PLAN URBANISTIC ZONAL – ,, Construire structura agrement- bazin inot acoperit, teren tenis, teren multifunctional acoperit, alei si imprejmuiri, instalatii de iluminat, spatii verzi si fantani arteziene - titular - S.C. DANIO COM AIDA S.R.L.

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

PLAN URBANISTIC ZONAL  –  ,, Construire structura agrement- bazin inot acoperit, teren tenis, teren multifunctional acoperit, alei si imprejmuiri, instalatii de iluminat, spatii verzi si fantani arteziene ’’ propus a fi amplasat  in  Adjud, T 105, P 582/3,  jud. Vrancea.

 

Ca urmare a cererii adresate de  SC DANIO COM AIDA SRL din Adjud, str. Mos Ion Roata, jud. Vrancea, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 3722 din 11.04.2017, in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 27.04.2017, etapa de încadrare ca:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,, Construire structura agreement – bazin inot acoperit, teren tenis, teren multifunctional acoperit, alei si imprejmuiri, instalatii de iluminat, spatii verzi si fantani arteziene ’’ propus a fi amplasat  in intravilan Adjud, T 105, P 582/3, jud. Vrancea, titular  SC DANIO COM AIDA SRL, nu necesita evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

 

Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

     Planul Urbanistic Zonal creează un cadru pentru schimbarea categoriei de folosinţa a    terenului din teren intravilan arabil in teren ce poate fi ocupat de construcţii  .

PUZ-ul va cuprinde :

Terenul in suprafata   de 3724 mp  situat in intravilanul orasului Adjud, T 105, P 582/3  si are ca vecini: la nord- drum si proprietate privata, la sud-  teren proprietate privata, la est- proprietate private si DN2 E85,  la vest-  teren proprietate Susanu Romi.

Bilantul teritorial al terenului care a generat PUZ este  : - Constructii- 2200 mp, trotuare, alei- 770 mp, spatii verzi- 754 mp.

Alimentarea cu energie electrica se va realiza prin racord la  reteaua din zona.

Alimentarea cu apa se  va face prin record la reteaua din zona.

Evacuarea apelor uzate   menajere se va face la reteaua de canalizare existent in zona.

Deseurile menajere vor fi depozitate temporar in pubele de plastic si preluate de unitati autorizate.

  1. gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

Terenul in suprafata de 3724  mp , se afla in  intravilanul orasului Adjud si face parte din categoria de folosinta teren arabil cu destinatie: terenul poate fi ocupat de constructii  si spatii comerciale  .

  1. relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

      Proiectul  propus se  realizeaza  in vederea  modificarii destinatiei functionale a zonei.

  1. probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.
  2. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : - destinatia terenului asa cum reiese din certificatul de urbanism, amplasamentul investitiei se afla intr-o zona cu functiune de teren agricol,  neafectand alte activitati in zona.

 

Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren, inundabila.
  4. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  5. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.          

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.
  2. Informarea si participarea publicului :
  3. Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul  de Vrancea ” din data de 01.04.2017 si 04.04.2017. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.