Back

Decizia privind etapa de incadrare PLAN URBANISTIC ZONAL pentru proiectul Showroom si dezmembrari auto - titular S.C. LG BROTHERS AUTO S.R.L.

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

PLAN URBANISTIC ZONAL

 

,, Showroom si dezmembrari auto ” in com Urechesti, extravilan  T 48, P 1609,  judetul Vrancea

Titular  SC LG BROTHERS AUTO  SRL prin reprezentant administrator  Jipianu Georgel  cu sediu in comuna Gugesti, str. Venus,  nr 8, jud Vrancea.       

 Ca urmare a cererii adresate de SC LG BROTHERS AUTO  SRL prin reprezentant administrator  Jipianu Georgel  cu sediu in comuna Gugesti, str. Venus,  nr 8, jud Vrancea , înregistrata la APM Vrancea cu nr. 3603 din 07.04.2016 , in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare , a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 27.04.2016 , etapa de încadrare ,ca:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – ,,  Showroom si dezmembrari auto ” in com Urechesti, extravilan  T 48, P 1609,  judetul Vrancea

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

-          planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

-          gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

 Funcţiunea dominanta a zonei studiate va fi : - construire spații pentru  prestări servicii ( showroom și dezmembrări  auto )  

 

Terenul studiat este situat in sudul  comunei Urechești ,conform PUG  Urechești 2010, teritoriu administrativ in extravilan , cu acces din D.N. 2 – E 85 , dar și  din drumul  de exploatare existent  în sudul terenului studiat , fiind în teritoriului administrativ al comunei Urechești – dominant ARABIL .

   -  VECINATATI           :

   - la nord                   :  drum exploatare

   - la sud                      :  drum exploatare     

  -   la est                      :  drumul național D.N. 2 – E 85;

 -   la vest                    :  defunct Ciupercă Ioniță                 

  Terenul este in totalitate neamenajat - cu destinaţie arabil. Pe teren nu sunt plantaţii, înalte sau joase, fiind utilizat preponderent  ca teren agricol .

   Pe teren nu au existat construcţii sau activitati generatoare de poluare a solului.

Terenul studiat este liber de construcţii si neamenajat. In apropiere nu sunt zone cu funcţiune de locuire, cele mai apropiate clădiri sunt amplasate la cca.100,00 m . Nu exista zone cu riscuri naturale

·         Suprafaţa de teren studiata va fi zonificata astfel:

 

-          zona dotări, prestări servicii ( showroom și  dezmembrări auto ) ;

-          zona de parcaje, platforma betonată si alei carosabile din incinta.

-          zona spaţii verzi amenajate .

 

           Pentru teritoriul studiat se propun următoarele:

 

          - construire showroom și  dezmembrări auto ;

          - rezervarea terenului necesar realizării  lucrărilor de infrastructura, trasee propuse si realizarea legăturilor acestora cu D.N. 2 – E 85, existent, dar și din drumurile de exploatare laterale.

-rezolvarea  evacuării  apelor reziduale si pluviale, precum si a celorlalte utilitati necesare procesului tehnologic

-Investiţia poate fi executata etapizat , în prima etapă se vor realiza utilitățile, urmând ca in etapa a 2-a  să se facă construcțiile.

 

                     Bilanţ  teritorial zona tip TRUP INTRAVILAN - mp.

 

„„                     ZONE FUNCȚIONALE

Propus( mp)

%

 

1- showroom și dezmembrări auto

440,00

  9,20

2.-spații verzi amenajate

     3.198,00

 66,65

3. circulație carosabilă, pietonală și parcări

     1.160,00

 24,15

TOTAL TEREN STUDIAT

       4.798,00

100,00

  • LOTIZARE  SHOWROOM și DEZMEMBRĂRI  AUTO :

 

                       POT propus                                                    =   50,00 %

                    CUT propus                                                       =    1,0

Terenul ce face obiectul prezentei documentatii este in suprafeta de 18.154 mp.

Principalele elemente ale temei program, sunt:

                        - construirea unei unitati agricole pentru productie, depozitare si procesare legume;

            - rezolvarea tramei stradale pentru acces;

            - reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;

            - imprejmuirea terenului + porti acces auto;

            - realizarea de platforme de incinta, cu locuri de parcare pentru autovehicule;

            - extinderea functiei de productie si depozitare adaptata la cerintele P.U.G.- lui si la specificul zonei limitrofe;

            - asigurarea necesarului de spatii verzi;

                        - asigurarea utilitatilor necesare dezvoltarii.

Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic zonal, pe teritoriul administrativ al comunei Garoafa avand urmatoarele vecinatati:

- la Nord : prop. particulara (teren agricol - liber de constructii - 2.00 m);

- la Sud : prop. particulara (teren agricol - liber de constructii - 6.35 m);

- la Est : drum exploatare, prop. particulara (teren agricol - liber de constructii - 219.53 m);

- la Vest : DJ 205E (46.24 m).

Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic de zona, este situat in partea de est a teritoriului administrativ al com. Garoafa.

In cadrul "Planului urbanistic general al com. Garoafa", destinatia acestui teren este extravilan agricol.

Suprafata totala a terenului studiat este de 52.500 mp. Intalnim urmatoarele zone functionale: zona teren agricol (51270 mp), o zona este destinata drumului public cu amenajarile sale existente (DJ 205E, drum exploatare)(1230 mp).

BILANT TERITORIAL al zonei studiate

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp.

%

mp

%

Zona unitati agricole

0

0.00

18154

34.58

Zona drum public

1230

2.34

1230

2.34

Zona cu utilizari agricole

51270

97.66

33116

63.08

Total zona studiata

52500

100.00

52500

100.00

 

   

BILANT TERITORIAL al terenului care a generat PUZ

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp.

%

mp

%

Constructii

0

0

1300

7.16

Zona spatii verzi

0

0

16349

90.06

Zona circulatie pietonala

0

0

165

0.91

Zona circulatie carosabila

0

0

340

1.87

Zona cu utilizari agricole

18154

100.00

0

0

Total teren care a generat PUZ

18154

100.00

18154

100.00

 

 

Procentele de ocupare al terenului propuse vor fi:

            - POT maxim 35,00 %;

                        - CUT maxim 0,50.

         

Alimentarea cu energie electrica se va realiza de la sistemul hibrid solar-eolian. Pentru fiecare anexa agricola se va asigura iluminatul interior in functie de destinatia fiecarei incaperi, iluminatul exterior si instalatia electrica de prize.

Alimentarea cu apa se va face prin intermediul unui put forat in incinta. Apa va fi vehiculata de la foraj catre anexele agricole prin intermediul unor conducte PEHD Dn 25mm. De asemenea va fi forat inca un put pentru irigarea culturilor in camp.

Apele uzate menajere vor fi evacuate la un bazin betonat vidanjabil care va fi construit ingropat.

Debitele de ape meteorice, colectate de pe suprafetele neimpermeabile, nesusceptibile de poluare cu produse petroliere, vor fi evacuate direct la rigolele stradale.

Asigurara debitului de agent termic, apa calda, cu parametrii de 80/60 grd. se va realiza  prin intermediul unei centrale termice pe peleti (C4).

 

Principala cale de comunicatie rutiera in zona o constituie DJ 205E cu care terenul se invecineaza pe latura de vest si prin intermediul caruia se va realiza accesul pe parcela

 

a)               gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

 

Obiectivul PUZ il constituie tocmai studiul conditiilor in care se poate dezvolta com. Urechesti din zona de est, amplasamentul fiind destinat realizarii unei zone de unitati agricole (productie, depozitare si procesare legume).

b)               relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

d)   probleme de mediu relevante pentru plan: in realizarea variantei de plan s-a tinut seama de   

 asigurarea utilitatilor,zonele de circulatie , acces, gestionare deseuri si integrarea in  specificul zonei .

e)   relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare      de mediu :

Conform aviz de oportunitate nr.  42  din 18.11. 2015 aprobat de CONSILIUL JUDEȚEAN VRANCEA – SERVICIUL URBANISM  pe amplasamentul propus se poate construi obiectivul ,, ATRAGERE ÎN INTRAVILAN , CONSTRUIRE SHOWROOM,  DEZMIEMBRARI AUTO  „, specificul zonei fiind in prezent ARABIL - lotizare aprobata de OCPI Vrancea, conform specificaţie certificat urbanism eliberat de Consiliul Județean Vrancea , pe baza unui proiect zonal , faza PUZ elaborat pe perimetrul specificat in suprafaţa de 4.798,0 mp. si care face parte din zona lotizata , vândută  si aprobata de  OCPI Vrancea.

2.                  Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

a)                  probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

b)                  natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.

c)                  natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

d)                 riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ) – nu este cazul.

e)                  mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;

f)                   Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

          (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

g)                  efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

Informarea si participarea publicului :

Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul De Vrancea ” din data de 02-03. 04.2016 si 05.04.2015 .

Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea , in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr.3603/07.04.2016, certificat de urbanism nr. 211/17.11.2015  emis de Consiliul Judetian Vrancea , memoriu de prezentare, regulament local de urbanism , plan de situatie cu retele tehnico-edilitare,  plan incadrare in teritoriu, plan reglementari urbanistice, plan dotare tehnico-edilitare, Notificarea nr. 75/29.03.2016 emisă de Direcţia de Sănătate Publică Vrancea,  Aviz de gospodarirea apelor nr19 din 26.04.2016 emis de SGA Vrancea,  adresa ISU Vrancea nr 1484/15/SU-VN DIN 20.11.2015.

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în

termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.