Back

Decizie peivind etapa de incadrare (proiect) pentru PLAN URBANISTIC ZONAL – ,, Atragere teren in intravilan pentru construire hala productie mase plastice - titular - S.C. COROLA S.A.

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

 

PLAN URBANISTIC ZONAL  –  ,, Atragere teren in intravilan pentru construire hala productie  mase plastice ’’ propus a fi amplasat  in extravilan Odobesti, T 117, P 2961,  jud. Vrancea.

 

Ca urmare a cererii adresate de  SC COROLA SA din Focsani, str. Marasesti, nr. 5, jud. Vrancea, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 1622 din 14.02.2018, in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 29.03.2018, etapa de încadrare ca:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,,  Atragere teren in intravilan pentru construire hala productie mase plastice ’’ propus a fi amplasat  in extravilan Odobesti, T 117, P 2961, jud. Vrancea, titular  SC COROLA SA, nu necesita evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

 

Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

     Planul Urbanistic Zonal creează un cadru pentru schimbarea categoriei de folosinţa a    terenului din teren agricol arabil in teren ce poate fi ocupat de construcţii  .

PUZ-ul va cuprinde :

Terenul in suprafata   de 2984 mp  situat in extravilanul orasului Odobesti  si are ca vecini: la nord- vest:proprietate particulara, la nord- est: cale ferata SNCFR, la sud- est: proprietati private, la sud- vest: drum national DN 2M.

Bilantul teritorial al terenului care a generat PUZ este  : - Constructii- 1416 mp;  cai rutiere de acces, platforme pentru parcari, circulatii pietonale- 949 mp; spatii verzi- 597 mp; echipare edilitara- 12 mp.

 

            ZONE FUNCȚIONALE

Existent

%

 

Propus

%

- constructii

         0,00

0,00

1416,00

47,45

.-spații verzi amenajate

         0,00

0,00

597,00

20,00

. alei pietonale , carosabile si parcari

         0,00

0,00

949,00

32.15

- echipare edilitara

         0,00

0,00

12,00

     0,40

TOTAL

       2984,00

   100,00

2984,00

100,00%

 

Caracteristici functionale:

          Pentru amplasarea elementelor specifice ale complexului, pe terenul in studiu, cu o suprafata totala de 2984 mp, au fost delimitate urmatoarele subzone functionale:

  • subzona aferenta amplasarii unor constructii cu functiuni de industrie mase plastice si depozitare pe o suprafata edificabila de teren de maxim 1416 mp. Constructiile se vor amplasa obligatoiu in interiorul perimetrului zonei edificabile.
  • Subzona aferenta pentru amenajari si lucrari exterioare, cu o suprafata de 1548 mp. In aceasta subzona se vor realiza:
  • Caile rutiere de acces, platforme pentru parcari si circulatii pietonale cu o suprafata maxima de 949 mp;
  • Spatii verzi plantate, pe o suprafata minimala 20 % din totalul suprafetei terenului reglementat, adica minim 597 mp;
  • Echipare edilitara- racord electric cu firida de bransament, gospodarie de apa si racorduri la cladiri cu o suprafata de maxim 12 mp.

  Regim de aliniere:

  • Aliniament obligatoriu minim impus de zona de protectie a DN 2 M este de 21 m fata de limita drumului national;
  • Aliniament minim impus de inaltimea cladirilor fata de limita de proprietate este de 3,5 m;
  • Imprejmuirea catre DN 2 M se va face la 13 m fata de axul drumului national, respectiv la 5,65 m fata de limita de proprietate de proprietate;
  • Retragerea fata de limita de proprietate pe latura posterioara ( catre calea ferata nefunctionala) va fi de 3,5 m, cu avizul SNCFR.
  • Regimul de inaltime poate fi P+1E, inaltimea maxima a constructiilor va fi de 9 m.

Alimentarea cu energie electrica se va realiza prin racord la  reteaua electrica de 20 kV si a unui post de transformare existent in zona, prin intermediul unei firide de bransament, in conformitate cu solutia data de  SC ELECTRICA SA.

Alimentarea cu apa :

  • Alimentarea cu apa potabila pentru angajati este asigurata de catre beneficiar din comert.
  • Apa folosita in scop igienico- sanitar, igienizare, intretinere spatii, se va asigura din sursa proprie- put forat, in incinta proprietatii, cu adancimes de H= 40 m. De la foraj apa este distribuita in sistem hidrofor, prin conducte din PEID, De= 110 mm. Lungimea totala a aretelei de distributie este de 308 ml.  
  • Apa pentru stingerea incendiilor: Obiectivul se va echipa cu hidranti de interventie de incendiu, cu un debit de 20 l/s, pentru o perioada de 120 min. Se vor realiza 4 hidranti de incendiu de interventie din exterior, in functie simultana Dn= 80 mm. Rezerva intangibila, va fi de 150 mc, intr-un rezervor de inmagazinare suprateran, cuplata cu o statie de pompare supraterana cu structura metalica protejata, cu inchideri din panou sandwich, cu vata bazaltica, cu rezistenta la foc 3 ora.
  • Evacuarea apelor uzate: Apele uzate menajere vor fi dirijate intr-un bazin etans vidanjabil, cu un volum de V= 20 mc, urmand a fi preluate pe baza de contract de o firma specializata si descarcate intr-o statie de epurare in vederea epurari. Apele pluviale din zona spatiilor verzi si de pe acoperisuri se infiltreaza direct in sol. Apele de pe suprafata parcarii vor fi preepurate printr-un separator de produse petroliere si stocate in bazin vidanjabil                                         
  1. gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

Terenul in suprafata de 2984  mp , se afla in  extravilanul  orasului Odobesti, T 117, P 2961  si face parte din categoria de folosinta teren agricol arabil cu destinatie: terenul poate fi ocupat de constructii.

  1. relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

      Proiectul  propus se  realizeaza  in vederea  modificarii destinatiei functionale a zonei.

  1. probleme de mediu relevante pentru plan: Nu exista probleme de mediu relevante pentru plan .
  2. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : - PUZ-ul este armonizat cu legislaţia în vigoare în ceea ce priveşte programele de mediu, dar nu este relevant din acest punct de vedere.

 

Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren, inundabila.
  4. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  5. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.          

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.
  2. Informarea si participarea publicului :
  3. Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul  de Vrancea ” din data de 15.02.2018 si 20.02.2018. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.