Back

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE ELABORARE P.U.Z. ATRAGERE ÎN INTRAVILAN PENTRU CONSTRUIRE HALA PRODUCȚIE CONFECȚII METALICE, , titular SC Graubunden Metal SRL

Nr. 3289/ 06.04.2017

                               

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – ELABORARE P.U.Z. ATRAGERE ÎN INTRAVILAN PENTRU CONSTRUIRE HALA PRODUCȚIE CONFECȚII METALICE în extravilanul orașului Odobești, T118, P2964, NC(2990-3746-3775)N, jud. Vrancea

 

        

 

            Ca urmare a cererii adresate de SC Graubunden Metal SRL cu sediul în mun. Focșani, str. Odobești, nr. 35, jud. Vrancea, înregistrată la APM Vrancea cu nr. 5385 din 31.05.2016 , în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările și completările ulterioare, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 06.04.2017, etapa de încadrare, că:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – ELABORARE P.U.Z. ATRAGERE ÎN INTRAVILAN PENTRU CONSTRUIRE HALA PRODUCȚIE CONFECȚII METALICE în extravilanul orașului Odobești, T118, P2964, NC(2990-3746-3775)N, jud. Vrancea, titular SC Graubunden Metal SRL, nu necesită evaluare de mediu și evaluare adecvată și se va supune procedurii de adoptare fără aviz de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

 

  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

Obiectivul PUZ îl constituie studiul condițiilor în care se poate dezvolta orașul Odobești în zona de est prin realizarea unei zone de producție și depozitare.

           Terenul în suprafață de 9968 mp, se află în categoria de folosință actuală teren agricol arabil conform PUG aprobat. Conform certificatului de urbanism nr. 131/09.05.2016, terenul poate fi ocupat cu construcții în baza uei documentații de urbanism PUZ.

          Terenul este amplasat în extravilan pe teritoriul administrative al orașului Odobești și este proprietatea SC Graubunden Metal SRL conform contractului de vânzare cumpărare autentificat în data de 01.03.2016. temele PUZ sunt: atragerea în intravilan a suprafeței de 9968mp, construirea unei hale de producție și depozitare confecții metalice, rezolvarea tramei stradale pentru acces, reglementarea gradului de constructibilitate a terenului, împrejmuirea terenului + porți de acces auto, realizarea de platforme de incintă cu locuri de parcare pentru autovehicule, extinderea funcției de producșie și depozitare adaptată la cerințele PUG și la specificul zonei, asigurarea necesarului de spații verzi, asigurarea utilităților necesare dezvoltării zonei.        

Bilanţ teritorial :

Nr Crt

Zone și subzone funcționale

Existent

Propus

mp

%

mp

%

1

Construcții

0

0

1500

15.05

2.

Zonă spații verzi

0

0

5384

54.01

3.

Zonă circulație pietonală

0

0

542

5.44

4.

Zonă circulație carosabilă

0

0

2542

25.50

5.

Zonă cu utilizări agricole

9688

100

0

0

TOTAL

9688

100

9688

100

 

Pentru caracterizarea modului de utilizare a terenului s-au stabilit următoarele valori :

POT maxim= 46 %         POT propus=15.05%                

CUT maxim= 0,60          CUT propus= 0,18                            

Înălțimea maximă a construcțiilor va fi de max 15 m, suprafața construită va fi de 1500mp, suprafața construită desfășurată va fi de 1800mp.

Alimentarea cu energie electrică se va face în conformitate cu soluția dată de Electrica SA.

  1. gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

            Planul va modifica destinaţia folosinţei actuale a terenului stabilita prin Planul Urbanistic   

            General al orașului Odobești, din teren extravilan agricol arabil în intravilan, zonă de producție și depozitare.

  1. relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

- Alimentarea cu apa: Apa folosită în scop igienico-sanitar va fi asigurată dintr-un puț forat propriu realizat in incintă, la o adâncime de cca. 40 m. Volumele de apă consumate Apa îmbuteliată potabilă pentru personal va fi asigurată prin grija beneficiarului.

-Reteaua de canalizare a apelor uzate menajere: Evacuarea apelor menajere de la grupurile sanitare se va face prin rețeaua de canalizare proprie într-un bazin vidanjabil etanș cu volum de 20mc propus in incintă.

-apa pluvială din zona spațiilor verzi se va infiltra în substrat.

-apa uzată de natură meteorică, ce ar putea fi contaminată cu produse petroliere, colectată din zona parcărilor și zona suprafețelor betonate, va fi evacuată în bazinul etanș vidanjabil după ce a fost trecută printr-un separator de produse petroliere cu debitul de 3l/s.

      d)   probleme de mediu relevante pentru plan: in realizarea variantei de plan s-a tinut seama de   

           asigurarea utilitatilor, zonele de circulatie, acces, gestionare deseuri si integrarea in

            specificul zonei .

e)   relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  

      de mediu : - planul va promova amplasarea unei constructii cu destinatia hală producție producție și depozitare confecții metalice.

  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :
  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorită accidentelor ) – nu este cazul.
  5. mărimea și spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

          (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

Informarea si participarea publicului :

Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul de Vrancea ” din data de 28.05.2016 si 31.05.2016 .

Până la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite în scris la APM Vrancea , în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finală.

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 5385 din 31.05.2016, certificat de urbanism nr. 131/09.05.2016  emis de Primăria orașului Odobești, memoriu de prezentare , regulament local de urbanism , plan de situatie existentă,  plan încadrare in zonă, plan reglementari urbanistice, aviz de gospodarire a apelor nr. 204/19.09.2016 emis de ABA Siret SGA Vrancea, aviz de oportunitate nr. 55/19.07.2016 emis de Consiliul Județean Vrancea, adresa nr 1899/24.03.2017 emisă de DSP Vrancea.

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în

termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.