Back

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE (Proiect) pentru „Elaborare și aprobare PUZ în vederea construirii unui MAGAZIN UNIVERSAL (SUPERMARKET-PARTER)”, titular dl. Țuțoi Neculai

„Elaborare și aprobare PUZ în vederea construirii unui MAGAZIN UNIVERSAL (SUPERMARKET-PARTER)” in Focșani, str. Lepoldina Bălănuță nr 11, CF 61159, T42, P 2646, 2647, 2648, 2649, 2651/61159, jud. Vrancea 

        

            Ca urmare a cererii adresate de dl. Țuțoi Neculai cu domiciliul în mun. Focșani, str. Alecu Russo nr. 10, jud. Vrancea, înregistrată la APM Vrancea cu nr. 2906 din 18.03.2016 , în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările și completările ulterioare, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 27.04.2017, etapa de încadrare, că:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – „Elaborare și aprobare PUZ în vederea construirii unui MAGAZIN UNIVERSAL (SUPERMARKET-PARTER)” in Focșani, str. Lepoldina Bălănuță nr 11, CF 61159, T42, P 2646, 2647, 2648, 2649, 2651/61159, jud. Vrancea, titular dl . Țuțoi Neculai, nu necesită evaluare de mediu și evaluare adecvată și se va supune procedurii de adoptare fără aviz de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

 

  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

Obiectivul PUZ îl constituie studiul condițiilor de amplasare, dimensionare, conformare și servire edilitară a mai multor obiective pe o parcela in corelare cu funcțiunea predominantă și vecinătățile imediate.

Terenul în suprafață de 2375 mp, se află în zona centrala construită protejată, cu locuințe individuale și functiuni complementare admise de instituții publice și servicii, spații verzi, accese parcaje, propusă pentru completare și modernizare, conform PUG aprobat.

Terenul este proprietatea dl Țutoi Neculai, Țuțoi Maria, Ivan Constantin, Ivan Vergilia, Ivan Bogdan-Constantin, și Ivan Ana-Maria conform actului de comasare atentificat în data de 16.12.2015.

Temele PUZ sunt: realizarea unui imobil cu regim de inaltime parter pentru magazine universal (supermarket); realizarea accesului pietonal pe proprietate prin latura nordică și estică a terenului; realizarea locurilor de parcare; rezolvarea utilităților prin racordare la rețelele existente în zonă;

Bilanţ teritorial :

Nr Crt

Zone și subzone funcționale

Existent

Propus

mp

%

mp

%

1

Construcții

0

0

1090

45.89

2.

Alei pietonale

0

0

218

9.18

3.

Spații verzi

0

0

31

1.31

4.

Alei carosabile, parcări auto

0

0

1036

43.62

5.

Zonă cu utilizări agricole

1161

44.8

0

0

6.

Zonă locuințe individuale

1214

51.12

0

0

TOTAL

2375

100

2375

100

 

Pentru caracterizarea modului de utilizare a terenului s-au stabilit următoarele valori :

POT propus=45,89%                

CUT propus= 0,45                            

Înălțimea maximă a construcțiilor va fi de max 15 m

  1. gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

            Planul va modifica destinaţia folosinţei actuale a terenului stabilita prin Planul Urbanistic   

General al mun. Focșani prin rezolvarea condițiilor de amplasare, dimensionare, conformare și servire edilitară a mai multor obiective pe o parcela, in corelare cu funcțiunea predominantă și vecinătățile imediate.

  1. relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

- Alimentarea cu apa: Apa va fi asigurata prin extinderea rețelei de apă municipală cu o conductă dimensionată corespunzător.

-Apa uzată va fi evacuată în rețeaua municipală de canalizare.

      d)   probleme de mediu relevante pentru plan: in realizarea variantei de plan s-a tinut seama de   

           asigurarea utilitatilor, zonele de circulatie, acces, gestionare deseuri si integrarea in

            specificul zonei .

e)   relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  

      de mediu : - planul va promova amplasarea unei constructii cu destinatia magazin universal (Supermarket).

 

  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :
  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorită accidentelor ) – nu este cazul.
  5. mărimea și spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

          (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

Informarea si participarea publicului :

Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul de Vrancea ” din data de 12.03.2016 si 15.03.2016 .

Până la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite în scris la APM Vrancea , în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finală.

 

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 2906 din 18.03.2016, certificat de urbanism nr. 108/04.02.2016  emis de Primăria mun. Focșani, memoriu de prezentare, regulament local de urbanism , plan încadrare in zonă, plan reglementari urbanistice, aviz de inițiere nr. 2/02.02.2017 emis de Primăria mun. Focșani, Aviz nr. 725/Z/14.02.2017 emis de Direcția Județeană pentru Cultură Vrancea, Adresa nr. 1390/16/SU-VN/28.03.2016 eliberată de Inspectoratul pentru Situații de Urgență Anghel Saligny Vrancea, adresa nr. 1881/24.03.2017 eliberată de Direcția de Sănătate Publică Vrancea.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în

termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.