Back

Decizie privind etapa de incadrare pentru PLAN URBANISTIC ZONAL – Atragere in intravilan suprafata de 21731 mp si lotizare pentru construire cartier de locuinte , amplasat in Focsani, extravilan, T22, P 27/1, 62/4, 62/6 Lv, 62/1, 62/5, jud. Vrancea - titular - MARTIS ION

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

PLAN URBANISTIC ZONAL – Atragere in intravilan suprafata de 21731 mp si lotizare pentru construire cartier de locuinte , amplasat in Focsani, extravilan, T22, P 27/1, 62/4, 62/6 Lv, 62/1, 62/5,  jud. Vrancea 

 

Ca urmare a cererii adresate de MARTIS ION cu domiciliul in  Focsani, str. Miorita nr. 4, jud. Vrancea , înregistrata la APM Vrancea cu nr. 6809 din 13.07.2017 , in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare , a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 22.02.2018 , etapa de încadrare ,ca:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Atragere in intravilan suprafata de 21731 mp si lotizare pentru construire cartier de locuinte , amplasat in Focsani, extravilan, T22, P 27/1, 62/4, 62/6 Lv, 62/1, 62/5,  jud. Vrancea  , titular MARTIS ION , nu necesita evaluare de mediu .

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a) gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

Planul Urbanistic Zonal va reglementa  stabilirea zonelor functionale, organizarea retelei stradale, modul

de utilizare a terenurilor specific fiecarei functiuni propuse, dezvoltarea infrastructurii edilitare, statutul

juridic si circulatia terenurilor in vederea asigurarii acceselor la drum public.

 

Pentru introducere in intravilan sunt propuse terenuri in suprafata de 21731 mp. Destinatia predominanta a acestui teren este lotizarea terenului in vederea construirii unor locuinte individuale cu regim de inaltime mic (max P+2E).

Principalele elemente ale temei program, sunt:

- realizarea unui nou cartier de locuinte cu regim mic de inaltime si lotizarea

                          terenului cu loturi in suprafata de cca. 500 mp;

- rezolvarea tramei stradale pentru acces la functiunile zonei si a profilelor transversale                 

   caracteristice;

- rezervarea suprafetelor de teren, necesare viitoarelor drumuri;

- reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;

- asigurarea necesarului de spatii verzi;

- cooperarea proprietarilor din zona in ideea generarii unei zone dezvoltate

 

                           armonios;

- asigurarea utilitatilor necesare dezvoltarii zonei intr-o varianta de echipare

                          centralizata.

 

Suprafata totala a terenului studiat este de 69424 mp, incluzand si functiuni studiate in documentatii de urbanism anterioare si aprobate. Astfel, se regasesc zonele pentru locuinte individuale P, P+2 (5054 mp), o zona este destinata drumului public cu amenajarile sale existente (10912mp) iar restul terenului este agricol (53458 mp).

 

Terenul  in suprafata de 21731 mp , este proprietatea sotilor MARTIS ION si MARTIS IOANA , situat  in extravilanul municipiului Focsani.

Terenul se afla in subzona cu destinatia pentru agricultura. Terenul face parte din categoria de folosinta “ livada ” si “ drum de exploatare ”

 Vecinatati:

- la Nord :Bejenaru Ovidiu Alexandru, proprietati particulare (PUZ Zona Nord Etapa a-2-a APROBAT);

- la Sud   :proprietate particulara;

- la Est    :ferma ADS;

- la Vest  :DN2-E85, Bejenaru Ovidiu Alexandru.

 

BILANT TERITORIAL AL TERENULUI CARE A GENERAT PUZ

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp.

%

mp

%

Zona locuinte individuale P, P+2.

0

0.00

15237

70.12

Zona spatii verzi

0

0.00

1903

8.76

Zona circulatie carosabila, drum exploatare

770

3.54

3560

16.38

Zona alei pietonale

0

0.00

1031

4.74

Zona cu utilizari agricole

20961

96.46

0

0

Total zona studiata

21731

100.00

21731

100.00

 

              Zona studiata avand un caracter preponderent rezidential, procentele de ocupare al terenului propuse vor fi:

- Constructii locuinte P+1   loturi pana la 500 mp POT maxim 40 %, loturi mai mari de 500 mp POT maxim 35 %;

- Constructii locuinte P+2   loturi pana la 500 mp POT maxim 30 %, loturi mai mari de 500 mp POT maxim 30 %.

              Indicii rezultati pe fiecare zona in parte sunt mentionati in regulamentul aferent P.U.Z.

            - Constructii P+1   loturi pana la 500 mp CUT maxim 0,80, loturi mai mari de 500 mp CUT maxim 0,70;

            - Constructii P+2   loturi pana la 500 mp CUT maxim 0,90, loturi mai mari de 500 mp CUT maxim 0,90.

 

In cadrul planului se propun urmatoarele :

- loturi pentru locuinte maxim P+2E - 31 loturi x 3 locuitori = 93 locuitori;

Astfel in urma realizarii tuturor imobilelor va rezulta o densitate a populatiei de aproximativ 93 locuitori/ 21.731,00 mp.

Din bilantul teritorial reiese un procent de 8.76% de spatii verzi.

Regimul de inaltime

Regimul de inaltime predominant in zona prevazut si reglementat prin Regulamentul local de urbanism este P+2E pentru locuinte individuale.

Amplasarea cladirilor destinate locuintelor trebuie sa asigure insorirea acestora pe o durata de minimum 1 1/2 ore zilnic, la solstitiul de iarna, a tuturor incaperilor de locuit. Distanta dintre cladiri trebuie sa fie mai mare sau cel putin egala cu inaltimea cladirii celei mai inalte, pentru a nu se umbri reciproc.

Regimul de aliniere al constructiilor, amplasarea in parcela

Avand in vedere configuratia zonei se propun urmatoarele: amplasarea constructiilor fata de limita spre strada a parcelei se va face cu respectarea unei retrageri minime de 3,5 m.

Distantele intre cladiri vor fi conform normelor de insorire in vigoare. Amplasarea constructiilor pe parcela se va face cu respectarea normelor de igiena cuprinse in Ordinul nr. 119 din 2014 al Ministerului Sanatatii. Din punct de vedere al normelor P.S.I. se vor respecta distantele de siguranta intre cladiri (constructii propuse) conform Normativului P 118/1998. Solutia propusa a avut in vedere prevederile normativelor actuale cu privire la forma si dimensiunile constructiilor, a cailor de comunicatii terestre, a drumurilor de deservire locala, a necesarului de parcaje, etc.

Echiparea edilitara:

Alimentarea cu apa  si evacuarea apelor uzate vor fi racordate la retelele care vor fi executate prin proiectul CUP SA Focsani , aflat in derulare “ Extinderea si modernizarea sistemului de apa si canalizare in judetul Vrancea, etapa a – II-a POIM ”, conform adresei SGA Vrancea nr. 5535/CA/05.10.2017.

Debitele de ape meteorice, colectate de pe suprafetele impermeabile, nesusceptibile de poluare cu produse petroliere, vor fi evacuate direct la rigolele stradale, ce urmeaza a se descarca intr-un canal colector, din zona.

Asigurarea debitului de agent termic

Pentru perioada de iarna, asigurarea debitului de agent termic, apa calda, cu parametrii de 80/60 grd. se va realiza  prin intermediul a cite unui cazan, numai pentru incalzire, mural, cu evacuare fortata, cu functionare pe combustibil gazos, cu randament de ardere ridicat. Cazanele, individuale, pentru fiecare proprietate/apartament in parte, vor fi montate in incaperi individuale, cu destinatie de centrala termica, sau in cadrul bucatariei.

Alimentarea cu energie electrica

Zona care face obiectul ansmblului propus, dispune de retele electrice de  medie tensiune, din care ar putea fi alimentata zona studiata prin intermediul unor posturi trafo si realizarea retelelor de joasa tensiune.

In cadrul parcelei destinate locuintelor, tipul consumatorilor se incadreaza in urmatoarele categorii: utilizari casnice, iluminat public, mici consumatori, functiuni conexe.

Telecomunicatii

            In zona se vor dezvolta retele de telecomunicatii de catre ROMTELECOM sau alti operatori de telecomunicatii la comanda lansata de beneficiar. De la acestea se vor asigura bransamente individuale la depozite.

             In functie de solicitarile beneficiarilor si a dezvoltarilor zonei se va extinde si reteaua urbana de televiziune in cablu.

Cai de comunicatie; profiluri transversale si solutii; transport in comun

 Principala cale de comunicatie rutiera in zona o constituie DJ204E Focsani - Petresti.

Accesul din drumul principal spre interiorul zonei se face prin intermediul retelei de strazi realizata in urma lotizarilor din etapa 1 si etapa a 2-a. Pentru deservirea rutiera din incinta viitorului cvartal de locuinte, se propune amenajarea unei retele de strazi cu caracter de deservite locala, dispuse rectangular si racordate la reteaua stradala prevazuta pentru intreaga zona studiata in perspectiva. Prospectele stradale proiectate sunt in conformitate cu normele tehnice privind proiectarea si realizarea strazilor in localitati (Ord. M.T. nr. 50/1998). Strazile vor fi executate din imbracaminti moderne alcatuite dintr-o fundatie din balast si piatra sparta si o imbracaminte bituminoasa din mixturi asfaltice.

Pentru evitarea aglomerarii, se propune realizarea unui drum colector, paralel cu DN2 - E85, in care sa descarce strazile principale din zona.

Trama stradala propusa, permite o dezvoltare eficienta a intregii zone, asigurand un coeficient foarte ridicat de utilizare a terenului.

Profilul transversal al drumului judetean existent la aceasta data este constituit din platforma de rulare de 12 m latime, marginit de spatii verzi ample pe fiecare parte. Starea carosabilului este buna, drumul fiind reabilitat recent.

Profilul transversal propus pentru strazile interioare principale contine pe fiecare parte a carosabilului de 7 m cate un spatiu verde de  1,0 m si trotuar de 1,0 m, in timp ce strazile secundare vor avea un profil continand pe fiecare parte a carosabilului de 6 m cate un spatiu verde de  0,75 m, trotuar de 0,75 m. De asemenea se vor dimensiona optim circulatiile pietonale si conditiile speciale pentru persoanele cu handicap. Vor fi respectate caile de interventie pentru masinile de pompieri prevazute de normativ.

Spatiul verde va fi folosit in special pentru realizarea retelelor subterane, amplasarea stalpilor pentru iluminatul public si pentru plantarea pomilor.

Suprafata totala a circulatiei carosabile este de 3.560 mp.

Parcaje

In zona locuintelor individuale, parcarea autovehiculelor se va face in incinta, iar accidental pe suprafata carosabila a fiecarei strazi. Parcajele in incinta vor fi dimensionate corespunzator normativelor si regulamentelor in vigoare. 

Sistematizare verticala

In zona studiata, terenul este in general plan cu o usoara panta descendenta pe directia  N spre S. Masurile si lucrarile propuse vor trebui sa asigure:

 - scurgerea apelor de suprafata (cu rezolvarea scurgerilor de la intrarea in garaje);

 - un ansamblu coerent de strazi carosabile, trotuare, alei pietonale, parcaje, etc. rezolvate in conditii de eficienta estetica, economica si de trafic.

Pentru ca amplasamentul constituie capacitate de irigatii in Amenajarea de irigatii Biliesti- Slobozia Ciorasti , se vor respecta prevederile avizului ANIF nr. 198/06.09.2017.

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;     

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, inaltimea maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, conformarea arhitectural volumetrica, retragerile fata de limitele laterale, principale si posterioare ale parcelei, accesuri auto si pietonale, parcari in incinta conform functiunii propuse.  

In zona studiata sunt amplasate locuinte, constructii in care se desfasoara activitati comerciale, servicii, depozitare, unitati productie ( ferma de crestere pasari).

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Alimentarea cu apa  si evacuarea apelor uzate vor fi racordate la retelele care vor fi executate prin proiectul CUP SA Focsani , aflat in derulare “ Extinderea si modernizarea sistemului de apa si canalizare in judetul Vrancea, etapa a – II-a POIM ”, conform adresei SGA Vrancea nr. 5535/CA/05.10.2017.

d) probleme de mediu relevante pentru plan: nu sunt.

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare   

de mediu : - planul va genera o  dominanta pentru constructii de locuinte individuale, realizarii de spatii verzi amenajate, a unor dotari complementare zonei de locuit si drumului public.

2. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ) –  avand in vedere ca PUZ nu respecta prevederile art. 11 din Ordinul MS nr. 119/2014 ,conform adresei DSP Vrancea nr. 5938/06.09.2017 , se impune efectuarea „ Evaluarii impactului asupra starii de sanatate a populatiei ”, conform art. 20 din Ordinul MS nr. 119/2014 la faza de proiect .
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : in vecinatate ( cca 553 m) se afla Cimitirul Evreiesc ,obiectiv ce nu se regaseste pe lista monumentelor istorice (LMI) editia 2015 si/sau repertoriu arheologic national (RAN) conform adresei Directiei Judetene pentru Cultura Vrancea nr. 1641/05.09.2017.

Informarea si participarea publicului :

Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Ziarul de Vrancea ” din data de 04.07.2017 si 01, 02.07.2017 .

Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea , in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 6809/13.07.29017, certificat de urbanism nr. 376/20.04.2017  emis de Primaria Municipiului Focsani, memoriu de prezentare, regulament local de urbanism ,plansa reglementari, plansa situatie existenta, plansa incadrare in zona , adresa nr. 4772967/07.07.2017 emisa de ISU „ Anghel Saligny ” al jud. Vrancea, adresa nr. 1641/05.09.2017 emisa de Directia Judeteana pentru Cultura Vrancea, adresa nr. 5535/CA/05.10.2017 emisa de SGA Vrancea, adresa nr. 5938/06.09.2017 emisa de DSP Vrancea, aviz ANIF nr. 198/06.09.2017, Studiul pedologic si bonitarea terenului nr. 661/04.09.2017 emis de OSPA Vrancea, proces verbal de receptie 898/15.09.2017 emis de OCPI Vrancea , aviz de principiu nr. 291254/13.12.2017 emis de Ministerul Agricuturii si Dezvoltarii Rurale .

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în

termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.