Back

Decizie privind etapa de incadrare pentru PLAN URBANISTIC ZONAL - Construire fabrica de productie peleti si brichete - titular - S.C. SIMFOREST S.R.L.

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

PLAN URBANISTIC ZONAL –  ,, Construire fabrica de productie peleti si brichete ’’ propus a fi amplasat  in Odobesti, str. Libertatii, nr. 240, T 77, P 2316, jud. Vrancea.

 

Ca urmare a cererii adresate de S.C. SIMFOREST S.R.L. din com. Andreiasu de Jos, sat Andreiasu de Jos, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 3695 din 11.04.2017 in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 20.04.2017, etapa de încadrare ca:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,, Construire fabrica de productie peleti si brichete ’’ propus a fi amplasat  in Odobesti, str. Libertatii, nr. 240, T 77, P 2316, jud. Vrancea nu necesita evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

Terenul este in intravilanul orasului Odobesti, cu folosinta actuala – teren arabil, cu  destinatia stabilita prin PUG – zona de locuinte si functiuni complementare.

Obiectivul PUZ il constituie tocmai studiul conditiilor in care se poate dezvolta orasul Odobesti in zona central - estica, amplasamentul fiind destinat realizarii unei zone de productie si depozitare.

Se propune schimbarea destinatiei zonei pentru suprafata de 3052 mp. Principalele elemente ale temei program, sunt:

- schimbarea destinatiei zonei;

- construirea unei fabrici de productie peleti si brichete;

- rezolvarea tramei stradale pentru acces;

- reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;

- imprejmuirea terenului + porti acces auto;

- realizarea de platforme de incinta, cu locuri de parcare pentru autovehicule;

- extinderea functiei de productie si depozitare adaptata la cerintele P.U.G.- lui si la specificul zonei limitrofe;

- asigurarea necesarului de spatii verzi;

- asigurarea utilitatilor necesare dezvoltarii zonei intr-o varianta de echipare centralizata.

Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic zonal, este situat in partea de est a teritoriului administrativ al Orasului Odobesti.

In cadrul "Planului Urbanistic General al Orasului Odobesti", destinatia acestui teren este intravilan agricol.

Suprafata totala a terenului studiat este de 30.000 mp. Astfel, se regasesc zonele agricole (16562 mp), zone cu destinatie de comeert si servicii (5123 mp), o zona de locuinte individuale (467 mp), o zona este destinata drumului public (4615mp), spatii verzi (3700 mp).

Principala cale de comunicatie o reprezinta DN 2M din care se va face si accesul pe proprietate.

Apele pluviale colectate de pe suprafetele drumurilor sunt colectate in rigolele stradale.

Apa potabila si menajera vor fi furnizate prin bransament la reteaua oraseneasca.

Apele uzate sunt doar de natura menajera (nu se foloseste apa in productia brichetelor din lemn sau peletilor), generate de grupuri sanitare si vestiare, si vor fi preluate de reteaua de canalizare oraseneasca.

Apa calda menajera si agentul termic (doar pentru vestiare, grupuri sanitare si zona administrativa) vor fi furnizate de o centrala termica cu functionare pe gaze naturale.

Hala pentru productie brichete si peleti va avea forma rectangulara cu dimensiunile in plan de 36.46x20.51 ml. Aceasta va avea fundatii izolate din beton armat. Structura va fi metalica. Structura acoperisului se va realiza din elemente de metal - grinzi principale si pane metalice care vor sustine invelitoarea alcatuita din panouri de tip sandwich. Peretii exteriori vor fi realizati din panouri tip sandwich ce vor fi prinsi de stalpii metalici si profile metalice intermediare pe frontoane. La interior compartimentarile vor fi realizate cu pereti din gips-carton. Iluminarea naturala a halei se va realiza prin intermediul unor ferestre amplasate la partea superioara a acestora.

           Hala propusa                                                      - S. construita = 694.00 mp

- S. construita desf. = 694.00 mp

- H maxim = 8.50 m

Sopron depozitare brichete – produs finit va avea forma rectangulara cu dimensiunile in plan de 6.00x12.00 ml. Aceasta va avea fundatii izolate din beton armat. Structura va fi metalica. Structura acoperisului se va realiza din elemente de metal - grinzi principale si pane metalice care vor sustine invelitoarea alcatuita din panouri de tip sandwich. Peretii exteriori vor fi realizati din panouri tip sandwich, pe trei laturi, ce vor fi prinsi de stalpii metalici si profile metalice intermediare pe frontoane.

          Sopron brichete                                                   - S. construita = 72.00 mp

- S. construita desf. = 72.00 mp

- H maxim = 5.00 m

Siloz beton depozitare chips lemn – umiditate mare va avea forma rectangulara cu dimensiunile in plan de 8.15x22.30ml. Aceasta va avea fundatii continue din beton armat. Structura va fi realizata din pereti de beton armat, cu inaltimea de 3.00m.

Siloz depozitare chips lemn                 - S. construita = 181,75 mp

- S. construita desf. = 181,75 mp

- H maxim = 3.00 m

Siloz beton depozitare chips lemn – uscate va avea forma rectangulara cu dimensiunile in plan de 8.15x22.30ml. Aceasta va avea fundatii continue din beton armat. Structura va fi realizata din pereti de beton armat, cu inaltimea de 3.00m.

           Siloz depozitare chips lemn                               - S. construita = 181,75 mp

- S. construita desf. = 181,75 mp

- H maxim = 3.00 m

Siloz metalic peleti – produs finit va avea forma irculara cu diametrul de 9,80m. Aceasta va avea fundatii tip radier general. Structura va fi realizata din table metalice, structura autoportanta.

           Siloz depozitare peleti                                       - S. construita = 76,00 mp

- S. construita desf. = 76.00 mp

- H maxim = 12,07 m

S. constr. totala = 1205,50 mp

S. constr. desf. totala = 1205,50 mp

Se propune realizarea unei fabrici pentru productia de peleti si brichete. Hala va avea regim de inaltime parter.

Hala va fi impartita in trei sectoare:

- zona administrativa(birouri, vestiare, sala de mese, grupuri sanitarestrunjire);

- sectorul de procesare primara a chipsurilor din lemn;

- sectorul de fabricare peleti, brichete si amabalare produs finit.

          Chipsurile din lemn (aschii) sunt preluate de la furnizorii autorizati si depozitate primar in silozul pentru depozitare chips lemn – umiditate mare. De aici sunt transportate cu utilaje tip incarcator frontal - VOLA catre uscatorul de chips. Dupa uscarea chpsurilor din lemn sunt depozitate in silozul pentru depozitate chips – uscate.

          In functie de necesarul de productie chipsurile uscate sunt incarcate in nucarele de alimentare pentru moarta cu ciocanele sau in buncarul pentru alimentare a generatorului de abur. Dupa prelucrarea primara in moara cu ciocanele chipsurile din lemn sunt transportate pneumatic in linia de fabricare peleti sau in linia de fabricare brichete.

          Linia de peleti este formata din materie prima, presa peleti si masian de ambalt peleti in saci. In functie de cerinta peletii se ambalaeaza in saci de 20kg sau se depoziteaza in silozul special creat.

          Linia de brichete este formata din uscator materie prima, presa de brichete, utilaj de racire si debitare brichete, masina de ambalare brichete. Brichetele ambalate sunt stivuite pe europaleti si depozitate in sopronul special creat cu supraat de 72.00 mp.

 

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp.

%

mp

%

Zona productie, depozitare

5123

17.07

8175

27.25

Zona spatii verzi

3700

12.33

3700

12.33

Zona drum public

4615

15.38

4615

15.38

Zona cu utilizari agricole

16562

55.22

13510

45.04

Total zona studiata

30000

100.00

30000

100.00

 

 

BILANT TERITORIAL al terenului care a generat PUZ

 

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp.

%

mp

%

Constructii

0

0

1205.50

39.49

Zona spatii verzi

0

0

272.00

8.91

Zona circulatie pietonala

0

0

150.00

4.91

Zona circulatie carosabila

0

0

1424.50

46.69

Zona cu utilizari agricole

3052

100.00

0

0

Total teren care a generat PUZ

3052

100.00

3052

100.00

 

Procentele de ocupare al terenului propuse vor fi:

- POT maxim = 45,00 %;

- POT propus = 39.49 %;

- CUT maxim = 0,60;

- CUT propus = 0,39.

Organizarea de santier se va realiza in limitele terenului studiat.

  1. gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

 Terenul este in intravilanul orasului Odobesti, cu folosinta actuala – teren arabil, cu  destinatia stabilita prin PUG – zona de locuinte si functiuni complementare.

  1. relevanta planului sau programului in/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:
  2. probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.
  3. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : nu este cazul
  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :
  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren sau inundabila.

  1. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  2. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

Documentaţia care a stat la baza deciziei : certificat de urbanism nr. 47/24.02.2017  emis de Primaria Orasului Odobesti, memoriu de prezentare, regulament local de urbanism, plansa reglementari, plansa situatie existenta, plansa incadrare in zona, contracte de vanzare cumparare, plan amplasament si delimitare imobil.

 

Informarea si participarea publicului :

Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul de Vrancea ” din data de 03.03.2017 si 07.03.2017. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.