Back

Decizie privind etapa de incadrare pentru PLANUL URBANISTIC ZONAL - CONSTRUIRE HALA PRODUCTIE BRICHETE SI PELETI SI ANEXE - titular - SC DATA IMPEX SRL

Nr. 4892/ 19.05.2016

                              

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – „CONSTRUIRE HALĂ PRODUCȚIE BRICHETE ȘI PELETI ȘI ANEXE” în extravilanul comunei Urechești, T54, P1994 și 1996, jud. Vrancea     

 

            Ca urmare a cererii adresate de SC DATA IMPEX SRL cu sediul în com. Urechești,  jud. Vrancea, înregistrată la APM Vrancea cu nr. 3294 din 15.04.2016 , în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările și completările ulterioare, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 19.05.2016, etapa de încadrare, că:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – „CONSTRUIRE HALĂ PRODUCȚIE BRICHETE ȘI PELETI ȘI ANEXE” în extravilanul comunei Urechești, T54, P1994 și 1996, jud. Vrancea, titular SC DATA IMPEX SRL, nu necesită evaluare de mediu și evaluare adecvată și se va supune procedurii de adoptare fără aviz de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

-          planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

 

  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a)      gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

           Derogarea propusă de prezentul Plan Urbanistic zonal față de PUG-ul aprobat este aceea de instituire locală de zonă de dezvoltare pentru unități industriale, depozitare, comerț și servicii.

           Terenul în suprafață de 7300 mp, se află în categoria de folosință actuală teren agricol (arabil și vie) și curți construcții conform PUG aprobat.

          Terenul este amplasat în extravilan în partea de nord-est a comunei Urechești, pe partea dreaptă a DN2, pe direcția de mers Rîmnicu-Sărat - Focșani, cu acceas din drumul de exploatare racordat la DN2, aparținînd soților David Ovidiu Eduard și David Gina, care au Contract de constituire a dreptului la superficie nr 1789/17.12.2015 cu SC Data Impex SRL pe o perioadă de 99 de ani.

           

 

Bilanţ teritorial :

Nr Crt

Zone și subzone funcționale

Existent

Propus

mp

%

mp

%

1

AD-c: subzona aferentă amplasării de construcții cu funcțiuni de producție, depozitare, ambalaje de carton și anexe

117

1,6

Max 1489

20.39

2.

AD-cr: subzona aferentă căilor rutiere de acces și platforme betonate

-

-

Max 1799

24.65

3.

AD-zv: subzona spații verzi plantate

-minim admisibil

7183

98,4

Min 3953

54.16

4.

AD-ed: subzona echipare edilitară

-

-

59

0.8

 

Pentru caracterizarea modului de utilizare a terenului s-au stabilit următoarele valori :

POT = 46 %                          

CUT = 0,50                                       

Înălțimea maximă a construcțiilor va fi de max 8.5 m pentru halele de producție și 14m la pavilionul administrativ.

Alimentarea cu energie electrică se va face din firida de branșament existentă, în conformitate cu soluția dată de Electrica SA.

b)      gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

            Planul va modifica destinaţia folosinţei actuale a terenului stabilita prin Planul Urbanistic   

            General al comunei Urechești, din teren agricol (arabil și vie) și curți construcții în zonă de dezvoltare pentru unități industriale, depozitare, comerț și servicii .

c)      relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

- Alimentarea cu apa: va fi asigurată dintr-un puț forat existent tubat cu o colană definitivă PVC R10 Dn 160mm cu adâncime de 120m. Apa din puțul forat va fi extrasă cu o electropompă submersibilă și va fi transportată printr-o rețea de aducțiune  PE ID De63, Pn 6 la un rezervor de înmagazinare de tip prefabricat, metalic, suprateran cu un volum de 200 mc. Rezervorul are cuplată o stație de pompare care va alimenta cu apă hala de producție și va asigura apa în caz de incendiu. Puțul forat va avea o zonă de protecție sanitară cf. HG 930/2005. Apa potabilă se va realiza cu instalații de tipul "La Fontana".

-Reteaua de canalizare a apelor uzate menajere: Evacuarea apelor menajere de la grupurile sanitare se va face prin rețeaua de canalizare proprie într-un bazin septic, tip rezervor PAFS vidanjabil etanș cu volum de 20mc.

-apa pluvială din zona spațiilor verzi se va infiltra în substrat.

-apa uzată de natură meteorică, ce ar putea fi contaminată cu produse petroliere, colectată din zona parcărilor și zona suprafețelor betonate, va fi evacuată în rigola stradală după ce a fost trecută printr-un separator de produse petroliere cu debitul de 2,5l/s.

Apele uzate se vor încadra în NTPA 002/2005

      d)   probleme de mediu relevante pentru plan: in realizarea variantei de plan s-a tinut seama de   

           asigurarea utilitatilor,zonele de circulatie , acces, gestionare deseuri si integrarea in

            specificul zonei .

e)   relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  

      de mediu : - planul va promova amplasarea unei constructii cu destinatia hală producție brichete și peleti și anexe.

  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

a)      probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

b)      natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.

c)      natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

d)     riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorită accidentelor ) – nu este cazul.

e)      mărimea și spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;

f)       Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

          (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

g)      efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

Informarea si participarea publicului :

Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Ziarul de Vrancea ” din data de 12.04.2016 si 15.04.2016 .

Până la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite în scris la APM Vrancea , în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finală.

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 3924/15.04.2016, certificat de urbanism nr. 7/27.01.2016  emis de Consiliul Judetean Vrancea, memoriu de prezentare , regulament local de urbanism , plan de situatie existentă disfunționalități,  plan încadrare in zonă, plan reglementari urbanistice, plan echipare tehnico-edilitară, aviz de gospodarire a apelor nr. 18/19.04.2016 emis de ABA Siret SGA Vrancea.

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în

termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.