Back

Decizie privind etapa de incadrare pentru proiectul PLAN URBANISTIC ZONAL – Construire anexa atelier si garaj auto(anexa a exploatatiei agricole), construire statie diesel (rezervor diesel 20000 litri si amplasare pompa combustibil), construire spalatorie auto, montare rezervor suprateran apa 50 mc, executia unui foraj de apa si imprejmuire - titular - S.C. AGRO INVESTEMENTS MOLDOVA S.R.L.

NR: 10879/20.11.2017

 

 

 

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

 

PLAN URBANISTIC ZONAL  –  ,, Construire anexa atelier si garaj auto(anexa a exploatatiei agricole), construire statie diesel (rezervor diesel 20000 litri si amplasare pompa combustibil), construire spalatorie auto, montare rezervor suprateran apa 50 mc, executia unui foraj de apa si imprejmuire’’ propus a fi amplasat  in  com. Golesti, T 26, P 126,  jud. Vrancea.

         Ca urmare a cererii adresate de  SC AGRO INVESTMENTS MOLDOVA SRL din com. Golesti, DJ 205 C, km 1, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 8373 din 05.09.2017, in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 16.11.2017, etapa de încadrare ca:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,,  Construire anexa atelier si garaj auto(anexa a exploatatiei agricole), construire statie diesel (rezervor diesel 20000 litri si amplasare pompa combustibil), construire spalatorie auto, montare rezervor suprateran apa 50 mc, executia unui foraj de apa si imprejmuire ’’ propus a fi amplasat  in com. Golesti,  T 26, P 126, jud. Vrancea, titular  SC AGRO ONVESTMENTS MOLDOVA SRL, nu necesita evaluare de mediu. 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

     Planul Urbanistic Zonal creează un cadru pentru : se solicita o derogare de la prevederile PUG in sensul ca se doreste implementarea unei functiuni incompatibila cu functiunea initiala, conform art. 32 (1) b), c) din Legea 350/2001, modificata si completata ulterior.

PUZ-ul va cuprinde :

Terenul in suprafata   de 23896 mp  situat in extravilanul com.Golesti,  T 26, P 126 si are ca vecini: la nord- drum, la sud-  DJ 205 R, la est- Istrate Maria( teren liber de constructii)  ,  la vest-  drum.

Bilantul teritorial al terenului care a generat PUZ este  : - Constructii- 2601,86 mp, trotuare, alei carosabile si pietonale – 10984,58 mp, spatii verzi amenajate- 10309,58 mp.

 

            ZONE FUNCȚIONALE

Existent

%

 

Propus

%

- constructii

         0,00

0,00

2601,84

10.89

.-spații verzi amenajate

         0,00

0,00

10309,58

43.14

. trotuare,alei carosabile si pietonale

         0,00

0,00

10984,58

45.97

- teren agricol

         23896,00

100,00

2175

 35,95

TOTAL

       23896,00

   100,00

23896,00

100,00%

 

Pe terenul studiat prin PUZ se vor amplasa mai multe constructii:

  • spalatorie utilaje, S= 180 mp;
  • garaj utilaje si atelier reparatii utilaje, S= 2078 mp;
  • anexa agricola si cabina paza, S= 304,84 mp;
  • rezervor suprateran apa ( V= 50 mc), din placi de otel galvanizat, acoperit cu panouri tip sandwich din poliuretan;
  • rezervor diesel si pompa combustibil pentru utilaje ( 20000L), S= 38,6 mp;
  • foraj de apa;
  • imprejmuire: realizata din stalpi metalici cu fundatie din beton slab armat si plasa metalica, cu inaltimea de 1,70 m si lungimea de 358 m.

Pentru zona studiata procentele de ocupare, respectiv coeficientul de utilizare vor fi:

     P.O.T. maxim = 35%

     C.U.T. maxim = 0,50

Alimentarea cu energie electrica se va realiza prin racord la  reteaua din zona.

Alimentarea cu apa se  va face prin realizarea unui foraj de adancime medie (H= 50 m), in sistem hidraului, cu circulatie de fluid de foraj bentonitic si deschiderea complexului acvifer de medie adancime. Forajul va fi echipat cu o electropompa submersibila cu Href= 50 m CA, Pmot= 1,1 Kw ( 230 V), q=4-5 mc/h. Din foraj apa va fi pompata la punctele de consum printr-o retea din PEHD, Dn= 32-40 mm, in lungime de cca. 150m.

Apa pentru stingerea incendiilor se va asigura din bazinul suprateran.

Evacuarea apelor uzate   menajere se va face prin reteaua de canalizare formata din conducte din PVC, Dn= 110 mm, L= 35m, intr-un bazin etans vidanjabil cu V= 8 mc.

Apele uzate provenite de pe platforma spalatoriei vor fi trecute printr-un separator de hidrocarburi cu V= 4,7 mc si descarcate in bazinul etans vidanjabil cu V= 8 mc.Reteaua de canalizare va fi din PVC-KG, Dn= 110 m, L=5m.

Apele pluviale de platforme vor fi colectate de o retea de conducte din PVC, tip SNE4, Dn= 200 mm, L= 30m, trecute printr-un separator de hidrocarburi si descarcate in santul adiacent amplasamentului. Apele pluviale de pe acoperisuri vor fi colectate prin uluce si burlane si descarcate in santul adiacent amplasamentului. Apele cazute in incinta neamenajata se vor infiltra pe spatiile verzi din incinta.

Platforma betonata din zona rezervorului de combustibil va fi prevazuta cu rigole care vor colecta si evacua apa posibil impurificata din jurul statiei intr-un bazin de retentie betonat cu V= 6 mc, care va fi vidanjabil de un operator specializat. Namolul rezultat din separatoarele de hidrocarburi va fi preluat periodic de o firma de specialitate pe baza de contract.

 Agentul termic va fi asigurat  cu radiatoare din otel cu agent termic apa calda, alimentate de o centrala termica cu functionare pe combustibil solid.

Deseurile menajere vor fi depozitate in pubele amplasate intr-un loc amenajat pe proprietate. Pubelele vor fi ridicate si golite periodic de catre societatea de salubritate specializata, pe baza unui contract de servicii incheiat intre beneficiar si societatea respectiva.

Terenul in suprafata de 23896  mp , se afla in  extravilan com. Golesti, T 26, P 126 si face parte din categoria de folosinta zona agricola.

  1. relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

      Proiectul  propus se  realizeaza  in vederea  implementarii unei  functiuni incompatibile cu functiunea initiala.

  1. probleme de mediu relevante pentru plan:         Distantele intre cladiri vor fi conform normelor de insorire in vigoare. Amplasarea constructiilor pe parcela se va face cu respectarea normelor de igiena cuprinse in Ordinul nr. 119/2014 al Ministerului Sanatatii. Din punct de vedere al normelor P.S.I. se vor respecta distantele de siguranta intre cladiri (constructii propuse) conform Normativului P 118/1998. Solutia propusa a avut in vedere prevederile normativelor actuale cu privire la forma si dimensiunile constructiilor, a cailor de comunicatii terestre, a drumurilor de deservire locala, a necesarului de parcaje.
  2. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : - PUZ-ul este armonizat cu legislaţia în vigoare în ceea ce priveşte programele de mediu, dar nu este relevant din acest punct de vedere.

Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren, inundabila.
  4. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  5. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.          

         (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.
  2. Informarea si participarea publicului :
  3. Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul  de Vrancea ” din data de 05.09.2017 si 08.09.2017. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.