Back

Proiectul Deciziei etapei de incadrare pentru Construire staţie mixtă de distibuţie carburanţi ROMPETROL, titular SC STRATEGIC ADVISORS SRL

DECIZIE PRIVIND  ETAPA  DE  ÎNCADRARE

 

PLAN URBANISTIC ZONAL

- Construire staţie mixtă de distibuţie carburanţi  ROMPETROL  -

 intravilanul atras al municipiului Adjud, T. 122, P. 649; Nr. Cad. 56978; judeţul Vrancea

 

              Ca urmare a cererii adresate de: SC STRATEGIC ADVISORS SRL cu sediul in  Bucuresti, sector 2, str. Gheorghe Titeica nr. 212-214 Ethos House, etaj 6, biroul 19;  înregistrată la sediul A.P.M. Vrancea cu nr. 8534 / 08.09.2017, în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 05.10.2017, etapa de încadrare următoarele:

 

    PLANUL URBANISTIC ZONAL - Construire statie mixta de distributie carburanti  ROMPETROL, titular SC STRATEGIC ADVISORS SRL nu necesită evaluare de mediu.

 

             Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

     planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004, art. 5. , alin (3);  lit. c).

 

1.      Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

a)      Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Planul Urbanistic Zonal va reglementa schimbarea functiunii zonei, regimul de construire, accese, inaltimea  maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului ( CUT) , procentul de ocupare al terenului ( POT) ,  retragerea cladirilor fata de aliniament si distantele fata de limitele laterale si posterioare ale  parcelei .      

      Principalele elemente ale temei program sunt:

  • Amplasarea unei cladiri cu functiune de STAŢIE DISTRIBUŢIE CARBURANŢI si spatii auxiliare specifice, cu ACD=325 mp;
  • Amenajare parcare conform HGR 525- RGU;
  • Amplasare mijloace publicitare;
  • Amenajare acces auto şi pietonal;
  • Amenajare spaţii verzi plantate conform HGR 525- RGU;

 

 

Terenul studiat are o suprafaţă de 3.862,0 mp şi se află în partea de sud-est a Municipiului Adjud, adiacent str. Republicii. Conform PUG Adjud, terenul este situat in , zonă pentru locuinţe individuale şi funcţiuni complementare, cu categoria de folosinţă agricol-arabil.

Terenul  are ca vecinatati:

La nord, est şi sud – proprietate privată Matei Nicolai şi Dorina;

La vest - strada Republicii DN2-E85;

Terenul aparţine societăţii SC STRATEGIC ADVISORS SRL – Bucureşti, conform actelor de proprietate.

Accesul in zona pentru public se poate realiza din str.Republicii,  cu amenajările specifice şi in conformitate cu legislaţia in vigoare.

Zona studiata, nu este ocupata cu cladiri şi nu are amenajate accese la str. Republicii.

 

BILANT TERITORIAL

.

 

Nr

 

 

ZONE SI SUBZONE FUNCTIONALE

    EXISTENT

Construcţii industriale  

      PROPUS

Complex comercial

   mp

   %

    mp

   %

1.

IS-c: subzona aferenta amplasarii unor construcii cu funcţiuni de  servicii publice –comerţ.

 Max.admisibil

 

    -----

 

  -----                    

 325,00

   

8,42%

2.

IS-cr - subzona aferenta cailor rutiere de acces, platforme pentru parcari si circulatii pietonale;

- max. admisibil-

 

     ------

 

  -----

 

2.715,00

 

69,91%

3.

IS-zv - subzona spatii verzi plantate- minim admisibil

    ------

  -----

Minim

806,00

20,87%

4.

IS-ed subzona echipare edilitara.

    ------

  -----

   31,00

  0,80%

5.

Terenuri libere-agricol

3.862,00

100,00

-----------

-----------

5.

TOTAL suprafata analizata IS

3.862,00

100,00%

3.862,00

100,00%

 

INDICATORI URBANISTICI MAXIM ADMISIBILI

POT – procent de ocupare a terenului : maxim 10,00;

CUT – coeficient de utilizare a terenului: maxim 0,10.

 

AMPLASAREA COMPONENTELOR FUNCTIONALE ALE COMPLEXULUI

  • IS-c: subzona aferenta amplasarii unor construcii cu funcţiuni de  servicii publice –comerţ, cu o suprafaţă de 325,0 mp.  

Construcţii propuse:

  • Clădire cabină staţie, cu infrastructură din beton armat şi suprastructură, in cadre de oţel, cu  inchideri perimetrale şi ls acoperiş cu panouri termoizolatoare şi tâmplărie de aluminiu cu geam termopan. Clădirea are regim de inălţime parter . Înălţimea liberă va fi de 4,00 m, iar înălţimea la atic  va fi de 5,5 m.
  • Copertină staţie, cu structură metalică (sâlpi şi ferme) şi cu o înălţime maximă de 7,5 m.
  • Mijloace publicitare – monolit, cu o înălţime de 8,30 m şi semnal luminos cu o înălţime de 17,5 m, care vor ocupa o suprafaţă de maxim 10 mp. \
  • IS-cr - subzona aferenta cailor rutiere de acces, platforme pentru parcari si circulatii pietonale;

Aceasta subzona ocupa o suprafata de 2.715,0 mp. Circulaţiile pietonale vor fi realizate borduri şi pavaje din beton presat, iar căile de acces rutier şi platformele pentru parcări vor avea borduri prefabricate din beton presat şi strat de uzură din beton asfaltic. Toate căile rutiere şi platformele pentru parcări se vor realiza cu pante corespunzătore pentru prelurea apelor pluviale prin cămine colectoare şi dirijate către canalizarea existentă pe str. Republicii.

  • IS-zv - subzona spatii verzi plantate;

Subzona spatii verzi plantate ocupă o suprafaţă de 806,0 mp.  Pe aceasta subzona se vor realiza, gazonari si plantari cu specii perene cu talie mica, arbori cu talie mare si garduri vii.

  • IS-edsubzona echipare edilitara.

             Subzona echiparii edilitare, cu o suprafaţă de 31,0 mp.

Construcţiile propuse pe această subzonă sunt:

  • POST DE TRANSFORMARE ELECTRIC propus cu o putere instalată de 125,0 Kw;
  • Cămin pentru racord de apă propus echipat cu apometru.
  • Racord canalizare propus;

REGIM DE ÎNĂLŢIME

Regimul de înălţime va fi parter cu înaltime la atic pentru cabină de 5,5m, copertină de 7,5 m, iar pentru totem publicitar o înălţime de 12,0 m.

REGIM DE ALINIERE

Aliniament obligatoriu impus:

  • Copertină statie, minim 13,0 m faţă de axul DN2-E85;
  • Amplasarea în parcelă, conform RGU;
  • Alte servituti care guverneaza parcelele: nu este cazul.

ECHIPARE TEHNICO- EDILITARA                

Echipare tehnico – sanitara:

Zona studiata nu este  echipata edilitar (apă potabilă, canalizare, electrice gaze naturale, telefonie)

In apropierea zonei studiate (la circa 180 ml) exista colectorul general de canalizare al mun. Adjud, cu adancime si capacitate de transport corespunzatoare, ce poate asigura, racordarea gravitationala a noului amplasament.

De asemenea, in acceiasi zona, exista posibilitati de racordare la reteaua de alimentare cu apa stradala, prin intermediul unei conducte PE ID De 110, Pn6.

In aceste conditii, retelele de incinta ale viitoarei statii de distributie carburanti, vor fi racordate (reteaua de canalizare) la conducta de racord la colectorul de canalizare, iar reteaua de alimentare cu apa, la conducta de racord la reteaua de alimentare cu apa, stradala.

Instalatii de alimentare cu apa

Debitul de alimentare cu apa, pentru necesitati igienico – sanitare, va fi asigurat prin intermediul unui bransament la reteaua de alimentare cu apa oraseneasca  (conducta de racord la reteaua publica) realizat din conducta PE ID De 25, Pn6, in lungime de 5 ml, contorizat, prin intermediul unui apometru Dn 15 mm, intr-un camin de vizitare, de vane, amplasat la limita proprietatii.

Reteaua de alimentare cu apa, de incinta (a grupurilor sanitare, din magazin) va fi realizata din conducta PE ID De 32, Pn6, in lungime de 13 ml.

Debitul de apa calda, va fi asigurat cu boilere electrice, cu acumulare.

     Incalzirea/racirea spatiilor, se va realiza cu instalatii de aer conditionat, de tip invertor.

Instalatii de canalizare:

      Retelele de canalizare, de incinta, se vor realiza in sistem separativ.

      Debitele de ape uzate, de natura fecaloid – menajera, colectate de la locurile de producere, din grupurile sanitare, din magazin, vor fi vehiculate, prin reteaua de canalizare, de incinta, PVC KG Dn 110 mm, L = 40 ml, in aval de separatorul de produse petroliere.

      Debitele de ape uzate, meteorice, de pe amplasament, colectate prin intermediul gurilor de scurgere, vor fi vehiculate, la separatorul de produse petroliere, cu coalescenta, Q = 6,5 l/s, prin intermediul unei retele de canalizare, de incinta, pluviale, realizata din conducta PVC SN4, De 250 mm, in lungime de 140 ml.

       Debitele de ape uzate, colectate de la grilele de colectare ape pluviale, vor fi vehiculate la separatorul de produse petroliere, prin intermediul unei retele de canalizare, PVC KG Dn 110 mm, L = 18 ml.

       Separatorul de produse petroliere, va fi racordat la la reteaua de canalizare oraseneasca , prin intermediu unei conducte PVC SN4, De 250 mm.

Alimentarea cu energie electrica.

       Pe amplasamentul propus noului obiectiv,, exista o retea electrica aeriana de 0,4KV. Din cadrul postului de transformare existentlangaobiectivul studiat,se va alimenta cu cablu subteran 0,4KV interfirida cladiri principale (magazin).

      Analiza racordarea noului obiectiv la Sistemul Energetic Național (SEN)face obiectul proiectantului de specialitate Electrica. Masura (contorizarea) energiei electrice se va face pe joasa tensiune la consumator.

Telecomunicatii.

Obiectivul propus va fi bransat la o retea de telecomunicaţii  din zona.  Se vor asigura conexiuni, cablaje la telecomunicatii cat si la internet.

Alimentarea cu gaze naturale: Nu este cazul.

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele:     

Planul Urbanistic Zonal va reglementa schimbarea functiunii zonei, regimul de construire, accese, inaltimea  maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului ( CUT) , procentul de ocupare al terenului ( POT) ,  retragerea cladirilor fata de aliniament si distantele fata de limitele laterale si posterioare ale  parcelei .      

Scopul investitiei este de a valorifica potentialul zonei , prin realizarea unor constructii cu functiuni pentru servicii.

c) Relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Retelele de incinta ale viitoarei statii de distributie carburanti, vor fi racordate (reteaua de canalizare) la conducta de racord la colectorul de canalizare, iar reteaua de alimentare cu apa, la conducta de racord la reteaua de alimentare cu apa, stradala.

        Debitele de ape uzate, de natura fecaloid – menajera, colectate de la locurile de producere, din grupurile sanitare, din magazin, vor fi vehiculate, prin reteaua de canalizare, de incinta, PVC KG Dn 110 mm, L = 40 ml, in aval de separatorul de produse petroliere.

        Debitele de ape uzate, meteorice, de pe amplasament, colectate prin intermediul gurilor de scurgere, vor fi vehiculate, la separatorul de produse petroliere, cu coalescenta, Q = 6,5 l/s, prin intermediul unei retele de canalizare, de incinta, pluviale, realizata din conducta PVC SN4, De 250 mm, in lungime de 140 ml.

        Debitele de ape uzate, colectate de la grilele de colectare ape pluviale, vor fi vehiculate la separatorul de produse petroliere, prin intermediul unei retele de canalizare, PVC KG Dn 110 mm, L = 18 ml.

        Separatorul de produse petroliere, va fi racordat la la reteaua de canalizare oraseneasca , prin intermediul unei conducte PVC SN4, De 250 mm.

d) Probleme de mediu relevante pentru plan: Propunerile de dezvoltare urbana, nu vor afecta in mod semnificativ zona, avind in vedere masurile compensatorii ce se vor aplica, prin plantari de arbori si arbusti, realizarea de spatii verzi plantate.

e)Relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : planul va genera o zona cu functiuni pentru servicii ce vor duce la ridicarea standardului de calitate a vietii.

2.      Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

a)      probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

      - prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

b)      natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.

c)      natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

d)     riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): nu este cazul. Planul propune masuri in vederea respectarii standardelor de calitate a vietii.

e)      mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;

f)       Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

      (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

      (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: nu e cazul  

   (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

g)      efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

h)      Informarea si participarea publicului :

      Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul de Vrancea ” din data de 08.09.2017 si din data de 11.09.2017. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

     În conformitate cu prevederile art. 12, alin. (2) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

     În cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 8534/08.09.2017, certificat de urbanism nr. 274/04.08.2017  emis de Primaria Municipiului Adjud,  aviz de oportunitate nr. 35/04.09.2017 emis de Consiliul Judetean Vrancea , memoriu de prezentare, regulament local de urbanism , planse: incadrare in teritoriu, situatie existenta disfunctionalitati, reglementari urbanistice, posibilitati de mobilare urbana, retele tehnico –edilitare, electrice, echipare tehnico-edilitara propusa , aviz de principiu nr. 9212/20.09.2017  emis de SC cUP SA – Sucursala Apa-Canal Adjud, adresa nr. 6262/19.09.2017 emis de DSP Vrancea, adresa nr. 4773324/20.09.2017 emisa de ISU „ Anghel Saligny ” al jud. Vrancea, adresa nr. 4304/19.09.2017 emisa de DRDP Iasi-Sectia de Drumuri Nationale Focsani, adresa nr. 45167/25.09.2017 emisa de Inspectoratul de Politie Judetean Vrancea – Serviciul Rutier, declaratie vecin incheiere de autentificare nr. 1816/06.07.2017

      Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

    Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

    Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 

             

   Director Executiv,

             Şef  Serviciu A.A.A.,

 

Valentin LOGODINSCHI

             Marilena MĂNĂILĂ

 

Întocmit,
Adriana MIHAILA