Back

Anunt - Decizia etapei de incadrare - proiect - Modernizare drumuri comunale , comuna GURA CALITEI judetul Vrancea - titular Comuna GURA CALITEI

DECIZIA ETAPEI DE INCADRAREPROIECT

 

                         Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de catre -_COMUNA  GURA CALITEIjjj,  inregistrata la A.P.M. Vrancea cu  nr. 9621 / 30.10.2015, in baza H.G.  nr. 445/2009 -  privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si  a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 03.03.2016, ca proiectul de investitii ,, Modernizare drumuri comunale, comuna Gura Calitei, judetul Vrancea ”  - propus a fi  amplasat in intravilanul  comunei Gura Calitei, judetul Vrancea  -  nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

                         Justificarea prezentei decizii :

 

            Motivele care au stat la baza luarii deciziei etapei de incadrare in procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt urmatoarele:

 

a)-Proiectul se incadreaza in prevederile H.G.  nr. 445/2009, anexa nr. 2,  pct-ul 13 – lit. a)

b)-Caracteristicile proiectului:

 

 1) Marimea proiectului :

Drumurile comunale sunt uşor pietruite, degradate, cu gropi şi denivelări ceea ce duce la un discomfort accentuat la parcurgerea acestora,  situaţie  întreţinută şi de proasta evacuare a apelor pluviale, deoarece şanţurile sunt aproape inexistente, înierbate, discontinui, iar podeţele existente sunt insuficiente pentru a asigura colectarea şi evacuarea acestora.

Drumurile comunale ce fac obiectul acestei documentaţii, fac legătura între localitatile componente ale comunei şi asigură legătura rutieră cu unităţile de stat sau private care îşi desfăşoară activitatea în această zonă, astfel:

SAT LACU LUI BABAN

- drum A, drum de interes local – drum pietruit cu lungimea de 1805,00 m si latime carosabil variabila 3,50 - 4,00 m ce se intersectează cu drumul judeţean DJ 204P.

SAT PLOPU

-drum comunal DC 154 – drum pietruit cu lungimea de 2400,00 m si latime carosabil 4,00 m ce se intersectează cu drumul judeţean DJ 204P;

-drum B, drum de interes local – drum pietruit cu lungimea de 1025,00 m si latime carosabil 4,00 m ce se intersectează cu drumul comunal DC 154.

În urma deplasării în teren s-au constatat următoarele:

În plan, drumurile studiate prezintă o amenajare relativ corespunzătoare, curbele de racordare a aliniamentelor având raze care se înscriu între cele minime şi cele curente, În profil transversal, partea carosabilă avand o lăţime de 4,00 m si 3,50 m.

Acostamentele nu sunt profilate corespunzător, curgerea apelor pluviale de pe partea carosabilă făcându-se longitudinal drumului.Şanţurile sunt necorespunzătoare, dispunerea acestora fiind aleatoare, fără a realiza o continuitate a acestora în vederea descărcării apelor din zonă.

Pentru asigurarea colectării şi evacuării apelor pluviale de pe platforma drumului se realizează şanţuri acolo unde se impune.Descărcarea apelor din şanţuri se face către receptorii naturali la distanţe cât mai mici, în funcţie de configuraţia terenului, pentru a se evita stagnarea apelor în zona drumului.Pentru amenajarea descărcării apelor din zona intersecţiilor cu drumurile laterale, sunt necesare de executat podeţe noi, cu amenajarea elementelor constructive aferente.

Principalele caracteristici ale lucrării sunt :

Ø lungimea totală a traseului propus pentru modernizare :       5,230 km

Ø lăţime parte carosabilă:                                                          4,00(3,50) m

Ø acostamente:                                                                         2 x 0,50 m

Ø platforma drumului:                                                                5,00 (4,50) m

Ø clasa tehnică a drumului este “V “

Ø viteza de proiectare este 25 km/h.

Traseul drumurilor în plan este proiectat pe traseul drumurilor existente şi nu sunt afectate suprafeţe de teren din proprietate privată sau de stat, având o lungime totală de 5230,00 m, lăţimea platformei este de 5,00 – 4,50 m şi este încadrată de şanţuri, amplasate de o parte sau de alta a drumului. Pentru asigurarea colectării şi evacuării apelor pluviale de pe platforma drumului se realizează şanţuri dalate si rigole carosabile, de o parte sau de alta a drumului.

Pe zonele cu umiditate excesiva, pentru o mai buna colectare a apelor subterane din zona drumului comunal DC 154, se va monta un dren longitudinal sub sant.

Pentru asigurarea viabilităţii lucrărilor este necesară şi amenajarea intersecţiilor cu drumurile laterale pe o lungime de 10,00 m, prin realizarea unui sistem rutier având aceeaşi structură ca şi drumul studiat. Pentru amenajarea descărcării apelor pluviale din zona drumurilor comunale, sau la intersecţia cu drumurile laterale, se vor executa podeţe tubulare Dn 600 mm, podeţe tubulare Dn 800 mm si podeţe prefabricate tip P2.

Structura constructivă propusă şi verificată prin calculul de dimensionare a sistemului rutier, constă într-un complex rutier cu următoarea alcătuire:

  • fundaţie din balast în grosime de 20 cm;
  • strat de piatră spartă amestec optimal în grosime de 12 cm;
  • strat de legătura din BADPC 20, în grosime de 5 cm;
  • strat de uzura din beton asfaltic BAPC16, în grosime de 4 cm.

Acostamentele au lăţimea de 0,50 m se executa împietruite cu piatră spartă având o grosime de 10 cm.

 

2) Cumularea cu alte proiecte: - nu este cazul.

3) Utilizarea resurselor naturale : materialele folosite în construcţie sunt:-balast, piatra sparta amestec optimal

4) Productia de deseuri :- colectate selectiv si valorificate prin unitati specializate

5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot aparea emisii poluante si zgomot pe perioada constructiei.

6) Riscul de accident, tinandu-se seama de substantele si tehnologiile utilizate : nu este cazul.

 

        c) Localizarea proiectelor:

1) Utilizarea existenta a terenului: terenul este situat in intravilanul  comunei Gura Calitei, conform Certificatului de Urbanism nr. 17/28.10.2015 ; folosinta actuala : drum comunal  .

2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora: - nu este cazul.

3) Capacitatea de adsorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru :

   a)   Zonele umede – nu este cazul;

   b)   Zonele costiere – nu este cazul;

   c)   Zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

   d)   Parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

   e)  Ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt : zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : - nu este cazul ;

   f)   Zonele de protectie speciala – nu este cazul;

   g)  Ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite : - nu este cazul;

   h)   Ariile dens populate : - nu este cazul;

   i)    Peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica : - nu este cazul.

d) Caracteristicile impactului potential

1) Extinderea impactului (aria geografica si numarul persoanelor afectate): - nu este cazul.

2) Natura transfrontiera a impactului : - nu este cazul.

3) Marimea si complexitatea impactului: in perioada de executie a proiectului , impactul va fi nesemnificativ , daca sunt luate masurile de protectia mediului specifice .

4) Probabilitatea impactului : nesemnificative.

5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului: In perioada de executie a proiectului impactului asupra factorilor de mediu va fi temporar cu efect minim  .

 

                              Conditiile de realizare a proiectului :

 

-  Investitia se va realiza cu respectarea  legislatiei in vigoare  si a avizelor de specialitate mentionate in Certificatul de Urbanism  nr.  17/28.10.2015 , eliberat de Primaria comunei Gura Calitei, judetul Vrancea.

 -  Pe tot parcursul executiei lucrarilor si functionarii obiectivului se vor lua  toate masurile si se vor realiza toate lucrarile necesare pentru protectia calitatii solului si apelor cat si prevenirea poluarilor accidentale.

-  Se vor respecta masurile de protectie a mediului prevazute in proiect in scopul reducerii la minim a impactului asupra mediului.

-   Deseurile  reciclabile rezultate pe perioada lucrarilor de constructii  vor fi colectate  / stocate temporar , selectiv in recipienti speciali , in vederea valorificarii prin unitati de specialitate , autorizate  (cu respectarea in permanenta a prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor ,

 -  Deseurile menajere generate in perioada lucrarilor de constructii vor fi colectate / stocate temporar in pubele si eliminate prin firme de salubritate autorizate ,

- Pentru lucrările ce se execută la corpul si platforma drumului sub directa influenţă a circulaţiei, vor fi prevăzuţi piloţi de dirijare a circulaţiei şi persoane ce vor asigura atât protecţia personalului muncitor, cât şi siguranţa şi fluenţa circulaţiei pe sectorul de drum pe care se execută lucrări de modernizare. Fiecare punct de lucru a fost prevăzut cu table indicatoare, prin care se face cunoscut că pe tronsonul respectiv se efectuează lucrări specifice de drumuri.

Proiectarea sistemului de semnalizare va fi efectuat atât pentru traseul studiat cât şi pentru căile de comunicaţii rutiere care îl intersectează cu acces la aceasta.

Pe zonele în care diferenţa de nivel între marginea taluzului şi piciorul acestuia este mare, se va monta parapet elastic deformabil pentru protejarea la eventuale ieşiri de pe partea carosabilă si pentru redirecţionare.

-  Interzicerea tuturor lucrarilor de intretinere si reparatii la mijloacele de transport si utilaje din dotare in incinta obiectivului ( acestea se vor executa prin unitati de specialitate autorizate ) .  

-  Se va asigura managementul substantelor periculoase folosite in conformitate cu Legea nr.    360 / 2004  - privind regimul substantelor si preparatelor chimice periculoase cu modificarile si completarile ulterioare si cu respectarea in permanenta a tuturor normelor legale in vigoare in domeniul : protectiei mediului , PSI , sanatatii si securitatii muncii.

-  Se interzice depozitarea materialelor de constructie si a deseurilor rezultate in albiile cursurilor de apa din zona sau in spatii neautorizate .

-  Se vor lua masuri specifice de protectia mediului pentru organizarea de santier (imprejmuire cu panouri,  spatii amenajate prevazute cu recipiente pentru colectarea deseurilor, etc. ),

-  Surplusul de pamant rezultat din excavatie va fi folosit  la refacerea unor zone degradate .

-  Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructie si a reziduului de santier astfel incat sa nu afecteze factorii de mediu .

-  Nivelul de zgomot la limita incintei se va incadra in limitele admise de STAS nr.10009/1998 si Ordinului Ministerului Sanatatii nr.119/2013

-  Se vor utiliza utilaje cu nivel de zgomot scăzut .

- Se interzice spălarea si efectuarea lucrărilor de întreţinere/reparaţii a mijloacelor de transport, a utilajelor si echipamentelor folosite in perioada implementării proiectului, in perimetrul amplasamentului sau in afara unitatilor autorizate in acest scop.

- Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

- Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.

- Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

- Execuţia lucrărilor de terasamente se va face cu respectarea operaţiunilor de separare a stratului vegetal (unde este cazul) de restul terasamentelor, spre a fi refolosit la redarea terenului ocupat temporar la starea iniţiala de calitate.

- Terenul ocupat temporar de organizarea de şantier va fi readus la starea initiala.

- Alimentarea cu carburanţi , repararea si întreţinerea mijloacelor de transport si a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societati specializate si autorizate.

- Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate utilajele vor fi atent verificate;

 - Organizarea de şantier va dispune de o toaleta ecologica. Constructorul va avea in vedere întreţinerea toaletei ecologice, prin contract cu o firma autorizata.

- La parasirea incintei organizării de şantier , rotile autovehiculelor se vor curata.

- Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

- Nu se vor depozita materiale si deşeuri in albia apelor de suprafaţa sau pe malurile acesteia.

- Materialele fine (pamant, balast, nisip ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

- Nu se vor stoca combustibili in organizarea de şantier.

- Prezentul act administrativ nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

- Prezentul act administrativ nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-  Prezenta Decizie este valabila pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului .

- Titularul proiectului sau al activităţii are obligatia de a notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita dupa emiterea deciziei de incadrare , iar APM Vrancea va aplica corespunzator in aceasta situatie prevederile art. 22 , alin. 3 din HG nr. 445 / 2009 .

- Nerespectarea prevederilor prezentei Decizii a A.P.M. Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.  

    Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de                  evaluare adecvata .   

 

  •      Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

O.U.G. nr. 195/2005 - privind protecţia mediului cu modificarile si completarile ulterioare;

STAS 10009/1988 - privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;

Legea nr. 211/2011 - privind regimul deşeurilor.

 

               Prezenta decizie poate fi contestata in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.