Back

decizia etapei de incadrare-proiect-PRIMARIA MUNICIPIULUI FOCSANI

PROIECTUL DECIZIEI   ETAPEI   DE   INCADRARE

( Afisat in data de 17.03.2015 )

 

                        Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de : PRIMARIA  FOCSANI, cu sediul in Focsani ,b-dul D. Cantemir nr. 1, jud. Vrancea inregistrata la APM Vrancea cu nr. 1501 din  10.02.2016 ,  in baza HG nr. 445/ 2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/ 2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

                    APM Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 17.03.2016, ca proiectul : «Amenajari trotuare si ridicari la cota pe sectorul de drum cuprins intre strada Cuza Voda de la intersectia cu DN2 la intrarea in municipiu si pana la intersectia cu str. Marasesti si pasajul peste calea ferata  - linia 500” , propus a fi amplasat in Focsani str. Cuza Voda si str. Marasesti , jud. Vrancea nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

                     

                          Justificarea prezentei decizii :

 

  1. Motivele care au stat la baza luarii deciziei etapei de incadrare in procedura de evaluare a impactuluiasupra mediului sunt urmatoarele :

 

      a) proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/ 2009, anexa nr. 2, pct. 13, lit. a ,

      b) Caracteristicile proiectului :

1) Marimea proiectului :

               Proiectul de investitii propune reabilitarea / modernizarea infrastructurii strazilor Cuza Voda si Marasesti din municipiul Focsani , in vederea asigurarii conditiilor normale de trafic auto / pietonal . Lungimea strazilor  supuse reabilitarii este de  2408 m ( trotuarele au o lungime totala de 3543 m si o  suprafata totala de 12.830 mp ) .

               Lucrarile propuse constau din :

          - rectificari ale traseelor trotuarelor in plan si profil longitudinal ,

          - rectificari ale pantelor transversale trotuare ,

          - realizarea structurii trotuarelor ( compusa din : pavaj ornamental pavele prefabricate de 6 cm grosime amplasate pe un suport de 4 cm strat de nisip si 20 cm fundatie de balast si bordure din beton de 20 x 25 cm ),

          - asigurarea scurgerii apelor pluviale ,

          - aducerea la cota a caminelor de canalizare ( 70 buc. ) , geigerelor pentru ape pluviale ( 46 buc. ) , gurilor de aerisire gaze ( 149 buc. ),

          - amenajarea organizarii de santier in spatii apartinand titularului de proiect,

 

2) Cumularea cu alte proiecte: - nu este cazul.

3) Utilizarea resurselor naturale : - nu este cazul

4) Productia de deseuri :- colectate selectiv si valorificate prin unitati specializate

5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot aparea emisii poluante si zgomot pe perioada constructiei.

6) Riscul de accident, tinandu-se seama de substantele si tehnologiile utilizate : - nu este cazul.

      c) Localizarea proiectelor:

1) Utilizarea existenta a terenului :  terenul este proprietatea publica a municipiului Focsani , cu folosinta actuala a terenului : cai rutiere , strazi trotuare .

2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora: - nu este cazul.

3) Capacitatea de adsorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru :

   a)   Zonele umede – nu este cazul;

   b)   Zonele costiere – nu este cazul;

   c)   Zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

   d)   Parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

   e)  Ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt : zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : - nu este situat in arie protejata

   f)   Zonele de protectie speciala – nu este cazul;

   g)  Ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite : - nu este cazul;

   h)   Ariile dens populate : - nu este cazul;

   i)    Peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica : - nu este cazul.

 

         d) Caracteristicile impactului potential

 

1) Extinderea impactului : aria geografica si numarul persoanelor afectate : - nu este cazul.

2) Natura transfrontiera a impactului : - nu este cazul.

3) Marimea si complexitatea impactului: in perioada de executie a proiectului , impactul va fi nesemnificativ , daca sunt luate masurile de protectia mediului specifice .

4) Probabilitatea impactului : nesemnificative.

5) Durata,frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de executie a proiectului impactului asupra factorilor de mediu va fi temporar cu efect minim  .

 

                              Conditiile de realizare a proiectului :

 

             -  Investitia se va realiza cu respectarea : documentatiilor tehnice de specialitate , a parametrilor si prescriptiilor tehnice specifice constructiilor ce fac obiectul proiectului si a prevederilor  avizelor de specialitate mentionate in Certificatul de Urbanism nr.  1115 / 14.12.2015 , eliberat de  Primaria Focsani .

             -  Pe tot parcursul executiei lucrarilor  se vor lua  toate masurile  necesare pentru : protectia spatiilor verzi / arborilor / arbustilor existenti pe amplasamentul / vecinatatea proiectului propus cat si prevenirea poluarilor accidentale.

             -  Se vor respecta masurile de protectie a mediului prevazute in proiect in scopul reducerii la minim a impactului asupra mediului.

           -   Deseurile  reciclabile rezultate pe perioada lucrarilor de constructii  vor fi colectate  / stocate temporar , selectiv in recipienti speciali , in vederea valorificarii prin unitati de specialitate , autorizate  (cu respectarea in permanenta a prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor ,

             -  Deseurile menajere generate in perioada lucrarilor de constructii vor fi colectate / stocate temporar in pubele si eliminate prin firme de salubritate autorizate (cu respectarea in permanenta a prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor ),

             - Deseurile de constructii rezultat din sapatura ( pamant , balast , bolovani , etc.) vor fi transportate in depozite autorizate sau se vor folosi ca material de umplutura pentru refacerea unor zone degradate  ( cu respectarea in permanenta a prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor ).

             -  Interzicerea tuturor lucrarilor de intretinere si reparatii la mijloacele de transport si utilaje din dotare in incinta proiectului ( acestea se vor executa prin unitati de specialitate autorizate ) .  

             -  Se va asigura managementul substantelor periculoase folosite in conformitate cu Legea nr. 360 / 2004 privind regimul substantelor si preparatelor chimice periculoase cu modificarile si completarile ulterioare si cu respectarea in permanenta a tuturor normelor legale in vigoare in domeniul : protectiei mediului , PSI , sanatatii si securitatii muncii

            -  Se interzice depozitarea materialelor de constructie si a deseurilor rezultate in albiile cursurilor de apa din zona sau in spatii neautorizate .

            -  Se interzice depozitarea temporara a deseurilor de constructie  astfel incat sa nu afecteze factorii de mediu .

           -  Nivelul de zgomot se va încadra in limitele impuse de HG nr. 321 / 2005 –privind evaluarea si ges tionarea zgomotului ambiental  , modificat prin HG nr. 674 / 2007 , STAS  10009 / 1988 – Acustica urbana,  STAS 6156 / 1986 – Protecţia  împotriva zgomotului in construcţii civile si social culturale – limite admisibile si parametrii de izolare acustica  si Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119 / 2014

           -  Se vor utiliza utilaje cu nivel de zgomot scăzut .

          - Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.

          - Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

          - Terenul ocupat temporar de organizarea de şantier va fi readus la starea initiala.

          - Alimentarea cu carburanţi , repararea si întreţinerea mijloacelor de transport si a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societati specializate si autorizate.

          - Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate utilajele vor fi atent verificate;

           - Se vor lua masuri specifice de protectia mediului pentru organizarea de santier ( imprejmuire cu panouri  spatii amenajate prevazute cu recipiente pentru colectarea deseurilor ,  WC – uri ecologice ,etc. ) ,

          - Autovehiculele şi utilajele folosite vor respecta normele şi prevederile privind emisiile de noxe şi de zgomot. Mijloacele auto şi utilajele folosite în timpul realizării investiţiei vor fi întreţinute corespunzător, pentru evitarea scurgerilor accidentale de carburanţi şi lubrifianţi.Se va asigura în permanenţă stocul de materiale şi dotări necesare pentru combaterea efectelor poluărilor accidentale (materiale absorbante pentru eventuale scurgeri de carburanţi).

          - La parasirea incintei organizării de şantier , rotile autovehiculelor se vor curata.

            - Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

            - Materialele de constructii  cu textura fina( pamant, balast, nisip ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

          - Se interzice ca pe amplasamentul lucrarilor să fie organizate depozite pentru carburanţi şi uleiuri. Schimburile de uleiuri şi reviziile la mijloacele de transport şi utilaje se vor efectua doar în cadrul unor ateliere autorizate. Alimentarea cu carburanţi a mijloacelor auto se va face numai pe amplasamente autorizate.

              - Prezentul act administrativ nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

              - Prezentul act administrativ nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

             -  Prezenta Decizie este valabila pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului .

             - Titularul proiectului sau al activităţii are obligatia de a notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita dupa emiterea deciziei de incadrare , iar APM Vrancea va aplica corespunzator in aceasta situatie prevederile art. 22 , alin. 3 din HG nr. 445 / 2009 .

              - Nerespectarea prevederilor prezentei Decizii a APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

  

 

                 Prezenta decizie poate fi contestata in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/ 2004, cu modificarile si completarile ulterioare.