Back

decizia etapei de incadrare - proiect-SC COMISION TRADE SRL

Decizia  etapei de încadrare ( PROIECT)

Nr. 2147 din 16.04.2015

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de SC COMISION TRADE SRL , cu sediul in Braila, str. Anghel Saligny nr. 3, jud. Braila , înregistrată la Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 1964 din 27.02.2015 ,

               în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

              Agenţia Pentru Protecţia mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 16.04.2015 că proiectul : " Rebrenduire statie de distributie carburanti-instalare cabina si skid GPL " , propus a fi amplasat in Focsani, Calea Moldovei nr. 32, T49, P 205/51377 , jud. Vrancea , nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a)- proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr.2, pct. 6 c, 13 a

b)Caracteristicile proiectului :

        b1)Mărimea proiectului :

     Pe teren este amplasata o statie automata de distributie carburanti ce contine urmatoarele obiecte:

- cladire statie in constructie prefabricata avand in dotare o pompa de livrare produse petroliere tip     multiprodus si echipamente automate pentru incasarea banilor si cu scop comercial.

 - copertina metalica generala

 - rezervor de produse petroliere, cu pereti dubli, montat ingropat;

 - bloc guri aerisire rezervor;

 - separator produse petroliere;

 - platforma carosabila, trotuare;

 

Se doreste amplasarea unei cabine pentru personal si instalarea unui SKID de GPL, precum si schimbarea imaginii statiei existente prin interventii asupra culorilor corelat cu brandul noului proprietar.

Statia se va amenaja astfel incat sa se poate identifica cu noul brand. Statia va avea culoarea gri deschis, cu zone de verde pe centru (langa pompe) si in capete. Copertina va avea un degrade de la albastru la verde pe toata lungimea acesteia, degrade care va fi prezent si la intrados intre elementele oblice. Totodata pe statie se vor aplica siglele volumetrice ale noului brand.

Cabina va avea un degrade de la albastru la verde pe toata inaltimea acesteia.

Statia va functiona doar pe perioada zilei.

Interventiile asupra containerului  statiei constau in:

  • Indepartarea echipamentului de plata electronica OPT;
  • Indepartarea echipamentului ATM din capatul statiei (din camera tehnica).

Se doreste instalarea unei cabine cu suprafata de 4.3 mp, pentru un operator care va supraveghea, va facilita alimentarea si va incasa bani. In cabina acestuia se va introduce un seif intr-o camera special amenajata, un frigider, un birou si un scaun.

Se doreste instalarea unui SKID de G.P.L. care va functiona impreuna cu statia existenta si va fi deservit de noua cabina care se amplaseaza.

SKID-ul GPL va avea dimensiunea de 1.50 x 6.00 m si inaltimea de 2.20 m. Capacitatea acestuia este de 5000l ( volum apa).

SKID-ul GPL va fi pozitionat pe un soclu metalic conform legislatiei, si va fi amplasat pe o platforma cu postament din beton, la 20 cm deasupra circulatiei carosabile.

SKID GPL va fi alb cu o dunga portocalie pe mijloc si sigla investitorului intr-o parte, conform legislatiei in vigoare. Instalatia monobloc tip Skid va avea obligatoriu autorizatie ISCIR. Instalatia monobloc va avea în componenţă următoarele utilaje si echipamente, sustinute pe un cadru metalic:

- Dispencer PETROLMECCANICA 6000CP certificare CE MID cu calibrare metrologica electronica, totalizator electronic si electromecanic, debitmetru cu 4 pistoane, supapa diferentiala ∆P≥0,18MPa, filtru fin INOX capacitate filtrare 10µ, protocol comunicatie on-board DART, posibilitate expansiune IFSF, filtru stabilizator tensiune alimentare inclus, sigurante fuzibile externe, afisaj LCD autoiluminat, cuplaj smulgere recuplabil, furtun scurt, furtun lung, pistol livrare, panouri exterioare INOX;

-Pompa presiune si vehiculare de tip centrifuga TRAVAINI TBH 306 / 1-R / GP, aspiratie si refulare radiala, actionata de motor electric EExD 4Kw, 380v.

-Recipient Plinoxotar 5000 lt. echipat cu armaturi Cavagna Group.

-Tablou de comanda si siguranta IP55 cu circuite de comanda pe 24v.

-constructia pe aspiratie este pe DN32 si contine: supapa exces flux DN32PN40, robinet sfera DN32PN40 cu actionare pneumatica SR85 (optional electrovalva in constructive EExD), filtru Y DN32PN40 , robinet sfera DN32PN40 cu actionare manuala.

-sistemul de refulare are DN25 si contine: robinet portmanometru, manometru, supapa by-pass  ΔP=10bar, robinet ¾ by-pass, robinet sfera DN25PN40 cu actionare manuala, supapa sens DN25PN40.

-asamblarea este facuta prin suduri si flanse , legaturile echipotentiale dintre flanse fiind realizate cu saibe certificate.

Instalatia SKID va fi insotita de cartea instalatiei care contine declaratia de conformitate CE, PED si IPSEL a ansamblului si declaratiile de conformitate ale componentelor, certificate de etanseitate si proba presiune a traseelor hidraulice.

 

Pe amplasament functioneaza o statie de distributie carburanti insa traseele tehnologice ale acesteia nu vor fi afectate de interventiile propuse.

Alimentarea cu apa pentru spălarea pompelor si a platformei staţiei se face de la hidranţii din European Retail Parc – aparţinând SC Bel Rom Şapte SRL.

Apele uzate provenite din spalarea platformei betonate a pompei de sub copertina, a zonei de stationare a autocisternei la descarcare vor fi colectate de rigole si dirijate de canalizarea de incinta catre separatorul de produse petroliere din cadrul statiei, unde acestea sunt epurate si evacuate la canalizarea interna de incinta si apoi in cea orăşeneasca .

Energia electrica este furnizata de locator, SC Bel Rom Şapte SRL .

Sistemul de distributie GPL se amplaseaza cu respectarea distantelor de siguranta prevazut in NP 037/99.

Avand in vedere ca volumul lucrarilor de constructii este unul foarte mic , organizarea de santier se va amplasa in perimetrul statiei de distributie carburanti .

b2)Cumularea cu alte proiecte : nu este cazul,

b3)Utilizarea resurselor naturale :  energie, agregate minerale, etc.

b4)Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii ( beton, materiale plastice, pamant, metalice , etc.), deşeuri menajere . Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5)Emisiile poluante , inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora,

b6)Riscul de accident , ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului : terenul se afla in intravilanul municipiului Focsani, subzona de institutii si servicii de interes public, categoria de folosinta - curti constructii.

c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona , calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul ,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului , cu atenţie deosebita pentru ;

       a) zonele umede ; nu este cazul ,

       b) zonele costiere : nu este cazul ,

       c) zonele montane si împădurite : nu este cazul ,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale : nu este cazul ,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare , cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu este amplasat in arie protejata .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja

       depăşite : nu este cazul ,

       h) ariile dens populate : amplasamentul investiţiei este in incinta Statiei de distributie

       carburanti din Focsani, Calea Moldovei nr. 32   .

       i) peisaje cu semnificaţie istorica , culturala si arheologica : nu este cazul

d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului  : aria geografica si numărul de persoane afectate : nu este

  cazul ,

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul ,

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului

  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta

  masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in

  memoriul tehnic) ,

 d4) Probabilitatea impactului : redusa ,

 d5) Durata , frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de execuţie a proiectului    

  impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar.

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului , a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 32/27.01.2015 emis de Primaria Municipiului Focsani, a avizului de securitate la incendiu nr. 22/15/SU-VN/06.04.2015 emis de Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta  Anghel Saligny al jud. Vrancea .

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii  .

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate;

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Se va reface cadrul natural pentru suprafeţele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor, se vor reface spatiile verzi.

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe , praf , zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte materiale de constructii din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si readucerea la starea iniţiala.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri inerte autorizata, numai in baza avizului Primăriei municipiului Focsani ;

transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice ,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate /stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate

utilajele vor fi atent verificate.

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

     -   Organizarea de santier pentru lucrarile prevazute prin proiect va respecta obligatoriu masurile specifice pentru reducerea si/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sanatatii umane si mediului inconjurator. Se vor avea in vedere: imprejmuirea corespunzatoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc.

     - Organizarea de santier se va realiza in interiorul amplasamentului astfel incat impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derularii lucrarilor prevazute prin proiect sa fie cat mai redus.

     - La parasirea incintei şantierului , rotile autovehiculelor se vor curata.

  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG nr.445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului, dupa ce autoritatea competenta pentru protecţia mediului va efectua un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare , se  va solicita autorizatie de mediu ( conform prevederilor Ordinului MMDD nr. 1798/2007 privind aprobarea Procedurii de emitere a autorizatiei de mediu,  cu modificarile si completarile ulterioare ).

 

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare;
  • STAS 10009 / 1988 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr.119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei .
  • STAS  10009 /1988 – Acustica urbana – Limitele admisibile ale nivelului de zgomot.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

 

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.