Back

decizie etapa de incadrare PUZ - SC PANDORA INTERNATIONAL SRL

Nr.10347  din data de  26.11.2015

                               

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

PLAN URBANISTIC ZONAL Atragere in intravilan a terenului in suprafata de 5013 mp pentru construire hala productie confectii textile P (activitati conexe fabricii existente) si imprejmuire in Focsani, DJ 204 E, extravilan, T22, P 62, jud. Vrancea 

 

         Ca urmare a cererii adresate de SC PANDORA INTERNATIONAL SRL cu sediul in Focsani, str. Cuza Voda nr. 73, jud. Vrancea , înregistrata la APM Vrancea cu nr.9058 din 14.10.2015 , in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare , a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 26.11.2015 , etapa de încadrare ,ca:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Atragere in intravilan a terenului in suprafata de 5013 mp pentru construire hala productie confectii textile P (activitati conexe fabricii existente) si imprejmuire in Focsani, DJ 204 E, extravilan, T22, P 62, jud. Vrancea , titular SC PANDORA INTERNATIONAL SRL , nu necesita evaluare de mediu si evaluare adecvata si se va supune procedurii de adoptare fara aviz de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

           Planul Urbanistic Zonal creează un cadru pentru schimbarea regimului terenului , astfel :  atragerea in intravilan in vederea amplasarii unei hale de productie confectii textile cu regim de inaltime P ( activitati conexe fabricii existente) , retele tehnico-edilitare,  imprejmuire teren pe laturile de nord, sud si vest, amenajarea accesului de pe terenul adiacent si respectiv a unei zone de spatii verzi.

           Terenul in suprafata de 5013,00 mp, se afla in subzona cu destinatia agricultura si face parte din categoria de folosinta “ livada”.

          Terenul este amplasat in extravilan in nordul municipiului Focsani, pe DJ 204 E , la aproximativ 340 m fata de oras.

            Bilanţ teritorial :

  • suprafata construita  – 1215,57 mp,
  • suprafata trotuare + parcaje – 151,39 mp,
  • suprafata spatii verzi amenajate – 3646,04 mp,

Pentru caracterizarea modului de utilizare a terenului s-au stabilit următoarele valori :

POT = 24,25 %                                   POT max = 50,00%

CUT = 0,25                                        CUT max = 0,50

Regimul de inatime va fi P .

Alimentarea cu energie electrica se va face din reteaua electrica a fabricii existente, racordata la reteaua electrica existenta in zona.

Energia termica se asigura de la centrala termica a fabricii existenta ce functioneaza cu gaz metan.

Accesul pietonal si carosabil va fi asigurat de pe platforma betonata existenta amenajata ce are acces din drumul judetean DJ 204 E, drum situat pe latura de est a amplasamentului.

  1. gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

            Planul va modifica destinaţia folosinţei actuale a terenului stabilita prin Planul Urbanistic   

            General al municipiului Focsani din extravilan livada in intravilan- teren ce poate fi ocupat cu construcţii .

  1. relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

- Alimentarea cu apa: cladirea propusa nu va dispune de instalatii sanitare , personalul angajat va utiliza grupurile sanitare si vestiarele existente in cladirea invecinata ) fabrica de confectii existenta).

-Reteaua de canalizare a apelor uzate menajere: cladirea nu va dispune de instalatii sanitare , personalul angajat va utiliza grupurile sanitare si vestiarele existente in cladirea invecinata, respectiv fabrica existenta.

-Apele meteorice : de pe acoperisurile cladirilor si de pe suprafetele betonate , vor fi preluate , prin jgheaburi, olane si vor fi descarcate in bazinul colector de ape pluviale a fabricii existente si in zona spatiilor verzi.

      d)   probleme de mediu relevante pentru plan: in realizarea variantei de plan s-a tinut seama de   

           asigurarea utilitatilor,zonele de circulatie , acces, gestionare deseuri si integrarea in

            specificul zonei .

e)   relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare   

      de mediu : - planul va promova amplasarea unei constructii cu destinatia fabrica pentru 

      confectii textile.

  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :
  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ) – nu este cazul.
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

          (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

Informarea si participarea publicului :

Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Ziarul de Vrancea ” din data de 09.10.2015 si 13.10.2015 .

Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea , in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 9058/14.10.2015, certificat de urbanism nr. 797/17.09.2015  emis de Consiliul Judetean Vrancea, memoriu de prezentare , regulament local de urbanism , plan de situatie cu retele tehnico-edilitare,  plan incadrare in teritoriu, plan reglementari urbanistice, plan dotare tehnico-edilitare, aviz de gospodarire a apelor nr. 235/23.11.2015 emis de ABA Siret-Bacau, aviz de amplasament favorabil nr. 30401505799/23.10.2015 emis de Electrica SA – Sucursala de Distributie Focsani, notificare nr. 236/19.10.2015 emisa DSP Vrancea, aviz de oportunitate nr. 2/15.10.2015 emis de Primaria municipiului Focsani-Serviciul Urbanism, adresa nr. 1356/15/SU-VN/13.10.2015 emisa de ISU „Anghel Saligny” al jud. Vrancea, aviz nr. 313/26.10.2015 emis de ANIF – Filiala Teritoriala Buzau Moldova Sud, proces verbal de receptie nr. 468/2015 emis de OCPI Vrancea, aviz nr. 162543/11.11.2015 emis de M.A.D.R., aviz nr. 4944/17.11.2015 emis de M.A.D.R. – Directia pentru Agricultura Vrancea.

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în

termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.