Back

Proiectul Deciziei de incadrare Refacere si modernizare drumuri de interes local in comuna Golesti, judetul Vrancea

PROEICTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

 Afisat in data de 08.02.2016

             Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de COMUNA GOLESTI, cu sediul in com. Golesti, jud. Vrancea înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 9318 din 22.10.2015, în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 04.02.2016 că proiectul: ,,Refacere si modernizare drumuri de interes local in comuna Golesti, judetul Vrancea”, propus a fi amplasat in com. Golesti, satele Golesti si Cerdac, strazile Fundatura Potecii, Adancata, Matei Basarab, Mioritei, Mugur, Pionier, Sos. Nationala, Tineretului, Caprioarei, Ceahlau, Vergului, Teiului, Florilor, Victoriei, Spiru Haret, Foisor, Vasile Alecsandri, Aurel Vlaicu, Crinului, Pasunii si DC 212 – str. Pasunii, jud. Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr. 2, pct. 13 a. ( Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

b)Caracteristicile proiectului :

Localizarea proiectului

Intravilanul comunei Golesti, satele Golesti si Cerdac, strazile Fundatura Potecii, Adancata, Matei Basarab, Mioritei, Mugur, Pionier, Sos. Nationala, Tineretului, Caprioarei, Ceahlau, Vergului, Teiului, Florilor, Victoriei, Spiru Haret, Foisor, Vasile Alecsandri, Aurel Vlaicu, Crinului, Pasunii si DC 212 – str. Pasunii, jud. Vrancea.

Regimul juridic:

      Terenul aparţine domeniului public al comunei Golesti, folosinta actuala – drumuri, destinatia – cai de comunicatie.

Prin proiect se vor moderniza si reface urmatoarelor drumuri secundare si drumuri comunale in lungime de :

 Drumuri secundare in lungime totala de L=5.131,38 m:

-          Strada Fundatura Potecii in lungime de L=84,28 m;

-          Strada Adancata in lungime de L=490,88 m;

-          Strada Matei Basarab in lungime de L=195,44 m;

-          Strada Mioritei in lungime de L=282.88 m;

-          Strada Mugur in lungime de L=282,34 m;

-          Strada Pioneri in lungime de L=111,61 m;

-          Strada Soseaua Nationala in lungime de L=294,06 m;

-          Strada Tineretului in lungime de L=187,03 m;

-          Strada Caprioarei Tr. I in lungime de L=285,99 m;

-          Strada Caprioarei Tr. II in lungime de L=351,04 m;

-          Strada Caprioarei Tr. III in lungime de L=351,56 m;

-          Strada Ceahlau Tr. I in lungime de L=303,53  m;

-          Strada Ceahlau Tr. II in lungime de L=99,26 m;

-          Strada Vergului Tr. I in lungime de L=308,37 m;

-          Strada Vergului Tr. II in lungime de L=364,02 m;

-          Strada Vergului Tr. III in lungime de L=425,21 m;

-          Strada Teiului in lungime de L=138,62 m;

-          Strada Florilor in lungime de L=554,03 m;

-          Strada Victoriei in lungime de L=133,44 m;

-          Strada Spiru Haret in lungime de L=75,40 m;

-          Strada Foisor in lungime de L=143,88 m;

-          Strada Vasile Alecsandri in lungime de L=239,77 m;

-          Strada Aurel Vlaicu  in lungime de L=369,29 m;

-          Strada Crinului in lungime de L=307,82 m;

-          Strada Pasunii in lungime de L=47,63 m.

Drumuri comunale in lungime totala de L=1.296,000 m:

-          DC 212 – Strada Pasunii in lungime de L=1.296,00 m.

Pentru refacerea drumurilor s-a prevazut urmatoarea alcatuire a structurii rutiere:

·         strat de piatra sparta amestec optimal in grosime de 12 cm dupa compactare;

·         strat de legatura din mixtura asfaltica de tip BADPC 20  in grosime de 6 cm;

·         strat de uzura din beton asfaltic de tip BAPC 16 in grosime de 4 cm;

·         strat de uzura din beton asfaltic de tip BAPC 16 in grosime de 4 cm;

Pentru modernizarea drumurilor s-a prevazut urmatoarea alcatuire a structurii rutiere:

·         aport de balast in grosime de 10-30 cm;

·         strat de piatra sparta amestec optimal in grosime de 12 cm;

·         strat de legatura din mixtura asfaltica de tip BADPC 20 in grosime de 6 cm;

·         strat de uzura din beton asfaltic de tip BAPC 16 in grosime de 4 cm.

           Lungimea drumurilor propuse a se moderniza prin proiect este de 5689,77 m, iar lungimea drumurilor care se refac  este de 737.61 m.

La proiectarea elementelor geometrice ale traseuluiin plan se va avea in vedere mentinerea traseului existent, astfel incat sa se evite exproprierile de terenuri sau demolar Pentru mentinerea curateniei, esteticii rutiere si conditiilor optime de exploatare ale drumurilor dupa modernizare si refacere, intrarile pe drumurile laterale vor fi amenajate pe o lungime de 15,00 m cu un strat de fundatie de balast in grosime de 30 cm, un strat de legatura din beton asfaltic de tip BADPC20 in grosime de 6 cm si un strat de uzura din beton asfaltic de tip BAPC16 in grosime de  4 cm, drumurile laterale ce trebuiesc amenajate fiind in numar de 8 bucati.

     Organizarea de santier va fi situata in punctul ,, Baza Sportiva Caprioarei’’, str. Caprioarei.

 

b2) Cumularea cu alte proiecte: Nu e cazul

b3) Utilizarea resurselor naturale :  energie, agregate minerale, etc.

b4) Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii ( balast, piatra sparta, beton , materiale plastice, pamant, metalice , etc.), deşeuri menajere. Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora,

b6) Riscul de accident, ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului: folosinta actuala – drumuri, destinatia – cai de comunicatie.

 c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebita pentru ;

       a) zonele umede: nu este cazul ,

       b) zonele costiere: nu este cazul ,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul ,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul ,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu se suprapune ariilor naturale protejate .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja

       depăşite : nu este cazul;

       h) ariile dens populate : nu e cazul;

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica : nu este cazul

 d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului  : aria geografica si numărul de persoane afectate : nu este

  cazul;

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul;

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului

  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta

  masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in

  memoriul tehnic);

 d4) Probabilitatea impactului : redusa

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de execuţie a proiectului    

  impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar.

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 134/20.10.2015 emis de Primaria Comunei Golesti.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

      - Beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor

      prezentate in Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii si de gospodărire a apelor in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

-     Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

-     Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

-     Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

-     Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri inerte autorizata, numai in baza avizului Primăriei Comunei Golesti; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

-     Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

-     Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

-     Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.

-     Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

-     Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

-     Organizarea de şantier va dispune de toalete ecologice. Constructorul va avea in vedere

întreţinerea toaletelor ecologice, prin contract cu o firma autorizata.

-     La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.

-     Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

-     Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

-     Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG nr.445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

                    

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

·         O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;

  • STAS 10009 / 1988 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.

·         Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.