Descriere acordul de mediu

ACORDUL DE MEDIU - actul administrativ emis de autoritatea competenta pentru protectia mediului, prin care sunt stabilite conditiile si, dupa caz, masurile pentru protectia mediului, care trebuie respectate in cazul realizarii unui proiect.

Evaluare adecvată - procesul menit sa identifice, sa descrie si sa stabileasca, in functie de obiectivele de conservare si in conformitate cu legislatia in vigoare, efectele directe si indirecte, sinergice, cumulative, principale si secundare ale oricarui plan ori proiect, care nu are o legatura directa cu sau nu este necesar pentru managementul unei arii naturale protejate de interes comunitar, dar care ar putea afecta in mod semnificativ aria, in mod individual ori in combinatie cu alte planuri sau proiecte".

  Completat de art.I pct.2 din OUG 164/2008

Evaluarea impactului asupra mediului - proces menit sa identifice, sa descrie si sa stabileasca, in functie de fiecare caz si in conformitate cu legislatia in vigoare, efectele directe si indirecte, sinergice, cumulative, principale si secundare ale unui proiect asupra sanatatii oamenilor si a mediului.

Raport de mediu - parte a documentatiei planurilor sau programelor, care identifica, descrie si evalueaza efectele posibile semnificative asupra mediului, ale aplicarii acestora si alternativele sale rationale, luand in considerare obiectivele si aria geografica aferenta, conform legislatiei in vigoare.

„Solicitarea si obtinerea acordului de mediu sunt obligatorii pentru proiecte publice ori private sau pentru modificarea ori extinderea activitatilor existente, care pot avea impact semnificativ asupra mediului."

Vă informăm că Agenția pentru Protecția Mediului Timiș pune în aplicare prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 (GDPR) privind prelucrarea datelor cu caracter personal. Datele cu caracter personal ale solicitanților, beneficiarilor, contribuabililor etc. sunt prelucrate în scopuri legale pentru a putea răspunde solicitărilor dumneavoastră.

Declarație OBLIGATORIE privind Regulamentul UE 2016/679 (GDPR) la depunerea dosarelor de orice fel la sediul APM Timis - Click pentru descărcare

Actele minime necesare pentru acordul de mediu (evaluarea iniţială), conform Legii nr.292 din 2018 art. 8 alin. (1), sunt urmatoarele:

- notificare, conform Anexei nr. 5A din Legea nr.292 din 2018;

- certificat de urbanism;

- plan de situatie (anexa la certificatul de urbanism);

- plan de incadrare in zona (anexa la certificatul de urbanism)

- dovada achitării tarifului aferent acestei etape (100 lei), cf. Ordinului 1108/2007, cu modificarile si completarile ulterioare

- documente doveditoare privind deţinerea spaţiului.

Cont plată tarife: RO60TREZ6215032XXX000110 deschis la Trezoreria Timişoara

Model Cerere Notificare

 

Vă aducem la cunoștintă, că, în conformitate cu LEGE  Nr. 193/2019 din 28 octombrie 2019 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, art 5, alin (2^2) emiterea actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului nu este necesară pentru următoarele categorii de lucrări:

  a) construirea de locuinţe unifamiliale;

  b) construirea de anexe gospodăreşti, cu excepţia celor utilizate pentru creşterea animalelor;

  c) consolidări ale imobilelor existente;

  d) construirea de împrejmuiri;

  e) dezmembrări, comasări de terenuri.