Back

Anunt public decizia etapei de incadrare (initiala) pentru Modificare PUZ aprobat prin HCL nr. 15/31.01.2022 în vederea realizării proiectului "Optimizarea coridorului Nord-sud prin realizarea rețelei de terminale intermodale, creșterea accesibilității rețelei de transport"- titular Primaria Municipiului Focsani

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

(inițială)

Nr. 6658 / 03.07.2023

 

Ca urmare a notificării adresate de PRIMĂRIA MUNICIPIULUI FOCȘANI cu sediul în Focsani, bd. Dimitrie Cantemir nr.1bis, jud. Vrancea , privind Modificare PUZ aprobat prin HCL nr. 15/31.01.2022 în vederea realizării proiectului "Optimizarea coridorului Nord-sud prin realizarea rețelei de terminale intermodale, creșterea accesibilității rețelei de transport", propus a fi amplasat în Focșani, T80, P424/1, 424/2 și T88, P435, CF 70734 și 70736, judeţul Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 6658/23.05.2023,

în baza:

  • Hotărârea de Guvern nr. 43/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • Hotărârii Guvernului nr.1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 29.06.2023- etapa de încadrare,

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr.1- Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

Modificare PUZ aprobat prin HCL nr. 15/31.01.2022 în vederea realizării proiectului "Optimizarea coridorului Nord-sud prin realizarea rețelei de terminale intermodale, creșterea accesibilității rețelei de transport", propus a fi amplasat în Focșani, T80, P424/1, 424/2 și T88, P435, CF 70734 și 70736, judeţul Vrancea, titular PRIMĂRIA MUNICIPIULUI FOCȘANI, cu sediul în Focsani, Bd.Dimitrie Cantemir nr. 1bis, jud. Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Terenurile care fac obiectul prezentei documentații de urbanism au fost atrase în intravilan și reglementate inițial conform P.U.Z. aprobat prin H.C.L. nr 15/31.01.2021 (P.U.Z. - Zona propusă de amenajat cu clădiri destinate sănătății populației și dotari complementare - Spital Județean Focțani - beneficiar Consiliul Județean Vrancea).

Se dorește modificarea documentației de urbanism zonale aprobate, pentru suprafața de 15.000.00 mp pentru a reglementa funcțiuni noi, în vederea realizării investiției care va deservi infrastructura de transport în comun terestră, stații de autobuze, parcare cu plată acoperită pentru autovehicule mici (taxabilă per oră), parcare pentru biciclete cu scop de închiriere biciclete (taxabilă per oră), spațiu comercial cu zona de alimentație publică, spălătorie autobuze, zone amenajate cu parcări acoperite pentru autobuze, zone amenajate cu stații de încărcare electrice pentru autobuze, rețele edilitare și spații verzi aferente investitiei - Lot 1 - Com.Serv. și infrastructura de transport în comun terestră, circulație rutieră - Lot 2 - Cir.rut.

Terenurile care au generat P.U.Z., sunt situate în intravilanul atras al municipiului Focșani, T80, P424/1 P4242, T88, P435, nr. cad. 70734 și 70736, judetul Vrancea și au destinația de terenuri agricole/arabil, fâneață si de drum, iar funcțiunile acestora au fost reglementate în vechea documentație de urbanism zonală aprobată prin H.C.L. 15/31.01.2021.

Din punct de vedere juridic, terenurile pentru care s-a emis certificatul de urbanism sunt repartizate în felul următor:

- Terenul cu nr. cadastral 70734 are suprafața de 14930.00 mp în acte și recepționată la O.C.P.I.. Terenul aparține domeniului public al municipiului Focșani, conform Protocolului din 07.12.2022, se află în intravilanul atras conform P.U.Z. aprobat prin H.C.L. nr. 15 din 31.01.2022.

- Terenul cu nr. cadastral 70736 are suprafața de 70.00 mp în acte și receptionată la O.C.P.I.. Terenul aparține domeniului public al municipiului Focșani, conform Protocolului din 07.12.2022, se află în intravilanul atras conform P.U.Z. aprobat prin H.C.L. nr. 15 din 31.01.2022.

Obiectivele principale ale prezentului plan au fost identificate ca fiind următoarele:

Obiectivul prezentei lucrari, îl constituie tocmai studiul condițiilor în care se poate dezvolta municipiul Focșani.

În noile parcele propuse de lotizat, se vor propune funcțiuni pentru :

- a) Infrastructura de transport în comun terestră, stații de autobuze, parcare cu plată acoperită pentru autovehicule mici (taxabilă per oră), parcare pentru biciclete cu scop de închiriere biciclete (taxabilă per oră), spațiu comercial cu zona de alimentație publică, spălătorie autobuze, zone amenajate cu parcări acoperite pentru autobuze, zone amenajate cu stații de încarcare electrice pentru autobuze, rețele edilitare și spații verzi aferente investiției - Lot 1 - Com.Serv.

- b) Infrastructura de transport în comun terestră, circulație rutieră - Lot 2 - Cir.rut.

 

În lotul 1 –Com.Serv. se propun reglementări conexe precum : - se propune amenajarea căilor de circulație auto și pietonale, pentru a deservi noile funcțiuni propuse. Toate căile de circulație auto și pietonale de incinta vor fi dimensionate conform prescripțiilor din R.L.U. P.U.G. Focșani; - se propun reglementări noi, prin care se vor norma numărul de locuri de parcare pentru a deservi noii funcțiuni urbane. Locurile de parcare propuse de reglementat, vor respecta prescripțiile de dimensionare conform N.P. 24/1997, iar normarea locurilor de parcare propuse de reglementat, vor respecta prescripțiile din H.C.L. 345/2019 pentru zona de comerț, iar restul de funcțiuni vor respecta prescripțiile de normare conform R.L.U. P.U.G. Focșani; - se propun reglementări noi, prin care se vor crea zone amenajate cu spații verzi și plantate, iar acestea vor respecta prescripțiile din R.L.U. P.U.G. Focșani; - se propune rezolvarea împrejmuirii perimetrale acolo unde este necesară, se vor respecta atât prescripțiile din Codul Civil, cât și cele din R.L.U. P.U.G. Focșani; - se propune evaluarea rețelelor edilitare din zona studiată și împrejurimile acesteia, pentru a deservi noii funcțiuni propuse;

În lotul 2 - Cir.rut. se propun noi reglementări doar de sistematizare verticală, amenajare cale de circulație existentă prin regularizarea acesteia, realizare piste de biciclete și spații verzi amenajare, toate pentru domeniul public. În momentul regularizării străzii adiacente lotului 2 se vor respecta propunerile deja reglementate inițiale în documentația de urbanism aprobată prin H.C.L. nr. 15/31.01.2021.

Zonificarea funcțională – reglementări, bilanț teritorial, indici urbanistici

Pentru realizarea obiectivului dorit se propune schimbarea zonificării funcționale, astfel:

ZONIFICARE FUNCȚIONALĂ

EXISTENT

PROPUS

S (mp)

P (%)din suprafața totală

S (mp)

P (%)din suprafața totală

Teren reglementat conform P.U.Z. aprobat pentru instituție de sănătate publică și îngrijire medicală- spital județean (teren arabil și fâneață - nr. cad. 70734)

14930,00mp

99,53%

0,00  mp

0,00 %

Teren cu funcțiunea de cale de circulație (neamenajat, propus de reglementat - nr. cad. 70736)

70,000 mp

0,47%

0,00  mp

0,00 %

Clădiri destinate infrastructurii de trasnsport în comun cu terminale intermodale, stații de autobuze, parcare acoperită cu închirieri auto, parcare biciclete cu inchirieri biciclete, spațiu comercial cu zona de alimentație publică, spălătorie autobuze și zone amenajate cu stații de încarcare electrice (Lot 1 - Com.Serv.)

0,00  mp

0,00 %

6000,00 mp

40,00%

Alei carosabile, parcări supraterane, alei pietonale, piste biciclete și alte dotari conexe propuse (Lot 1 - Com.Serv.)

0,00  mp

0,00 %

6450,00 mp

43,00%

Spații verzi amenajate propuse (Lot 1 - Com.Serv.)

0,00  mp

0,00 %

1800,00 mp

12,00 %

Alei auto, piste biciclete componente infrastructurii de trasnsport în comun, circulație rutieră, (Lot 2 - Cir.rut. - porțiune de teren destinată regularizării drumului învecinat de la vest)

0,00  mp

0,00 %

750,00 mp

5,00%

TOTAL TERENURI GENERATOARE DE P.U.Z.

15000,00 mp

100%

15000,00 mp

100%

 

Indicatori urbanistici propuși sunt:

P.O.T.maxim admisibil propus = 40%

C.U.T.maxim admisibil propus = 1.00

 

Regim de înălțime maxim propus – P+3E

H max admisibil propus – 17,00 m

 

Echiparea edilitară

  1. Căi de comunicație și rețea de canalizare a apelor pluviale

Terenurile generatoare de P.U.Z. vor fi racordate la drumul național DN2- E85 printr-o cale de circulație auto, dotată cu alei pietonale și piste de biciclete. Canalizarea apelor pluviale va fi rezolvata în sistem centralizat prin rețea de incintă de ape pluviale, racordata la un separator de hidrocarburi, care va deversa în rețeaua stradală propusă de extins din drumul național DN2-E85.

  1. Alimentarea cu apă potabilă

Pentru noile funcțiuni propuse de reglementat, se va extinde rețeaua de alimentare cu apă, care provine din drumul național DN2-E85. După realizarea extinderii de rețea se va propune realizarea de branșamente și cămine cu apometre pentru fiecare funcțiune în parte.

  1. Canalizarea apelor uzate menajere

Pentru noile funcțiuni propuse de reglementat, se va extinde rețeaua de canalizare a apelor uzate menajer, care provine din drumul național DN2-E85. După realizarea extinderii de rețea se va propune realizarea de bransamente pentru fiecare funcțiune in parte.

  1. Alimentarea cu gaze naturale

Pentru noile funcțiuni propuse de reglementat, se va extinde rețeaua de alimentare cu gaze, care provine din drumul national DN2-E85. După realizarea extinderii de rețea se va propune realizarea de branșamente, iar fiecare obiectiv rezultat va avea câte un contoar de gaz individual.

Alimentarea obiectivelor propuse va fi strict pentru încălzirea spațiilor pe perioada rece a anului și folosirea la gătit a unității de alimentație publică.

  1. Alimentarea cu energie electrică

Pentru noile funcțiuni propuse de reglementat, se va extinde rețeaua de alimentare cu energie electrică, care provine din drumul național DN2-E85.După realizarea extinderii de rețea se va propune realizarea de branșamente, iar fiecare obiectiv rezultat va avea câte un contoar de electricitate.

  1. Telecomunicații și date

În aproprierea zonei studiate există rețea de telecomunicații și date. Pentru noile funcțiuni propuse de reglementat, se va extinde rețeaua de telecomunicații și date, care provine din drumul național DN2-E85.

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: reglementările stabilite prin prezentul PUZ vor fi obligatorii pentru documentația de autorizare pentru imobilele cuprinse în planul propus.

Contextul urbanistic al zonei studiate este în acest moment definit de “PUG/2000 al municipiului Focșani”, care definește zona de studiu pentru cele doua terenuri generatoare de P.U.Z.. Terenurile care fac obiectul prezentei documentații de urbanism au fost atrasă în intravilan și reglementate inițial conform P.U.Z. aprobat prin H.C.L. nr. 15/31.01.2021 (P.U.Z. - zona propusă de amenajat cu clădiri destinate sănătății populației și dotări complementare - Spital Județean Focșani - beneficiar Consiliul Județean Vrancea), iar în acest moment se dorește modificarea documentației de urbanism zonale aprobate, pentru doar suprafața de 15000.00mp pentru a reglementa funcțiuni noi.

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

- Pentru branșamentul la rețelele publice de utilități a municipiului Focșani se va obține de la SC CUP SA avizul de branșare și racordare.

- În activitatea de proiectare vor fi avute în vedere prevederile la zi ale legislației privind creșterea performanței energetice a clădirilor. În principal vor fi avute în vedere Legea 372/2005 privind performanța energetică a clădirilor și Legea nr. 121 din 18 iulie 2014 privind eficienţa energetică, care obligă la reducerea consumului de energie la nivelul utilizatorului final.

 Deșeurile menajere si valorificabile se vor colecta în europubele amplasate pe spaţiu special amenajat și vor fi preluate de operatorul local de servicii de salubritate.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:- nu este cazul

Spațiile verzi vor reprezenta un total de 12% din suprafață totală a terenului,aproximativ 1800 mp.

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului, apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului. Implementarea planului nu va produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a modificărilor să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor: nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):

- se va respecta adresa D.S.P. Vrancea nr. 328/22.06.2023.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţialafectate):-Terenul destinat PUZ în suprafaţă de 15.000 mp, numere cadastrale 70734 și 70736 este amplasat parțial în intravilanul atras al municipiului Focșani, în zona de sud a orașului, cu acces printr-un drum local din Calea Munteniei, DN2 / E85.

Terenul este în prezent încadrat astfel:

Folosința actuală: - terenul are categoria de folosință arabil, fâneață și drum.

Destinația stabilită: funcțiuni medicale și funcțiuni complementare.

Terenul este delimitat de următoarele vecinătăți:

Nord – Teren CJ Vrancea;

Vest – Teren cale de circulație neamenajată și teren CJ Vrancea;

Sud – Teren CJ Vrancea;

Est – Teren CJ Vrancea.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul.

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a terenului și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

Obligaţiile titularului:- titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 1327/22.12.2022 emis de Primăria municipiului Focșani, a notificării nr. 328/22.06.2023 emisa de DSP Vrancea, a adresei nr. 4377/29.06.2023 emisă de D.A.J. Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile rezultate din activitatile medicale si valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 6658/23.05.2023) precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în ziarul „ Ziarul de Vrancea” în ediţiile din 18.05.2023 şi din 22.05.2023 .

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind

decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.