Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) pentru ,P.U.D. - în vederea construirii unei biserici”, titular PAROHIA ”ACOPERĂMÂNTUL MAICII DOMNULUI ”

 

DECIZIA INIŢIALĂ

7526 / 29.06.2023

 

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de:  PAROHIA ”ACOPERĂMÂNTUL MAICII DOMNULUI ”, cu sediul în municipiul Focşani, str. Caisului, nr. 43, judeţul Vrancea, privind planul : ,,P.U.D. - în vederea construirii unei biserici”,  propus a fi amplasat în intravilanul municipiului Focşani,  str. Caisului, nr. 43; T. 22, P. 62/9, CF. 60100, judeţul Vrancea;  înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 7190 / 07.06.2023, în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificările şi completările ulterioare,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de :  29.06.2023 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

Planul ,,P.U.D. - în vederea construirii unei biserici” nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

 

 

 

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

a)    Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

      Conform Certificatului de Urbanism nr. 257 / 23.03.2023 emis de Primăria municipiului Focşani terenul  studiat este situat în intravilanul municipiului Focşani, str. Caisului nr. 43, nr. cadastral 60100, are suprafata totală 830.00mp, este proprietatea Parohiei "Acoperământul Maicii Domnului" conform înscrisurilor din extrasul de carte funciară pentru informare cu nr. 25783 din 07. 03. 2023. Imobilul nu se află în aria de protecţie a vreo unui monument istoric sau sit arheologic.

Categoria de folosinţă a terenului studiat prin pud este de agricol-livadă.

Functiunea urbană stabilită prin P.U.Z. aprobat prin H.C.L. nr. 331 din 18.12.2014, denumit: "ATRAGERE IN INTRAVILAN A SUPRAFETEI DE 129671 MP SI LOTIZARE PENTRU CONSTRUIRE CARTIER DE LOCUINTE SI DOTARI COMPLEMENTARE - ZONA NORD FOCSANI - ETAPA II-A", este încadrată în subzona pentru locuinţe şi servicii complementare, pentru a deservi funcţiunilor urbanistice precum locuinţe individuale şi colective mici cu maxim P+2E niveluri în regim de construire însiruit, cuplat sau izolat, instituţii, servicii şi echipamente publice la nivel de cartier, lăcasuri de cult, sedii ale unor companii si firme, consultanţă în diferite domenii şi alte servicii profesionale, servicii sociale, colective şi personale, activităţi asociative diverse, comerţ cu amănuntul, hoteluri, pensiuni, restaurante, agenţii de turism, loisir şi sport, în spaţii acoperite sau descoperite.

 

Obiective solicitate prin tema program

Prin certificatul de urbanism nr. 257 din 23.03.2023 emis de catre Primăria Municipiului Focşani, se cere elaboarea unei documentaţii de urbanism de detaliu. Prezenta documentaţie urmareste să aducă o soluţie în implementarea raţională a proiectului pentru construirea unei biserici, rezolvand problemele legate de compozitia urbanistică cu restricţiile specifice impuse de lege, accesuri, traseele pietonale şi auto, cat şi organizarea şi amenajarea suprafeţei de teren disponibil.

Scopul principal al documentaţiei este de a face posibilă integrarea proiectului, în deplina armonie cu vecinătăţile, printr-o rezolvare care să aducă un aport pozitiv atat de scurtă durată cat şi pe termen lung, contribuind la generarea de ţesut urban sanatos, ce stimulează dezvoltarea urbană şi socială.

Zona studiată si imprejurile acesteia nu prezintă vreo altă investiţie de acest gen si prin urmare este necesară.

Deoarece terenul generator de P.U.D. se află la intersecţia intre două străzi, va putea utiliza în acest caz in avantajul noii investiţii ambele străzi pentru accederea in proprietate. Pe latura de vest se propune accesul doar pietonal, iar pe latura de nord se propune accesul atat auto cat şi pietonal.

Se va realiza o platformă betonată care va asigura un număr de 10 locuri de parcare, iar restul de teren va fi amenajat pentru alei pietonale şi spaţii verzi amenajate.

 

 

Vecinatati :

La Nord – la  nord terenul generator de P.U.D. se învecinează cu o cale de circulaţie auto şi pietonală din domeniul privat, strada Cireşului care are profilul stradal cu laţimea totală de minim 9.00m. Distanţa dintre limita de proprietate şi limita edificabilă de pe această latură va fi de 5.00m.

La Vest – la vest terenul generator de P.U.D. se învecinează cu o cale de circulaţie auto si pietonală din domeniul privat, strada Gutuiului care are profilul stradal cu laţimea totală de minim 9.00m. Distanţa dintre limita de proprietate si limita edificabilă de pe aceasta latură va fi de 3.00m.

La Sud – la sud terenul generator de P.U.D. se învecinează cu un teren proprietate privată cu funcţiunea de locuire individuală, ocupat de o clădire cu regimul de inălţime parter (pe acest teren se află şi 2 anexe gospodăresti, dar acestea nu sunt intabulate). Distanţa dintre limita de proprietate si limita edificabilă de pe aceasta latură va fi de 1.00m, iar distanta dintre limita edificabilă şi cladirea invecinată cu destinatia de locuinţă individuală va fi de 2.27m. 

La Est – la est terenul generator de P.U.D. se învecinează cu un teren proprietate privată cu funcţiunea de locuire individuală, teren liber de construcţii. Distanţa dintre limita de proprietate si limita edificabilă de pe această latură va fi de 2.00m.

 

 

 

 

Indicatorii urbanistici propusi

Suprafaţă teren = 830.00mp

P.O.T. necesar - 29.52% din totalul de 80.00% (245.00mp)

C.U.T. necesar - 0.30 din totalul de 3.00.

Spaţii verzi si plantate – 17.35% (144.00mp)

R.H.max. necesar - P+1E din totalul de P+4E

H.max. necesar = 20.00 m din totalul de 20.00m.

 

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR SUPRATERANE- TERENUL GENERATOR DE P.U.D.

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

Teren P.U.D. din subzona cu funcţiunea destinată locuinţelor si serviciilor complementare (teren neamanajat)

830.00mp

100.00%

0.00mp

0.00%

Clădire biserică

0.00mp

0.00%

160.00mp

19.28%

Clădire clopotniţă (anexă)

0.00mp

0.00%

85.00mp

10.24%

Circulatie carosabilă si parcaje teren P.U.D.

0.00mp

0.00%

125.00mp

15.06%

Circulatie pietonală, alei, rampe si podeste neacoperite teren P.U.D.

0.00mp

0.00%

316.00mp

38.07%

Spaţii verzi teren P.U.D.

0.00mp

0.00%

144.00mp

17.35%

TOTAL TEREN GENERATOR DE P.U.D.

830.00mp

100.00 %

830.00mp

100.00 %

 

Echiparea edilitară si tehnico - sanitară   

Alimentarea cu apă potabilă : Terenul din cadrul prezentei documentaţii P.U.D. va fi racordat la reţeaua de alimentare cu apă potabilă din zonă.

Apele uzate menajere : Terenul din cadrul prezentei documentaţii P.U.D. va fi racordat la reţeaua de canalizare ape uzate menajer din zonă.

Apele pluviale: In imediata vecinatate a zonei studiate nu sunt realizate reţele pluviale stradale. Pentru platforma de incinta destinată parcării autotursimelor mici, propusă de realizat, se propune realizarea unei reţele locale de dirijare a apelor pluviale, reţea care va fi filtrată prin intermediul unui separator de hidrocarburi, de unde mai departe va deversa într-un bazin de retenţie pentru ape curate, montat ingropat. De aici apele colectate vor fi fie utilizate pentru a iriga spaţiile verzi, fie bazinul va fi golit conform contractului de prestări servicii de către un autocamion vidanjabil.  

Alimentarea cu energie electrică :  Terenul din cadrul prezentei documentaţii va fi racordat la reţeaua de alimentare cu energie electrică din zona. Bransamentul propus va fi realizat împreună cu un contor de energie electrică.

Alimentarea cu gaze naturale : Terenul din cadrul prezentei documentaţii P.U.D. va fi racordat la reţeaua de alimentare cu gaze naturale din zonă. Bransamentul propus va fi realizat împreună cu un contor de gaze.

Gospodărirea deseurilor generate pe amplasament  - Pentru investiţia propusă, deşeurile in faza de construire se vor colecta selectiv in incinta de santier de unde vor fi preluate si transportate de un operator autorizat; eliminarea deseurilor se va realiza pe baza de contract care va fi insoţit de o programare, responsabil cu aceasta operaţie fiind constructorul, organizator de şantier. Deşeurile (in faza de exploatare) vor fi colectate selectiv, individual, in containere tip EUROPUBELE si se vor evacua, prin intermediul unui agent economic specializat şi autorizat, pe baza de contract de prestări de servicii.

 

  1. gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele în care se integrează sau care deriva din ele:  Planul stabileste obiectivele, acţiunile şi masurile, pe baza analizei multicriteriale a situaţiei existente şi propuse pe segmentul de teren studiat. Prezentul P.U.D. se integrează in reglementarile propuse prin Planul Urbanistic Zonal aprobat prin H.C.L. nr. 331/2014.

        

 

 

 

c) relevanţa planului sau programului în /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Noua investiţie propusă este un lăcas de cult, din punct de vedere în sens arhitectural, este un edificiu construit şi amenajat pentru practicarea de activităţi religioase, în special pentru oferirea serviciilor cu caracter confesional. Asezările umane durabile au in componenţa lor şi lăcaşuri de cult precum biserici. Modul de utilizare al terenului nu va degrada imaginea arhitecturală a zonei, va stiliza şi armoniza zona de studiu, prin amenajarea noii investiţii care va cuprinde elemente arhitecturale specifice obiectelor de cult din zona Vrancei. Noua investiţie prin natura sa, nu va avea impact negativ asupra mediului.

 

  1.  probleme de mediu relevante pentru plan: Conform prezentului plan urbanistic de detaliu propus, se vor desfăşura doar activităţi cu impact nesemnificativ sau redus asupra mediului. Influenţa activităţilor asupra factorilor de mediu este prezentată in continuare: Problemele principale se referă la manipularea deseurilor de construcţii rezultate, selectarea materialelor şi a metodelor de construcţii cu impact limitat asupra mediului. Se va efectua ingrădirea sitului de constructie urmand a se impune măsuri generale de protecţie şi siguranţă. Inconvenientele temporare cauzate de lucrările de construcţie ar trebui sa fie diminuate prin intermediul planificării şi al coordonării dintre antreprenori, vecini şi autoritaţi, la faza ulterioară D.T.A.C. Antreprenorii vor aplica standarde şi proceduri de constructii nedăunătoare mediului.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare  de mediu : Prevederile planului răspund cerintelor Directivei 2008 / 98/Ce a Parlamentului European şi a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deseurile.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

 

a)     probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor:  prin măsurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

  1. natura cumulativă a efectelor – Nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avand in vedere specificul zonei şi caracteristicile planului propus.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorită accidentelor): In vederea asigurarii protectiei mediului şi a sanatatii oamenilor, in cadrul prezentei documentatii se prevăd măsurile ce se impun a fi luate pentru faza de implementare a planului propus. Lucrările proiectate nu influentează negativ mediul in ansamblul sau. In zonă nu există obiective de interes public care ar trebui sa fie protejate.

e)     mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică si mărimea populaţiei potenţial afectată) – impactul va fi redus in perioada execuţiei lucrărilor. Suprafata totală a terenului studiat este de 830.00 mp, din care se propun următoarele zone functionale/constructii: clădire biserică (160 mp); clădire clopotnită (85 mp); circulatie carosabilă şi parcaje teren (125 mp); circulatie pietonală, alei, rampe şi podeste neacoperite teren PUD (316 mp), spatii verzi (144 mp).

 

 

  1. valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

      (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : In zona studiată şi imprejurimile acesteia nu există zone ecologice de interes; in apropierea perimetrului studiat nu se află nici o arie de protectie avifaunistică sau arii speciale de conservare.

              (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

             (iii) folosirea terenului in mod intensiv : terenul studiat va fi amenajat cu spații verzi şi plantate.

g)    efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUD-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de Urbanism nr. 257 / 23.03.2023 emis de Primaria municipiului Focşani; cat şi al celorlalte avize si/sau acorduri  mentionate in certificatul de urbanism.
  • De a respecta avizul/adresa D.S.P. Vrancea Nr. 6000 / 13.06.2023 referitoare la varianta propusa de plan.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 7190 / 07.06.2023 ), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

         

            Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

  • Documentaţia care a stat la baza deciziei : Certificatul de Urbanism  nr. 257 / 23.03.2023 emis de Primaria municipiului Focşani; cat si a celelalte avize menţionate in cadrul C.U.: adresa emisă de Direcţia de Sănătate Publică Vrancea Nr. 6000 / 13.06.2023; avizul de principiu Nr. 5062 / 13.06.2023 emis de SC C.U.P. SA; Autorizaţia pentru defrişare plantaţie pomi fructiferi Nr. 38/07.06.2023 emisa de Directia pentru Agricultura Judeţeana Vrancea; Adresa Nr. 4725789 / 07.06.2023 emisa de I.S.U. „Anghel Saligny” al judeţului Vrancea;  memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planse: incadrare in teritoriu, situaţie existentă – disfuncţionalităti; plan de situatie; echipare tehnico – edilitară existentă,  reglementări urbanistice.

 

 Informarea si participarea publicului :

          Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin :

  • Publicarea în cotidianul „ Monitorul  de Vrancea ” în ediţiile din  zilele :  07.06.2023  şi  12.06.2023  a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare .
  • Anunţ public privind luarea deciziei etapei de incadrare, afişat pe site-ul Agenţiei pentru Protecţia Mediului din data de 30.06.2023.

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.