Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) pentru PLAN URBANISTIC ZONAL – ,, P.U.Z. modificator pentru construire locuinte individuale și servicii nepoluante ’’ propus a fi amplasat în mun. Focșani, T 40, 41, 38, 39, P 183, 184/1, 184/3, 175-178, 180-182, nr. cad. 62399, 61026, 65563, 61025/62399, 61026, 65563, 61205, jud. Vrancea - titular - dl. GHYKA MIHAI - ALEXANDRU

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

(inițiala)

 

Nr. 11105 / 30.10.2023

 

PLAN URBANISTIC ZONAL –  ,,  P.U.Z. modificator pentru construire locuinte individuale și servicii nepoluante ’’ propus a fi amplasat în mun. Focșani, T 40, 41, 38, 39, P 183, 184/1, 184/3, 175-178, 180-182, nr. cad. 62399, 61026, 65563, 61025/62399, 61026, 65563, 61205, jud. Vrancea.

 

         Ca urmare a cererii adresate de dl. GHYKA MIHAI - ALEXANDRU, din București, str. Transilvaniei, nr. 32, ap. 3, jud. Vrancea, înregistrată la APM Vrancea cu nr. 11105 din 12.09.2023 în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 26.10.2023, etapa de încadrare ca:

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,,  P.U.Z. modificator pentru construire locuinte individuale și servicii nepoluante ’’ propus a fi amplasat în mun. Focșani, T 40, 41, 38, 39, P 183, 184/1, 184/3, 175-178, 180-182, nr. cad. 62399, 61026, 65563, 61025/62399, 61026, 65563, 61205, jud. Vrancea nu necesită evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activități viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea și condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Contextul urbanistic al celor doua zone  studiate cu terenuri generatoare de P.U.Z., este in acest moment definit de H.C.L. 35 din 27.01.2009, care a avut la baza documentatia de urbanism zonala denumita ‘’P.U.Z. CARTIER REZIDENTIAL CU DOTARI SPECIFICE-EXTRAVILAN SOSEAUA PETRESTI si P.U.G./2000 al municipiului Focsani”, care definesc zona terenurilor generatoare de P.U.Z. in acest moment, ca avand functiune mixta destinata locuirii individuale, locuire colectiva, comert + prestari servicii, spatii verzi de utilitate la comun și căi de circulație auto și pietonale. Noile funcțiuni urbane propuse de reglementat rezultă atât din dorința beneficiarului, cat si din cauza noului traseu al autostrazii A7, care afecteaza partial zona 2 de studiu. Noile functiuni urbane propuse de reglementat sunt compatibile cu cele deja existente din zona de studiu si anume, pentru zona 1 de studiu se propun noi reglementari pentru functiuni precum locuire individuala, cale de circulatie auto si pietonale, spatii verzi, iar pentru zona 2 de studiu se propun noi reglementari pentru functiunile precum locuire individuala, comert+prestari servicii+servicii nepoluante, cale de circulatie auto si pietonale, sector de teren destinat traseului noii autostrazi A7, spatii verzi.

  • Obiectivele principale propuse pentru această lucrare sunt:

Obiectivul prezentei lucrări, îl constituie tocmai studiul conditiilor în care se poate dezvolta municipiul Focsani.

Cele doua zone de studiu cu terenuri generatoare de P.U.Z. se afla in intravilanul atras al municipiului Focsani, iar prin intermediul acestei documentatii de urbanism se propun reglementari noi, prin care se vor reglementa funciunile urbane existente cu noi functiuni urbane precum locuire individuala, comert+prestari servicii+servicii nepoluante, cai de circulatie auto si pietonale, sector de teren destinat traseului noii autostrazi A7 si spatii verzi.

-Accesul la zona 1 de studiu se face din domeniul public, respeciv drumul judetean Dj204E, urmat de cai de circulatie existente, rezultate in urma aprobarii H.C.L. nr. 35 din 27.01.2009, care a avut la baza documentatia de urbanism zonala denumita “P.U.Z. CARTIER REZIDENTIAL CU DOTARI SPECIFICE-EXTRAVILAN SOSEAUA PETRESTI”.

-Accesul la zona 2 de studiu se face din domeniul public, respeciv drumul judetean Dj204E, urmat de cai de circulatie existente, rezultate in urma aprobarii H.C.L. nr. 35 din 27.01.2009, care a avut la baza documentatia de urbanism zonala denumita “P.U.Z. CARTIER REZIDENTIAL CU DOTARI SPECIFICE-EXTRAVILAN SOSEAUA PETRESTI” si in mod direct din drumul comunal DC143.

În noile parcele propuse de lotizat, se vor propune:

ZONA DE STUDIU 1 :

  • Functiune destinata locuirii individuale [L.i. - Parcela 1 (18 loturi), Parcela 2 (10 loturi)]
  • Functiune destinata spatiilor verzi si plantate [Sp.V. - Parcela 3 (1 lot)]
  • Functiune destinata cailor de circulatie [Circ.rut. – Parcela 4 (1 lot)]

 

SOLUTIE DE LOTIZARE PROPUSA PENTRU ZONA 1 DE STUDIU DIN PREZENTA DOCUMENTATIE DE URBANISM ZONALA

- Suprafata totala a terenului generator de P.U.Z. din zona 1 de studiu (nr. cad. 65563) este S = 16 778.00 mp si este propusa a fi lotizata in:

- Locuinte individuale  L.i.- P1 (18 loturi)

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 1                                    S =   376.56 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 2                                    S =   379.84 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 3                                    S =   385.71 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 4                                    S =   385.12 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 5                                    S =   386.09 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 6                                    S =   385.12 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 7                                    S =   400.53 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 8                                    S =   385.12 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 9                                    S =   470.07 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 10                                  S =   466.18 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 11                                  S =   405.94 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 12                                  S =   385.12 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 13                                  S =   385.12 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 14                                  S =   387.97 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 15                                  S =   385.12 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 16                                  S =   388.36 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 17                                  S =   388.52 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 18                                  S =   385.34 mp

- Locuinte individuale  L.i.- P2 (10 loturi)

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 19                                  S =   549.51 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 20                                  S =   549.87 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 21                                  S =   551.93 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 22                                  S =   554.00 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 23                                  S =   556.07 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 24                                  S =   562.97 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 25                                  S =   565.07 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 26                                  S =   567.27 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 27                                  S =   570.11 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 28                                  S =   573.09 mp

- Spatii verzi amenajate         Sp.v.- P3 (1 lot)

Spatii verzi amenajate - Sp.v.- lot 29                              S =   287.23 mp

- Cai de circulatie  Circ.rut. – P4 (1 lot)

Circulatie auto                                                                        S = 2287.58 mp

Circulatie pietonala                                                                S = 1471.47 mp

 

ZONA DE STUDIU 2 :

  • Functiune destinata locuirii individuale [L.i. - Parcela 5 (5 loturi), Parcela 6 (3 loturi)]
  • Functiune destinata cailor de circulatie [Circ.rut. – Parcela 7 (1 lot)]
  • Functiune destinata spatiilor verzi si plantate [Sp.V. - Parcela 8 (1 lot), Parcela 9 (1 lot), Parcela 11 (1 lot)]
  • Functiune destinata cailor de circulatie carosabila, acostamente stradale, taluzari, spatii verzi  - Autostrada A7 [Cir.rut.aut.- P10 (1 lot)]
  • Functiune mixta destinata comertului, activitatilor productive mici, nepoluante si prestari servicii [Com.+Serv.nep.+ Prest.serv. – Parcela 12 (1 lot)]

 

SOLUTIE DE LOTIZARE PROPUSA PENTRU ZONA 2 DE STUDIU DIN PREZENTA DOCUMENTATIE DE URBANISM ZONALA

- Suprafata totala a terenului generator de P.U.Z. din zona 2 de studiu (nr. cad. 61025, 61026 si 62399) este S = 45 083.00 mp si este propusa a fi lotizata in:

- Locuinte individuale  L.i.- P5 (5 loturi)

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 31                                  S =     520.00 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 32                                  S =     500.00 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 33                                  S =     479.00 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 34                                  S =     459.00 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 35                                  S =     438.00 mp

- Locuinte individuale  L.i.- P6 (3 loturi)

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 36                                  S =    385.00 Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 37                              S =     366.00 mp

Locuinta individuala P+2E - L.i.- lot 38                                  S =     368.00 mp

- Circulatie rutiera Circ.rut. - P7 (1 lot)

Circulatie auto si pietonala - Circ.rut. - lot 39                         S =     708.00 mp

- Spatii verzi si plantate Sp.v. - P8 (1 lot)

Spatii verzi amenajate - Sp.v. - lot 40                                       S =   2719.00 mp

- Spatii verzi si plantate Sp.v. - P9 (1 lot)

Spatii verzi amenajate - Sp.v. - lot 41                                       S =   1995.00 mp

- Cai de circulatie carosabila, acostamente stradale, taluzari, spatii verzi  - Autostrada A7 [Cir.rut.aut.- P10 (1 lot)]

Cai de circulatie carosabila, acostamente stradale, taluzari, spatii verzi  - Autostrada A7 - Cir.rut.aut - lot 42                                                           S =  16236.00 mp

- Spatii verzi si plantate Sp.v. - P11 (1 lot)

Spatii verzi amenajate - Sp.v. - lot 43                                       S =   8422.00 mp

- Comert, activitati productive mici, nepoluante si prestari servicii - Com.+Serv.nep.+ Prest.serv. - P12 (1 lot)

Comert, activitati productive mici, nepoluante si prestari servicii - Com.+Serv.nep.+ Prest.serv. - lot 44                                                                     S = 11488.00 mp

    

Cele doua zone de studiu cu terenuri generatoare de P.U.Z., au acces la căi de circulatie existente.

-Căi de circulatie rezultate din “P.U.Z. Cartier rezidential cu dotari specifice - extravilan Șoseaua Petresti, aprobat prin H.C.L. 35 din 27.01.2009”, care fac posibilitatea de acces la domeniul public pentru ambele zone de studiu, respectiv drumul judetean Dj204E.

Mentionam ca zona 2 de studiu are acces direct si la drumul comunal Dc143.

Căile de circulatie existente, adiacente celor doua zone de studiu, care apartin domeniului privat, vor avea insemnate drept de servitute de liberă trecere pentru toate terenurile generatoare de P.U.Z..

Pentru terenul cu nr. cad. 65563 se vor nota drept de servitute de libera trecere, in cartile funciare ale urmatoarele terenuri cu destinatia de caile de circulatie, a caror nr. cad. sunt 65560, 62566, 65560, 62905 si 61960.

Pentru terenurile cu nr. cad. 61025 si 61026 se vor nota drept de servitute de libera trecere, in cartea funciara a urmatorului teren cu destinatia de cale de circulatie, a carui nr. cad. este 61014.

Drumul judetean DJ 204E face legatura atat cu municipiul Focsani cât și cu satele Petrești si Vânători.

Prin noua lotizare se vor dezmembra si loturi de teren cu functiuni de circulatie auto si pietonala, iar zona 2 de studiu este afectata de traseul autostrazii A7, porțiune propusa de reglementat conform cerintei impuse de catre programul guvernamental, unde se propune o functiune de circulatie rutiera.

 

ZONA 1 DE STUDIU

- Zona reglementate pentru locuire individuala cu suprafata mai mica de 500.00mp - Parcela 1 (18 loturi)

P.O.T. maxim admisibil propus       40.00 %

C.U.T. maxim admisibil propus      1.20

R.H.max. admisibil propus             = P+2E;

H.max. admisibil propus                 = 12.00m;

 

- Zona reglementate pentru locuire individuala cu suprafata mai mare de 500.00mp - Parcela 2 (10 loturi)

P.O.T. maxim admisibil propus       35.00 %

C.U.T. maxim admisibil propus               1.05

R.H.max. admisibil propus             = P+2E;

H.max. admisibil propus                 = 12.00m;

 

ZONA 2 DE STUDIU

- Zona reglementata pentru locuire individuala cu suprafata mai mica de 500.00mp - Parcela 5 (5 loturi), Parcela 6 (3 loturi);

P.O.T. maxim admisibil propus       40.00 %

C.U.T. maxim admisibil propus      1.20

R.H.max. admisibil propus             = P+2E;

H.max. admisibil propus                 = 12.00m;

 

- Zone mixte reglementate pentru comert, servicii nepoluante si prestari servicii- Parcela 12

P.O.T. maxim admisibil propus       30.00 %

C.U.T. maxim admisibil propus      0.90

R.H.max. admisibil propus             = P+2E;

H.max. admisibil propus                           = 12.00m;

 

 

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR SUPRATERANE – ZONA 1 DE STUDIU

ZONIFICARE FUNCTIONALA

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

Zone terenuri cu functiune de comert, prestari servicii si dotari complemantare, conform P.U.Z. aprobat (din domeniul privat)

7585.00mp

13.08%

3375.00mp

5.82%

Zone terenuri cu functiune de locuire colectiva si dotari complemantare, conform P.U.Z. aprobat (din domeniul privat)

10450.00mp

18.02%

10450.00mp

18.02%

Zone terenuri si cladiri cu functiune de locuire individuala si dotari complementare, conform P.U.Z. aprobat (din domeniul privat)

2252.00mp

3.88%

14984.72mp

25.84%

Zone terenuri agricole - arabile din domeniul privat

15409.00mp

26.57%

14793.00mp

25.51%

Zone terenuri destinate circulatiei auto conform P.U.Z. aprobat (din domeniul privat)

7795.00mp

13.44%

6906.00mp

11.90%

Zone terenuri destinate circulatiei auto - drum in exploatare agricola

1169.00mp

2.02%

1169.00mp

2.02%

Zone terenuri destinate circulatiei pietonala conform P.U.Z. aprobat (din domeniul privat)

4984.00mp

8.59%

4647.00mp

8.01%

Zone terenuri destinate spatiilor verzi conform P.U.Z. aprobat (din domeniul privat)

8356.00mp

14.41%

1059.28mp

1.83%

Zone terenuri propuse a fi corelate pe viitor cu actuala documentatie, posibile cai de circulatie auto si pietonala

0.00mp

0.00%

616.00mp

1.05%

TOTAL ZONA 1 STUDIU

58000.00mp

100.00 %

58000.00mp

100.00 %

 

ZONA 1 DE STUDIU- BILANTURI TERITORIALE SI TERENURI GENERATOARE DE P.U.Z.:

 

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR SUPRATERANE – ZONA 1 DE STUDIU, TERENURI GENERATOARE DE P.U.Z.

ZONIFICARE FUNCTIONALA

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

Situatia existenta a terenului generator de P.U.Z., portiune de teren cu functiunea de locuire individuala si dotari complementare

960.00mp

5.72%

0.00mp

0.00%

Situatia existenta a terenului generator de P.U.Z., portiune de teren cu functiunea de comert, prestari servicii si dotari complementare

10411.00mp

62.01%

0.00mp

0.00%

Situatia existenta a terenului generator de P.U.Z., portiune de teren cu functiunea de cai de circulatie auto

1944.00mp

11.58%

0.00mp

0.00%

Situatia existenta a terenului generator de P.U.Z., portiune de teren cu functiunea cai de circulatie pietonale

1403.00mp

8.36%

0.00mp

0.00%

Situatia existenta a terenului generator de P.U.Z., portiune de teren cu functiunea de spatii verzi si plantate

2070.00mp

12.33%

0.00mp

0.00%

Zone cu functiuni propuse prin noile reglementari din actuala documentatie de urbanism zonala

- portiuni din terenul care a generat P.U.Z. unde se propun reglementari noi pentru locuire individuala [L.i. - Parcela 1 (18 loturi), Parcela 2 (10 loturi)]

0.00mp

0.00%

12731.72mp

75.84%

Zone cu functiuni propuse prin noile reglementari din actuala documentatie de urbanism zonala

- portiune din terenul care a generat P.U.Z. unde se propun reglementari noi pentru spatii verzi si plantate (Sp.V. - Parcela 3)

0.00mp

0.00%

287.23mp

1.71%

Zone cu functiuni propuse prin noile reglementari din actuala documentatie de urbanism zonala

- portiuni din terenul care a generat P.U.Z. unde se propun reglementari noi pentru cai de circulatie auto (Circ.rut. - Parcela 4)

0.00mp

0.00%

2297.58mp

13.68%

Zone cu functiuni propuse prin noile reglementari din actuala documentatie de urbanism zonala

- portiuni din terenul care a generat P.U.Z. unde se propun reglementari noi pentru cai de circulatie pietonala (Circ.rut. - Parcela 4)

0.00mp

0.00%

1471.47mp

8.77%

TOTAL ZONA 1 STUDIU TERENURI GENERATOARE DE P.U.Z.

16788.00mp

100.00 %

16788.00mp

100.00 %

 

 

 

 

 

 

ZONA 2 DE STUDIU- BILANTURI TERITORIALE SI TERENURI GENERATAORE DE P.U.Z.:

 

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR SUPRATERANE – ZONA 2 DE STUDIU

ZONIFICARE FUNCTIONALA

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

Zona teren cu functiunea destinata comertului, activitatilor productive mici, nepoluante si prestari serviciilor (teren generator de P.U.Z.) - domeniul privat

0.00mp

0.00%

11488.00mp

7.36%

Zona teren cu functiunea destinata locuintelor colective (lotizare conform P.U.Z. aprobat) - domeniul privat

173.00mp

0.11%

173.00mp

0.11%

Zone terenuri si cladiri cu functiunea destinata locuintelor individuale (lotizare conform P.U.Z.-uri aprobate sau in curs de desfasurare) - domeniul privat

57447.00mp

36.83%

31290.00mp

20.06%

Zone terenuri agricole - domeniul privat

57609.00mp

36.93%

27742.00mp

17.78%

Zone terenuri destinate circulatiei carosabila principale din zona studiata - Drum judetean DJ204E si drum comunal DC143 - domeniul public

6068.00mp

3.89%

3585.00mp

2.30%

Zone terenuri destinate circulatiei carosabile (lotizari conform P.U.Z.-uri aprobate sau in curs de desfasurare) - domeniul privat

13071.00mp

8.38%

9936.00mp

6.37%

Zone terenuri destinate circulatiei pietonala - domeniul public

2951.00mp

1.89%

1268.00mp

0.81%

Zone terenuri destinate circulatiei pietonala (lotizari conform P.U.Z.-uri aprobate sau in curs de desfasurare) - domeniul privat

5506.00mp

3.53%

2489.00mp

1.60%

Zone terenuri destinate circulatiei carosabile si pietonale - drum / alee in exploatare agricola - domeniul public

804.00mp

0.51%

356.00mp

0.23%

Zone terenuri destinate spatiilor verzi - domeniul public

1042.00mp

7.26%

908.00mp

0.58%

Zone terenuri destinate spatiilor verzi - domeniul privat

11329mp

0.67%

13839.00mp

8.87%

Zone terenuri destinate circulatiei carosabile, propuse de amenajat pentru noua autostrada A7 - domeniu privat si domeniu public

0.00mp

0.00%

15837.00mp

10.15%

Zone terenuri destinate acostamentelor stradale si alei pietonale, propuse de amenajat pentru noua autostrada A7 - domeniu privat si domeniu public

0.00mp

0.00%

33876.00mp

21.72%

Zone terenuri destinate spatiilor verzi propuse de amenajat pentru noua autostrada A7 - domeniu privat si domeniu public

0.00mp

0.00%

3213.00mp

2.06%

TOTAL ZONA 2 STUDIU

15600.00mp

100.00 %

15600.00mp

100.00 %

 

-Pentru noile functiuni propuse de reglementat ale celor doua zone de studiu cu terenuri generatoare de P.U.Z., se va extinde reteaua de alimentare cu apă, care provine din Dj204E.

Pozitia extinderii de rețea se va propune in continuare pe marginea căilor de circulație auto existente, pozata ingropat.

Aprobarea si executia acestor propuneri se va realiza într-o etapă viitoare de proiectare și va avea la baza avizul deținatorului rețelei. Dupa realizarea extinderii de retea se va propune realizarea de bransamente si camine cu apometre pentru fiecare funcțiune în parte (lot cu lot, obiectiv cu obiectiv).

-Pentru noile functiuni propuse de reglementat ale celor doua terenuri generatoare de P.U.Z., se va extinde rețeaua de canalizare a apelor uzate menajere, care provine din Dj204E.

-Pentru noile functiuni propuse de reglementat ale celor doua zone de studiu cu terenuri generatoare de P.U.Z., se va extinde rețeaua de alimentare cu energie electrică, care provine din Dj204E.

Energie electrica se va realiza prin racord la rețeau din zona a S.C. ELECTRICA S.A.

  1. gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele în care se integrează sau care deriva din ele:- planul nu influențează prin funcțiunile propuse, alte planuri sau proiecte de investiție ce urmează a fi realizate în zonă, având în vedere că în prezent zona studiată este amplasată lângă o zonă de terenuri neconstruite și locuințe individuale.
  2. relevanta planului sau programului în/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:- planul creează cadrul pentru dezvoltarea unor proiecte privind inserția unor noi functiuni urbane precum locuire individuala, comert+prestari servicii+servicii nepoluante, cai de circulatie auto si pietonale, sector de teren destinat traseului noii autostrazi A7 si spatii verzi, și nu este relevant din perspectiva dezvoltării durabile.
  3. probleme de mediu relevante pentru plan: - planul propune realizarea unei funcțiuni cu impact redus asupra mediului, respectiv inserția unor noi functiuni urbane precum locuire individuala, comert+prestari servicii+servicii nepoluante, cai de circulatie auto si pietonale, sector de teren destinat traseului noii autostrazi A7 si spatii verzi.

În zona de amplasament nu există rețele de utilități ( alimentare cu apă, rețea de canalizare, alimentare cu energie electrică și gaze naturale), proiectul de plan prevede extinderi ale acestor rețele, cu respectarea condițiilor impuse în avizele emise de autoritățile avizatoare.

Deșeurile generate pe amplasament vor fi colectate selectiv și preluate în vederea valorificării/eliminării de către operatori autorizați.

  1. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale și comunitare de mediu : - planul, prin funcțiunea și soluțiile propuse , respectă prevederile legislației de mediu în vigoare.
  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special la :
  1. probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor :

- prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): zona studiata în PUZ nu se află într-o zonă cu alunecări de teren sau inundabilă.

Se vor respecta prevederile OMS nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viață al populației.

  1. mărimea și spaţialitatea efectelor ( zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor.
  2. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv: nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 680 / 17.06.2022 emis de Primăria Municipiului Focșani, a adresei nr. 9320/18.09.2023, emisă de Direcția de Sănătate Publică Vrancea, a adresei nr. 4726329/26.09.2023 emisă de Inspectoratul pentru Situații de Urgențe ,,Anghel Saligny’’ al județului Vrancea și a avizului de oportunitate nr. 9/28.07.2023 emis de Primăria Municipiului Focșani.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • Realizarea proiectelor de investiţii se va face cu respectarea regulamentului local de urbanism, fără afectarea calităţii factorilor de mediu, a peisajului şi a cadrului natural existent.
  • Amenajarea în incinta obiectivului a unei zone pentru colectarea selectivă a deşeurilor provenite din activitatea desfăşurată pe amplasament.
  • Respectarea limitelor prevăzute de HG 352/2005 - NTPA 002, pentru apele uzate menajere evacuate în reţeaua publică de canalizare.
  • Se va respecta întocmai funcţiunea propusă prin proiectul de Plan Urbanistic Zonal.
  • Amplasarea, proiectarea şi realizarea construcţiilor se va face cu respectarea prevederilor OMS nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei.
  • Amenajarea şi întreţinerea de către titularul proiectului de plan a spaţiului verde prin înierbare sau amenajare de grădini de faţadă, plantarea de arbori pentru constituirea de perdele de protecţie în zona de protecţie a drumurilor, aliniamentelor stradale, vecinătăţi.
  • Titularul proiectului, proiectantul şi constructorul au obligaţia de a lua toate măsurile legale în vederea asigurării stabilităţii generale şi locale. Amplasarea, proiectarea şi realizarea construcţiilor se va face cu respectarea recomandărilor/condiţiilor din studiul geotehnic şi alte studii de specialitate avizate conform legii.
  • Respectarea prevederilor HCL 345/2019 privind normarea numărului minim de locuri de parcare pentru construcțiile noi din municipiul Focșani.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 8334 din 03.07.2023), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „ Monitorul de Vrancea de Vrancea” în ediţiile din 12.09.2023 şi din 15.09.2023.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.