Back

Decizia etapei de încadrare (inițială) pentru planul ,,PUZ – Construire unitate pentru servicii de întreținere auto P+2E și hală depozitare cu sediu birouri P+2E”, titular: TEODORESCU RĂZVAN

NR. 7878 / 31.07.2023

 

DECIZIA ETAPEI  DE  ÎNCADRARE

( inițială )

           Ca urmare a notificării adresate de:  TEODORESCU RĂZVAN cu domiciliul în municipiul Focșani, B-dul Unirii, nr. 5, județul Vrancea, privind Planul Urbanistic Zonal: ,,PUZ – Construire unitate pentru servicii de întreținere auto P+2E și hală depozitare cu sediu birouri P+2E” în municipiul Focşani, str. Calea Munteniei, T 83, P 435, CF 67851, județul Vrancea, înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 7878/22.06.2023, în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările și completările ulterioare,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de:  27.07.2023 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – ,,Construire unitate pentru servicii de întreținere auto P+2E și hală depozitare cu sediu birouri P+2E” în municipiul Focşani, str. Calea Munteniei, T 83, P 435, CF 67851, județul Vrancea, titular: TEODORESCU RĂZVAN cu domiciliul în municipiul Focșani, B-dul Unirii, nr. 5, județul Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele:

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Terenul studiat este în suprafață de 3841 mp și este situat în intravilanul municipiului Focșani, T 83, P 435, CF 67851, jud. Vrancea. Terenul este proprietate privată a titularului Teodorescu Răzvan, conform înscrisurilor din extrasul de carte funciară pentru informare având nr. cerere 111032/29.09.2022.

În prezent terenul generator de P.U.Z. face parte din intravilanul municipiului Focșani, conform P.U.G./2000 si P.U.Z. "Reconfigurare Limite Proprietăți, Parcelare și Schimbare Destinație în Subzonă Activități Productive Mici, Nepoluante și Servicii de Interes General" aprobat prin H.C.L. nr. 39 din 31.01.2012, se afla în zona pentru parcelări propuse pentru activități productive mici, nepoluante și servicii de interes general și zona cu interdicție de construire temporară până la deviere LEA 20KVA, unde se propun noi reglementări pentru zona cu funcțiune mixtă - comerț și prestări servicii - unitate pentru servicii de întreținere auto (spațiu de vânzare piese auto, atelier de reparații auto, atelier de cosmetizare auto, spalătorie auto) cu regim de înălțime redusă maxim P+2E și hală de depozitare cu sediu de birouri cu regim maxim de înălțime redus maxim P+2E.

 

     Vecinătăți și distanțele față de limitele de proprietate și clădirile din terenurile învecinate:

-la Nord – proprietate privată; distanța de la limita de proprietate până la limita edificabilă de pe aceasta latură va fi de 2 m. Distanța de la limita edificabilă a terenului generator de PUZ până la cea mai apropriată clădire edificată de pe terenul învecinat va fi de minim 7,80 m.

-la Est –  teren domeniul public reglementat prin P.U.Z. aprobat, (al cărui beneficiar este Consiliul Județean Vrancea) pentru locuire în sistem colectiv (teren liber de construcții în prezent). Distanța de la limita de proprietate până la limita edificabilă de pe această latură va fi de 1 m. Distanța de la limita edificabilă a terenului generator de P.U.Z., până la limita edificabilă a lotului de teren învecinat cu funcțiunea de locuire colectivă va fi de minim 6 m.

-la Sud – proprietate privată; Distanța de la limita de proprietate până la limita edificabilă de pe această latură va fi de 2 m. Distanța de la limita edificabilă a terenului generator de P.U.Z., până la cea mai apropriată clădire edificată de pe această latură (spațiu comerrcial cu zonă de depozitare P si P+1E) va fi de minim 9,2 m.

-la Vest – drum național DN2 – E85; distanța de la limita de proprietate până la limita edificabilă de pe aceasta latură va fi de minim 12,5 m și de maxim 13,15 m. Distanța de la limita edificabilă a terenului generator de P.U.Z., până la axul drumului național va fi de  22 mp. Distanța dintre cea mai apropriată clădire învecinată (spatiu comercial P si P+2E), aflată pe partea cealaltă de drumul național DN2-E85 și limita edificabilă va fi de minim 38 m. În zona de studiu se află și locuințe individuale iar distanța dintre limita edificabilă și cea mai apropriată locuință individuală va fi de minim 85 m.

 

Principalele elemente ale temei program sunt :

  • Shimbarea funcțiunii actuale a terenului generator de P.U.Z., care conform P.U.G./2000 si P.U.Z. "Reconfigurare Limite Proprietăți, Parcelare și Schimbare Destinație în Subzonă Activități Productive Mici, Nepoluante și Servicii de Interes General" aprobat prin H.C.L. nr. 39 din 31.01.2012, care se află în zonă pentru parcelări propuse pentru activități productive mici, nepoluante și servicii de interes general și zonă cu interdicție de construire temporară până la deviere LEA 20KVA, în reglementări pentru zonă cu funcțiune mixtă - comerț și prestări servicii - unitate pentru servicii de întreținere auto (spațiu de vânzare piese auto, atelier de reparații auto, atelier de cosmetizare auto, spălatorie auto) cu regim de înălțime redus maxim P+2E și hală de depozitare cu sediu de birouri cu regim maxim de înălțime redus maxim P+2E;
  • Amenajarea căilor de acces și a căilor de circulație auto și pietonale, pentru a deservi noii funcțiuni propuse de reglementat. Toate căile de circulație auto și pietonale de incintă vor fi reglementate și dimensionate conform prescriptiilor din R.L.U. P.U.G. Focsani;
  • Amenajare locuri de parcare pentru a deservi noii funcțiuni urbane;
  • Crearea de zone amenajate cu spații verzi;
  • Împrejmuire perimetrală;
  • Evaluarea rețelelor edilitare din zona studiată și împrejurimile acesteia, pentru a deservi noii funcțiuni propuse.

 

BILANȚ TERITORIAL PROPUS ÎN PARCELA CARE A GENERAT P.U.Z.

Zone funcționale

Situația existenă

Situația propusă

Suprafață mp

Procent din suprafața totală  %

Suprafață mp

Procent din suprafața totală  %

Teren aflat în zona pentru parcelări propuse pentru activități productive mici, nepoluante și servicii de interes general și zonă cu interdicție de construire temporară până la deviere

LEA 20KVA

3841 mp

100 %

0.00 mp

0.00 mp

Unitate pentru servicii de întreținere auto P+2E și

hală depozitare cu sediu birouri P+2E (C1 și C2)

0.00 mp

0.00 %

1152,30 mp

30 %

Alei carosabile, parcări supraterane, alei pietonale propuse, platformă pubele ecologice și alte dotări

conexe și complementare

0.00 mp

0.00 %

2496,65 mp

65 %

Spații verzi amenajate propuse

0.00 mp

0.00 %

192,05 mp

5 %

Total teren care a generat PUZ

3841 mp

100%

3841 mp

100%

 

Indicatori urbanistici propuși:

P.O.T. maxim admis propus = 30.00%

C.U.T. maxim admis propus = 0,60

R.H. maxim admis propus = P+2E

H maxim admis propus = 10 m.

Locurile de parcare vor respecta HCL 345/2019 (se propun a fi amenajate 36 locuri pe parcare).

 

Echiparea edilitară și tehnico – sanitară

Alimentarea cu apă – se va realiza prin branșament la rețeaua stradală existentă la drumul național DN2 – E85;

Apele uzate menajere – se va realiza prin branșament la rețeaua stradală existentă la drumul național DN2 – E85;

Apele pluviale – se vor colecta în de ape pluviale din incintă și preluate în sistem centralizat, deversându-se în rețeaua centralizată stradală din drumul național DN2 – E85;

Alimentarea cu gaze naturale – se va realiza prin branșament la rețeaua stradală existentă la drumul național DN2 – E85;

Energia electrica – prin branșament la rețeaua electrică existent în zonă;  

Telecomunicații – prin branșament la rețeaua existentă în zonă; pentru noua investiție se va extinde rețeaua de telecomunicații și date, care există la drumul național DN2 – E85;

Căi de comunicații – accesul se va face pe latura de vest, din str. Calea Munteniei, iar toate aleile din incintă vor fi corelate cu acesta.

Deșeurile – colectarea și depozitarea deșeurilor se va face controlat, în containere speciale (pubele), urmând a fi eliminate/valorificate prin operatori economici autorizați.

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri și programe, inclusiv, pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: Planul stabilește obiectivele, acțiunile și măsurile, pe baza analizei multicriteriale a situației existente și propuse pe segmentul de teren studiat.     … 

c) relevanța planului sau programului în/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Noua investiție propune implementarea unui sistem alternativ de generare energie eletrică, prin captarea razelor de soare și transformarea acestora prin intermediul a mai multor grupuri de panouri solare, în energie electrică, care va fi transportată în rețeaua zonală a localității, pentru consumatorii din zona, dar și pentru a putea fi utilizată în sectorul public de iluminat stradal sau alte obiective din domneiul pulblic.

d)  probleme de mediu relevante pentru plan: Zona studiată nu prezintă disfunctionalități majore care sa împiedice realizarea unei astfel de investiții.

e) relevanța planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale și comunitare  de mediu: prevederile planului vor respecta legislația națională și comunitară de mediu.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, în special :

  1. probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului.
  2. natura cumulativă a efectelor – Nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, având în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorită accidentelor): Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a lucrărilor să apară efecte negative.
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată) – Terenul studiat este în suprafață de 3841 mp este situat în intravilanul municipiului Focșani, T 83, P 435, CF 67851, județul Vrancea, conform Certificatului de urbanism nr. 1214/16.11.2022 emis de Primaria Municipiului Focșani.
  6. valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

         (iii) folosirea terenului în mod intensiv : prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a terenului și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în: Certificatul de Urbanism nr. 1214/16.11.2022, precum și a actelor menționate în acesta; Avizul de Oportunitate  nr.  15/26.08.2021 emis de Primăria municipiului Focșani.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare a planului mai sus menţionat ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 7878/22.06.2023), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

         

            Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

  • Documentaţia care a stat la baza deciziei: Certificatul de Urbanism nr. 1214/16.11.2022, precum și a actelor menționate în acesta; Avizul de Oportunitate  nr.  15/26.08.2021 emis de Primăria municipiului Focșani; memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planșe: încadrare în zonă; plan reglementări urbanistice – zonificare; plan reglementări urbanistice –  mobilitate urbană.

 

 Informarea și participarea publicului :

          Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului  la informație prin :

  • Publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în edițiile din zilele:  19.06.2023 și 22.06.2023 a anunțurilor privind prima versiune a planului în vederea obținerii avizului de mediu și declanșarea etapei de încadrare.
  • Anunț public privind luarea deciziei etapei de încadrare, afișat pe pagina de internet a Agenției pentru Protecția Mediului din luna iulie 2023;

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.