Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) PLANUL URBANISTIC ZONAL – “Întocmire PUZ pentru următoarele obiective de investiții: 1)Blocuri de locuințe ANL, 2) Locuințe destinate serviciilor sociale, 3)Lotizare teren pentru construire locuințe individuale, 4) Zonă agrement sportiv” în com. Răstoaca, str. Bujorului, nr. 22, intravilan, jud. Vrancea - titular - PRIMARIA COMUNEI RASTOACA

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

(inițială)

 

Nr. 8006 / 21.07.2023

 

 

Ca urmare a notificării adresate de PRIMĂRIA COMUNEI RĂSTOACA cu sediul în com. Răstoaca, jud. Vrancea privind PLANUL URBANISTIC ZONAL “Întocmire PUZ pentru următoarele obiective de investiții: 1)Blocuri de locuințe ANL, 2) Locuințe destinate serviciilor sociale, 3)Lotizare teren pentru construire locuințe individuale, 4) Zonă agrement sportiv” în com. Răstoaca, str. Bujorului, nr. 22, intravilan, jud. Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 8006 / 26.06.2023,

 

în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

 

având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 13.07.2023 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL “Întocmire PUZ pentru următoarele obiective de investiții: 1)Blocuri de locuințe ANL, 2) Locuințe destinate serviciilor sociale, 3)Lotizare teren pentru construire locuințe individuale, 4) Zonă agrement sportiv” în com. Răstoaca, str. Bujorului, nr. 22, intravilan, jud. Vrancea, titular: PRIMĂRIA COMUNEI RĂSTOACA din com. Răstoaca, jud. Vrancea,

nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectivele planului: lotizare în noi parcele și noi funcțiuni:

  • funcțiune mixta cu destinația: locuinte colective (lot 1), spații verzi (lot 2) și agrement sportiv (lot 3),
  • funcțiune mixta cu destinația: locuinte individuale (lot 6-> lot 48 = 57 loturi),
  • comert si prestari servicii (lot 4),
  • locuinte destinate serviciilor sociale cu cazare temporara sau definitiva - camin de batrani (lot 5) si
  • dotari conexe si complementare: cai de circulatie auto si pietonale, care vor face legatura din domeniul public.

Terenul face parte din intravilanul comunei Rastoaca, sat Rastoaca, iar in cadrul documentatiei P.U.G. este incadrat in subzona destinata locuirii.

Terenul este format din:

  • terenul cu NC 50118 = 36.202 m2, suprafata receptionata la O.C.P.I. -aparține domeniului public al Comunei si se afla in intravilanul comunei,
  • terenuri cu functine de locuire individuala cu regim de inaltime max P+1E, aflate in proprietate private,
  • terenuri cu functiune agricola, terenuri arabile, din domeniul privat,
  • drumul national DN23 - domeniu public,
  • drumul satesc denumit Strada Bujorului - domeniu public,
  • 2 terenuri cu activitati comerciale si de prestari servicii.

Pentru fiecare parcela propusa, se vor asigura, in functie de tipul de functiune:

  • normarea numarului de locuri de parcare;
  • amenajare zonă spații verzi pentru domeniul public = minim 5%, cf Legii 24 /2007 și zone amenajate cu spatii verzi si plantate in loturile rezultate (pentru toate functiunile urbane propuse), cf H.G. 525/1996;
  • imprejmuire perimetrală acolo unde e necesara, cf Cod Civil si H.G. 525/1996.
  • evaluarea retelelor edilitare existente in zona și extinderea acestora pe terenul generator de P.U.Z., pentru a putea racorda fiecare parcela;
  • locuri de joaca pentru copii care vor deservi locuintele colective,
  • platforme pentru pubele ecologice.

Circulația: Calea de comunicare dintre terenurile care au generat P.U.Z., restul zonei studiate si imprejurimi: Strada Bujorului - face legatura spre sud cu DN23, care mai departe face legatura cu restul localitatii (asezata de-a lungul DN); spre vest face legătura cu Mun. Focsani si spre est cu comuna Vulturu.

Modul de utilizare a terenului (procent de ocupare a terenului (POT), coeficient de utilizare a terenului (CUT):

Zona

POT propus

max. (%)

CUT propus max.

R.H.max.

Locuințe colective

40

1,20

P + 2 E

Agrement sportiv

35

1,05

P + 2 E

Comerț - prestări servicii

60

1,80

P + 2 E

Locuințe servicii sociale - cămin de bătrâni

50

1,50

P + 2 E

Locuințe individuale

40

1,20

P + 2 E

 

Echiparea adilitară:

  • se vor extinde rețelele de alimentare cu apa, canalizare și de alimentare cu energie electrică, de telecomunicații și date din DN23;
  • terenul va avea cai de circulatie auto si pietonale racordate la cele doua drumuri publice cu care se invecineaza pe laturile de vest si nord și solutie centralizata de colectare si dirijare a apelor pluviale, care vor deversa in bazine de retentive;
  • încalzirea spatiilor pe perioada rece a anului: centrale termice cu gazeificare, cu combustibil solid (lemn sau peleti) sau centralele electrice.

Soluția de lotizare propusă: S totala teren = 36.202 m2.

4.927 m2 Locuinte colective P+2E,

1.811 m2 Spatiu verde amenajat

1.590 m2 Agrement sportiv P+2E

  820 m2 Comert si prestari servicii P+2E

2.011 m2 Locuinte servicii sociale P+2E 

380-433 m2 x 43 buc. Locuinte individuale P+2E

5.654 m2 Circulatie auto

2.252 m2 Circulatie pietonală.

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: reglementările stabilite prin prezentul PUZ vor fi obligatorii pentru documentația de autorizare pentru imobilele cuprinse în planul propus;

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Modelarea zonală propusă creează toate premisele pentru protecția mediului; planul prevede rețea de  canalizare publică, spațiu pentru stocarea temporară a deșeurilor, precum și măsuri de protecție a factorilor de mediu. Prin regulamentul de urbanism se prevede asigurarea de spații verzi, utilizarea eficientă și durabilă a spațiului existent, asigurarea utilităților cu conservarea factorilor de mediu.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:

- Stabilirea amenajărilor necesare pentru obiectivele stabilite prin plan, cu respectarea reglementărilor specifice detaliate (permisiuni şi restricții) incluse în Regulamentul local de urbanism aferent PUZ-ului;

- Organizarea circulaţiei carosabile şi pietonale pe amplasament;

- Realizarea infrastructurii de bază (apă, canalizare, energie electrică);

- Stabilirea măsurilor de protecție a mediului și a sănătăţii populaţiei pentru toate etapele planului.

- Managementul deșeurilor: se vor amenaja platforme betonate pentru colectarea selectivă a deșeurilor; acestea vor fi valorificate/eliminate prin unități specializate;

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile (prevederile privind modul de gestionare a deşeurilor). Soluția propusă oferă un maxim de eficiență privind ocuparea terenului, exploatarea parcelei, orientarea optimă a construcției care va fi realizată, precum și organizarea optimă a circulației în zonă.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului. Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a modificărilor să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor: nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): În timpul execuției lucrărilor există posibilitatea unor accidente care să prezinte risc asupra calității mediului, de exemplu deversări accidentale de resurse. În acest caz se va înlătura de urgență cauza și se vor lua măsuri pentru împiedicarea repetării incidentului prin inspecții ale utilajelor și instructajul forței de muncă.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Terenul are o suprafață de 36202 m2, este situat în intravilanul satului Răstoaca, în partea de NV a satului, adiacent străzii Bujorului care face legătura cu DN23. Vecinătăți: Nord, Vest, Est și parțial Sud - terenuri agricole-arabile, Sud - parțial zonă destinată locuințelor individuale – așezare umană veche, care nu a suferit modificări radicale.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: amplasamentul nu prezintă caracteristici naturale speciale și se află în zonă de protecție a monumentelor istorice;

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a parcelelor și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 7/06.10.2022 emis de Primăria Răstoaca și Avizul de oportunitate nr. 6/03.02.2023 emise de emis de Consiliul Județean Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 8006/26.06.2023), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în legea menţionată. 

 

În cazul înstrăinării terenului, prevederile prezentului act de reglementare sunt obligatorii și pentru viitorii proprietari.

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Accesul liber al publicului la informaţie a fost asigurat prin publicarea în cotidianul „Ziarul de Vrancea” în ediţiile din 22.06.2023 şi din 26.06.2023 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.