Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind PLAN URBANISTIC ZONAL – ,, Construire imobil locuințe colective S+P+3E cu spații comerciale la parter ’’, propus a fi amplasat în mun. Focșani, str. Mărășești, nr. 7 – 9, T 47, 74, P 4394, 4396, 4397, nr. cad. 69190, judeţul Vrancea - titular - S.C. CONBETA S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

(inițiala)

 

Nr. 13466 / 27.11.2023

 

PLAN URBANISTIC ZONAL –  ,, Construire imobil locuințe colective S+P+3E cu spații comerciale la parter ’’, propus a fi amplasat în mun. Focșani, str. Mărășești, nr. 7 – 9, T 47, 74, P 4394, 4396, 4397, nr. cad. 69190, judeţul Vrancea.

 

         Ca urmare a cererii adresate de S.C. CONBETA S.R.L., din com. Golești, Șoseaua Națională, nr. 5, jud. Vrancea, înregistrată la APM Vrancea cu nr. 11075 din 11.09.2023 în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 23.11.2023, etapa de încadrare ca:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – ,, Construire imobil locuințe colective S+P+3E cu spații comerciale la parter ’’, propus a fi amplasat în mun. Focșani, str. Mărășești, nr. 7 – 9, T 47, 74, P 4394, 4396, 4397, nr. cad. 69190, judeţul Vrancea, nu necesită evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activități viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea și condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

    Terenul care face obiectul prezentei documentatii de urbanism se afla în intravilan municipiului Focșani, strada Mărășești, nr. 7-9, T47-74, P 4394, P 4396, P 4397, nr. cad. 69190, judetul Vrancea. Prin noile reglementări propuse, terenul generator de P.U.Z., care conform P.U.G. 2000 Focșani, se afla în UTR22, Li22. Funcțiunea zonei de studiu din prezenta documentație de urbanism zonală este mixtă, iar parcela pe care se află terenul generator de P.U.Z. are funcțiunea de locuire individuală și funcțiuni complementare. Această parcelă are mai multe loturi în componență și este marginită de o parcelă cu funcțiunea de locuire în sistem colectiv pe latura de vest și de căi de circulație din domeniul public pe laturile de nord, est și sud. Noua funcțiune urbană propusa de reglementat pentru terenul generator de P.U.Z. se încadrează în specificul zonelor mixte si va avea funcțiunea urbana de locuire în sistem colectiv, cu spații comerciale la parter, cu regimul de înălțime maxim admisibil S+P+3E. Totalitatea de funcțiuni urbane prezente în momentul de față în zona studiată sunt comerț, prestări servicii, producție, locuire individuală și locuire în sistem colectiv.

  • Obiectivele principale propuse pentru această lucrare sunt:

         Obiectivul prezentei documentații de urbanism zonale, este reprezentat de studiul condițiilor în care se poate dezvolta municipiul Focșani. Terenul detinut de beneficiar are momentan functiunea destinată locuirii individuale cu dotari complementare si este propus a fi reglementat pentru a deservi functiunii destinate locuirii în sistem colectiv cu spații comerciale la parter ( 13 unitati locative/26 locuri de parcare din care 11 de locuri de parcare in incintă si 15 locuri de parcare in subsol ) si dotări conexe și complementare ale acestora. Regimul de înălțime propus de reglementat va fi S+P+3E. Dotările conexe și complementare propuse de reglementat vor constă în reamenajarea căii de acces existente (auto și pietonale) de pe latura de nord, de amenajat platforme auto cu spații de parcare subterana si supraterana, de amenajat trotuare pietonale, de amenajat zone verzi si plantate, de amenajat un loc de joaca pentru copii (spațiu verde amenajat cu gazon) și de amenajat o platformă pentru pubele ecologice.

În interiorul terenului care a generat P.U.Z., se propun noi reglementari:

  • se propune amenajarea căilor de circulație auto și pietonale, pentru a deservi noii funcțiuni propuse. Toate căile de circulație auto și pietonale din incintă vor fi dimensionate conform prescripțiilor din R.L.U. P.U.G. Focsani;
  • se propun reglementări noi, prin care se vor norma numarul de locuri de parcare pentru a deservi noii functiuni urbane. Locurile de parcare propuse de reglementat, vor respecta prescriptiile de dimensionare conform N.P. 24/1997, iar normarea locurilor de parcare propuse de reglementat, vor respecta prescripțiile din H.C.L. 345/2019;
  • se propun reglementari noi, prin care se vor crea zone amenajate cu spatii verzi si plantate, iar acestea vor respecta prescriptiile din R.L.U. P.U.G. Focsani;
  • se propune rezolvarea imprejmuirii perimetrale acolo unde este necesara, se vor respecta atat prescriptiile din Codul Civil, cât și cele din R.L.U. P.U.G. Focșani;
  • se propune evaluarea rețelelor edilitare din zona studiată și împrejurimile acesteia, pentru a deservi noii funcțiuni propuse;

 

Indicatori urbanistici propusi:

 

P.O.T. maxim admisibil propus                                 40.00 %

C.U.T. maxim admisibil propus                                 1.26

R.H.max. admisibil propus                                       = S+P+3E;

H.max. admisibil propus                                                   = 14.00m;

 

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR SUPRATERANE- ZONA STUDIATA

 

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR SUPRATERANE- TERENURI GENERATOARE DE P.U.Z.

ZONIFICARE FUNCTIONALA

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

Teren destinat pentru locuinte individuale cu regim maxim P+1E

937.00mp

100.00%

0.00mp

0.00%

Locuinte colective si comert S+P+3E propus (13 unitati locative)

00.00mp

0.00%

374.80mp

40.00%

Dotari conexe (loc de joaca pentru copii-spatiu verde, platforma pubele ecologice propusa)

0.00mp

0.00%

46.85mp

5.00%

Alei carosabile, parcari supraterane si alei pietonale propuse

0.00mp

0.00%

402.91mp

43.00%

Spatii verzi amenajate propuse

0.00mp

0.00%

112.44mp

12.00%

TOTAL TERENURI GENERATOARE DE P.U.Z.

937.00mp

100.00 %

937.00mp

100.00 %

 

  1. gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele în care se integrează sau care deriva din ele: - planul nu influențează prin funcțiunile propuse, alte planuri sau proiecte de investiție ce urmează a fi realizate în zonă, având în vedere că în prezent zona studiată este amplasată lângă o zonă de locuințe colective.
  2. relevanta planului sau programului în/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: - planul creează cadrul pentru dezvoltarea unor proiecte privind inserția unor noi funcțiuni urbane precum, comerț+prestări servicii, căi de circulație auto și pietonale.
  3. probleme de mediu relevante pentru plan: - planul propune realizarea unei funcțiuni cu impact redus asupra mediului, respectiv inserția unor noi functiuni urbane precum locuire colectivă, comerț+prestări servicii, căi de circulație auto și pietonale și spatii verzi.

În zona de amplasament există rețele de utilități ( alimentare cu apă, rețea de canalizare, alimentare cu energie electrică și gaze naturale), proiectul de plan prevede extinderi ale acestor rețele, cu respectarea condițiilor impuse în avizele emise de autoritățile avizatoare.

Deșeurile generate pe amplasament vor fi colectate selectiv și preluate în vederea valorificării/eliminării de către operatori autorizați.

  1. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale și comunitare de mediu : - planul, prin funcțiunea și soluțiile propuse, respectă prevederile legislației de mediu în vigoare.
  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special la :
  1. probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor :

- prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): zona studiata în PUZ nu se află într-o zonă cu alunecări de teren sau inundabilă.

Se vor respecta prevederile OMS nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viață al populației.

  1. mărimea și spaţialitatea efectelor ( zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor.
  2. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv: nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 792 / 08.08.2023 emis de Primăria Municipiului Focșani, a adresei nr. 9136/12.09.2023, emisă de Direcția de Sănătate Publică Vrancea și a avizului de oportunitate nr. 7/05.07.2023 emis de Primăria Municipiului Focșani.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • Realizarea proiectelor de investiţii se va face cu respectarea regulamentului local de urbanism, fără afectarea calităţii factorilor de mediu, a peisajului şi a cadrului natural existent.
  • Amenajarea în incinta obiectivului a unei zone pentru colectarea selectivă a deşeurilor provenite din activitatea desfăşurată pe amplasament.
  • Respectarea limitelor prevăzute de HG 352/2005 - NTPA 002, pentru apele uzate menajere evacuate în reţeaua publică de canalizare.
  • Se va respecta întocmai funcţiunea propusă prin proiectul de Plan Urbanistic Zonal.
  • Amplasarea, proiectarea şi realizarea construcţiilor se va face cu respectarea prevederilor OMS nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei.
  • Amenajarea şi întreţinerea de către titularul proiectului de plan a spaţiului verde prin înierbare sau amenajare de grădini de faţadă, plantarea de arbori pentru constituirea de perdele de protecţie în zona de protecţie a drumurilor, aliniamentelor stradale, vecinătăţi.
  • Titularul proiectului, proiectantul şi constructorul au obligaţia de a lua toate măsurile legale în vederea asigurării stabilităţii generale şi locale. Amplasarea, proiectarea şi realizarea construcţiilor se va face cu respectarea recomandărilor/condiţiilor din studiul geotehnic şi alte studii de specialitate avizate conform legii.
  • Respectarea prevederilor HCL 345/2019 privind normarea numărului minim de locuri de parcare pentru construcțiile noi din municipiul Focșani.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 11075 din 11.09.2023), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „ Monitorul de Vrancea de Vrancea” în ediţiile din 06.09.2023 şi din 11.09.2023.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea  în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

 

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.