Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind PLAN URBANISTIC ZONAL – ,, Strapungere DN 23 statia de epurare ’’ - titular - PRIMARIA MUNICIPIULUI FOCSANI

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

(initiala)

Nr. 2772 / 31.03.2021

 

PLAN URBANISTIC ZONAL –  ,, Strapungere DN 23 statia de epurare ’’ propus a fi amplasat in mun. Focsani, T 57, P 257A, jud. Vrancea.

 

         Ca urmare a cererii adresate de PRIMARIA MUNICIPIULUI FOCSANI din mun. Focsani, str. Dimitrie Cantemir, nr. 1 bis, jud. Vrancea, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 2772 din 12.03.2021 in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 25.03.2021, etapa de încadrare ca:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,, Strapungere DN 23 statia de epurare’’ propus a fi amplasat in mun. Focsani, T 57, P 257A, jud. Vrancea nu necesita evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

Zona de studiu a prezentului PUZ este situată în partea de sud-est a municipiului Focșani, în vecinătatea stației de epurare, a zonei „Sere Mândrești” și a fostului abator.

Zona a fost predominant ocupată cu terenuri folosite pentru agricultura extensivă.

Astfel în zonă s-a realizat încă o unitate de producție de tip abator la nord de cel existent, pentru această investiție s-a realizat „PUZ atragere în intravilan, construire fabrica de preparate din carne” aprobat cu HCL 49/ 05.02.2016 (valabilitate 5 ani) în suprafață de 18,55 ha.

Terenul este situat partial în intravilanul localității și partial în extravilan. Conform C.U. nr. 290/09.03.2020, terenurile au categoria de folosință agricol, curți-construcții, drum exploatare, arabil.

Beneficiarul (Primăria Municipiului Focșani) dorește accesibilizarea acestei zone prin modernizarea profilului De240 și modernizarea intersecței cu DN23, dorind să creeze premisele unei dezvoltări ale zonei cu funcțiuni de producție și depozitare în concordanță cu situația existentă.

De240 este o cale de circulație rutieră de ordin local ce deservește stația de epurare, unitățile de producție cât și terenurile arabile din zonă. Calitatea drumului este precară, nefiind amenajat cu îmbrăcăminte astfaltică. Spre limita vestică, la aproximativ jumătate din traseul De240, se regăsește o intersecție cu un drum de deservire locală, fără îmbrăcăminte astfaltică, ce asigură accesul către unitatea de producție - fabrică de preparate din carne, regelementată prin „PUZ atragere în intravilan, construire fabrică de preparate din carne” aprobat cu HCL 49/ 05.02.2016.

DN23 este o arteră importantă în circulația din teritoriu cât și în sistemul de circulații al municipiului. În teritoriu, face legătura municipiului Focșani cu municipiul Galați. La nivel local drumul face legătura zonei studiate cu municipiul Focșani direct prin artera B-dul Brăilei.

 

Folosința actuală a terenului este de teren curți construcții, în intravilan și terenuri agricole în extravilan. Terenul ce a generat PUZ în suprafață de 11.935mp, este reprezentat pe teren de drum de exploatare De240.

Conform P.U.G. Municipiul Focșani (2000), terenul studiat se află în:

  • Trup 7 – UTR 42: Stație de epurare – zona pentru construcții tehnico-edilitare (TE);
  • Trup 8 – UTR 43: Prodicarn (Abator) – zona pentru unități industriale (ID);
  • terenuri arabile în extravilan.

Planul Urbanistic Zonal propune valorificarea potenţialului natural prin:

  • amenajarea cu plantaţii a spaţiilor libere de construcţii de pe terenul studiat.
  • amenajarea cu spații plantate aflate pe parcelele unităților de producție, în special în zona retragerii construcțiilor față de aliniament.
  • se va asigura o suprafață de min. 20% de spații verzi, din care 2/3 pe sol natural.

Prezentul planul urbanistic zonal pentru terenul studiat prin PUZ va reorganiza funcțional situația existentă astfel:

  • Terenurile la vest de De240 vor avea funcțiunea de zonă unități producție nepoluantă
  • Terenurile la est de De240 vor avea funcțiunea de zonă unități producție nepoluantă și zona gospodărie comunală - amenajări tehnico-edilitare
  • Se vor moderniza profilele drumurilor de exploatare existente – zona Cr
  • Se va amenaja corespunzător trafic greu intersecția De240 cu DN23

Zona spaţii verzi

Această zonă este compusă din spațiile verzi instituite ca zonă verzi de protecție față de infrastructura rutieră (aliniamente) sau spații verzi plantate în zona retragerii construcțiilor față de aliniament („grădini de fațadă”).

Parcelele zonelor mixte propuse prin PUZ vor avea un prevăzut prin RLU un procent de minim 20% de spații verzi, din care cel puțin 2/3 pe sol natural.

Operațiuni propuse în zonă

Beneficiarul dorește modernizarea profilului De240 și asigurarea accesului atât a stației de epurare, domeniu privat al municipiului, cât și a funcțiunilor din zonă, la drumul național DN23 conform normelor în vigoare. Urmărind astfel și dezvoltarea urbanistică în condiții optime a terenurilor din zona stației de epurare.

Bilanț teritoral pentru terenul reglementat, ce a generat PUZ

Destinația/ Indicatori

Existent cf PUZ aprobat cu HCL 4346/ 28.01.2016

Existent cf PUG aprobat din 2000

Max. Propus prin PUZ

m2

%

m2

%

m2

%

UTR42: TE - zonă pentru construcții tehnico-edilitare (stație de epurare)

50.163

21,95

50.163

21,95

-

-

Gce – zonă gospodărie comunală – construcții tehnico-edilitare

-

-

-

-

100.638

44

UTR43: zonă pentru unități indistriale (ID)

-

-

32.875

14,39

-

-

Unități de producție (fabrică de preparate din carne)

18.555

8,12

-

-

-

-

Extravilan agricol - TA

158,674

69,45

144,354

63,18

-

-

M – zonă mixtă: zonă unități producție nepoluantă, servicii și depozitare

-

-

-

-

116.174

50,85

Cr – zonă căi de comunicație rutieră

1098

0,84

1098

0,84

11.678

5,15

POT – TE, ID

POT – Gce

POT – unități de producțe (fabrică de preparate din carne)

POT – TA

POT –  M

POT – Cr

-

-

40%

-

-

-

Cf RGU art 15

-

-

-

-

Cf studiilor

-

70%

-

-

50%

Cf studiilor

CUT – TE, ID

CUT – Gce

CUT – unități de producțe (fabrică de preparate din carne)

CUT – TA

CUT – M

CUT – Cr

-

-

0,8

-

-

-

Cf studiilor

-

-

-

-

Cf studiilor

-

1,5

-

-

1,5

Cf studiilor

Rh – TE, ID

Rh – Gce

Rh – unități de producțe (fabrică de preparate din carne

Rh – TA

Rh – M

Rh – Cr

-

-

P

-

-

-

Cf studiilor

-

-

-

-

Cf studiilor

-

S+P+1

-

-

P+2

Cf studiilor

Circulații și parcări

-

-

-

-

56.574

24,76

Suprafață construită (edificabilă)

-

-

-

-

128.553,6

56,26

Spații verzi

-

-

-

-

43.362,4

18,98

TOTAL teren studiat prin PUZ

228.490

100

228.490

100

228.490

100

 

Alimentarea cu apă

Toate eventualele construcții noi în zonă se vor racorda la rețeaua propusă a fi extinsă în zonă ce va asigura apa potabilă, printr-un branșament.

Pentru realizarea racordului se va realiza un proiect într-o etapă ulterioară iar realizarea lucrărilor se va face cu respectarea condițiilor de protecție a echipării tehnico-edilitare.

Canalizare

Preluarea apelor uzate menajere de la construcțiile ce se vor realiza pe terenul ce a generat PUZ se va face la o rețea de canalizare stradală existentă.

Racordurile vor fi din PVC de scurgere, cu etanșare pe garnituri,  cu pantă de minim 2%, condusă către căminul de racord la canalizarea stradală existentă.

Colectarea și evacuarea apelor uzate menajere interioare se va face prin coloane de scurgere poziționate în băi și bucătării, coloane ce se vor racorda la canalizarea stradală prin cămine de racord.

  1. gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

Terenul este situat partial în intravilanul localității și partial în extravilan. Conform C.U. nr. 290/09.03.2020, terenurile au categoria de folosință agricol, curți-construcții, drum exploatare, arabil.

  1. relevanta planului sau programului in/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:
  2. probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.
  3. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : nu este cazul
  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :
  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren sau inundabila.

  1. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor.
  2. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv: nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 290 / 09.03.2020 emis de Primaria Municipiului Focsani, a adresei nr. 11537/23.07.2020 emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea, a avizului nr. 29719.11.2020 emis de Agentia Nationala de Imbunatatiri Funciare – Filiala Vrancea, a avizului nr. 6280/30.07.2020 emis de C.U.P. S.A. – Focsani, a adresei nr. 1449/13.07.2020, a a vizului nr. 65858/17.07.2020 emis de Inspectoratul de Politi Judetean Vrancea – Serviciul Rutier, a adresei nr. 316781/13.07.2020 emisa de Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Vrancea, a avizului nr. 613.255/29.07.2020 emis de Ministerul Afacerilor Interne – Directia Generala Logistica, a avizului nr. DT/5133/26.08.2020 emis de Ministerul Apararii Nationle – Statul Major al Apararii si a avizului nr. 191.515/06.08.2020 emis de Serviciul Roman de Informatii U.M. 0362 – Bucuresti.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 1435 / 08.02.2021), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „ Monitorul de Vrancea de Vrancea” în ediţiile din 08.03.2021 şi din 11.03.2020.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.