Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind PLAN URBANISTIC ZONAL - ZONĂ TURISTICĂ ÎN COMUNA SOVEJA, JUDEȚUL VRANCEA, propus a fi amplasat în extravilanul comunei Soveja, CF52083, CF52085, CF52086, CF52087, CF52088, CF52089, CF52091, CF52092, CF52094, CF52095, CF52096, CF52098, CF52100, CF52104 jud. Vrancea - titular - U.A.T. COMUNA SOVEJA, JUDETUL VRANCEA

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE (inițiala)

Nr. 12536 / 06.11.2023

 

 

PLAN URBANISTIC ZONAL - ZONĂ TURISTICĂ ÎN COMUNA SOVEJA, JUDEȚUL VRANCEA, propus a fi amplasat în extravilanul comunei Soveja, CF52083, CF52085, CF52086, CF52087, CF52088, CF52089, CF52091, CF52092, CF52094, CF52095, CF52096, CF52098, CF52100, CF52104  jud. Vrancea

 

         Ca urmare a cererii adresate de U.A.T. COMUNA SOVEJA, JUDEȚUL VRANCEA cu sediul în comuna Soveja, județul Vrancea, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 12536 din 20.10.2023 în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 02.11.2023, etapa de încadrare ca:

PLAN URBANISTIC ZONAL - ZONĂ TURISTICĂ ÎN COMUNA SOVEJA, JUDEȚUL VRANCEA, propus a fi amplasat în extravilanul comunei Soveja, CF52083, CF52085, CF52086, CF52087, CF52088, CF52089, CF52091, CF52092, CF52094, CF52095, CF52096, CF52098, CF52100, CF52104  jud. Vrancea nu necesită evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

 

Prezenta documentație are ca obiect introducerea în intravilan a suprafeței de teren în mărime de 706 889.00 mp (70.6889 ha) amplasată în extravilanul comunei Soveja, județul Vrancea, în imediata vecinătate cu limita intravilanului comunei Soveja, satul Dragosloveni, în vederea reglementării zonei din punct de vedere urbanistic pentru o zonă de servicii turistice și funcțiuni complementare.

Beneficiarul dorește realizarea unei zone cu servicii turistice și funcțiuni complementare, astfel asigurând dezvoltarea din punct de vedere socio-economic a acestei zone, precum și o creștere a nivelului de calitate al vieții.

Obiectivul este creșterea calității vieții oamenilor în mediul rural prin soluții integratoare și inovatoare.

Urbanizarea propusă va aduce o valoare crescută a proprietăților private/publice din zonă, prin utilizarea judicioasă a teritoriului, coerență urbanistică, soluții pentru creșterea calității vieții și a coeziunii în vecinătate.

Avantajele caracteristice acestei zone se identifică a fi:

  • se află în imediata vecinătate a unui intravilan existent;
  • are legătură directă în partea de sud a zonei studiate cu cea mai importantă arteră de circulație din zonă, drumul național DN 2L;
  • zona de studiu este mărginită în partea de est de pârâul Șușița;
  • se află într-o zonă liniștită, fără surse de poluare;
  • deține o suprafață care poate asigura o dezvoltare ulterioară.

Terenul este proprietatea comunei Soveja, fapt constatat în cadrul extraselor de carte funciară aferente zonei de studiu.

Zona de studiu este constituită în marea majoritate din terenuri cu categoriile de folosință: neproductiv, agricol și drum.

 

Principalele funcțiuni propuse ale zonei

În cadrul acestui Plan Urbanistic Zonal se dorește respectarea anumitor reglementări, ce vor fi specifice și detaliate pentru posibilitatea dezvoltării urbanistice a acestei zone (acoperind toate funcțiunile: locuire, circulație, turism, dotări, servicii, spații verzi). De asemenea, se urmărește schimbarea categoriei de folosință a terenului, care la momentul actual este predominant arabil și neproductiv. În urma emiterii autorizației de construire aferentă fiecărui lot, categoria de folosință se va actualiza în curți-construcții.

Ca regulă generală, propunerile vor urmări reglementările planului urbanistic general (PUG) al comunei Soveja, județul Vrancea.

Față de reglementările existente, sunt permise amendamente bine argumentate, în următoarele condiții: păstrarea traseului de circulație existent (DN 2L) și a traseurilor circuitelor de apă (pârâul Șușița), avându-se în vedere studiul integrat al acestora și al spațiilor verzi învecinate.

Se doresc următoarele zone și funcțiuni reglementabile flexibil astfel încât să se muleze pe disponibilitatea colaborativă între proprietari/autoritatea locală și respectând condițiile enunțate mai sus:

  • locuințe individuale – cu regim redus re înălțime, izolate, înșiruite, locuințe semi-colective, ansambluri de locuințe colective cu dotări complementare aferente, funcțiuni de locuire asistată pentru vârstnici și locuințe publice, considerând avantajele sociale ale alăturării grupelor de vârste diferite (tineri-seniori, etc.);
  • căi de comunicație rutieră – zonă mixtă cu regim de construire închis, adiacentă principalei artere de trafic (drumul național DN 2L) și arterelor secundare de trafic propuse prin PUZ;
  • zonă de agrement și spații verzi – locuri de urbanitate, spații ce vor favoriza coeziunea socială și experimentele urbane, spații verzi propice socializării; spațiul civic necesar organizării de evenimente publice/ activităților de loisir/ relaxare trebuie să fie flexibil și ușor de transformat pentru evenimentele pasagere (să permită accesul transportului greu la limita proprietății, amplasarea de echipamente temporare dotate cu acces la curentul electric, sisteme de depozitare temporară a gunoiului, etc.);
  • zone pentru instituții, servicii și spații verzi – spații destinate serviciilor, comerțului, cultelor precum și dotări specifice acestor funcțiuni și spații verzi propice socializării;
  • zone pentru servicii și echipare tehnico-edilitară – spații destinate serviciilor, comerțului, precum și dotări specifice echipării tehnico-edilitare;
  • spații hoteliere și servicii – funcțiuni de interes public, divertisment, odihnă, relaxare, locuiri de întâlniri sociale;
  • zone pentru pensiuni și dotări aferente – funcțiuni de interes public, divertisment, odihnă, relaxare, locuiri de întâlniri sociale;
  • zonă mixtă aferentă unităților de cercetare științifică, instituții și servicii (centru de cercetare piscicolă), unități de cercetare științifică, instituții și servicii (centru de inovare și transfer tehnologic)  și unități sanitare, instituții și servicii (centru de recuperare medicală) –suprafață de 7.7368 ha amplasată în lungul cursului de apă pârâul Șușița. Această suprafață necesită a fi abordată drept o zonă mixtă, cu reglementarea următoarelor tipuri de funcțiuni: cercetare științifică, transfer tehnologic, recuperare medicală.

 

Zona mixtă destinată unităților de cercetare științifică și unităților sanitare va fi delimitată în trei zone specifice, cu următoarele caracteristici/funcțiuni:

  • Construire, Amenajare Și Dotare Centru De Cercetare Piscicolă (Piscicultură De Munte Și Păstrăvărie) În Comuna Soveja, Județul Vrancea

Funcțiunea de bază: activități de agrement și cercetări științifice (piscicultură).

Prin proiectare se dorește realizarea unui spațiu interior și exterior flexibil, cu funcțiuni bine definite ca amplasament, cu relații de circulație și funcțiuni moderne pentru a sprijini astfel desfășurarea proceselor de agrement și de cercetare științifică în cadrul Comunei Soveja, Județul Vrancea.

Pentru realizarea proiectului propus nu sunt necesare lucrări de demolare. Pe amplasamentul analizat nu există construcții sau amenajări în momentul de față.

Prin proiect se propune realizarea următoarelor compartimente:

  • centru de cercetare științifică dotat cu laboratoare specifice activităților propuse spre desfășurare;
  • zonă administrativă;
  • zonă de cercetare științifică exterioară, în aer liber, realizată prin amenajări exterioare (bazine piscicole) în lungul cursului de apă existent;
  • zonă de cazare, care va include și zonă de bucătărie, destinată personalului de cercetare.
  • Construcție, Dotare Și Amenajare Centru De Dezvoltare, Inovare Și Transfer Tehnologic În Comuna Soveja, Județul Vrancea

Funcțiunea de bază: activități de agrement și cercetări științifice (dezvoltare, inovare, transfer tehnologic).

Prin proiectare se dorește realizarea unui spațiu interior și exterior flexibil, cu funcțiuni bine definite ca amplasament, cu relații de circulație și funcțiuni moderne pentru a sprijini astfel desfășurarea proceselor de agrement și de cercetare științifică în cadrul Comunei Soveja, Județul Vrancea.

Prin proiect se propune realizarea următoarelor compartimente:

  • centru de dezvoltare, inovare și transfer tehnologic care va fi dotat cu săli de conferințe, seminare și birouri administrative;
  • zonă de cazare formate din apartamente cu 2 camere, garsoniere cu 1 cameră pentru o singură persoană și pentru 2 persoane;
  • zonă de restaurant care va prezenta o sală de mese și încăperile destinate preparării mâncării;
  • amenajarea și dotarea cu mobilier urban a spațiului exterior aferent proiectului de investiții.

 

  • Construcție, Dotare Și Amenajare Centru De Recuperare Medicală În Comuna Soveja, Județul Vrancea

 

Funcțiunea de bază: activități de agrement și medicale (recuperare medicală).

Prin proiectare se dorește realizarea unui spațiu interior și exterior flexibil, cu funcțiuni bine definite ca amplasament, cu relații de circulație și funcțiuni moderne pentru a sprijini astfel desfășurarea proceselor de agrement și de sănătate (recuperare medicală) în cadrul comunei Soveja, precum și la nivelul județului Vrancea.

Pentru realizarea proiectului propus nu sunt necesare lucrări de demolare. Pe amplasamentul analizat nu există construcții sau amenajări în momentul de față.

Prin proiect se propune realizarea următoarelor compartimente:

  • zonă de cazare formată din apartamente cu 1 ÷ 2 camere destinate pacienților și personalului medical;
  • centru de recuperare medicală format din cabinete medicale pentru consultații, sălile de tratament specifice funcțiunilor propuse;
  • dotarea centrului de recuperare medicală cu aparatură medicală strict necesară desfășurării activităților și practicii medicale;
  • zonă de restaurant care va prezenta o sală de mese și încăperile destinate preparării mâncării;
  • zona de recuperare medicală exterioară (în aer liber) care va conține băi terapeutice/ saline, terenuri de fitness, gimnastică, minifotbal, baschet și tenis.
  • amenajarea și dotarea cu mobilier urban a spațiului exterior aferent proiectului de investiții.

 

Reguli cu privire la forma și dimensiunile terenurilor pentru construcții

Ocuparea cu construcții în raza zonei de studiu trebuie să fie în conformitate cu planșa U3.2 Reglementări urbanistice – propunere de lotizare, aferentă prezentului PUZ. În cadrul propunerii de lotizare suprafețele parcelelor sunt delimitate cu specificarea construcțiilor, trotuarului de gardă, accesului pietonal, accesului carosabil, garajelor, cât și frontul de deschidere a parcelelor către accesele carosabile publice – suprafețe ce se vor scoate din circuitul agricol și pentru care se va stabili intravilan.

Densitatea și dimensionarea parcelelor se va face în corelare cu indicii urbanistici maximali admiși:

  • ZL – zonă locativă:
    • POT maxim = 25 %
    • CUT maxim = 0.65 mpAdc/mp
    • regim de înălțime maxim = P+1E+M
  • BT – zonă hotelieră și dotări aferente:
    • POT maxim = 50%
    • CUT maxim = 2.00 mpAdc/mp
    • regim de înălțime maxim = P+3E
  • ZP – zonă pensiuni turistice și dotări aferente:
    • POT maxim = 25%
    • CUT maxim = 0.75 mpAdc/mp
    • regim de înălțime maxim = P+2E
  • IS – zonă instituții publice și servicii – subzona unităților de cult:
    • POT maxim = 50 %
    • CUT maxim = 1.20 mpAdc/mp
    • regim de înălțime maxim = P+2E (h ≤ 12.0 m)
  • ZM 1 – zonă mixtă, subzonă unități sanitare, unități de cercetare științifică, instituții și servicii:
    • POT maxim = 50 %
    • CUT maxim = 1.50 mpAdc/mp
    • regim de înălțime maxim = P+2E
  • ZM2 – zonă mixtă, zonă mixtă, subzonă servicii și spații verzi:
    • POT maxim = 50 %
    • CUT maxim = 1.50 mpAdc/mp
    • regim de înălțime maxim = P+2E
  • ZM3 – zonă mixtă, subzonă agrement și spații verzi:
    • POT maxim = 50 %
    • CUT maxim = 1.50 mpAdc/mp
    • regim de înălțime maxim = Parter
  • ZM4 – zonă mixtă, subzonă servicii și echipare tehnico-edilitară:
    • POT maxim = 50 %
    • CUT maxim = 1.00 mpAdc/mp
    • regim de înălțime maxim = P+1E
  • ZV1 – spații verzi publice cu acces nelimitat: parcuri, grădini, scuaruri, fâșii plantate:
    • POT maxim = 10 %
    • CUT maxim = 0.10 mpAdc/mp
    • regim de înălțime maxim = Parter
  • ZV2 – spații verzi de protecție a cursurilor de apă
    • se instituie zonă de protecție aferent cursurilor de apă (pârâul Chilug, Chiua) 5.00 m stânga-dreapta față de mal, se interzic lucrările de construcție cu excepția celor aferente protecției, regularizării, ș.a. a cursurilor de apă, cât și lucrările de echipare edilitară, cu obligația obținerii avizelor de specialitate;
    • POT maxim = 10 %
    • CUT maxim = 0.10 mpAdc/mp
    • regim de înălțime maxim = Parter
  • CC – zonă pentru căi de comunicație rutieră și transport rutier din care:
  • CCr – subzonă pentru căi de comunicație rutieră
    • se interzic lucrările de construcție cu excepția celor aferente lucrărilor de drumuri cât și lucrările de echipare edilitară, cu obligația obținerii avizelor de specialitate.
  •  CCr-p – subzona amenajărilor aferente (parcări supraetajate):
    • POT maxim = 50 %
    • CUT maxim = 1.50 mpAdc/mp
    • regim de înălțime maxim = P+2E

 

BILANȚ ANEXA NR. 1 – SPAȚII VERZI

Zona funcțională

ASIGURARE DE SPAȚII VERZI

 (CONFORM RLU, ANEXA 5 DIN RGU)

ZL – CONSTRUCȚII LOCATIVE CU REGIM REDUS DE ÎNĂLȚIME

în proporție minimă de 50 %

se va avea în vedere plantarea de arbori și arbuști caracteristici peisajului natural

spațiile libere vizibile din circulațiile publice vor fi tratate ca grădini de fațadă

BT – ZONĂ HOTELIERĂ ȘI DOTĂRI AFERENTE

în proporție minimă de 30 %

se va avea în vedere plantarea de arbori și arbuști caracteristici peisajului natural

spațiile libere vizibile din circulațiile publice vor fi tratate ca grădini de fațadă

ZP – ZONĂ PENSIUNI TURISTICE ȘI DOTĂRI AFERENTE

în proporție minimă de 30 %

se va avea în vedere plantarea de arbori și arbuști caracteristici peisajului natural

spațiile libere vizibile din circulațiile publice vor fi tratate ca grădini de fațadă

ZM1 – ZONĂ MIXTĂ (SERVICII/SPAȚII VERZI/INDUSTRIE)

parc obligatoriu cu o suprafață de 10-15 mp/pacient

aliniamente simple sau duble, cu rol de protecție

se vor asigura spații verzi cu rol decorativ, minimum 10 % din suprafața terenului

spațiile libere vizibile din circulațiile publice vor fi tratate ca grădini de fațadă

ZM2 – ZONĂ MIXTĂ (SERVICII/SPAȚII VERZI)

se va avea în vedere plantarea de arbori și arbuști caracteristici peisajului natural

spațiile libere vizibile din circulațiile publice vor fi tratate ca grădini de fațadă

ZM3 – ZONĂ MIXTĂ (ZONĂ DE AGREMENT ȘI SPAȚII VERZI)

se va avea în vedere plantarea de arbori și arbuști caracteristici peisajului natural

ZM4 – ZONĂ MIXTĂ (SERVICII/ECHIPARE TEHNICO-EDILITARĂ

se va avea în vedere plantarea de arbori și arbuști caracteristici peisajului natural

spațiile libere vizibile din circulațiile publice vor fi tratate ca grădini de fațadă

IS – ZONA INSTITUȚIILOR PUBLICE: SUBZONA UNITĂȚILOR DE CULT

spațiile libere vizibile din circulațiile publice vor fi tratate ca grădini de fațadă

ZV1 – SPAȚII VERZI PUBLICE CU ACCES NELIMITAT:  PARCURI, GRĂDINI, SCUARURI, FÂȘII  PLANTATE

pentru fiecare arbore matur tăiat în condițiile prezentului regulament se va planta minim 1 arbore, din specia căreia i-a aparținut arborele tăiat, sau similare

se vor asigura spații verzi cu rol decorativ, minimum 60 % din suprafața terenului

se va avea în vedere plantarea de arbori și arbuști caracteristici peisajului natural

ZV2 - SPAȚII VERZI DE PROTECȚIE A CURSURILOR DE APĂ

se va avea în vedere plantarea de arbori și arbuști caracteristici peisajului natural

CC – ZONĂ CĂI DE COMUNICAȚIE ȘI TRANSPORT RUTIER

aferent căilor de comunicație propuse este obligatoriu plantarea de vegetație înaltă, în medie un copac la minim 20 metri, cu condiția ca aceștia să nu afecteze vizibilitatea și cu avizul Poliției Rutiere

Pentru toate zonele anterioare, eliminarea vegetației înalte mature este interzisă, cu excepția situațiilor unde aceasta reprezintă un pericol iminent pentru siguranța persoanelor sau bunurilor.

 

BILANȚ ANEXA NR. 2 – NECESAR DE PARCAJE

 

Zona funcțională

NECESAR DE PARCAJE

 (CONFORM RLU, ANEXA 5 DIN RGU)

ZL – CONSTRUCȚII LOCATIVE CU REGIM REDUS DE ÎNĂLȚIME

necesarul de parcaje va fi dimensionat conform prevederilor Anexei nr. 5 din RGU

staționarea autovehiculelor se admite numai în interiorul parcelei, deci în afara circulațiilor publice

BT – ZONĂ HOTELIERĂ ȘI DOTĂRI AFERENTE

staționarea autovehiculelor se admite numai în interiorul parcelei, deci în afara circulațiilor publice

pentru toate categoriile de construcții de turism vor fi prevăzute locuri de parcare, în funcție de tipul de clădire şi de categoria de confort, 1-4 locuri de parcare la 10 locuri de cazare

la unitățile care dispun de mai mult de 20 de camere se vor asigura 1-2 locuri de parcare pentru autocare

ZP – ZONĂ PENSIUNI TURISTICE ȘI DOTĂRI AFERENTE

staționarea autovehiculelor se admite numai în interiorul parcelei, deci în afara circulațiilor publice

necesarul de parcaje va fi dimensionat conform prevederilor Anexei nr. 5 din RGU.

pentru toate categoriile de construcții de turism vor fi prevăzute locuri de parcare, în funcție de tipul de clădire şi de categoria de confort, 1 – 4 locuri de parcare la 10 locuri de cazare.

ZM1 – ZONĂ MIXTĂ (SERVICII/SPAȚII VERZI/INDUSTRIE)

staționarea autovehiculelor se admite numai în interiorul parcelei, deci în afara circulațiilor publice

necesarul de parcaje va fi dimensionat conform prevederilor Anexei nr. 5 din RGU.

pentru unitățile sanitare va fi prevăzut câte un loc de parcare la fiecare 4 persoane angajate, cu un spor de 10 %

pentru construcțiile administrative, cu caracter de cercetare științifică vor fi prevăzute câte un loc de parcare la fiecare 10 ÷ 40 salariați și un spor de 50 % pentru vizitatori

ZM2 – ZONĂ MIXTĂ (SERVICII/SPAȚII VERZI)

ZM3 – ZONĂ MIXTĂ (ZONĂ DE AGREMENT ȘI SPAȚII VERZI)

ZM4 – ZONĂ MIXTĂ (SERVICII/ECHIPARE TEHNICO-EDILITARĂ)

Staționarea autovehiculelor se va realiza prin parcarea în zonele special amenajate (parcări supraetajate) propuse prin PUZ zonă turistică în comuna Soveja

IS – ZONA INSTITUȚIILOR PUBLICE: SUBZONA UNITĂȚILOR DE CULT

 

staționarea autovehiculelor se va realiza prin parcarea în zonele special amenajate (parcări supraetajate) propuse prin PUZ zonă turistică în comuna Soveja

ZV1 – SPAȚII VERZI PUBLICE CU ACCES NELIMITAT:  PARCURI, GRĂDINI, SCUARURI, FÂȘII  PLANTATE

staționarea autovehiculelor se va realiza prin parcarea în zonele special amenajate (parcări supraetajate) propuse prin PUZ zonă turistică în comuna Soveja

ZV2 - SPAȚII VERZI DE PROTECȚIE A CURSURILOR DE APĂ

staționarea autovehiculelor în interiorul zonei este interzisă

CC – ZONĂ CĂI DE COMUNICAȚIE ȘI TRANSPORT RUTIER

necesarul/numărul de parcări supraterane se va stabili în conformitate cu cerințele tehnice specifice funcțiunii

 

BILANȚ TERITORIAL COMPARATIV, EXISTENT-PROPUS

Se dorește extinderea intravilanului existent, al comunei Soveja, prin introducerea unui teren, situat în extravilan, în parte de nord-est a satului Dragosloveni la circa 220 m distanță, cu o suprafață de 70.6889 ha.

 

BILANȚ TERITORIAL

ZONE FUNCȚIONALE

EXISTENT

 

SUPRAFAȚĂ (HA)

PROCENT (%)

din total intravilan

 

zonă căi de comunicație și transport rutier

2.1658

3.06 %

 

arabil

18.0180

25.49 %

 

apă

0.0868

0.12 %

 

teren neproductiv

49.0646

69.41 %

 

pădure (tufărișuri și mărăcinișuri)

1.3537

1.92 %

 

SUPRAFAȚĂ TOTALĂ PUZ

70.6889

100.00 %

 

 

 

 

 

BILANȚ TERITORIAL

ZONE FUNCȚIONALE

PROPUS

SUPRAFAȚĂ (HA)

PROCENT (%)

din total intravilan

Zonă locuințe și dotări aferente

20.6834

29.26%

 

Zonă hotelieră și dotări aferente

12.9412

18.31%

 

Zonă pensiuni turistice și dotări aferente

6.2033

8.78%

 

Zona instituțiilor publice și a serviciilor: subzona unităților de cult

0.2990

0.42%

 

Zonă mixtă 1 (servicii/spații verzi/industrie)

7.7368

10.94%

 

Zonă mixtă 2 (servicii/spații verzi)

2.0137

2.85%

 

Zonă mixtă 3 (spații verzi/agrement)

3.8336

5.42%

 

Zonă mixtă 4 (servicii/echipare tehnico-edilitară)

1.7711

2.51%

 

Zonă spații verzi dintre care:

 

 

 

- spații verzi publice cu acces nelimitat: parcuri, grădini, scuaruri, fâșii plantate

2.1529

3.05%

 

- spații verzi pentru protecția cursurilor de apă

2.0441

2.89%

 

Zonă căi de comunicație din care:

 

 

 

- circulație rutieră

7.1198

10.07%

 

- circulație pietonală

1.5159

2.14%

 

- piste biciclete

1.0872

1.53%

 

- parcări supraetajate

1.1340

1.60%

 

Ape

0.1574

0.22%

 

Zonă locuințe și dotări aferente

20.6834

29.26%

 

SUPRAFAȚĂ TOTALĂ PUZ

70.6889

100.00 %

 

               
 

 

Principalii indici urbanistici propuși pe funcțiuni și categorii de intervenție

În dependență de zonele funcționale determinate se identifică următoarele procente de ocupare a terenului (POT), coeficienți de utilizare a terenului (CUT) și regimuri de înălțime (indicatori urbanistici):

 

ZONĂ FUNCȚIONALĂ

SUBZONĂ FUNCȚIONALĂ

POT MAX

REGIM MAXIM

DE ÎNĂLȚIME

CUT MAX

( ZL ) zonă locativă

( ZL ) subzonă construcții locative cu regim redus de înălțime (case de vacanță)

25 %

P+1E+M

0.65

( BT ) zonă hotelieră

( BT ) subzonă hotelieră și dotări aferente

50 %

P+3E

2.00

( ZP ) zonă pensiuni

( ZP ) subzonă pensiuni turistice

25 %

P+2E

0.75

( ZM1 ) zonă mixtă (servicii/spații verzi/industrie)

( ZM1 ) subzonă unități sanitare, unități de cercetare științifică, instituții și servicii

50 %

P+2E

1.50

( ZM2 ) zonă mixtă (servicii/spații verzi)

( ZM2 ) subzonă servicii și spații verzi

50 %

P+2E

1.50

( ZM3 ) zonă mixtă (spații verzi/ agrement)

( ZM3 ) zonă agrement și spații verzi

15 %

P

0.15

( ZM4 ) zonă mixtă (servicii/ echipare tehnico-edilitară)

( ZM4 ) subzonă servicii și echipare tehnico-edilitară

50 %

P+1E

1.00

( IS ) zona instituțiilor publice și a serviciilor

( ZC ) subzona unităților de cult

50 %

P+2E

(h ≤ 12.0 m)

1.20

( ZV ) zonă spații verzi

( ZV1 ) spații verzi publice cu acces nelimitat: parcuri, grădini, scuaruri, fâșii plantate

10 %

P

0.10

( ZV2 ) spații verzi de protecție a cursurilor de apă

10 %

P

0.10

( CC ) zonă căi de comunicație și transport rutier

( Ccr) subzona căilor de comunicație rutieră

-

-

-

( Ccr - p) subzona amenajărilor aferente (parcări supraetajate)

50 %

P+2E

1.50

 

 

DEZVOLTAREA ECHIPĂRII EDILITARE

DOMENII/DENUMIREA LUCRĂRII

DIMENSIUNI

 

SUPRAFAȚĂ TEREN (HA)

LUNGIME (KM)

 

INFRASTRUCTURĂ MAJORĂ – PROPUNERI PRIN PUZ

extindere rețea de distribuție apă

-

8.820

 

extindere canalizare

-

8.260

 

înființare rețea gaze naturale

-

7.740

 

extinderea rețea electricitate

-

7.840

 

extindere rețea telecomunicații

-

7.570

 

         
 

 

Se propune extinderea rețelei de alimentare cu apă potabilă existentă în comuna Soveja, localitatea Dragosloveni.

Se propune extinderea sistemului de canalizare existent în comuna Soveja, localitățile Dragosloveni și Rucăreni, inclusiv se propune mărirea capacității stației de tratare a apelor uzate existente, în zona studiată.

Se propune racordarea la sistemul de alimentare cu energie electrică existent din comuna Soveja, în vederea asigurării necesarului de consum electric.

Fiecare parcelă va dispune de o platformă sau de un spațiu interior destinate colectării deșeurilor menajere, dimensionate pentru a permite colectarea selectivă a deșeurilor și accesibile dintr-un drum public. Platformele vor putea deservi una sau mai multe clădiri, în funcție de dimensiuni şi de funcțiune.

În cadrul zonei turistice s-au prevăzut zone verzi amenajate cu rol decorativ și de protecție, spații verzi neamenajate existente care se vor păstra și încadra în zone funcționale specifice (agrement și turism, AT) care se vor păstra nealterate și menține în timp. Se va opta pentru plantarea de arbori cu talia mare și coroana bogată, arbuști decorativi cu vegetație bogată cu rol de absorbție, fixare a suspensiilor de pulberi și praf, rol de paravan în calea curenților de aer, rol absorbant pentru suspensii și zgomote, rol de fixare a solului, precum și rol decorativ.

 

OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ PREVĂZUTE PRIN PUZ

DOMENII/DENUMIREA LUCRĂRII

CATEGORIA DE INTERES

DIMENSIUNI

NAȚIONAL

JUDEȚEAN

LOCAL

SUPRAFAȚĂ TEREN (HA)

LUNGIME

(KM)

INSTITUȚII PUBLICE ȘI SERVICII

zonă hotelieră și dotări aferente

 

 

 

12.9412

-

zonă pensiuni și dotări aferente

 

 

 

6.2033

 

zonă pentru unități de cult

 

 

 

0.2990

-

zonă unități de cercetare științifică, unități sanitare, instituții și servicii (centru de cercetare piscicolă, centru de inovare și transfer tehnologic, centru de recuperare medicală)

 

 

 

7.7368

-

CĂI DE COMUNICAȚIE

realizare extinderi și modernizări (cu introducerea benzilor de accelerare/ decelerare) aferent zonei de interconectare dintre zona studiată prin PUZ și drumul național DN 2L

 

 

 

-

0.276

înființare accese carosabile cu lățimea de 7.0 m

 

 

 

7.1198

7.980

înființare piste de biciclete

 

 

 

1.0827

7.240

înființare accese pietonale

 

 

 

1.5159

14.920

înființare parcări supraetajate

 

 

 

1.1340

-

INFRASTRUCTURĂ TEHNICO-EDILITARĂ MAJORĂ

extindere rețea de distribuție apă

 

 

 

-

8.820

extindere canalizare

 

 

 

-

8.260

înființare rețea gaze naturale

 

 

 

-

7.740

extinderea rețea electricitate

 

 

 

-

7.840

extindere rețea telecomunicații

 

 

 

-

7.570

SPAȚII PLANTATE, AGREMENT ȘI SPORT

spații verzi publice cu acces nelimitat: parcuri, grădini, scuaruri, fâșii plantate

 

 

 

2.7690

-

spații verzi de protecție a cursurilor de apă

 

 

 

2.0441

-

 

2. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la:

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren sau inundabila.
  4. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor.
  5. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :
  • caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.
  • depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.
  • folosirea terenului in mod intensiv: nu este cazul.
  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 10/22.02.2022 emis de Primaria Comunei Soveja, avizul de oportunitate nr. 17/28.09.2022 emis de Consiliul Județean Vrancea, a adresei nr. 16346/29.12.2022 emisa de Direcția de Sănătate Publică Vrancea, a adresei nr. 5949/21.11.2022 emisa de A.B.A. Siret – S.G.A. Vrancea, a adresei nr. 626044/19.07.2022 emisa de ISU Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 8739/27.07.2022), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 11.10.2022 si 16.10.2022 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare

 

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.