Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind planul: ,,Întocmire Plan Urbanistic Zonal – Construire magazin + bar – parter înălțat” în intravilanul satului Ruginești, T 19, P 567, 569, CF 52789, comuna Ruginești, județul Vrancea - titular - ȚIU CIPRIAN-GABRIEL și ȚIU MARINELA-DANIELA

NR. 13748 / 12.12.2023

 

DECIZIA ETAPEI  DE  ÎNCADRARE

( inițială )

 

           Ca urmare a notificării adresate de:  ȚIU CIPRIAN-GABRIEL și ȚIU MARINELA-DANIELA cu domiciliul în comuna Ruginești, sat Ruginești, județul Vrancea, privind planul: ,,Întocmire Plan Urbanistic Zonal – Construire magazin + bar – parter înălțat” în intravilanul satului Ruginești, T 19, P 567, 569, CF 52789, comuna Ruginești, județul Vrancea, înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 10162/16.08.2023 și a completărilor înregistrate cu nr. 13748/23.11.2023, în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările și completările ulterioare,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de:  07.12.2023 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – ,,Întocmire Plan Urbanistic Zonal – Construire magazin + bar – parter înălțat” intravilanul satului Ruginești, T 19, P 567, 569, CF 52789, comuna Ruginești, județul Vrancea, titular: ȚIU CIPRIAN-GABRIEL și ȚIU MARINELA-DANIELA cu comuna Ruginești, sat Ruginești, județul Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele:

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Terenul studiat este în suprafață de 1709 mp și este situat în intravilanul satului Ruginești, comuna Ruginești, județul Vrancea. Terenul este proprietatea titularilor planului, Țiu Ciprian-Gabriel și Țiu Marinela-Daniela conform contract de vânzare – cumpărare autentificat cu nr. 1146/20.05.2015.

Terenul este amplasat în zona centrală, fiind înconjurat de mai multe clădiri de utilitate publică (sediu primărie, biserică, școala gimnazială), precum și clădiri cu funcțiune comercială (magazin alimentar, market-uri cu regim de înălțime P+M – comercializare produse alimentare, market cu regim de înăltime P+2 – comercializare materiale construcție ) și locuințe individuale.

     Vecinătăți și distanțele față de limitele de proprietate și clădirile din terenurile învecinate:

-la Nord – Vest – proprietate privată – locuință parter nelocuită;

-la Nord – Est –  proprietăți private – libere construcții;

-la Sud – Est – proprietate privată – teren liber de construcție;

-la Sud – Vest – drum județean DC 119C.

 

Principalele elemente ale temei program sunt :

  • Reglementarea terenului generator de P.U.Z. aflat în U.T.R. 1, teren cu funcțiune de curți-construcți si arabil, cu noi indicatori urbanistici;
  • Amenajarea accesului auto și pietonal din drumul județean DJ 119C;
  • Normarea numărului de locuri de parcare conform prescriptiilor din R.L.U. P.U.G. Adjud, respectiv HG 525/1996;
  • Creare zone amenajate cu spații verzi și plantate;
  • Împrejmuire perimetrală, unde este necesar;
  • Evaluarea rețelelor edilitare din zona studiată pentru a deservi noii funcțiuni propuse.

 

BILANȚ TERITORIAL PROPUS ÎN PARCELA CARE A GENERAT P.U.Z.

Zone funcționale

Situația existenă

Situația propusă

Suprafață mp

Procent din suprafața totală  %

Suprafață mp

Procent din suprafața totală  %

Zonă teren generator de P.U.Z. pentru construire magazin și bar – parter înălțat

1709 mp

100 %

0.00 mp

0.00 mp

Magazin + bar – parter înălțat

0.00 mp

0.00 %

430 mp

25,16%

Parcare + acces carosabil + trotuar ciculație

0.00 mp

0.00 %

732 mp

42,83 %

Zonă verde

0.00 mp

0.00 %

547 mp

32,01, %

Total teren care a generat PUZ

1709 mp

100%

1709 mp

100%

 

Indicatori urbanistici propuși:

P.O.T. maxim admis propus = 50.00%

C.U.T. maxim admis propus = 1.00

R.H. maxim admis propus = P

H maxim admis propus = 5,5 m

Locurile de parcare = 8 locuri de parcare

 

Echiparea edilitară și tehnico – sanitară

Alimentarea cu apă – se va realiza prin branșament la rețeaua stradală existentă în zonă.

Apele uzate menajere – se va realiza prin branșament la rețeaua stradală existentă în zonă.

Energia electrica – prin branșament la rețeaua electrică existentă în zonă.

Telecomunicații – prin branșament la rețeaua existentă în zonă.

Căi de comunicații – accesul se va face din drumul comunal DJ 119C.

Deșeurile – colectarea și depozitarea deșeurilor se va face controlat, în containere speciale (pubele), urmând a fi eliminate/valorificate prin operatori economici autorizați.

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri și programe, inclusiv, pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: Planul stabilește obiectivele, acțiunile și măsurile, pe baza analizei multicriteriale a situației existente și propuse pe segmentul de teren studiat.     … 

c) relevanța planului sau programului în/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: - Proiectul va fi întocmit astfel încât utilizarea resurselor naturale să fie sustenabilă și să asigure în special: durabilitatea construcțiilor; reutilizarea sau reciclabilitatea construcțiilor, a materialelor și părților componente (dupa demolare); utilizarea la  construcții a unor materii prime și secundare compatibile cu mediul.

d)probleme de mediu relevante pentru plan: Zona studiată nu prezintă disfunctionalități majore care sa împiedice realizarea unei astfel de investiții, zona fiind una cu caracter specific funcțiunilor de comerț, servicii și se află în continua dezvoltare.

e) relevanța planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale și comunitare  de mediu: prevederile planului vor respecta legislația națională și comunitară de mediu.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, în special :

  1. probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului.
  2. natura cumulativă a efectelor – Nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, având în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorită accidentelor): Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a lucrărilor să apară efecte negative.
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată) – Terenul studiat este în suprafață de 1709 mp este situat în intravilanul comunei Ruginești, sat Ruginești, str. Copăcești, T 19, P 567, 569, CF 52789, județul Vrancea, conform Certificatului de urbanism nr. 21/09.04.2021 emis de Primăria comunei Ruginești.
  6. valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

  (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

  (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului daca se respectă nivelul de zgomot la limita incintei care se va încadra în limitele prevăzute de Ordinul M.S. nr. 119/2014 - pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei şi SR  10009/2017 – Acustica – Limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant.

  (iii) folosirea terenului în mod intensiv : prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a terenului și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în: Certificatul de Urbanism nr. 21/09.04.2021 emis de Primăria comunei Ruginești, precum și a actelor menționate în acesta; Avizul de Oportunitate  nr.  21/03.08.2023 emis de Consiliul Județean Vrancea; adresa nr. 8105/10.08.2023 emisă de D.S.P. Vrancea; adresa nr. 18266/08.08.2023 emisă de C.U.P. SA.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • Realizarea proiectelor de investiţii se va face cu respectarea regulamentului local de urbanism, fără afectarea calităţii factorilor de mediu, a peisajului şi a cadrului natural existent.
  • Amenajarea în incinta obiectivului a unei zone pentru colectarea selectivă a deşeurilor provenite din activitatea desfăşurată pe amplasament.
  • Respectarea limitelor prevăzute de HG 352/2005 - NTPA 002, pentru apele uzate menajere evacuate în reţeaua publică de canalizare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • Se va respecta întocmai funcţiunea propusă prin proiectul de Plan Urbanistic Zonal.
  • Amplasarea, proiectarea şi realizarea construcţiilor se va face cu respectarea prevederilor OMS nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei.
  • Amenajarea şi întreţinerea de către titularul proiectului de plan a spaţiului verde prin înierbare sau amenajare de grădini de faţadă, plantarea de arbori pentru constituirea de perdele de protecţie în zona de protecţie a drumurilor, aliniamentelor stradale, vecinătăţi.
  • Titularul proiectului, proiectantul şi constructorul au obligaţia de a lua toate măsurile legale în vederea asigurării stabilităţii generale şi locale. Amplasarea, proiectarea şi realizarea construcţiilor se va face cu respectarea recomandărilor/condiţiilor din studiul geotehnic şi alte studii de specialitate avizate conform legii.
  • De a supune procedurii de adoptare a planului mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 10162/16.08.2023), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

         

            Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

Documentaţia care a stat la baza deciziei: Certificatul de Urbanism nr. 21/09.04.2021; Avizul de Oportunitate  nr.  21/03.08.2023 emis de Consiliul Județean Vrancea; adresa nr. 8105/10.08.2023 emisă de D.S.P. Vrancea; adresa nr. 18266/08.08.2023 emisă de C.U.P. SA; declarațiile autentificate ale vecinilor privind acordul implementării planului propus; contractul de vânzare-cumpărare cu încheiere autentificată cu nr. 1146/20.05.2015; plan de amplasament și delimitare a imobilului; plan de încadrare în zonă; memoriu general de prezentare; regulement local de urbanism; plan – reglementări; plan – situație existentă; plan – încadrare în zonă.

 

 Informarea și participarea publicului :

          Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului  la informație prin :

  • Publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în edițiile din zilele: 07.08.2023 și 10.08.2023 a anunțurilor privind prima versiune a planului în vederea obținerii avizului de mediu și declanșarea etapei de încadrare.
  • Anunț public privind luarea deciziei etapei de încadrare, afișat pe pagina de internet a Agenției pentru Protecția Mediului din luna decembrie 2023;
  • Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.
  • În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.
  • În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.