Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind planul: ”Modificare P.U.Z. aprobat prin H.C.L. Nr. 57/27.02.2020 prin creare acces nou” intravilanul municipiului Focşani, str. Lupeni, nr. 9, T. 173, P.9106, judeţul Vrancea - titular - S.C. PIF&LMS COMPANY S.R.L.

DECIZIA INIŢIALĂ PRIVIND ETAPA  DE  ÎNCADRARE

11840 / 06.10.2023

 

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de :  S.C. PIF&LMS COMPANY S.R.L., cu sediul în municipiul Focşani, str. N. Bălcescu, nr. 1A, judeţul Vrancea, privind planul: ”Modificare  P.U.Z. aprobat prin H.C.L. Nr. 57/27.02.2020 prin creare acces nou” intravilanul municipiului Focşani, str. Lupeni, nr. 9, T. 173, P.9106, judeţul Vrancea;  înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 3127/ 10.03.2022, în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor  şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările şi completările ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de :  05.10.2023 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

         Planul ”Modificare  P.U.Z. aprobat prin H.C.L. Nr. 57/27.02.2020 prin creare acces nou” nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează în prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

        Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

         Prezentul Plan Urbanistic Zonal a fost întocmit în conformitate cu Certificatul de Urbanism nr. 640 / 03.06.2022 emis de catre Primăria municipiului Focşani.

Terenul care face obiectul documentaţiei PUZ este situat în intravilanul municipiului Focşani, subzona propusă pentru locuinţe colective şi birouri, judeţul Vrancea şi este format dintr-o singură parcelă. Parcela care au generat PUZ este următoarea:

  • parcela cu S= 1.131 mp conform acte, 1.090 conform măsurători – terenul prezintă o clădire in curs de construire, CF 56004, subzona propusă pentru locuinţe colective îi birouri, spaţii verzi, circulaţie carosabilă, parcaje, trotuare şi alei pietonale, proprietar: SC PIF & LMS COMPANY SRL şi următorii vecini:
  • la Nord – cale internă de acces Palatul de Justiţie Vrancea,
  • la Sud – bloc de locuinţe,
  • la Vest – Str. Lupeni,
  • la Est – teren viran Ministerul Justiţiei.

In prezent, suprafaţa de teren care a generat PUZ  nu este imprejmuită. Categoria de folosinţa a terenurilor este : arabil.

        Obiectivul PUZ : Scopul PUZ este de modificare PUZ aprobat prin HCL nr. 57/27.02.2020 pentru creare acces nou la clădire de birouri si locuinţe colective existentă pe terenul studiat (1.130mp din acte), 1.090 din măsuratori. Astfel, se propune anulare acces din parcarea existentă la sud de amplasament şi creare acces nou direct in str. Lupeni. Terenul este situat in intravilanul mun. Focsani, str. Lupeni, nr. 9, judeţul Vrancea, proprietate privată a beneficiarului conform extrasului de carte funciară.       

Prin PUZ se vor stabili condiţiile de amplasare şi conformare a edificabilului propus; se va stabili funcţiunea dominantă si funcţiunile complementare alocate activităţii propuse, amenajabilul parcelei, modul de asigurare a acceselor carosabile şi pietonale pe parcela, modul de asigurare cu utilităti pentru viitoarele functiuni, indicatori urbanistici, inaltimea maximă admisă, retrageri edificabil fată de aliniament şi limita posterioară şi laterale ale parcelei.

 

Principalele elemente ale temei program sunt :

- realizarea unui imobil pentru birouri şi locuinţe colective cu regim de inălţime D+P+5E;

- realizarea accesului pe proprietate se va face pe latura de Vest a terenului;

- realizarea de locuri de parcare atat in incintă cat şi pe nivelul demisolului clădirii propuse;   

- rezolvarea utilitaţilor prin racordare la reţelele existente in zonă (apă potabilă, canalizare, gaze naturale, electrice, telecomunicatii şi transmisii date).

 

Regimul de inăltime - Indicatorii urbanistici propusi sunt adaptaţi zonei respective

Indicii de utilizare ai terenului propusi sunt :   - P.O.T. max. 40,00%;

                                                                          - C.U.T. maxim 3,0

- regim de inălţime maxim – D+P+5E

- inalţimea maximă admisă va fi de 21m.

 

BILANT TERITORIAL PENTRU PARCELA CE A GENERAT PUZ

EXISTENT

PROPUS

mp

%

mp

%

SUPRAFATA TEREN

1090

100

1090

100

SUBZONA PROPUSA PENTRU LOCUINTE COLECTIVE SI BIROURI

1090

100.00

1090

100.00

 

(NC56004)

INDICATORI URBANISTICI

EXISTENT

PROPUS

mp

%

mp

%

SUPRAFATA TEREN

1090

100

1090

100

SUPRAFATA MAXIMA CONSTRUITA*

-

 

436.00

40

SUPRAFATA MAXIMA CONSTRUITA DESFASURATA*

-

-

3270

-

REGIM DE INALTIME

D+P+5E

D+P+5E

INALTIMEA MAXIMA ADMISA

21 m.

21m.

POT

40%

40%

CUT

3

3

CIRCULATIA TERENURILOR

-

-

FUNCTIUNE

SUBZONA PROPUSA PENTRU LOCUINTE COLECTIVE SI BIROURI

SUBZONA PROPUSA PENTRU LOCUINTE COLECTIVE SI BIROURI

* In prezent terenul studiat nu prezinta constructii intabulate - Ac=Acd=0mp. Pe coloana existent sunt calculate suprafetele maxime construite si desfasurate posibile conform indicatorilor urbanistici avizati in PUG

este 500.00 mp 35.00%, 1.05

 

Conform Avizului de oportunitate Nr. 8 din 26.07.2023, prin documentaţia P.U.Z. “Modificare P.U.Z. aprobat prin H.C.L nr. 57/ 27.02.2020 prin creare acces nou” se propune schimbarea accesului la terenul reglementat prin H.C.L. nr. 57/27.02.2020, relocarea accesului pe latura de vest, la cel putin 3 m la coltul de nord a terenului identificat cu nr. cadastral 56004, conform Avizului Inspectoratului de Poliţie Judeţeana Vrancea – Biroul Rutier nr. 305917 / 10.010.2022.

Conform memoriului tehnic general actualizat si a noului certificat de urbanism nr. 604/28.06.2023, terenul se află in subzone propusă pentru locuinţe colective şi birouri, spaţii verzi, circulatie carosabilă, parcaje, trotuare, şi alei pietonale şi se supune reglementarilor fiscal corespunzatoare zonei “B”.

Bilanţul teritorial :

  • St = 1090,00 mp
  • Sc = 434,20 mp;
  • POT = 39,83 %;
  • CUT = 2,85;
  • Regimul de inălţime : D + P + 5E;
  • H max.cornişă = 21,00 m;
  • Retragerea construcţiei fata de aliniament va fi la 14,13 m faţa de strada Lupeni
  • Retragerile fata de limitele laterale şi posterioare : 2 m;
  • Circulaţii, accese, parcaje necesare – accesul propus direct din str. Lupeni; parcarile fiind amenajate in incinta terenului conform art. 3 din HCL nr. 57 din 27.02.2020, numărul acestora rămanad aceleaşi conform Autorizaţiei de construire nr. 352/26.08.2021;
  • Spaţii verzi – 274,64 mp;
  • Platforme carosabile – 261,16 mp.

 

Spatii verzi :

Parcela se va agrementa cu spaţii verzi cu rol ambiental şi de protecţie in proporţie de cel puţin 26%. Suprafaţa de spaţiu verde aprobat este de 274,16 mp.

Conform regulamentului general de urbanism – H.G. 525 din 1996 - articolului 6.8, pentru construcţiile de locuinţe vor fi prevăzute spaţii verzi şi plantate, în funcţie de tipul de locuire, dar nu mai puţin de 2 m2/locuitor.

Din totalul suprafeţei de teren de reglementat din masuratori de 1090 mp (din acte 1131 mp) sunt propuse urmatoarele zone verzi :

  • plantarea a cel putin unui arbore la fiecare 20mp de teren in zonele de protecţie şi amenajarea de spaţii plantate pe cc.a 40% din suprafaţa dintre aliniament şi cladiri ;
  • plantarea a cel puţin unui arbore la fiecare 100 mp in zona rezidenţiala şi  in zona cu dotari.

 

Organizarea circulaţiei :

Accesul pietonal pe parcele se asigura din strada Nicolae Lupeni – strada categoria III.

 

 

 

Poarta (portile) de acces pe amplasament vor fi de tip glisant sau se vor deschide spre interiorul parcelei. 

Amplasamentul studiat beneficiaza de acces direct din strada Lupeni cu care se invecineaza pe latura de vest.  Strada Lupeni prezinta imbracaminte asfaltica.

Accesul la Palatul de Justitie Vrancea se face pe calea de acces interna situat pe latura de nord, separat de accesul propus.

Parcarea autovehiculelor se va asigura in totalitate pe parcela.

Astfel, se realizeaza 6 de locuri de parcare la sol şi 12 locuri de parcare la demisolul cladirii, conform HCL 345/2019.

Echiparea edilitara si tehnico - sanitara :

Alimentarea cu apa se va face in sistem public prin branşare la reteaua de apa.

Canalizarea menajera - Evacuarea apelor uzate menajere se va face in sistem public prin bransare la reţeaua de canalizare.

Alimentarea cu energie electrica a obiectivului propus se va asigura printr-un cablu subteran de joasa tensiune ingropat şi racordat la reteaua electrica existenta.

Alimentarea cu gaze  - se va face in sistem public prin branşare la reţeaua de gaze, cheltuielile de racordare vor fi suportate de beneficiar.

Alimentarea cu caldura - Incalzirea cladirii propuse se va realiza cu gaz.

Telecomunicaţii şi supraveghere - Acest tip de utilitaţi vor fi montate subteran.     

Gospodaria  comunala - Se va amenaja o platforma speciala pentru colectarea şi depozitarea temporara a deşeurilor menajere.

 

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele:  planul stabileste obiectivele, actiunile şi masurile, pe baza analizei multicriteriale a situatiei existente si propuse pe segmentul de teren studiat.   

     

c) relevanţa planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va genera o  dominanta pentru construcţii de locuinţe individuale, realizarii de spaţii verzi amenajate, a unor dotari complementare zonei de locuit si drumului public.

 

d)  probleme de mediu relevante pentru plan: zona studiata nu prezinta disfunctionalitaţi majore care sa impiedice realizarea unui astfel de investiţii.

 

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  de mediu : Prevederile planului raspund cerinţelor Directivei 2008 / 98/Ce a Parlamentului European si a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deseurile.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

- probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor :  prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

- natura cumulativa a efectelor – nu se identifica manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avand in vedere specificul zonei si caracteristicile planului propus.

- natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

- riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): se vor respecta mentiunile din adresa emisa de Direcţia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 7647/ 08.10.2022.

- mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul va fi redus in perioada execuţiei lucrărilor. Suprafaţa totala a terenului studiat este de 1090 mp ( din acte : 1131 mp) are categoria de folosinta arabil şi se afla in subzone propusa pentru locuinte colective şi birouri, spaţii verzi, circulatie carosabila, parcaje, trotuare şi alei pietonale. Destinatia terenului : aceeaşi conform PUG aprobat.

- valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

(iii) folosirea terenului in mod intensiv : Prin Regulamentul Local de Urbanism aferent viitoarei documentații de urbanism P.U.Z. se vor stabili regulile de autorizare a lucrărilor de execuție pentru obiectivul menționat.

- efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • de a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • de a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • de a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de Urbanism nr. 640 / 03.06.2022 emis de Primăria municipiului Focsani; Avizul de Oportunitate Nr. 8 / 26.07.2023 cat şi al celorlalte avize mentionate in certificatul de urbanism.
  • de a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • de a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • de a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat  ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 10614 / 19.09.2022 ), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • de a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • de a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

         

           Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

            Documentaţia care a stat la baza deciziei : Certificatul de Urbanism nr. 66 / 08.10.2021 emis de Primăria municipiului Focsani; Avizul de Oportunitate  Nr. 8 / 26.07.2023  emis de Primăria municipiului Focsani; cat si al celorlalte avize mentionate in certificatul de urbanism.;  memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planse: incadrare in teritoriu, situatie existentă – disfunctionalităti; plan de situatie; echipare tehnico – edilitara existenta,  reglementari urbanistice.

 

 Informarea şi participarea publicului :

          Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin :

  • publicarea in cotidianul „Monitorul  de Vrancea ” in ediţiile din  zilele :  14.09.2022  si  19.09.2022  a anunţurilor privind prima versiune a planului in vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de incadrare .
  • anunţ public privind luarea deciziei etapei de incadrare, afisat la pe site-ul Agenţiei pentru Protecţia Mediului din luna octombrie 2023 .

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.