Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind planul: ”P.U.Z. – atragere teren în intravilan pentru lotizare teren în suprafaţa de 2448 mp” propus a fi amplasat în extravilanul municipiului Focşani, T. 106, P. 2887; Nr. Cad. 63999, judeţul Vrancea - titular - TĂLĂŞMAN VENUS

DECIZIA INIŢIALĂ PRIVIND ETAPA  DE  ÎNCADRARE

14231 / 11.01.2024

 

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de :  TĂLĂŞMAN VENUS, cu domiciliul în municipiul Galaţi, str. Traian, nr. 221, judeţul Galaţi, privind planul: ”P.U.Z. – atragere teren în intravilan pentru lotizare teren în suprafaţa de 2448 mp propus a fi amplasat în extravilanul municipiului Focşani, T. 106, P. 2887; Nr. Cad. 63999, judeţul Vrancea;  înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 14231/ 11.12.2023, în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările şi completările ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de :  11.01.2024 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

         Planul ”P.U.Z. – atragere teren în intravilan pentru lotizare teren în suprafaţa de 2448 mp” nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează în prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

        Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

         Prezentul Plan Urbanistic Zonal a fost întocmit în conformitate cu Certificatul de Urbanism nr. 558 / 14.06.2023 emis de catre Primăria municipiului Focşani, proiectul de investitie detinand Avizul de Oportunitate Nr. 2 05.07.2022 emis de Primăria municipiului Focşani.

Terenul care face obiectul documentaţiei PUZ este situat în extravilanul municipiului Focşani, subzona propusă cu destinatia pentru agricultură - terenuri agricole din extravilan, judeţul Vrancea . In noua parcela propusă de lotizat, se va propune functiune pentru  locuinte individuale ( Lot 1, lot 2, lot 3, lot 4, lot 5). Terenul cu nr. cadastral 63999 are suprafata de 2 448.00mp şi  este proprietatea privată a domnului Tălăşman Venus fiind situat în extravilanul municipiului Focşani.

Principalele grupari functionale ce delimiteaza amplasamentul sunt:

- La Nord - Pe această latură terenul care a  generat PUZ, atat în situatia existentă cat şi in situatia propusă, se învecinează cu alte terenuri proprietăti particulare, fie atrase in intravilan şi reglementate cu functiuni urbane noi, prin intermediul documentatiilor de urbanism zonale aprobate, sau fie  aflate în extravilan, cu functiune agricolă. Distanta de la limita de proprietate pană la limita edificabilă de pe această latură va fi de aproximativ 3.00m.

- La Vest - Pe această latură terenul care a  generat PUZ, atat în situatia existentă cat şi în situatia propusă, se invecinează cu alte terenuri proprietăti particulare, fie atrase în intravilan şi reglementate cu functiuni urbane noi, prin intermediul documentatiilor de urbanism zonale aprobate, sau fie  aflate în extravilan, cu functiune agricolă. Distanta de la limita de proprietate pana la limită edificabilă de pe această latură va fi de aproximativ 0.60m.

- La Sud - Pe această latură terenul care a generat PUZ, atat în situatia existentă cat si în situatia propusă, se învecinează cu Strada Zăbala. Distanta de la limita de proprietate pană la limita edificabilă de pe această latură va fi de aproximativ 7.00m.

- La Est - Pe această latură terenul care a  generat PUZ, atat în situatia existentă cat şi in situatia propusă, se învecinează cu alte terenuri proprietăti particulare, fie atrase în intravilan şi reglementate cu functiuni urbane noi, prin intermediul documentatiilor de urbanism zonale aprobate, sau fie  aflate in extravilan, cu functiune agricolă. Distanta de la limita de proprietate pana la limita edificabilă de pe această latură va fi de aproximativ 0.60m.

 

Principalele elemente ale temei program sunt :

  • reglementarea terenului care a generat P.U.Z, prin generarea unei noi functiuni pentru zona de locuinte individuale;
  • asigurarea căilor de circulatie şi a căilor de acces, prin examinarea celor existente, validarea dimensionarii acestora si/sau modernizara acestora după caz;
  • asigurarea retelelor edilitare în sistem centralizat şi pozitionarea restrictiilor retelelor edilitare in raport cu zona studiată si terenul  care a generat P.U.Z.;
  • reglementarea de spatii verzi şi plantate, decorative, de aliniament şi cu rol de protectie fătă de vecinătăti conform prevederilor legale;
  • reglementarea zonelor edificabile care vor avea la bază retrageri stradale, studiu de insorire (după caz) şi restrictii ale retelelor edilitare.

 

Regimul de înălţime - Indicatorii urbanistici propuşi sunt adaptaţi zonei respective

Indicii de utilizare ai terenului propuşi sunt :   - P.O.T. max. 40,00%;

                                                                          - C.U.T. = 1,0.

- regim de înălţime maxim – P+2E

- înălţimea maximă admisă va fi de 11m.

 

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

 

SUPRAFATA

PROCENT

SUPRAFATA

PROCENT

 

din suprafaţa

din suprafaţa

 

totala

totala

 

Teren arabil

2448.00 

100% 

0.00 

 0%

 

Lot 1 locuinţă individuală P + 2E

0.00 

 0%

418.24

17.08%

 
 

Lot 2 locuinţă individuală P + 2E

 0.00 

 0%

414.07

16.91%

 
 

Lot 3 locuinţă individuală P + 2E

0.00  

  0%

415.90

16.98%

 
 

Lot 4 locuinţă individuală P + 2E

0.00  

 0% 

417.74

17.06%

 
 

Lot 5 locuinţă individuală P + 2E

         0.00 

 0% 

507.88

20.74%

 
 

Spaţii verzi

0.00  

  0%  

122.40

5.00%

 

Alei pietonale

0.00  

  0%  

151.77

6.23%

 

TOTAL   ZONA STUDIATA

2448.00 

100% 

2448.00

100% 

 

 

Bilanţul teritorial :

  • Sc = 2448,00 mp;
  • POT = 40,00 %;
  • CUT = 1,00;
  • Regimul de înălţime : P + 2E.

 

Organizarea circulaţiei : Calea de comunicare dintre terenul care a generat  P.U.Z., restul zonei studiate şi împrejurimile acesteia, este reprezentată de Strada Zăbala, care aparţine domeniului public. După noua lotizare, terenul va avea căi de circulaţie auto şi pietonale racordate la Strada Zăbala.

Echiparea edilitară si tehnico - sanitară : Alimentarea cu apă potabilă şi evacuarea apelor uzate menajere : Pentru noile funcţiuni propuse de reglementat a terenului generator de P.U.Z., se va realiza o extindere a retelei de distribuţie apă potabilă a orasului în baza unui aviz tehnic emis de operatorul local CUP S.A.

Poziţia extinderii de retea se va propune în continuare pe marginea căilor de circulaţie auto propuse de reglementat, pozată ingropat. Iar aprobarea şi execuţia acestor propuneri se va realiza intr-o etapă viitoare de proiectare si va avea la bază avizul deţinatorului reţelei.

Conform aviz nr. 48/20.04.2023 eliberat de catre ANIF – Filiala Teritorială de Imbunătăţiri Funciare Vrancea, cod 390, pe partea Nordică a  terenului studiat la o distanţă de aproximativ 9,47 m,  se află Antena 6, trup Dacia in platoul SPP 11 pentru care se va face o zonă de protecţie de 3.00 m. 

Alimentarea cu energie electrică : Pentru noile funcţiuni propuse de reglementat ale terenului generator de P.U.Z., se va extinde reţeaua de alimentare cu energie electrică, care provine din Strada Zăbala. Poziţia extinderii de reţea se va propune în continuare pe marginea căilor de circulaţie auto propuse de reglementat, pozată îngropat sau aerian (depinde de soluţia aprobată pentru fiecare sector în parte). Iar aprobarea şi execuţia acestor propuneri se va realiza într-o etapă viitoare de proiectare şi va avea la bază avizul deţinătorului reţelei.

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care derivă din ele:  planul stabileste obiectivele, acţiunile şi măsurile, pe baza analizei multicriteriale a situaţiei existente şi propuse pe segmentul de teren studiat.   

     

c) relevanţa planului sau programului în /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va genera o  dominantă pentru construcţii de locuinţe individuale, realizării de spaţii verzi amenajate, a unor dotări complementare zonei de locuit şi drumului public.

 

d)  probleme de mediu relevante pentru plan: zona studiată nu prezintă disfunctionalitaţi majore care sa împiedice realizarea unui astfel de investiţii.

 

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare  de mediu : Prevederile planului raspund cerinţelor Directivei 2008 / 98/Ce a Parlamentului European si a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

- probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor :  prin măsurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

- natura cumulativă a efectelor – nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avand in vedere specificul zonei şi caracteristicile planului propus.

- natura transfrontieră a efectelor – nu este cazul.

- riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorită accidentelor): se vor respecta mentiunile din adresa emisa de Direcţia de Sănătate Publică Vrancea Nr. 10410/25.08.2022.

- mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul va fi redus în perioada execuţiei lucrărilor. Suprafaţa totală a terenului studiat este de 2448.00 mp are categoria de folosinţă arabil şi se afla în subzone cu destinaţia pentru agricultura – terenuri agricole din extravilan.

 

- valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

(iii) folosirea terenului în mod intensiv : Prin Regulamentul Local de Urbanism aferent viitoarei documentații de urbanism P.U.Z. se vor stabili regulile de autorizare a lucrărilor de execuție pentru obiectivul menționat.

- efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • de a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • de a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • de a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de Urbanism nr. 558 / 14.06.2023 emis de Primăria municipiului Focsani; Avizul de Oportunitate Nr. 2 / 05.07.2022 cat şi al celorlalte avize mentionate în certificatul de urbanism.
  • de a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • de a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • de a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat  ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 14231/11.12.2023 ), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • de a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • de a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

         

           Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

            Documentaţia care a stat la baza deciziei : Certificatul de Urbanism nr. 558 / 14.06.2023 emis de Primăria municipiului Focşani; Avizul de Oportunitate  Nr. 2 / 05.07.2022  emis de Primăria municipiului Focşani; cat şi al celorlalte avize mentionate in certificatul de urbanism.;  memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planşe: incadrare in teritoriu, situatie existentă – disfunctionalităti; plan de situatie; echipare tehnico – edilitara existenta,  reglementari urbanistice.

 

 Informarea şi participarea publicului :

          Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin :

  • publicarea în cotidianul ”Monitorul  de Vrancea” în ediţiile din  zilele :  07.12.2023  şi  11.12.2023  a anunţurilor privind prima versiune a planului in vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare .
  • anunţ public privind luarea deciziei etapei de încadrare, afişat la pe site-ul Agenţiei pentru Protecţia Mediului din luna ianuarie 2024 .

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.